- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Filmnieuws (Algemeen Topic)
Filmnieuws (Algemeen Topic)
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Meerdere mensen hebben die toegevoegd, maar inmiddels is na wat 'gebakkelei' besloten de film (pilot van tv-serie die grootschalig in de bios wordt gebracht) toe te laten. Het is dus wachten op de goedkeuring.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Meerdere mensen hebben die toegevoegd, maar inmiddels is na wat 'gebakkelei' besloten de film (pilot van tv-serie die grootschalig in de bios wordt gebracht) toe te laten. Het is dus wachten op de goedkeuring.
Van deze film was al meer dan een jaar sprake voor er nog maar enigszins sprake was van een reeks. Het is niet omdat er een reeks na een film volgt dat de film een pilot is.
Als men zo reageert mag men ook alle films die gebaseerd zijn op een tv-reeks afvoeren. Komt op hetzelfde neer. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Brad Pitt trekt zich terug uit filmproject.
Brad Pitt heeft zich teruggetrokken uit de politieke thriller 'State of Play'. De acteur is niet tevreden over het script, meldt het filmvakblad Hollywood Reporter.
Omdat de scenaristen in Hollywood staken, kan het script ook niet worden aangepast. Ondanks de vele gesprekken die regisseur Kevin Macdonald met Pitt voerde, besloot de acteur er de brui aan te geven. Mogelijk wordt hij nu aangeklaagd door filmstudio Universal.
De makers van de film zijn hard op zoek naar vervanging. Bronnen vanuit de studio hebben Hollywood Reporter gemeld dat Johnny Depp zal worden benaderd. Zijn film 'Shantaram' is uitgesteld door de staking, waardoor hij zijn handen vrij zou hebben. Ook Russell Crowe zou een kandidaat zijn.
In 'State of Play', gebaseerd op een miniserie van de BBC, zou Pitt een politiek adviseur spelen die journalist wordt en voor een krant een moord onderzoekt waarbij een bekende politicus betrokken is. De sterrencast bestaat verder uit Edward Norton, Helen Mirren, Rachel McAdams, Jason Bateman en Robin Wright Penn. (novum/lb)
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
Weet iemand iets over een verfilming van 'de helaasheid der dingen'?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Weet iemand iets over een verfilming van 'de helaasheid der dingen'?
PERSBERICHT
Amsterdam / Gent, 29 maart 2006
De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst wordt verfilmd
De Belgische productiemaatschappij Favourite Films/Menuet heeft de filmrechten verworven op de nieuwe roman van Dimitri Verhulst, De helaasheid der dingen .
De helaasheid der dingen is twee maanden na publicatie al aan zijn zevende druk toe. De vertaalrechten zijn reeds verkocht aan Luchterhand (Duitsland), Ries Forlag (Denemarken), Ch. Bourgois (Frankrijk) en Fazi Editore (Italië).
In de veelgeprezen roman keert de schrijver terug naar zijn geboortegrond in Reetveerdegem, waar hij opgroeit in een marginaal gezin waar het niet zacht aan toe gaat en waar het bier rijkelijk vloeit. ‘Een bloedmooi, uniek relaas' oordeelde De Standaard, en: ‘Verhulst is goed op weg de Jacques Brel van de Vlaamse literatuur te worden.'
Producent Dirk Impens van Favourite Films/Menuet - ondermeer bekend van Daens, Alles Moet Weg, Terug naar Oosterdonk en Steve + Sky - verwacht in de tweede helft van 2007 met de opnamen te kunnen beginnen.
Felix van Groeningen, die ook de regie deed van Steve +Sky, zal de film regisseren.
Favourite Films/Menuet en uitgeverij Contact verheugen zich op de samenwerking.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jet Huigsloot, publiciteit uitgeverij Contact, telefoon 0031 20- 5352542; e-mail: [email protected] of met Gudrun Burie,
Persverantwoordelijke productiehuis Menuet:
telefoon: 00 32 498 10 10 01
e-mail: [email protected]
En volgens imdb zou het voor 2009 zijn. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Volgens Vrij Nederland is dit boek niet geheel en al onopgemerkt in Nederland. Vandaar dat de Belgen ermee gaan lopen 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Nieuwe film Jessica Simpson grote flop.
Zangeres Jessica Simpson besloot zich dit jaar op haar filmcarrière te storten. Of dat zo'n goed idee was, valt te bezien. Haar film 'Blonde Ambition', die in haar thuisstaat Texas in acht bioscopen draait, heeft op de premièredag slechts 267 euro opgebracht, zo melden verschillende Amerikaanse media.
Omgerekend betekent dit dat vrijdag ongeveer 48 mensen de film zagen. Na de filmopnamen van 'Blonde Ambition', waarvan de release gepland stond voor volgende zomer, werd besloten om de film direct op dvd uit te brengen. Uiteindelijk krijgt de komedie toch een kans op het witte doek.
Dit jaar was de 27-jarige blondine eveneens druk met de opnamen van 'Major movie star', waarin ze een verwende actrice speelt die zich opgeeft voor het leger. De film wordt naar verwachting volgend jaar uitgebracht. (novum/lb/hln.be)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
met die 1 euro aanbiedingen gaat het snel natuurlijk.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Sean Penn en Robin Wright na elf jaar huwelijk uit elkaar... 
(bron: IMDb.com)
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Komt er ooit een achtste Harry Potter?
De Britse schrijfster J.K. Rowling sluit niet uit dat er ooit nog een achtste boek in de Harry Potter-reeks komt, al zou Harry dan wellicht niet de centrale figuur zijn.
"Als, en dat is een grote 'als', ik ooit een achtste boek over de tovenaarswereld schrijf, dan vraag ik me af of Harry het centrale personage wordt", zegt ze in het Amerikaanse tijdschrift Time.
"Ik heb het gevoel dat zijn verhaal nu wel is verteld. Maar niets is zeker. Laten we over tien jaar maar weer eens kijken hoe ik er dan over denk."
Afgelopen zomer verscheen het zevende en afsluitende deel van de Harry Potter-reeks, 'Harry Potter and the deathly hallows'. Rowling heeft altijd gezegd dat het zevende deel een definitief einde zou zijn.
Maar ze vertelt in Time dat ze al heel wat 'zwakke momenten; heeft gehad, sinds ze het zevende deel afrondde. "Momenten waarop ik zei: ik ga het gewoon doen, dat achtste boek."
Maar voorlopig wil de 42-jarige auteur zich even op andere dingen richten. Ze is al bezig met twee andere boeken, waaronder een detective voor volwassenen. Time plaatste Rowling op drie in de verkiezing 'Persoon van het jaar'. De Russische president Poetin en Al Gore gingen haar voor. (novum/ed/jln.be)
LinkLarkin..Depp
-
- 3 messages
- 55 votes
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik hoop dat er nog een achtste Harry Potter boek komt!
Want ze zijn gewoonweg fantastisch geschreven. Zo'n fantasie..!
Dit moet daarom niet voor direct zijn, maar ik zou het toch leuk vinden mocht er nog eentje bijkomen..
Mijn steun heeft ze alvast.. en ik denk niet dat ik de enige ben die er zo overdenkt. 
haaijj
-
- 4 messages
- 0 votes
Weet iemand waar ik de film georgia rule kan kopen??
ik wil liever niet van het internet halen
alvast bedankt
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Denk dat die in Nederland nog op DVD moet uitkomen.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
De kogel had al zoveel energie verloren dat een pakje sigaretten het ook had gestopt.
Het mooiste gegeven hiervan is toch wel "The Man Who Would Be King". Een pijl blijft in een sigarenkoker zitten, en de vechtende massa denkt dan dat hij een god is, omdat hij niet bloedt. Aanrader.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ja of de gedroogde pruim uit Problem Child, sindsdien draag ik er 1.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ik had het al eerder gelezen, maar ben toch echt verbaasd dat een dvd een kogel tegen houd..
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Het mooiste gegeven hiervan is toch wel "The Man Who Would Be King". Een pijl blijft in een sigarenkoker zitten, en de vechtende massa denkt dan dat hij een god is, omdat hij niet bloedt. Aanrader.
Fantastische film inderdaad.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
"Patrick Swayze heeft kanker".
De Amerikaanse tabloid The National Enquirer zegt dat Patrick Swayze nog vijf weken te leven heeft. Volgens de krant heeft de acteur alvleesklierkanker.
De 55-jarige Swayze en zijn vrouw Lisa Niemi zijn al verschillende keren gezien in hun privéjet op het vliegveld van Palo Alto´s, dichtbij het Stanford Cancer Center waar de acteur chemotherapie zou ondergaan.
"Na de derde chemotherapie kreeg Patrick weer een beetje hoop, omdat de tumor kleiner werd", zo schrijft de krant. "Maar niet veel later werd hij opgegeven door de artsen." Bronnen beweren dat Swayze erg mager is geworden en hij geen vast voedsel meer kan binnenhouden. (vsv & hln.be)
deTuinman
-
- 1186 messages
- 0 votes
dit was in januari al bekend, jammer voor hem hij was top in point break
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Discussie over (film van) Wilders verwijderd.
Politieke discussies zijn niet toegestaan op MovieMeter.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Discussie over (film van) Wilders verwijderd.
Politieke discussies zijn niet toegestaan op MovieMeter.
Politieke discussie ?
Ik poste nieuws met betrekking tot een film.
Slap om dat weg te halen.
doei.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verwijderd. Zoals gezegd wordt er geen ruimte geboden om te discussieren over de film van Wilders.