- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Het beste van... - knock out-versie
Het beste van... - knock out-versie
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Heb ik ook gedaan, maar dan er een beetje omheen gedraaid. Ging als volgt:
Eerste 32 gepakt, dan 1 tegen 32, 2 tegen 31 etc. Hierna exact hetzelfde gedaan met de overblijvers, vandaar ook nr. 55 (de laagste) tegen 1, de 54 tegen 2, 53 tegen 3 etc. Verder alles zo geplaatst dat het ook zo uitkomt dat in het perfecte geval je straks 1 tegen 8, 7 tegen 2 etc. krijgt. Het oogt misschien wat rommelig, maar het zal blijken dat de loting perfect klopt (of ik zie nu echt wat over het hoofd, is misschien mogelijk).
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7938 votes
Het klopt ook verder wel, alleen is het niet handiger één spelregel te volgen?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Volg ik die in zekere zin dan niet?
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7938 votes
In zekere zin wel, je maakt alleen een snellere schifting qua overblijvers. Maar de paring klopt verder wel en dat is het belangrijkste natuurlijk 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Als men het anders wil vind dat geen probleem, met het verschil dat je geen 2 finalisten krijgt en in de eerste ronde veel tegenstanders hebt met slechts enkele stemmen. 
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7938 votes
Wat mij betreft gaan we gewoon verder hoor, het klopt allemaal wel namelijk. Freud komt vast nog wel voorbij vandaag om zijn licht te laten schijnen.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7938 votes
Spellbound (16) - Champagne (40) - Suspicion (17)
1-0-1
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hmmm, mij lijkt het toch fijner om het grootste deel te laten bestaan uit gewoon 2 tegenover elkaar. Freud?
Daarbij vraag ik me af of het stemmenaantal niet omhoog kan. Er is in een zeer hoog tempo al een aantal regisseurs voorbij gevlogen en ik heb geen stem kunnen leveren. De uitslag van zo'n knock-out lijkt me nu een beetje van een te kleine groep gebruikers af te hangen...
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
Hmmm, mij lijkt het toch fijner om het grootste deel te laten bestaan uit gewoon 2 tegenover elkaar. Freud?
Zeker, waarom het jezelf moeilijk maken
Wordt alleen maar onoverzichtelijker zo.
Favoriete regisseur, Hitchcock ! 
Binnekort, als deze natuurlijk gedaan is, kunnen we de Ennio Morricone-knock out organiseren 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ah, een Morricone knock-out. Daar doe ik wel aan mee! Ken zo'n 90 scores zeer goed, en enkele andere met een enkele herrinnering eraan.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Van mij mag het systeem aangepast worden, het is wel zo dat Hitchcock een hoop onbekende(re) films heeft die anders voor vertraging zorgen. Maar daarom wordt er ook met 'tot vijf' begonnen, om het wat te versnellen. Het systeem dat ik had bedacht is vrij simpel en werkt altijd, wat Goodfella doet is ingewikkelder en vraagt iedere keer opnieuw een beetje denkwerk, maar voor de rest geen problemen mee. Doe maar gewoon verder dus, maar voor de eenvormigheid zou ik in het vervolg toch gewoon normale rondes maken.
Wat het stemmen betreft: misschien is het beter de regels aan te passen tot:
-) eerste ronde tot vijf, dan tot zes enz
-) de finale gaat altijd minstens tot 10, en de halve finale minstens tot 8
-) vanaf de tweede ronde altijd twee verschil rekenen
Wanneer het de (halve) finale is, dat merk je nogal snel en daar hoeft niet voor gerekend te worden. Als er nu een regisseur is met 8 films, dan maakt het wat rare sprongen, maar echt erg is dat niet 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Spellbound (16) - Champagne (40) - Suspicion (17)
3-0-3
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
3-0-5
Shadow of a Doubt (8) - Marnie (25) - Topaz (48)
1-0-0
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Wat betekenen de cijfers achter de titels?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Wat betekenen de cijfers achter de titels?
Plaatsing (volgens imdb).
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
5-0-0
The Trouble With Harry (24) - Jamaica Inn (47) - The Lady Vanishes (9)
1-0-0
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
2-0-2 Eén van de sterkste Hitchcock's! 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
3-0-3
Erg leuke film, en Hitchcocks persoonlijke lieveling!
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
Hitchcocks persoonlijke lieveling!
Die eer gaat naar Shadow of a Doubt, Freud