- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Drama (2009)
Knock-out: Drama (2009)
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Nee, hoewel beide films elkaar niet echt ontlopen (zie top 10). Bij Vozvrashcheniye was ik zeer onder de indruk van de kleinschaligheid van het drama, en hoe dat op een ongelooflijk intrigerende wijze in beeld wordt gebracht. Daarnaast had ik het gevoel dat het drama in Vozvrashcheniye een soort pure vorm heeft waarin iedereen iets herkenbaars in terugziet, terwijl het drama bij Magnolia (en ook de twee finalisten) meer afwijkt van mijn eigen realiteit.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Oké, duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Ik zal Vozvrashcheniye binnenkort herzien. Sinds ik 'm op dvd heb ben ik de film wat uit het oog verloren. Maar ben érg benieuwd wat de herziening op gaat leveren.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Daarnaast had ik het gevoel dat het drama in Vozvrashcheniye een soort pure vorm heeft waarin iedereen iets herkenbaars in terugziet, terwijl het drama bij Magnolia (en ook de twee finalisten) meer afwijkt van mijn eigen realiteit.
Ik herken eerlijk gezegd niet bijzonder veel in The Return. Het is wel het enige kleinschalige drama dat de halve finale gehaald heeft (kennelijk houden de gebruikers van MovieMeter meer van drama's die er stevig inbeuken, in plaats van het subtielere werk, afgaande op deze k.o.), maar de situatie van die film is toch veel minder alledaags dan de problemen in Magnolia (minus de kikkerregen dan).
9-9
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Ik herken eerlijk gezegd niet bijzonder veel in The Return. Het is wel het enige kleinschalige drama dat de halve finale gehaald heeft (kennelijk houden de gebruikers van MovieMeter meer van drama's die er stevig inbeuken, in plaats van het subtielere werk, afgaande op deze k.o.), maar de situatie van die film is toch veel minder alledaags dan de problemen in Magnolia (minus de kikkerregen dan).
Kleinschalig is inderdaad een goede woordkeuze. Qua uitgangspunt is The Return natuurlijk niet herkenbaar, maar in afzonderlijke scènes wel. Spanningen tussen broers, jaloezie, vader met weinig geduld, en onuitstaanbaar gedrag. Tel daarbij het mysterieuze uitgangspunt, en je hebt een drama dat op veel verschillende lagen werkt. Maar geen slecht woord over Magnolia. Ook een drama dat goed werkt, alleen bij mij op een andere manier.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
9-12 dag dag tom cruise
Dan liever het ingetogen drama van The Return.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Finale: 12 punten, 2 verschil
Idi I Smotri - Requiem for a Dream
1-0
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
4-6, wat iedereen toch in Requiem for a Dream ziet? Zeker als drama, vind ik het maar een matige film.