• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.421 actors
  • 9.376.783 votes
Profile

Knock Out: Regisseurs 2008

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

1-2

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

1-3

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

2-3

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

3-3

Beide goed en origineel.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

3-4

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

3-5

Goldenskull wrote:

Koreeda haalt bij mij na 3 films een gemiddelde van 1.66..

Beter dan de 0.5* op 4 die Chaplin bij mij haalt. Eén van die meest trieste regisseurs die ik ken.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Jij ja.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

@Onderhond

Ja is jammer dat er toen geen kleur was waar je veel films op beoordeeld. Beetje lullig om dan daardoor lager te stemmen al verzin je er nog een verhaaltje omheen.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Mooi zwart-wit kan ik altijd appreciëren. Bananenschillol en cafemoraal minder.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Chaplin afrekenen op bananenschilhumor zegt al weer genoeg over de persoon die het ter sprake brengt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Zijn films staan er nochthans bol van. Maar blijkbaar mag je een regisseur daar allemaal niet op afrekenen. Om één of andere mysterieuze reden

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

4-5

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

4-6

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

21. Krzysztof Kieslowski - Michael Arias

0-1

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

1-1

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

1-2

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Onderhond wrote:

Zijn films staan er nochthans bol van. Maar blijkbaar mag je een regisseur daar allemaal niet op afrekenen. Om één of andere mysterieuze reden

Jij probeert een punt te maken dat alle Chaplin films bananenhumor bevatten en zo jezelf in een positie wil plaatsen dat het zo vreemd is dat je daardoor de man vreselijk vindt.

Het punt is juist dat dit niet zo is en daar over gesproken kan worden.

Plaats jezelf aub niet in zelf verworven positie met een verontwaardigheid. Dat doen de simpele in het leven.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

In wat voor positie probeer ik mij te plaatsen ?

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

1-3

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Onderhond wrote:

In wat voor positie probeer ik mij te plaatsen ?

De positie van: " ik mag dat toch vinden en de man op afrekenen, want daar staat de film bol van"

De vraag is dus of de film er daadwerkelijk bol van staat?

Laten we het daar over hebben. Ben van mening dat de man meer te bieden heeft dan dit soort humor.

Ken ook films met bananenhumor (kan er velen opnoemen) maar die vallen in het niet met de Chaplin films. Die films ken jij ook ws. en er nog hoger op gestemd.

Is te makkelijk in een discussie om te zeggen: " ik vind dat dus waarom mag ik daar geen reactie op plaatsen"

Dat doen mensen die zaken niet kunnen beargumenteren.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

De vraag is dus of de film er daadwerkelijk bol van staat?

Laten we het daar over hebben. Ben van mening dat de man meer te bieden heeft dan dit soort humor.

Ten eerste twee zaken die los van elkaar staan.

Om op beide zaken te antwoorden:

* Ja z'n films staan er bol van.

* Als de films meer proberen bieden (zoals romance of moraal) dan gaat het ook daar compleet de mist in.

Arkadi. wrote:

Ach kom, je komt zelf eerst aandraven met een brak excuusje over kleurgebruik ... wat wil je dan, dat ik daarna nog moeite ga doen ? Als je een ander wat probeert te verwijten, denk dan eerst even na.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ten eerste twee zaken die los van elkaar staan.

Om op beide zaken te antwoorden:

* Ja z'n films staan er bol van.

* Als de films meer proberen bieden (zoals romance of moraal) dan gaat het ook daar compleet de mist in.

(quote)

Ach kom, je komt zelf eerst aandraven met een brak excuusje over kleurgebruik ... wat wil je dan, dat ik daarna nog moeite ga doen ? Als je een ander wat probeert te verwijten, denk dan eerst even na.

Jij geeft als argumenten de bananenhumor en cafemoraal.

Met moraal neem ik aan dat je het cafemoraal bedoelt. Hier reken je de film op af.

De romance of elk ander argument je gebruikt om een andere film te beoordelen neem je hier niet in mee.

Vind ik te kortzichtig en te duidelijk om een statement te plaatsen.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Weh? Als je per film wil weten waarom ik Chaplin niks vind dan ga je dat gewoon mooi bij de film lezen. Als je nu werkelijk denkt dat ik hier even in alle detail ga uitwijden waarom ik de vent niks vind ...

Ik geef gewoon de korte samenvatting van de zaken die mij het ergst storen aan z'n films. Zou wat zijn moest ik hier telkens de volledige versie moeten geven.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Arkadi. wrote:

Ach kom, je komt zelf eerst aandraven met een brak excuusje over kleurgebruik ... wat wil je dan, dat ik daarna nog moeite ga doen ? Als je een ander wat probeert te verwijten, denk dan eerst even na.[/quote]

Dat was gewoon een teasertje. Vind het altijd weer frappant dat mensen verwijten naar de ander gaan gooien zonder te reageren op de inhoud.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Met je teasertje zet je de toon voor je eigen inhoud. In dit geval het gebrek aan ...

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Jij bent iemand die een film positief beoordeeld om het kleurgebruik en de sfeer. Vandaar mijn scepsis dat iemand daardoor maar snel een film/regisseur uit begin 20e eeuw de grond in boort.

Ben nog steeds van mening dat het daardoor te kortzichtig wordt.

Het is erg makkelijk om rechtlijning te denken en de verantwoording daar in te vinden.

maar zo ik al zei: dat is voor de makkelijke brein.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

2-3

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Arkadi. wrote:

Het is erg makkelijk om rechtlijning te denken en de verantwoording daar in te vinden.

maar zo ik al zei: dat is voor de makkelijke brein.

Heb je het nu over mij of de conclusies die je zelf de hele tijd trekt ?

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

2-4

Tsai door.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Heb je het nu over mij of de conclusies die je zelf de hele tijd trekt ?

Gaat een beetje om wat ik bedoel dus.

Ik heb het dus over jou. Conclusie heeft ook betrekking op jou.

Gaat alleen maar over jou en daar zitten vragen bij.

Jammer dat er alleen maar verwezen wordt naar (met nog steeds geen redelijke inhoud) of met een retorische vraag wordt beantwoord.

Maar ja wil niet op de man spelen maar las ergens over een gave qua discussie maar ben nog steeds van mening dat te reageren hoe jij doet ( zoals ik zeg hierboven, weinig/ geen argumenten) erg makkelijk is.

Elk argument/discussie kan gewonnen worden met: " ik vind dat. dus dat is zo".

en dat is de reden een beetje waarom ik hier begon.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.