• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Knock Out: Regisseurs 2008

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

orbit wrote:

Beste compromis.. nu zijn de dwangmatig 'vewrnieuwende' asia fanboys blij en de mensen die zich niet tot één genre beperken lijkt me.. belachelijk natuurlijk wel dat allang niet meer op kwaliteit wordt gestemd, maar speciaal vanwege antipathieën tegen vermeende amerikaanse producten of geaccepteerde klassiekers.

Ik zou zeggen ga de stemmers er maar op na kijken. Ik voorspel dat praktisch iedereen die op Miyazaki heeft gestemd heeft zijn films hoger heeft gewaardeerd dan die van Kubrick. Waarom hebben deze stemmen dan niets met kwaliteit te maken? Omdat jij het andersom vindt? Erg kortzichtig in ieder geval.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Lynch

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Leuk dat Lynch heeft gewonnen, maar Werner Herzog blijft mijn favoriet.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

goeie winnaar, kan ik zeker mee leven

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

goede winnaar Lynch ik sow die KO ging snel voorbij zeg.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Leuke knock - out met mijn favoriete regisseur als winnaar, kan niet missen dus!

4 topregisseurs in de halve finale ( leuk dat Kitano en Miyazaki ook ver reikten ) met Lynch als verdiende winnaar. Hij heeft het helemaal verdiend om in de voetsporen te treden van Kubrick.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Psuedo winnaar...

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Inderdaad niet weggelegd voor stamppot famillies.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

orbit wrote:

nu zijn de dwangmatig 'vewrnieuwende' asia fanboys blij

Vraag me af waarmee de "dwangmatig vernieuwende asia fanboys" blij moeten zijn?

Vind het fijn dat er in ieder geval iemand heeft gewonnen die ik goed vind, maar als naam zijn Miyazaki, Lynch en Kitano niet veel spannender dan een Coppolla of Kubrick natuurlijk. Bekendheid primeert inderdaad nog steeds boven kwaliteit.

Wat mij betreft lag het mooiste er al uit na de 4de ronde.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Leuk eens een andere winnaar!

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Spetie wrote:

Leuk eens een andere winnaar!

Inderdaad Kubrickheeft al drie keer gewonnen leuk dat het deze keer een ander is.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Aardige winnaar ja. Wel vreemd dat een animatieregisseur zo ver is gekomen. Die moet het natuurlijk meer hebben van de tekeningen e.d. dan regisseerkwaliteiten.

Maar goed, originele finale, dat wel.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Vraag me af waarmee de "dwangmatig vernieuwende asia fanboys" blij moeten zijn?

Vind het fijn dat er in ieder geval iemand heeft gewonnen die ik goed vind, maar als naam zijn Miyazaki, Lynch en Kitano niet veel spannender dan een Coppolla of Kubrick natuurlijk. Bekendheid primeert inderdaad nog steeds boven kwaliteit.

Nou zijn de Kubricks en Coppola's ook vooral bekend óm hun kwaliteit Echte blockbusters hebben ze niet opgeleverd verder.. maar het verloop van deze KO werd er niet echt beter op, zelfs ik ben dat met je eens..

Wat betreft Lynch, ik denk dat de man bij zowel de arthouse multiculti filmkijker populair is als bij de algemener georiënteerde kijker, vandaar dat ik het had over een compromis wat wel tevreden stelt.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Miike is op MovieMeter intussen al net zo bekend als Kitano. Sowieso onder de deelnemers van deze knock-out.

Tja, Lynch. Fantastische regisseur die wellicht in mijn top 10 favoriete regisseurs staat (ik heb geen top 10, voor de duidelijkheid), maar die bij mij nog geen 5 sterren heeft gescoort, hoewel hij er dicht in de buurt zit. Toch heeft de overwinning iets wrangs als je leest dat mensen gewoon openlijk toegeven dat ze niet op Kubrick stemmen omdat die al 3 keer won. Ik ben ook voor afwisseling in winnaars, maar alleen als het natuurlijk komt.

Leukste verrassing: Truffaut bij de laatste 16.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Miike is op MovieMeter intussen al net zo bekend als Kitano. Sowieso onder de deelnemers van deze knock-out.

Eens.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

The One Ring wrote:

Ben ik het zeker niet mee eens. Daarbij is bekend ook nog steeds wat anders dan geliefd.

Daarbij heb je na 10 Miike films nog geen half beeld van de regisseur. En dat valt dan stevig tegen op MM.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ben ik het zeker niet mee eens. Daarbij is bekend ook nog steeds wat anders dan geliefd.

Als een regisseur wel bekend is, maar niet geliefd dan is het toch rechtvaardig of in ieder geval logisch dat hij eruit vliegt. We kunnen moeilijk allemaal onze stemmen gaan aanpassen zodat Onderhond kan beweren dat de enige rechtvaardige winnaar ook daadwerkelijk wint.

Daarbij heb je na 10 Miike films nog geen half beeld van de regisseur. En dat valt dan stevig tegen op MM.

Tja. Een regisseur moet natuurlijk wel uitnodigen om 10 films van te gaan kijken. Als andere regisseurs dit beter kunnen lijkt het me tevens logisch dat zij doorgaan. Het blijft toch een kwestie van smaak en wat je zoekt in cinema. Feit is wel dat bijna iedereen die aan deze knock-out deelgenomen heeft wel weet wie Miike is en er minstens één film van gezien heeft.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je Miike de beste regisseur ooit vinden en als de meerderheid op MovieMeter dat ook vond zou ik me er bij neergelegd hebben dat hij de knock-out gewonnen zou hebben. Maar nu lijkt het een beetje alsof je eist dat Miike wint, omdat anders alle deelnemers smaakeloos, onwetend of zelfs onderontwikkeld zijn en dat vind ik onredelijk. Dat Lynch, Kitano, Miyazaki of Kubrick een slechte winnaar zou maken omdat ze bekend zijn is sowieso een volstrekt belachelijke opmerking.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Last wrote:

Wel vreemd dat een animatieregisseur zo ver is gekomen. Die moet het natuurlijk meer hebben van de tekeningen e.d. dan regisseerkwaliteiten.

.

Wat een onzinnige opmerking, Miyazaki moet het meer van zijn eigen visie en directie hebben dan menig 'hired hand' in Hollywood.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Feit is wel dat bijna iedereen die aan deze knock-out deelgenomen heeft wel weet wie Miike is

Absoluut oneens.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Wat een onzinnige opmerking, Miyazaki moet het meer van zijn eigen visie en directie hebben dan menig 'hired hand' in Hollywood.

Heb ik het dan ergens over een 'hired hand'?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

The Last wrote:

Die moet het natuurlijk meer hebben van de tekeningen e.d. dan regisseerkwaliteiten.

lol trouwens.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

lekker boeiend..... Het valt mij gewoon op dat een animatieregisseur zo ver is gekomen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Heeft een Oscar gewonnen. Zo vreemd is het dan toch niet?

(en staan met 6 - binnenkort 5 - films in de top 250)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Absoluut oneens.

Pfff, de man staat bij de beste 16 (dat is de vijfde ronde en niet de vierde overigens) en versloeg onderweg Ridley Scott, regisseur van een aantal films die iedereen hier gezien heeft. Dan ben je toch echt niet meer te onbekend om verder te komen. Iedereen die een beetje dit forum en in het bijzonder de knock-outs in de gaten houdt krijgt de naam Miike met de regelmaat van de klok te horen. Op deze site kun je niet meer om Miike heen. Geen 10 films gezien hebben is niet gelijk aan onbekend. Het is ook niet zo dat iedereen die Miike kent hem ook meteen wil zien winnen.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Heeft een Oscar gewonnen. Zo vreemd is het dan toch niet?

(en staan met 6 - binnenkort 5 - films in de top 250)

Misschien moet je gewoon mijn mening accepteren ipv zo sarcastisch te gaan doen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Last wrote:

(quote)

Heb ik het dan ergens over een 'hired hand'?

Niet direct, maar ik vraag me wel af wat jij verstaat onder regiseerkwaliteiten. Want als het gaat om het managen en aansturen van een crew en een zooitje acteurs zijn 'hired hands' (en daar reken ik types als Gore Verbrinski ook toe) daar prima toe in staat.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Op deze site kun je niet meer om Miike heen.

Daarom dat zo weinig mensen interesse hebben in z'n films waarschijnlijk?

Zie je trouwens bij wel meer niet-Amerikaanse regisseurs hier. Allemaal leuk als een titel in je strot geduwd wordt (vanuit welk kanaal dan ook), maar als één of andere persmachine de nieuwste film niet opneemt is er niemand die er naar kraait.

Moest Miike echt bekend genoeg zijn, wat let mensen dan om z'n achter z'n nieuwe films aan te gaan?

The Last wrote:

Misschien moet je gewoon mijn mening accepteren ipv zo sarcastisch te gaan doen.

Misschien, als ik ergens een mening van je kan ontdekken.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Niet direct, maar ik vraag me wel af wat jij verstaat onder regiseerkwaliteiten. Want als het gaat om het managen en aansturen van een crew en een zooitje acteurs zijn 'hired hands' (en daar reken ik types als Gore Verbrinski ook toe) daar prima toe in staat.

Volgens mij ligt de nadruk bij anime meer op het tekenen en animeren, maar dat versta je waarschijnlijk ook onder regisseerkwaliteiten. Dus verkeerde woordkeuze van mijn kant.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kom op OH, er zullen best users zijn die nog nooit van Miike hebben gehoord, net zoals er users zijn die geen idee hebben wie Kubrick is. Feit is dat hij behoorlijk veel aandacht krijgt en het is vooral aan zijn eigen wisselvalligheid dat veel mensen na een eerste en/of tweede kennismaking afhaken. De kans op een misser lijk ook bij mij (en ik heb er een hoop gezien) groter dan op een geweldige film.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.