• 178.073 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.830 votes
Profile

Filmnieuws (Algemeen Topic)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En wees eerlijk, zolang er eender welke bussiness is zullen er overal vet betaalde sterren zijn, of het nu film of sport is. En wat dan voor Mickey wansmaak is, is voor een ander dan weer entertainment dat het waard is om zijn geld aan uit te geven.

En als er niet voor film of sport betaald wordt verdwijnt het gewoon en komt er iets anders in de plaats waar mensen hun geld instoppen. Je moet maar het positieve denken, dat er ook tienduizenden gewone mensen zijn die in die branches hun dagelijks brood verdienen.

Ik heb het er in ieder geval niet moeilijk mee en als ik morgen 20.000.000 $ kan krijgen voor een filmrol, ga ik zeker niet zeggen dat 100.000 al genoeg is voor mij.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

De oorsprong is toch gewoon dat wij als consument bereid zijn er ons geld aan te geven ?

Ja, en dat we daartoe oa gemanipuleerd worden. Maar ik zeg al: laat maar zitten. Ik heb altijd al grote vraagtekens gezet bij ons hele systeem en reageerde wat snel op een irritant gevolg. Verder geen economielessen nodig.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

80.000 euro voor cape van Obi Kenobi.

wo 07/03/07 - Meer dan vierhonderd bekende film-, tv- en theaterkostuums zijn in Londen onder de hamer gegaan. De cape die Alex Guinness (Obi-Wan Kenobi) droeg in "Star Wars" bracht een kleine 80.000 euro op.

De cape (foto) van Guinness deed ook nog dienst in een aantal andere films, waaronder "The Mummy". De laatste twee jaar maakte het kledingstuk deel uit van een tentoonstelling.

Andere stukken die onder de hamer gingen waren de kostuums van Batman en Robin (15.000 euro), het maatpak van Sean Connery in de James Bondfilm "Thunderball" (45.000 euro) en een van de outfits van Madonna in "Evita" (7.500 euro).

De veiling ging uit van de zaak Angels die kostuums bewaart. Angels hield "uitverkoop" omdat de kosten voor het opslaan en verzekeren van bekende pakken hoog oploopt. Angels is in het bezit van 1,5 miljoen bekende en minder bekende kledingstukken.

Bron: vrtnieuws.net

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Forrest Gump Gets A Sequel

By Josh Tyler: 2007-03-07 00:10:43

Forrest Gump Gets A Sequel It’s been thirteen years since Forrest Gump first ran into theaters, and now it looks like America’s favorite chocolate loving mental deficient may be back for a sequel. Forrest Gump II isn’t a new idea, Paramount has been kicking it around since the original movie made a bajillion dollars, and in 2001 they even hired Forrest Gump writer Eric Roth to pen a sequel screenplay.

An absolutely reliable, unfortunately anonymous source, contacted me tonight with the latest scoop on Forrest’s impending return. It seems that old 2001 Eric Roth screenplay is being dragged out of development hell for another look by Gump producers Steve Tisch and Wendy Finerman. Remember that the first Forrest Gump movie was based on a novel by Winston Groom. Roth’s sequel script was based on Groom’s followup novel, “Gump & Co”. “Gump & Co” takes place several years after “Forrest Gump” and finds Forrest’s shrimping business failed and Jenny dead, leaving Forrest a single unemployed father. As you’d expect, Gump still stumbles through more important historical events. In this case it’s a cavalcade of history from the 80s and 90s. He even meets Tom Hanks.

So, why didn’t Paramount make this five years ago when Roth first wrote the script? Apparently the project got bogged down in a big legal tiff between Groom, the book’s original author, and the studio. Groom claimed he wasn’t properly paid for Forrest Gump, and so refused to sell them the sequel rights to his other book. Evidently they’ve now worked it out.

The truly important question here is whether or not Tom Hanks will return. Our source says Finerman and Tisch are talking to him, but there’s nothing definitive yet. It is however likely that Gary Sinise will be back as Forrest’s battle damaged buddy Lt. Dan. If Tom can’t be talked into it, will they replace him? Word is they want this in theaters within the next couple of years, so while it’s possible, let’s hope they’re smart enough to scrap it if he’s not interested. No one does a better potty dance.

bron: http://cinemablend.com/new/Forrest-Gump-Gets-A-Sequel-4626.html

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Amerikaanse post brengt postzegels Star Wars uit.

De Amerikaanse post heeft zich door de Star Wars-saga laten inspireren bij de ontwikkeling van nieuwe postzegels. Er zijn vijftien nieuwe postzegels met de populaire figuren uit Star Wars, van Chewbacca tot Darth Vader.

De postzegels werden voorgesteld in het 'Grauman's Chinese Theatre' in Hollywood, waar de saga met de eerste Star Warsfilm dertig jaar geleden van start ging. Enkele van de afgebeelde figuren zijn Han Solo, Luke Skywalker, Yoda, Darth Vader, R2-D2, C-3PO, Princess Leia, Obi-Wan Kenobi en Boba Fett. Volgens de directeur van de postzegeldienst van de Amerikaanse post zouden de postzegels dankzij de populariteit van Star Wars even succesvol kunnen worden als de postzegels van Elvis Presley. De postzegels hebben ook een reclamecampagne. Zo kregen ongeveer 400 brievenbussen in de VS de vorm van R2-D2. De postzegels zelf komen pas op 25 mei op de markt. (hln)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Belgische fictiefilm vindt Amerikaanse distributeur.

"Khadak", de eerste lange fictiefilm van de Belgische documentairemaker Peter Brosens en zijn Amerikaanse partner Jessica Woodworth, heeft een contract getekend met de Noord-Amerikaanse distributeur Lifesize. De debuut-fictiefilm van Brosens en Woodworth was onder meer te zien op de filmfestivals van Venetië, Toronto en Sao Paulo. Op de Venice Days tijdens het filmfestival van Venetië won Khadak de Luigi de Laurentiisprijs, ter waarde van 100.000 euro en 20.000 meter Kodak filmpellicule.

Daarnaast was de film ook laureaat van de Cultuurprijs van de Vlaamse Gemeenschap voor film. Khadak speelt zich af in de Mongoolse steppe en vertelt het verhaal van een 17-jarige herdersjongen die het heft in eigen handen neemt, nadat de bevolking door de overheid wordt gedeporteerd wanneer een epidemie bij de dieren wordt vastgesteld. (belga/hln)

(afbeelding)

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Heeft deze film eigenlijk ook in de Vlaamse bioscopen gedraaid? Ben wel benieuwd.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

- Italy 31 August 2006 (Venice Film Festival)

- Canada 8 September 2006 (Toronto Film Festival)

- Germany 12 February 2007 (European Film Market)

- Belgium 21 February 2007

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Harry Potter krijgt KNT-label in Australië.

(Belga & advalvas.be) De nieuwste film over de tovenaarsleerling Harry Potter krijgt in Australië een KNT-label mee. De prent zou niet geschikt zijn voor de ogen van jonge fans."Harry Potter and the Order of the Phoenix" mag in Australië niet door jonge kijkers bezocht worden. Volgens de Australische censuurraad zit in sommige scènes te veel geweld, wat niet geschikt is voor kinderen. Het is niet de eerste keer dat een Harry Potter-film dit KNT-label krijgt opgeplakt. Eerder werd ook "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" niet geschikt bevonden voor jonge bioscoopgangers, maar deze censuur werd ongedaan gemaakt na een klacht van de distributeur. Naar verluidt zal er deze keer niet geprotesteerd worden tegen het KNT-label.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Ga effe naar mijn topic: Nieuwe James Bond: Kan dit wel?

Lees zelf maar...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Na ruzie met minister

Hele bestuur Filmfonds treedt af

http://www.nrc.nl/kunst/article736160.ece/Hele_bestuur_Filmfonds_treedt_af

Dat heet schoon schip maken. Een pluim voor de minister

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

De invloed van het filmfonds in de Nederlandse film is tegenwoordig toch zeer gering? Wat was/is überhaupt de taak van het Filmfonds (subsidies uitdelen?).

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Naomi Watts zal zich van een meer sinistere kant laten zien in Harry Potter 6.

De actrice maakt namelijk in Harry Potter & The Half-Blood Prince haar opwachting als Moeder Malfoy. Voor haar bijrol als Narcissa Malfoy hoeft ze pas in september aan de slag. Dat komt mooi uit, want Watts is momenteel hoogzwanger van Liev Schreiber. Ander verrassend castingnieuws is dat Joseph Fiennes gecontracteerd is voor Harry 6. Zou hij soms de jongere versie van Hij-die-niet-genoemd-mag-worden spelen? Die wordt namelijk door zijn grote broer Ralph gespeeld.

Bron: Preview.nl

Mugglenet liet weten dat Naomi Watts, Joseph Fiennes en Stuart Townsend hebben getekend voor de zesde film, Half-Blood Prince, die men in september zal beginnen filmen.

Echte duidelijkheid is er nog niet en dit kan valse informatie zijn.

Bron: Dreuzels.com

Watts lijkt mij in ieder geval een goede casting voor de rol van Narcissa Malfoy, weer wat acteertalent de Potter-films in. Wel hoop ik dat ze dan samen met Helena Bonham Carter (ze spelen elkaars zussen) een ietwat grotere rol krijgen dan in deel 5...

robertus65

• 1130 messages
  • 0 votes

Volgens welingelichte kringen komt er een nieuwe Flodder film:

Flodder in Duitsland. Het weinige dat bekent is, is dat bij aankomst in Berlijn Johnny Flodder een toespraak houd, met de nu al historische woorden: "ICH BIN EIN FLODDER!"

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Haha klinkt goed, ben beniewd wie Johnny gaat vertolken.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

robertus65 wrote:

Volgens welingelichte kringen komt er een nieuwe Flodder film:

Flodder in Duitsland. Het weinige dat bekent is, is dat bij aankomst in Berlijn Johnny Flodder een toespraak houd, met de nu al historische woorden: "ICH BIN EIN FLODDER!"

Bron? over een nieuwe tv-serie was wel iets bekend. (zie mijn berichten in het Flodder topic.)

http://www.moviemeter.nl/forum/12/5579/

marzuq

• 155 messages
  • 188 votes

Iemand bekend met de huiveringwekkende thriller (boek), het Gruwelhuis van Franck Thilliez. Hij staat op de rol voor 2009 als the "Forest of shadows"

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Niet zo'n leuk nieuws, maar ik was geschokt:

Owen Wilson is zondag met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Dat heeft de de politie van Santa Monica bevestigd aan verschillende Amerikaanse media. Volgens het weekblad National Enquirer gaat het om een zelfmoordpoging.

"Zijn polsen waren doorgesneden en hij had een overdosis pillen genomen", meldt hoofdredacteur van het blad David Perel aan showbizzblogger Perez Hilton.

Volgens Perel werd de 38-jarige acteur gevonden door zijn broer Andrew. "Hij werd aangetroffen naast een lege pot pillen", stelt hij. "Hij was in zijn huis in Santa Monica."

Bron: Nu.nl

Een erg goede acteur, vind ik persoonlijk. Ik moet altijd erg om hem lachen, het zou jammer zijn geweest als hij overleed. Heeft altijd veel energie in zijn spel, dus kwam een zelfmoord poging wel als een verassing bij mij

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

Ja, dit vind ik ook een heel bizar verhaal. Had ik ook niet verwacht. Hopelijk komt alles nog goed.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Fran wrote:

Had ik ook niet verwacht.

Je kent hem?

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

kos wrote:

(quote)
Je kent hem?

Flauw.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Je hebt gelijk, beetje flauw idd. Maar het is wel raar om te zeggen dat je het niet had verwacht toch? net alsof je ook maar een beetje weet hoe hij in elkaar zit.

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

Ik weet inderdaad niet hoe hij precies in elkaar zit, maar ik heb wel een indruk van hem. En dat komt dus niet overeen met een zelfmoordpoging.

Het is hetzelfde als Robbie Williams die meedoet in een anti drug's mars.

Ozzy Osbourne en Iggy Pop die een jumpwedstijd houden.

Paul de Leeuw die een orgie houdt met een groep vrouwen.

Dan denk ik: Ik ken hem wel niet maar, goh, dat had ik niet van hem verwacht.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

The Fonz uit 'Happy Days' krijgt standbeeld in Milwaukee

'The Fonz', het personage van de coole ladykiller uit de populaire tv-serie 'Happy Days', krijgt een standbeeld in Milwaukee, waar de serie zich afspeelde. De bronzen Arthur 'Fonzie' Fonzarelli, indertijd gespeeld door Henry Winkler, moet meer toeristen naar Milwaukee lokken. 'Happy Days' liep in de VS van 1974 tot 1984 en was ook in België een veelbekeken tienerfeuilleton.

Visit Milwaukee, een groepering die de stad Milwaukee wil promoten, hoopt 85.000 dollar bijeen te krijgen voor het standbeeld en kreeg alvast de zegen van

Henry Winkler (61), die het beeld zal komen onthullen. (lb & hln.be)

(afbeelding)

The Fonz en Richie, alias Henry Winkler en Ron Howard.

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

HOLLYWOOD - British funnyman Sacha Baron Cohen is to star in a remake of the cult Peter Sellers film The Party.

The Borat star has been tipped to reprise Sellers' role in the 1968 comedy classic.

Cohen will play a bumbling Indian extra named Hrundri V who attends an over-the-top Hollywood bash and totally disrupts everything, according to New York gossip column PageSix.

COPYRIGHT 2007 WORLD ENTERTAINMENT NEWS NETWORK LTD. All Global Rights Reserved.

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

LOS ANGELES - Rev those engines!

Vin Diesel and Paul Walker are in negotiations to reunite for the fourth installment of the Fast and the Furious action franchise.

The story line of Universal's as-yet-untitled installment is being kept under wraps, but fast cars are involved. A spring start is anticipated with shooting in Los Angeles, Mexico and the Dominican Republic.

The first Furious, released in 2001, was a surprise hit, grossing more than $144 million and making stars our of Diesel and Walker. Only Walker returned for the 2003 sequel, 2 Fast 2 Furious, and he sat out the third installment, 2005's Tokyo Drift.

That movie had relative newcomer Lucas Black in the driver's seat but did feature Diesel in a cameo at the end of the movie. His appearance was so well received that it was even mentioned in ads.

Justin Lin and Chris Morgan, who were behind Tokyo Drift, are returning to directing and writing duties, respectively.

Diesel most recently appeared in Sidney Lumet's Find Me Guilty and next stars in Fox's Babylon A.D.. Walker recently wrapped production on the indie drama The Heaven Project.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Miss Daisy wrote:

HOLLYWOOD - British funnyman Sacha Baron Cohen is to star in a remake of the cult Peter Sellers film The Party.

The Borat star has been tipped to reprise Sellers' role in the 1968 comedy classic.

Cohen will play a bumbling Indian extra named Hrundri V who attends an over-the-top Hollywood bash and totally disrupts everything, according to New York gossip column PageSix.

COPYRIGHT 2007 WORLD ENTERTAINMENT NEWS NETWORK LTD. All Global Rights Reserved.

.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Miike's Yatterman

Zoveelste Miike film, gebaseerd op een manga. Niet zo bijzonder. Maar blijkbaar heeft hij Angelina Jolie gevraagd om in de film mee te spelen.

Ik kan het me gewoon niet voorstellen, wel hilarisch

And as Don Brown points out, you’ll see Angelina Jolie in the video and captures because Miike has apparently offered the role to her, and as Don puts it ”if you believe that, you’ll believe anything”. Still, stranger things happen for Miike films.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

"Vermist" klopt "De Zaak Alzheimer".

ma 05/11/07 - "Vermist" van Jan Verheyen heeft zijn start in de bioscoop niet gemist. De film noteerde met 61.600 bezoekers in 29 zalen het beste Vlaamse openingsweekend van de laatste tien jaar.

"Vermist" laat de kaskraker "De Zaak Alzheimer", die in 2003 liep, achter zich. De bioscoopzalen draaien momenteel ook het Vlaamse "Ben X" en "Plop en de Pinguïn". "Vermist" vertelt het verhaal van de onrustwekkende verdwijning van de 16-jarige Evi. De Cel Vermiste Personen legt daarbij een web van leugens en prostitutie bloot.

De hoofdrollen worden vertolkt door Koen De Bouw, Stan Van Samang, Kevin Janssens, Joke Devynck, Catherine Cools, Filip Peeters en Hilde Van Mieghem.

Ondertussen heeft "Ben X" van Nic Balthazar sinds 26 september 180.000 mensen naar de bioscoop gelokt. Naar "Plop en de pinguïn" keken sinds midden oktober al meer dan 25.000 mensen.

Bron: vrtnieuws.net

(afbeelding)

stinissen (crew films & series)

• 23438 messages
  • 76923 votes

Ik had de film toegevoegd maar ik kreeg te horen dat het een serie was , Speedy zei dat het hier wel degelijk om een speelfilm gaat...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.