- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De grote Kerst 1024 scene knock out!
De grote Kerst 1024 scene knock out!
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4737 votes
44 La Haine - skinhead doodschieten? - Asterix en de Helden – Het huis waar je gek wordt
jasha
-
- 1540 messages
- 1087 votes
27 Gone With the Wind – Eindscène: “Frankly my dear...”
Wordt gezien als de belangrijkste quote uit de geschiedenis, en eruit in de derde ronde;proficiat mannen!!!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
"t is de scene KO, niet de quote KO, daarbij is de Luke, I'm your.... quote wellicht nog bekender.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 8015 votes
45 Last Life in the Universe - dood in huis Asano - Ben-Hur- einde.
jasha
-
- 1540 messages
- 1087 votes
daarbij is de Luke, I'm your.... quote wellicht nog bekender.
Klopt niet, kijk maar naar afi, waar de 100 bekendste en belangrijkste quotes staan. Bij Star Wars staat de quote "May the force be with you" trouwens hoger genoteerd dan die ene van jou.
Een quote kan trouwens, wat mij betreft, een scene verbluffend of slecht maken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Op het AFI forum zou "Frankly my dear" dan wel winnen..... (nogal oudbollige en Amerikaanse lijst)
Hier heeft Empire Strikes Back ongeveer 5 keer zo veel stemmen als Gone With the Wind, dus lijkt mijn stelling toch wel op te gaan.
jasha
-
- 1540 messages
- 1087 votes
Ach, Gone with the wind is de meest bekeken film aller tijden. Het valt gewoon niet meer in de smaak, of de mensen snappen gewoon niet het ongelooflijk ironisch tintje achter die legendarische quote (opgepast, ik zeg niet dat die van Star wars er niet mogen zijn), maar mensen die Gone with the Wind hebben gezien gaan gewoon niet zo fanatisch gaan stemmen. Het is bijvoorbeeld niet dat The Schawschank Redemption de meest bekeken film ter wereld is hé 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
of de mensen snappen gewoon niet het ongelooflijk ironisch tintje achter die legendarische quote
Dat zal één van de voornaamste redenen zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Of men vind de onthullingscene uit ESB gewoon beter.... 
kos
-
- 46733 messages
- 8886 votes
4-5 dat gedoe aan het einde is juist het zwakste uit LLOTU.