- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema
Knock-Out: Europese Cinema
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
4-1!
Op zo `n mooie dag worden gewoon even Nights of Cabiria door een middelmatige Tarkovsky weggestemd en erger Black Cat, White Cat door een nep - Europese film. Bah.....
Die k*tfilm maakt nu al slachtoffers onder onbekende pareltjes uit Europa.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Zerkalo middelmatig?
En iedere Leone-film is zo Europees als het maar zijn kan, dat sommige mensen dat niet begrijpen.... 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En iedere Leone-film is zo Europees als het maar zijn kan, |
Nou, je kan natuurlijk ook een Europees onderwerp hebben en een 100% Europeese cast.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Nou, je kan natuurlijk ook een Europees onderwerp hebben en een 100% Europeese cast.
De cast en het onderwerp bepalen het land van herkomst van de film niet, maar goed, deze discussie is al gevoerd...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De cast en het onderwerp bepalen het land van herkomst van de film niet, maar goed, deze discussie is al gevoerd...
wilde alleen maar aangeven dat het europeser kan, snap alleen niet waarom C'era er niet bij zit.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4733 votes
5-4
Black Cat, White Cat eruit is inderdaad jammer. Met wat je over Zerkalo zegt, ben ik het helemaal niet eens! Misschien wel de beste Tarkovsky. En beter dan het ook erg sterke Le Notti di Cabiria...
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
wilde alleen maar aangeven dat het europeser kan, snap alleen niet waarom C'era er niet bij zit.
Ach ja, je moest die opmerking over 'zo Europees als maar kan' ook met een korreltje zout nemen.
Dat laatste is voor mij ook onbegrijpelijk.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Ach ja, je moest die opmerking over 'zo Europees als maar kan' ook met een korreltje zout nemen.
Dat laatste is voor mij ook onbegrijpelijk.
De anti - western lobby werpt zijn vruchten af. 
En wat betreft Zerkalo, hij is absoluut niet slecht. Maar gaat lang niet zo diep als Cabiria.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
[
De anti - western lobby werpt zijn vruchten af. 
Nee hoor, welke film dit ook wint, C'era zal altijd ervan gewonnen hebben, tot het tegendeel bewezen zou zijn. iets wat nu niet kan. 
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Nee hoor, welke film dit ook wint, C'era zal altijd ervan gewonnen hebben, tot het tegendeel bewezen zou zijn. iets wat nu niet kan. 
Cowboys zijn gedateerd en die periode komt waarschijnlijk nooit meer terug. Wat rest is nog wat nostalgie, waar men zich aan vastklampt. Het valt ook niet mee om wat leuks binnen het westerngenre te vinden. Er was eens...Maar nu niet meer. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dus films moeten gaan over iets wat je nu op straat kan zien?
Daarbij zitten er vrijwel geen cowboys in de westerns van Leone en is het belangrijkste personage in C'era een vrouw.... en wat voor vrouw? 
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Toen ik OUATITW de eerste keer uit mijn DVD-speler haalde dacht ik: "Shit, dit gaat nooit meer geëvenaard worden."
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Dus films moeten gaan over iets wat je nu op straat kan zien?
Daarbij zitten er vrijwel geen cowboys in de westerns van Leone. en is het belangrijkste personage in C'era een vrouw....
Ach, neem niet alles zo serieus. Ik word alleen een beetje moe van die Leone ophemelerij.
En voor mij blijven het cowboys. 
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Westerns zijn cool! 
18. La passion de jeanne d'arc(Dreyer-FR) - 8 femmes(Ozon-FR)
1-0 Een van de beste films ooit gemaakt. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik hemel Leone nergens op, vind alleen C'era een echt meesterwerk. Maar ik ben ook niet zo suf om een heel genre over een kam te scheren.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Ze zijn de oubolligste, eendemensionaalste producten die ooit gemaakt zijn. Daarbij cinematografisch vaak een ramp en op muzikaal gebied vrijwel altijd hetzelfde gejengel. Vaak ook boordevol clichès. Maar genoeg afgegeven voor vandaag over die wanproducten. 
Slechts Leone weet er nog wat van te brouwen.
@ Reinbo: Als je een western gezien hebt, dan heb je eigenlijk al genoeg gezien. Dan ben ik trouwens liever suf, want als je western films kijkt dan wordt je volgens mij nog suffer. 
Films die handelen over gijzelingen krijgen ook niet het genre: Heist films mee, maar vallen vaak onder actie films. Zo zou western in een zijtak van het genre avontuur kunnen passen. Alleen dan onder de expliciet erbij vermeldde noemer: avonturenfilms waarbij alles al vaststaat vantevoren.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ze zijn de oubolligste, eendemensionaalste producten die ooit gemaakt zijn. Daarbij cinematografisch vaak een ramp en op muzikaal gebied vrijwel altijd hetzelfde gejengel. Vaak ook boordevol clichès. Maar genoeg afgegeven voor vandaag over die wanproducten. 
Laten we het op die laatste zin houden, want je scheert inderdaad een heel genre over een kam
Lang niet alle westerns zijn hetzelfde.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
In the name of the father- Rififi Chez des Hommes
5-4
*Zucht* moeilijk tot 6 tellen 
5-5 dus.
18. La passion de jeanne d'arc(Dreyer-FR) - 8 femmes(Ozon-FR)
3-2 !
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Jammer van Cabiria en beide Kusturica's. Op en top europese Cinema.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Jammer van Cabiria en beide Kusturica's. Op en top europese Cinema.
Een medestander 
@ The One Ring: Jammer, dat je net het stukje daaronder over Leone niet meequote. Daarin blijkt toch wel dat ik het hele genre niet onder een kam scheer.
Daarbij ieder zijn fobie, jij hebt weer niet zoveel op met horrorfilms en dan met name de slasherfilms.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
13. In the name of the father- Rififi Chez des Hommes
5-5
deze niet vergeten. moet nog afgemaakt worden