• 178.227 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.227 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Vandaag een brief gekregen van de film academie dat mijn materiaal in goede orde is ontvangen, nu is het twee weken wachten en dan krijg ik uitslag of ik naar de tweede ronde mag.

Ik heb ook een mail gekregen van de HKU dat ik op 18 maart naar de toelatingsdag moet komen, en 26 maart heb ik ook nog eens een intakegesprek bij het ROC. Dit wordt een drukke maand.

Ik ben op dit moment 21 hoe oud zijn de andere die zich aangemeld hebben?

Ik ben 16, wordt 17 in augustus.

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

Ik heb 17 Maart toelating bij de HKU

gotti

• 14075 messages
  • 5887 votes

Succes!

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

Morgen is het zover!

( mijn toelatingsfilmpje YouTube - Spoorviaduct Delft )

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Goed filmpje, leuk dat je in het begin de trein alleen hoort maar niet ziet.

Heel veel succes morgen, laat weten hoe het ging!

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Zeer aardig inderdaad. Zowel visueel, maar vooral qua audio (bv de overgangen tussen de stukjes)

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

bedankt:) hoop dat ze er mogen ook zo over denken...

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Mwa, je had wat meer aandacht moeten besteden aan compositie.

Niettemin veel succes morgen!

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Yes!! Ik mag op gesprek komen bij de film academie voor Montage op 31 maart!

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

NIet door helaas...

Succes bij de film academie Manschot!

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Ik was vandaag naar de toelatingsdag van AVM op de HKU, ik ben ook niet door helaas.

Ik hoop dat het gesprek bij de Film Academie goed uitpakt, anders wordt het volgend jaar de av-productie opleiding in Ede.

perlielie

• 2 messages
  • 0 votes

Ik ben door naar de gespreksronde Regie Docu. Voor de volgende ronde een gesprek maar ook een praktische opdracht. Weet iemand daar misschien wat over? Van de afgelopen jaren etc.

Ik mag op gesprek komen bij Sound Design op de NFTA. Zijn er hier mensen die dit ook ooit hebben gedaan en misschien wat tips of weetjes voor me hebben?

jtsterkenburg

• 153 messages
  • 1324 votes

Ik denk erover om volgend jaar toelating te gaan doen voor de filmacademie (wou eigenlijk nu al, maar ik kwam er te laat achter dat je al heel vroeg alles moest inleveren).

Misschien iemand van de filmacademie ofzo die weet of deze onderstaande videoclip / korte film goed genoeg was geweest voor de toelating? Ik heb eigenlijk geen flauw benul op welk niveau je al moet zijn om toegelaten te worden. Voor volgend jaar zal ik ongetwijfeld wel weer iets nieuws (beters) hebben gemaakt denk ik.

:

je kunt em overigens beter hier bekijken in HD (waarom kun je alleen youtube embedden?): Vague Millimeter (short film / music video)

oh, en hier kun je het script bekijken

ssylvie

• 1 messages
  • 0 votes

Hallo allemaal,

Ik ben door naar de 2e ronde van productie op de filmacademie en ik heb een paar vraagjes.. hopelijk kan iemand deze beantwoorden:

Hoeveel mensen gaan door naar de 2e ronde van producite?

Wat kan ik precies verwachtten van de opdracht op de filmacademie volgende week?

Alvast bedankt!

Sylvie

brushaway

• 4 messages
  • 1 votes

Dag,

Ik ben door gegaan naar de tweede ronde op het HKU AVM, en hoor het over twee weken. Gesprek ging een stuk minder soepel dan ik had gehoopt.

Ook ben ik door naar de tweede ronde van de filmacademie richting montage! Iemand enig idee wat ik kan verwachten qua gesprek? Ben wel benieuwd namelijk aangezien er verder geen opdracht is moet het wel een pittig gesprek worden!

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Tweede ronde van HKU. Wat houdt die in? Of bedoel je het gesprek. Hoe verliep het voor je?

Ik sta ingedeeld voor de ronde in mei. De filmacademie heb ik niet geprobeerd.

Ik heb zelf een docu over jongeren (ook wel populair 'probleemjongeren' genoemd) gemaakt die een reintegratietraject volgen op een school. Ben benieuwd wat ze er van vinden.

Maar het lijkt erop dat je eigen filmpjes pas tijdens het gesprek kan laten zien, waarvoor je pas uitgekozen wordt als je fotoserie, cv en geschreven opzet in de smaak valt. Dus maar even zien hoe dat loopt.

Mijn docu staat op internet, maar kan ik alleen via priv msg laten zien (met password) , omdat de betrokkenen niet publiekelijk op het net willen verschijnen.

Overigens ben ik zeer te spreken over de communicatie van de HKU. Er wordt vlot gereageerd op vragen via de mail en om de zoveel tijd krijg ik weer eens een automatisch mailtje als er een update is. Zo duidelijk en concreet! Kunnen andere instellingen nog wat van leren. En natuurlijk Gotti bedankt voor zijn uitgebreide reactie op een aantal vragen.

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

brushaway wrote:

Ook ben ik door naar de tweede ronde van de filmacademie richting montage! Iemand enig idee wat ik kan verwachten qua gesprek? Ben wel benieuwd namelijk aangezien er verder geen opdracht is moet het wel een pittig gesprek worden!

Gefeliciteerd! Ik mag volgende week ook op gesprek bij montage.

Van wat ik gehoord en gelezen heb is dat ze bij het gesprek vooral vragen naar waarom je het zus en zo gemonteerd hebt en natuurlijk je motivatie etc.

Bij de presentatie van montage op de Film Academie werd door de leraar ook gezegd dat het een erg pittig gesprek kan zijn, misschien om een beetje je stressbestendigheid te testen.

Ik denk dat je het gewoon allemaal maar een beetje over je heen moet laten komen en eerlijk en gemotiveerd antwoorden.

In ieder geval veel succes iedereen die naar de tweede ronde is en mensen die nog ergens aanmelden!

brushaway

• 4 messages
  • 1 votes

Sol:

Het gesprek ja, Naja ze vragen gewoon je motivatie en redenenen waarom je dingen doet zoals je hebt gedaan etc. Opzich een makkelijk gesprek alleen bij mij ging het er vaak wat lacherig aan toe, waardoor ik niet het idee had serieus genomen te worden. al mn vrienden hebben inmiddels vandaag een mailtje gehad dat zij niet zijn toegelaten op t HKU. En ik heb nog geen mail gehad dus hoop dat dat goed nieuws is.

Manschot:

Ja ik denk dat je je er niet gemakkelijk op kan voorbereiden verder. Gewoon je kennis laten zien en eventueel van te voren nog even dingen inlezen. Ik merk het allemaal wel, dat het een pittig gesprek is hoor ik van mensen van alle richtingen op het NTFA. Gewoon een selecte groep die er mag studeren dus gaat er streng aan toe!

Succes in ieder geval! Ik ben stiekem toch wel zenuwachtig aan het worden.

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Bedankt.

Succes in ieder geval.

Zaterdag open dag HKU in Hilversum.

http://www.hku.nl/web/MaakKennis/OpenDag/OpenDagKMT.htm

gotti

• 14075 messages
  • 5887 votes

brushaway wrote:

Sol:

Het gesprek ja, Naja ze vragen gewoon je motivatie en redenenen waarom je dingen doet zoals je hebt gedaan etc. Opzich een makkelijk gesprek alleen bij mij ging het er vaak wat lacherig aan toe, waardoor ik niet het idee had serieus genomen te worden. al mn vrienden hebben inmiddels vandaag een mailtje gehad dat zij niet zijn toegelaten op t HKU. En ik heb nog geen mail gehad dus hoop dat dat goed nieuws is.

Gesprekken die jolig beginnen te worden zijn veelal niet zo´n goed teken helaas.

madds

• 6 messages
  • 0 votes

Leuke site !

ik was ff aant googlen en toen kwam ik hier op...

dus Manshot en brushaway ook ...

Nou, goed nieuws jongens, ik ook !!! (montage)

echt vet man !!!!

ik heb er zoveel zin in...

ik heb gesprek op 2 april,

Manshot, jij 31 maart las ik.. mss wil je daarna kort verslagje doen?

jij bent 16, toch? en brushaway ?

hebben jullie je filmpje online ?

veel vragen maar wel heel gezellig !!!

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

madds wrote:

Leuke site !

echt vet man !!!!

Jij ook gefeliciteerd!

Ik zal wel vertellen hoe het ging, ik ben aan de ene kant zenuwachtig maar aan de andere kant heb ik er wel zin in. Ik ben 16, en jij?

Hier staan de meeste filmpjes van mij, heb jij ook ergens je films staan?

Vandaag had ik een intakegesprek bij de fotonica opleiding van het ROC, ik meld me daaraan omdat er een grote kans is dat ik niet op de Film Academie kom en toch heel graag een opleiding wil volgen die met film of video te maken heeft, de kans is erg groot dat ik me dan volgend jaar gewoon weer aanmeld op de NFTA.

In ieder geval, ik moest een aantal van mijn filmpjes laten zien en de vrouw waarmee ik sprak was zo onder de indruk dat ze een docent erbij haalde om het te laten zien. Het kwam er op neer dat ik misschien het eerste jaar over kan slaan.

brushaway

• 4 messages
  • 1 votes

Gesprekken die jolig beginnen te worden zijn veelal niet zo´n goed teken helaas.

Mua, was opzich wel positief hoor. Zat daar alleen dermate gespannen dat ik elke vorm van niet enthousiasme (Of het lachen was juist enthousiast Ik vond het lastig te peilen) negatief bekeek denk ik. Ik heb nog steeds geen mail! Word er gek van

brushaway

• 4 messages
  • 1 votes

madds wrote:

Leuke site !

echt vet man !!!!

Netjes Ik ben 22. Heb helaas het ingestuurde werk niet online ivm acteurs die goedkeuring moeten geven nog. Zijn eigen projecten. Geen ge-editte bestaande beelden zoals ik bij Manschot vooral zie.

Een kort verslagje zou leuk zijn Manschot! En ROC is echt niet aan te raden hoor, echt de gaarste scholen van Nederland voor mijn gevoel. Kan je weinig mee denk ik.

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Als je zelf geen ervaring heb met ROC en die opleiding lijkt het me niet dat je dit kunt zeggen.

Vandaag open dag HKU - AVM bezocht. Is goed bevallen. In tegenstelling tot de St Joost niet zo'n kunsthol. Ook heb ik antwoord gekregen op alle vragen. Terwijl ik vorig jaar bij St Joost met meer vragen terugkwam dan dat ik ging. Ook een van de redenen dat ik daar niet ben gaan studeren, terwijl ik wel de mogelijkheid had...

In vergelijking met de film academie vond ik de hku open dag duidelijker, informatiever en er werd meer de tijd genomen voor de studenten. De school zelf lijkt mij ook knusser. En het ligt in een erg rustige omgeving, bijna naast het station.

Op naar de toelating.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Kreeg net een mailtje over de uitslag van de selectieprocedure van HKU-KMT met de mededeling dat ik ben toegelaten voor het studiejaar 2009/2010 (Audivisual Media).

Heb er zin in.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Van Harte!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Gefeliciteerd!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

Cool, gefeliciteerd!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.