• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.292 votes
Profile

Knock-Out: Horror-regisseurs

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Wat heeft house on the edge meer te bieden dan het standaard rape n revenche, home invasion plus wat martelingen???

Klopt dat Gremlins en Piranha niet in 1 adem met Cannibal Holocaust genoemd mag worden.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Probleem met Deodato en bijvoorbeeld een lenzi of een d'amato is dat ze niet weten hoe je spanning creeert (zoals dante dat wel kan). Vervolgens krijg je een hoop bloed, biefstuk en her en der een verkrachting.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

mikey wrote:

Wat heeft house on the edge meer te bieden dan het standaard rape n revenche, home invasion plus wat martelingen???

Tsja, wat heeft elke zombie, slasher, cannibal of giallo meer dan de ander te bieden? Het gaat niet zozeer om toevoeging, maar de kunde om met eenzelfde concept een stijlvolle film af te leveren.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

mikey wrote:

Probleem met Deodato en bijvoorbeeld een lenzi of een d'amato is dat ze niet weten hoe je spanning creeert (zoals dante dat wel kan). Vervolgens krijg je een hoop bloed, biefstuk en her en der een verkrachting.

Ik zet een Deodato of Lenzi echt niet op voor de spanning hoor Dante maakt heel andere films dan eerdergenoemden.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

dutchtuga wrote:

Tsja, wat heeft elke zombie, slasher, cannibal of giallo meer dan de ander te bieden? Het gaat niet zozeer om toevoeging, maar de kunde om met eenzelfde concept een stijlvolle film af te leveren.

Niet elke, nee, maar een Night of the Living dead, HAlloween/Black Christmas, ?, Dont torture a duckling/Bay of Blood hebben wel wat toegevoegd. Behalve wat mooie kleertjes en een aardig gedecoreerd huis (als je dan van 80's interieur houdt) heb ik niets stijlvols kunnen vinden.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

dutchtuga wrote:

Ik zet een Deodato of Lenzi echt niet op voor de spanning hoor Dante maakt heel andere films dan eerdergenoemden.

Dan heeft de film nog een kans: lekker corny en cheesy. Maar dat is deodato ook niet: altijd die pretentieuze ondertoontjes.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Inderdaad, als Lenzi en Deodato iets niet zijn is het wel stijlvol... Verder ook volledig eens met Mickey.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

mikey wrote:

Niet elke, nee, maar een Night of the Living dead, HAlloween/Black Christmas, ?

Die titels hebben dan ook een standaard gezet en steken er inderdaad bovenuit. Mijn opmerking was meer gericht op alles wat erna kwam. Jij weet net zo goed als ik dat een horrorliefhebber snel tevreden is en een film echt niet vernieuwend o.i.d. hoeft te zijn .

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Reinbo wrote:

Inderdaad, als Lenzi en Deodato iets niet zijn is het wel stijlvol... Verder ook volledig eens met Mickey.

Jij bent toch niet voor rede vatbaar wat Deodato betreft. Als je je niet zo laat verblinden door bijzaken, valt er misschien nog wel iets stijlvols te vinden in Cannibal Holocaust .

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Jij bent toch niet voor rede vatbaar wat Deodato betreft. Als je je niet zo laat verblinden door bijzaken, valt er misschien nog wel iets stijlvols te vinden in Cannibal Holocaust .

Nee hoor, ik vond Cut and Run best aardig. Maar iets stijlvols vinden in CH kan ik met de beste wil van de wereld nog niet...

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

02 Sam Raimi - Umberto Lenzi

4-0

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

CH is niet alleen stijlloos, ook nog eens belerend en wel op het niets af: 'het westen is een hypocriete samenleving, want kijk maar naar mijn film'! Als ik de film niet zo vreselijk had gevonden, had ik daar nog wel om kunnen lachen

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

5-0

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6590 votes

6-0

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

7-0

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

8-0

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

03 Alexandre Aja - Mario Bava

0-1

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

0-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

1-2

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

2-2

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

3-2

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6590 votes

3-3

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

4-3

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

4-4

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

4-5

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

5-5

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

5-6 Mario Bava

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

6-6

the pope

• 5380 messages
  • 2398 votes

7-6

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

7-7 bava

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.