• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.511 votes
Profile

Knock-out: Drama (2009)

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

126. Kumo no Mukô, Yakusoku no Basho - Kauas Pilvet Karkaavat

0-1

125. Dong - Belle Noiseuse, La

1-1 beslissende stem nodig

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

0-2

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

1-2

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

2-2

125. Dong - Belle Noiseuse, La

2-1

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

2-3

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

127. Cría Cuervos - Cool Hand Luke

0-1

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

0-2

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

1-2

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

2-2

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

2-3

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Ik heb eens zitten nadenken over een stemverplichting van minimaal 1 film en neig daar steeds meer naar. Wat vinden jullie?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

2-4

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Legan wrote:

Ik heb eens zitten nadenken over een stemverplichting van minimaal 1 film en neig daar steeds meer naar. Wat vinden jullie?

Eens! Maar hier is al vaker over gediscussieerd en er kwam toen ook nooit een eenduidig antwoord uit de bus. Die minimumregel zal dus waarschijnlijk toch niet aanvaard worden, terwijl dit eigenlijk toch een onuitgesproken regel is bij alle spelletjes op MM.

Maar ik zie hier inderdaad terug een aantal mensen stemmen uitbrengen, terwijl er van die personen geen quotering terug te vinden is bij desbetreffende films. Irritant, zeker wanneer een van je eigen favorieten er op deze manier uitligt.

Ik stem hier enkel als ik op beide of een van beide films gestemd heb. Indien ik er maar een gezien heb moet die film ook minstens 3,5* halen, anders stem ik niet of breng ik eventueel een tegenstem uit.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Iemand anders nog opinies hierover?

128. Love & Basketball - Io Non Ho Paura

0-0

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4554 votes

0-1

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4554 votes

Legan wrote:

natuurlijk heb je gelijk, maar het is gewoon moeilijk afdwingbaar denk ik.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

0-2

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

Legan wrote:

Iemand anders nog opinies hierover?

Helemaal mee eens. Slaat sowieso nergens op om te stemmen als je beide films niet gezien hebt. Ik zie het ook regelmatig en weet precies welke users jij bedoelt.

Ik ben voor, maar weet alleen niet precies hoe je zoiets moet invoeren. Of je zou de scores van mensen die geen stem hebben staan bij 1 van beide films moeten verwijderen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hoe controleer je dat? Misschien heb ik wel een van de 2 films gezien, misschien wel beide, maar heb ik er nog niet op gestemd. En als je dan voordat je hier je stem uitbrengt, op een van de twee films gaat stemmen, lijkt het weer valsspelen.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Eens. Alhoewel ik in de meeste gevallen maar 1 film gezien heb.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

0-3

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Legan wrote:

Ik ben het er ook mee eens. En ik snap niet wat er moeilijk aan is om je aan zo een simpele regel te houden.

Dit is een erg mooie KO, jammer dat sommigen het verpesten.

Ik erger me kapot aan mensen die zomaar stemmen om te stemmen zonder dat ze één van de films uit de battle hebben gezien.

Verschillende van mijn favorieten zijn er op die manier uitgevlogen. Dat is dan ook meteen de reden waarom ik hier niet meer stem.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Het blijft inderdaad jammer dat het nodig is, en hoewel het natuurlijk geen 100% garantie biedt, bij deze een extra regel:

- vanaf heden geldt voor deze KO een stemverplichting van minimaal 1 film.

Ik zal een mod vragen het toe te voegen aan de eerste post.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Wat mij betreft een onnodige regel die het spelletje alleen nog trager maakt. En het draait hier al helemaal vierkant.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Wat mij betreft een onnodige regel die het spelletje alleen nog trager maakt.

Wat is er beter?

- Een snelle KO met allemaal stemmen van mensen die de films niet eens hebben gezien en dus geen idee hebben waar ze op stemmen.

of

- Een tragere KO, maar dan met stemmen van mensen die tenminste weten waar ze op stemmen.

Het beste zou nog zijn om die hele KO opnieuw te starten met een stemverplichting voor beide films en dan een 24 uurs regeling invoeren.

Dan heb je tenminste een KO waarin de minder bekende films ook een kans hebben om ver te komen.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Onderhond wrote:

Wat mij betreft een onnodige regel die het spelletje alleen nog trager maakt.

Aangezien de meeste battles momenteel de 5 stemmen al niet halen, kan het onmogelijk trager.
Nomak wrote:

Het beste zou nog zijn om die hele KO opnieuw te starten met een stemverplichting voor beide films en dan een 24 uurs regeling invoeren.

Dan heb je tenminste een KO waarin de minder bekende films ook een kans hebben om ver te komen.

Een utopiegedachte imo en alleen werkzaam bij films met relatief veel stemmen en/of bekendheid. Bij de Knock Out 2009 (Stemverplichting) gaat het al stroef en ik vrees dat het hier al helemaal tot een onwerkzame situatie zou leiden kijkende naar de titels.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

129. Kabhi Alvida Naa Kehna - Höstsonaten

0-0 wat een groot scoreverschil met IMDB heeft die eerste film

/edit: en we zijn nu officieel voorbij de helft

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Legan wrote:

Aangezien de meeste battles momenteel de 5 stemmen al niet halen, kan het onmogelijk trager.

Juist wel, die weinige battles die de 5 stemmen wel halen lopen nu ook weer kans eindeloos aan te slepen.

Nomak wrote:

Wat is er beter?

Een KO die snel genoeg gaat zodat mensen ook echt weer een beetje meeleven met het spelletje.

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

129. Kabhi Alvida Naa Kehna - Höstsonaten

0-1

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Een KO die snel genoeg gaat zodat mensen ook echt weer een beetje meeleven met het spelletje.

Uiteraard, maar dat bereik je niet met mensen die stemmen terwijl ze geen van beide films hebben gezien.

Dat brengt enkel ergernis met zich mee. Vreselijk frustrerend om te zien dat één van je favoriete films eruit gestemd wordt terwijl geen enkele tegenstemmer een stem bij die film heeft staan, en dus waarschijnlijk die film niet eens gezien heeft.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.