- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema
Knock-Out: Europese Cinema
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
5-4 Irreversible!
Le Samourai niet gezien, wel Cercle Rouge en aan de hand daarvan kan hij toch nooit tippen aan het geniale Irreversible.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
als er 1 film geniaal is dan is het le samourai wel, maar ja dan moet je hem wel gezien hebben. Zou echt een schande zijn als deze film er al in de 2de ronde uit ligt.
570 stemmen: 3.53
107 stemmen: 4.06
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3711 votes
4. Satantango(Tarr-HO) - Ladri de byciclette (de Sica-IT)
0-1
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes

echt een schande dit!
Irriversible : 6 stemmers waarvan er 5 le samourai niet gezien hebben
Le samourai: 5 stemmers waarvan er 1 irriversible niet gezien heeft
Do I Need to say more ?
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
echt een schande dit!
Irriversible : 6 stemmers waarvan er 5 le samourai niet gezien hebben
Le samourai: 5 stemmers waarvan er 1 irriversible niet gezien heeft
Do I Need to say more ?
Nee hoor, Le Samourai is gewoon een weinig bekend filmpje dat wel snel weer zal dalen als het stemmenaantal hoger wordt.
En het zal echt m'n top 5 niet halen, dus tel er al maar een stemmetje vanaf.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Nee hoor, Le Samourai is gewoon een weinig bekend filmpje dat wel snel weer zal dalen als het stemmenaantal hoger wordt.
En het zal echt m'n top 5 niet halen, dus tel er al maar een stemmetje vanaf.
Dat kan je absoluut niet met zekerheid zeggen maar goed.
Wat ik probeer te zeggen is dat het wel veelzeggend is dat 80 % van de stemmen op le samourai dus een weloverwogen keuze is gebaseerd op het zien van beide films, en bij irreversible dus maar 16%. Lijkt me veelzeggend.
Maar goed ik hou er maar over op. Spreekwoordelijke dovemansoren. 
p.s. denk dat Le Samourai bij jou zeker nog wel op een 3.5*/4* uitkomt OH
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Wat dat vooral wil zeggen is dat Le Samourai een film is die voor een veel selectiever publiek is.
Aan 3.5*-4* heb ik trouwens niet veel als het gaat over een battle tegen m'n nummer 4.
Even kijken of je zo ook je mond opentrekt als Ladri de byciclette het haalt van Satantango.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Wat dat vooral wil zeggen is dat Le Samourai een film is die voor een veel selectiever publiek is.
En daarom minder goed ? Ik vind het allemaal wel goed, het is meestal toch allemaal grijze bekende middenmoot die het haalt in KO's. Dat Le Samourai een film voor een wat selectiever publiek is klopt. Je moet er wat moeite voor doen aangezien het een niet zo makkelijk verkrijgbare/goedkope film is.
Mijn punt was alleen dat het al veelzeggend zat is dat stemmen op le samourai een stuk weloverwogener waren dan die op irreversible uit oogpunt dat die stemmen op een vergelijking berusten en die op irreversible alleen op het goed vinden van die film an sich.
Aan 3.5*-4* heb ik trouwens niet veel als het gaat over een battle tegen m'n nummer 4.
Ik zei toch ook nergens dat je em beter zou gaan vinden dan irriversible. Ik ken je smaak en criteria dus weet wel beter. Was meer in de trend van: "ik denk dat jij ook nog wel wat moois kan ontdekken in die film OH"
Even kijken of je zo ook je mond opentrekt als Ladri de byciclette het haalt van Satantango.
Satantango mag het van mij best halen. Ben momenteel Ladri aant kijken en bijna af. Stem gaat tussen 4 en 5 liggen dus goed genoeg voor een stem. En Satantango is wel een heel stuk minder toegankelijk voor het publiek dan le Samourai maar dat snap je zelf ook wel.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
1-3 Sátántangó, maar het zijn 2 meesterwerken. Belachelijk van Le Samouraï.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
En mijn punt is dat het weinigzeggend is, aangezien je niks kan zeggen van de mensen die Le Samourai nog niet gezien hebben. Geen aanleiding om te denken dat het in het voordeel van Le Samourai zou draaien.
Anyway, Irréversible is alles behalve grijze middenmoot, dus zo'n ramp is het dus niet blijkbaar.
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Ik ga dit niet uitgelegd krijgen. Forget about it.
nog 1 poging(heel kinderachtig maar wel duidelijk):
11 mensen krijgen een test.
Elk krijgen ze een appel(Irreversible) en een peer(Le Samourai) voorgeschoteld.
5 mensen eten ze allebei waarvan er 4 de peer het lekkerst vinden en 1 de appel.
5 mensen eten alleen de appel en kiezen die als de lekkerste.
1 eet alleen de peer en kiest die als lekkerste.
Eindstand: 6-5 in het voordeel van de appel.
Zou het anders zijn uitgevallen als ze allemaal allebei hadden geproefd? Niet perse, maar wel waarschijnlijk.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Ik vind appels en peren een vreselijk slechte analogie. Al zijn er uiteraard veel meer mensen die appels lusten dan peren 
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
haha had ik express gedaan, vond ik wel grappig. Maar het punt is duidelijk toch ?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 messages
- 5473 votes
3-5 ladri di appeli
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Pfoe! Schande zeg.
5. La strada(Fellini-IT - Jean de Florette(Berri-FR)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31191 messages
- 5473 votes
is het niet tot 6?
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Pfoe! Schande zeg.
Dit is de tweede ronde dus tot de 6 punten en 1 verschil. Het kan nog goed komen voor je 
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5150 votes
Loting
Had de finale moeten zijn.
Maar vooruit: 4-5
5. La strada(Fellini-IT - Jean de Florette(Berri-FR)
2-0
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12902 votes
Op La Strada is het nog even wachten.
Laat ik het dan maar even spannend maken.
5-5