• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.040 votes
Profile

Knock-Out: Beste einde

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Wie denkt dat een einde 60 jaar later in de filmindustrie nooit zou kunnen gemaakt zijn, was er één film niet geweest ... je hoeft de AFI of de IFI niet te zijn om daarmee te moeten lachen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nog een keer

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Nog een keer lezen.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

0-2

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

0-3

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

jasha wrote:
(quote)

Beste mensen, ik weet dat jullie allemaal zo graag zien naar Silence of the Lambs, maar gelieve niet te vergeten dat we het hier over eindes hebben, en als één einde ervoor heeft gezorgd dat films zoals Usual Suspects, L.A. Confidencial, en ja zélfs Saw werden gemaakt, dan is het wel het einde van Citizen Kane. Misschien kan men zeggen dat Silence of the Lambs een leuk en onverwacht einde heeft, maar jullie stemmen (4 van de 8 althans) voor de film terwijl jullie niet eens naar Citizen Kane hebben gekeken. Ik hoop dat de AFI of de IFI deze leuke filmtopic nooit zullen zien, want die zou jullie dan grandioos gaan uitlachen. En wat mij betreft (en dat met alle respect voor Silence of the Lambs), zouden ze nog meer dan gelijk in hebben.
Citizen Kane heeft de tegenwoordige plot bedacht, en dat moet gerespecteerd worden.

Volledig mee oneens, zoals ik al eerder schreef is het eind van CK totaal onbelangrijk en geheel niet bijzonder of goed. Had er dan ook in de eerste ronde uit moeten vliegen tegen Escape From New York (maar toen durfde men nog niet tegen deze klassieker te stemmen). Dat de film van grote invloed is geweest a la, maar het eind is gewoon een McGuffin, die al in The 39 Steps gebruikt werd door Hitchcock. (Een paar jaar eerder). Net als bij die film gaat het niet om de oplossing, maar om de zoektocht.

Jorick

• 8776 messages
  • 2335 votes

0-4

Dit topic heb ik jammer genoeg helemaal over het hoofd gezien.

V

• 8369 messages
  • 3365 votes

1-4 In the Mouth of Madness!

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

2-4

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

Nog een keer lezen.

Gedaan, en dan nog vind ik het onsamenhangend gebrabbel.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Tijd voor wat zelfreflectie dan. Of een boekje "Mijn eerste stapjes in de wondere wereld van de Nederlandse taal".

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

3-4

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

Tijd voor wat zelfreflectie dan. Of een boekje "Mijn eerste stapjes in de wondere wereld van de Nederlandse taal".

Dank u voor de tip o hoogleraar Onderhond. U bent geweldig.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Samengevat : OH vindt het belachelijk te beweren dat één film 60 jaar geleden zo belangrijk zou kunnen geweest zijn dat, zonder die film, een hele reeks hedendaagse films nooit zouden gemaakt zijn, waarmee hij reageert op een bericht op de vorige pagina van Jasha.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

3-5 Kong

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

KrisV wrote:

Samengevat : OH vindt het belachelijk te beweren dat één film 60 jaar geleden zo belangrijk zou kunnen geweest zijn dat, zonder die film, een hele reeks hedendaagse films nooit zouden gemaakt zijn, waarmee hij reageert op een bericht op de vorige pagina van Jasha.

't Zal wel iets Vlaams zijn dan

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Dan moet ik het met m eens zijn. Een film kan inspiratie geven maar om nou te zeggen dat zonder een bepaald einde er talloze films niet gemaakt hadden kunnen worden is gewoon pure ophemeling van in dit geval Citizen Kane.

jackie

• 3084 messages
  • 10437 votes

3-6

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

M - American Beauty

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

0-1

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

0-2

maar M natuurlijk de veel betere film.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

(quote)

't Zal wel iets Vlaams zijn dan

Het is gewoon vroeg .

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

0-3

V

• 8369 messages
  • 3365 votes

0-4

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

maar M natuurlijk de veel betere film.

Natuurlijk niet.

0-5

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

0-6

About Schmidt - Se7en

0-1

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

1-1

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

2-1

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

2-2

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

3-2

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.