• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

Knock Out: Regisseurs 2008

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Misschien, als ik ergens een mening van je kan ontdekken.

Nou ja, mening. Zeg maar het gene wat mij is opgevallen in deze KO.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Last wrote:

(quote)

Volgens mij ligt de nadruk bij anime meer op het tekenen en animeren, maar dat versta je waarschijnlijk ook onder regisseerkwaliteiten. Dus verkeerde woordkeuze van mijn kant.

De kwaliteit van Miyazaki zit 'm naar mijn idee in geen van beide hij moet het van zijn originaliteit hebben. (En dat is wat een regisseur wat mij betreft zijn kwaliteit moet zijn) Een bijzonder verhaal kunnen vertellen met beelden! Of het nu door acteurs, digitale computer nerds of tekenaars wordt uitgevoerd doet er verder weinig toe.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Feit is dat hij behoorlijk veel aandacht krijgt

Vind ik dus echt serieus tegenvallen. Z'n nieuwste in de kijker film (Django), ondertussen uit in NL op DVD, met 63 stemmen? Ga je mij niet wijsmaken dat Miike aardig wat aandacht krijgt.

Daarbij gaat het er mij ook niet om of mensen al van Miike gehoord hebben. Ik ken Truffaut ook van naam, wil niet zeggen dat ik de man ken verder.

Ik ben redelijk zeker dat er op MM erg weinig mensen zitten die enige notie hebben van de diversiteit van Miike. Hij mag hier dan bekend staan voor z'n geweldadige en weirde films, da's ook maar een deel van wat hij doet.

Volgens mij ligt de nadruk bij anime meer op het tekenen en animeren

Als je ook maar iets van anime weet, dan weet je dat het vaak de kunst van het niet-animeren genoemd wordt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat ik al aangaf, de ontdekkingstocht naar zijn diversiteit wordt door velen gestaakt door zijn gebrek aan kwaliteit. Wat ik van hem goed vind (Visitor Q, Fudoh en Yôkai Daisensô ) moet het vooral hebben van de originakiteit en de shockerende humor) Nu niet bepaald iets wat grote groepen aanspreekt. Toch hebben velen wel iets van hem gezien/geprobeerd.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Miike heeft absoluut mindere films gemaakt, maar films waar het "gebrek aan kwaliteit" uit blijkt zijn zeldzaam. Net het feit dat hij zowat in elk genre kwaliteit kan brengen, en er nog wat aan kan toevoegen is een kwaliteit die weinig andere regisseurs in deze KO hebben. En waar er geen enkele Miike in kan evenaren trouwens.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Hij heeft zeker wel een kwaliteit op het valka van veelzijdigheid en originalliteit, maar weet ook vaak het minimum aan (verhaal) technische kwaliteit niet te halen. "t is vaak gewoon afgeraffeld en onaf.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

maar weet ook vaak het minimum aan (verhaal) technische kwaliteit niet te halen. "t is vaak gewoon afgeraffeld en onaf.

Enkel bij z'n oudere films kan ik me daar wat bij voorstellen, en dan nog. Die tijd is trouwens al een 20-tal films voorbij. Kwestie van een beetje up-to-date te blijven.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Z'n nieuwste in de kijker film (Django), ondertussen uit in NL op DVD, met 63 stemmen? Ga je mij niet wijsmaken dat Miike aardig wat aandacht krijgt.

Maar films als Visitor Q, Audition, Ichi, Zebraman, Dead or Alive etc krijgen al tijden veel aandacht. En de rest van het probleem zal veelal liggen aan distributie en het moordende tempo waarin Miike zijn werk aflevert. De laatste 3 films van Kitano hebben relatief ook weinig aandacht gekregen. Miike is echt geen genegeerde zondebok meer hoor.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En Miike is niet zo geliefd als Kitano omdat ie films aflevert die kwalitatief wisselvallig en minder zijn. Ik onderstreep dat met oa twee 1,5* en twee 4*.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

@Onderhond

In plaats van 5 keer per jaar een 3* film af te leveren, zou Miike misschien eens 3 jaar moeten werken aan een 5* film. Beetje kinderachtig om hier de hele tijd te gaan lopen zeuren omdat jou favoriet niet in de finale staat (en dat terwijl hij nog best ver is gekomen). Dat niet iedereen jou smaak heeft is je toch hopelijk wel duidelijk inmiddels? Ik denk niet dat Miike verder was gekomen als iedereen hier al z'n films had gezien (integendeel).

Ik ga hier toch ook niet lopen zeiken dat Roy Andersson niet in de finale staat, dat is gewoon niet realistisch.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik zeur niet eens dat Miike niet in de finale zit. Ik zei enkel dat bekendheid zoals steeds primeert boven kwaliteit. TOR is degene die Miike erbij betrok.

Daarnaast is vragen aan Miike om 3 jaar aan één film te werken compleet voorbijgaan aan alle sterke punten en unieke inbreng die hij schenkt aan de filmwereld.

Wat ik dus eerder al zei, weinigen die Miike kennen op MM.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Onderhond wrote:

Die naam vergeet ik nooit weer na Ichi The Killer. Niet positief bedoeld overigens

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Zoals ik al zei, hij gaat echt niet beter scoren als meer mensen zijn films gaan kijken hoor...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Hij doet zeker leuke dingen, maar dan in 3 scenes per film. Mensen gaan niet per se voorbij aan zijn inbreng, maar hij moet gewoon eens een complete film afleveren. Kitano kan dat wel oa.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Zavo wrote:

Zoals ik al zei, hij gaat echt niet beter scoren als meer mensen zijn films gaan kijken hoor...

Ramon K wrote:

maar hij moet gewoon eens een complete film afleveren

Heeft hij ook al een keer of 10 gedaan. Voor ieder wat wils.

Moet je wel zelf even de moeite nemen om te kijken wat in z'n oeuvre je ligt natuurlijk.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Niet compleet als in 'onaf'. Maar dat was jou al lang duidelijk.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

In welke zin anders? Mijn antwoord blijft gewoon staan.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik heb er echt wel genoeg gezien om 'm te kunnen beoordelen, ik zal er ook zeker nog wel af en toe één kijken, want over het algemeen zijn ze redelijk vermakelijk, maar hij scoort bij mij gewoon niet hoog genoeg om alles te gaan kijken. Tot nu toe pas één echt goede film van 'm gezien (Gozu).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

In welke zin anders? Mijn antwoord blijft gewoon staan.

Ik herhaalde enkel wat ik al zei. Hij moet gewoon eens een perfecte film maken in welk genre dan ook. En veel mensen zijn het daar gewoon mee eens. Kitano is bekend, Miike is bekend, Kitano maakt betere films en wint. Deal with it.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Hij moet gewoon eens een perfecte film maken in welk genre dan ook. En veel mensen zijn het daar gewoon mee eens.

Een moeilijk statement om te maken voor die vele mensen als ze amper vertrouwd zijn met 10% van z'n hele oeuvre, niet ?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Als jij dan voortaan je mond houdt over Hitchcock totdat je al z'n films hebt gezien...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Moest ik bij Hitchcock nu de indruk krijgen dat er wilde verschillen zouden zitten tussen z'n films ...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

10% is meer dan genoeg in het geval van Miike. Miike lijkt wel een fabriek en de dvdlabels houden het niet bij. Dat is toch niet ons probleem? Ik heb zo'n tien Miike's gezien en zelfs de films die ik leuk vind hebben flinke mankementen. En na 10 films kan ik echt wel een beeld schetsen van zijn oeuvre. Ik vind 'm interessant, maar Kitano is gewoonweg beter.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Moest ik bij Hitchcock nu de indruk krijgen dat er wilde verschillen zouden zitten tussen z'n films ...

Bij Miike zijn die verschillen nu ook niet zo groot. Ook gewoon een auteur hoor.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

10% is meer dan genoeg in het geval van Miike

Ik zeg van niet. En bij Miike zijn de verschillen absoluut wel zo groot. Getuige films als Sun Scarred en The Negotiator.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ondanks de verschillende genres zie ik bij Miike ook veel overeenkomsten, in sfeer, soort humor, gebruik van geweld, soort karakters, etc. en inderdaad ook het feit dat z'n films vaak wat rommelig en 'onaf' ogen, zoals Ramon al zei.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ondanks de verschillende genres zie ik bij Miike ook veel overeenkomsten, in sfeer, soort humor, gebruik van geweld, soort karakters, etc.

Omdat men net die films hier op DVD uitbrengt inderdaad. Niet voor niks is het Django die hier nu in de winkel ligt. Een beetje filmfan kijkt daar toch voorbij hoop ik.

Miike heeft ook genoeg films waar hij met dat soort dingen breekt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

Ondanks de verschillende genres zie ik bij Miike ook veel overeenkomsten, in sfeer, soort humor, gebruik van geweld, soort karakters, etc. en inderdaad ook het feit dat z'n films vaak wat rommelig en 'onaf' ogen, zoals Ramon al zei.

Tuurlijk. Het is een auteur. De verschillen zullen 'm in het genre zitten en niet in zijn filmmakerij. Zo zullen al zijn yakuzafilms qua stijl erg op elkaar lijken. En veel besproken scenes uit oa Gozu of Dead or Alive zullen ook simpelweg bijdragen aan een verwachtingspatroon bij de kijker. 'de onverwachte bizarre in-your-face-scene' is verder ook een onderdeel van de cinema van Miike geworden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

'de onverwachte bizarre in-your-face-scene' is verder ook een onderdeel van de cinema van Miike geworden.

Sorry, maar dat is gewoon onterecht. Ik kan er ook niet aan doen, maar genoeg films waar hij zo'n trucjes niet uithaalt. Zelfs bekende gevallen, als One Missed Call.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Sorry, maar dat is gewoon onterecht. Ik kan er ook niet aan doen, maar genoeg films waar hij zo'n trucjes niet uithaalt.

En dan is het nog onderdeel van zijn stijl, zelfs als ie 't in de helft van zijn films niet doet. Lynch staat bekend om zijn surrealisme, maar maakte ook Straight Story en Elephant Man.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.