- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De grote Kerst 1024 scene knock out!
De grote Kerst 1024 scene knock out!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, nooit iets van gezien. Maar ik heb al aangegeven dat ik geen enkele scène uit de laatste 20/30 jaar ken die ik beter vind dan de trappenscène uit Potemkin, en daarom weet ik 100 % zeker dat ook John Woo niet beter is.
Nogal vooringenomen, maar wat maakt moderne filmmakers zo incapabel in jou ogen?
kos
-
- 46735 messages
- 8888 votes
Dat van face Off tegen Potemkin is idd behoorlijk ernstig
. Ik hoop niet dat er veel mensen meekijken.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Nogal vooringenomen, maar wat maakt moderne filmmakers zo incapabel in jou ogen?
Vergeleken met Eisenstein is vrijwel iedereen incapabel, alhoewel ik dat een nogal groot woord vind. Het is eerder het genie van Eisenstein dan de tekortkomingen van moderne filmmakers. Nogal bizar dat er mensen zijn die John Woo beter kunnen vinden dan Eisenstein. Knettergek...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zegt iemand die geen idee heeft waar hij over praat.... Wacht ook nog op je betoog waarom moderne filmmakers niets beters zouden kunnen maken. (Feit dat je ze (in dit geval) niet eens kent, pleit alvast niet voor je betoog...)
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Vergeleken met Eisenstein is vrijwel iedereen incapabel, alhoewel ik dat een nogal groot woord vind. Het is eerder het genie van Eisenstein dan de tekortkomingen van moderne filmmakers.
Dat is wat ik zo leuk vind aan Sander2, hij staat tenminste open voor nieuwe dingen.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Zegt iemand die geen idee heeft waar hij over praat....
Oke, om jou een plezier te doen heb ik net een scène uit Face/off gekeken. Mijn verbazing is alleen maar gegroeid, ronduit belachelijke scène. Zeker vergeleken bij Potemkin. Of kom je nu met het argument dat die scène inderdaad heel slecht is vergeleken met de shoot-out in het huis van de dealer?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Vergeleken met Eisenstein is vrijwel iedereen incapabel, alhoewel ik dat een nogal groot woord vind. Het is eerder het genie van Eisenstein dan de tekortkomingen van moderne filmmakers. Nogal bizar dat er mensen zijn die John Woo beter kunnen vinden dan Eisenstein. Knettergek...
Sorry maar er zijn tal van moderne regisseurs die ik beter vind. O.a.: Oshii, Tsukamoto, Miike en Lynch.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Oke, om jou een plezier te doen heb ik net een scène uit Face/off gekeken. Mijn verbazing is alleen maar gegroeid, ronduit belachelijke scène. Zeker vergeleken bij Potemkin. Of kom je nu met het argument dat die scène inderdaad heel slecht is vergeleken met de shoot-out in het huis van de dealer?
Smaken verschillen, technisch is het in ieder geval een stuk beter, bovendien mis je de context om geod te kunne oordelen. En ja, ben zelf verre van onder de indruk van PP.
Maar blijkbaar hecht jij veel belang aan het onderwerp en is het schieten op drugsdealer natuurlijk veel minder bijzonder dan op demonstranten tijdens de grote Russische revolutie...
Tot slot doe je me geen plezier om vooringenomen snel tussendoor stukjes uit films te gaan kijken. Zonde.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Smaken verschillen, technisch is het in ieder geval een stuk beter.
De techniek was in de tijd van Eisenstein inderdaad nog niet zo ontwikkeld als nu, maar dat kun je Eisenstein niet aanrekenen. In het gebruik van de techniek is Eisenstein daarentegen veel beter dan de meeste regisseurs van tegenwoordig.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Onzin! (tenzij je ook doelt op alle kleurloze tv regisseurs uit Indonesie.)
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Laten we deze discussie anders maar stoppen, we worden het toch nooit eens.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Laat Sander2 dan eerst een paar honderd moderne (niet uitsluitend Hollywood)) films gaan kijken en dan praten we over een paar jaar wel verder.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Laat Sander2 dan eerst een paar honderd moderne (niet uitsluitend Hollywood)) films gaan kijken en dan praten we over een paar jaar wel verder.
Geef maar eens een paar tips dan. (Wel vreemd dat je er volgens jou een paar honderd nodig hebt om in te zien dat er eentje beter is dan Potemkin.)
jasha
-
- 1540 messages
- 1087 votes
En van die paar honderden die jij zo schitterend vindt, blijven er binnen 80 jaar misschien 5 of 6 héél bekend en een tiental zullen hier en daar wel vertoond worden. En zal John Woo daar eentje van zijn? Ik betwijfel het...
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
En van die paat honderden die jij zo schitterend vindt, blijven er binnen 80 jaar misschien 5 of 6 héél bekend en een tiental zullen hier en daar wel vertoond worden. En zal John Woo daar eentje van zijn? Ik betwijfel het...
Daarom kan hij ze toch wel goed vinden. Ongeacht of ze de geschiedenisboeken ingaan.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Geef maar eens een paar tips dan. (Wel vreemd dat je er volgens jou een paar honderd nodig hebt om in te zien dat er eentje beter is dan Potemkin.)
Heeft te maken met smaak ontwikkeling, gaat niet met 1 titel.
Probeer het werk van Lynch, Kitano, Tsukamoto, Miike, Oude Woo, Kusturica, Ki-Duk, Arronofski, Fincher & PT Anderson maar eens.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En zal John Woo daar eentje van zijn? Ik betwijfel het...
Who cares. Hitler is ook over een paar honderd jaar nog bekend. Net als Ed Wood.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Heeft te maken met smaak ontwikkeling, gaat niet met 1 titel.
Probeer het werk van Lynch, Kitano, Tsukamoto, Miike, Oude Woo, Kusturica, Ki-Duk, Arronofski, Fincher & PT Anderson maar eens.
Laten we Oshii niet vergeten.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach die mag ook nog wel bij die paar honderd.