• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Knock-Out: Beste einde

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Ik beschouw het 'I was cured allright' moment ook als einde van Clockwork, hoewel de ziekenhuisscene gewoon net als de rest van de film magistraal was.

First Angelus

• 127 messages
  • 317 votes

ok, dit is geen discussieforum, dit is puur stemmenweergave

is het al niet 8-7?

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

8-6, niet 8-7!

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

De juiste stand is 8-7

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

ja was mijn fout ik zag die 7-7 niet sorry..

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Helemaal verward door kArIzMa_TuRk he!

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

8-7 dus, stemmen maar!

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

ik zeg toch sorry

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Queto Yurlunyur wrote:
Dat is toch maar een klein deel van de lange ziekenhuisscene?

Die ziekenhuisscene duurt toch maar heel even. Hijligt in bed, speakers worden binnen gereden, minister schudt hand en foto's. Klaar en snij naar droom.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

8-8

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

First Angelus wrote:

ok, dit is geen discussieforum, dit is puur stemmenweergave

is het al niet 8-7?

Duh!

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

tot de hoeveel gaat het?

stand nu 8-8 spannend

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Finale: 12 punten, 2 verschil

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

9-8 Taxi Driver

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Reinbo wrote:
Die ziekenhuisscene duurt toch maar heel even. Hijligt in bed, speakers worden binnen gereden, minister schudt hand en foto's. Klaar en snij naar droom.

Hij heeft een vrij uitgebreid gesprek met de minister, en daarvoor nog met de zuster en een psychiator (maar dat kun je als aparte scenes zien; ertussenin verstrijkt immers tijd). Een en ander culmineert in de voice-over waar jij op doelt (da's geen droom, toch?). Hier heeft iemand de tekst uitgeschreven (link bevat spoilers, uiteraard). Ik schat het op een minuut of vijf.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Taxi Driver in de finale . Had ik niet verwacht. Mijn stem is geen verrassing.

10-8

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

10-9

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wat een crap Hier stem ik maar niet op, beiden zijn buitengewoon modaal.

(En Hana-bi er dan nog uit met 10-1 )

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

10-10

Puur tegen Taxi Driver...

Afschuwelijk einde.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

10-11 !!!!

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

Dit is echt een spannende Finale eerst staat de ene voor daarna de ander.. O O wie gaat er winnen?

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

11-11

Laurensv

• 266 messages
  • 3316 votes

11-12

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Queto Yurlunyur wrote:
(quote)

Hij heeft een vrij uitgebreid gesprek met de minister, en daarvoor nog met de zuster en een psychiator (maar dat kun je als aparte scenes zien; ertussenin verstrijkt immers tijd). Een en ander culmineert in de voice-over waar jij op doelt (da's geen droom, toch?). Hier heeft iemand de tekst uitgeschreven (link bevat spoilers, uiteraard). Ik schat het op een minuut of vijf.

Dan duurdt het langer dan in mijn herinnering. Stem ook meer op de aller laatste scene: Alex in bed met 5 vrouwen (en heeft dus zijn mooie fantasieën weer terug), vele malen beter dan het 'hiernamaals' eind van TD imo.

11-13

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Is het nu afgelopen, finito, schluss ? Heeft 'A Clockwork Orange' de felbegeerde moviemeter-prijs van beste einde in de filmgeschiedenis ?

Ik zag liever 'Taxi Driver' bovenaan het schavotje, maar kom, die van 'Clockwork' is natuurlijk ook niet mis.

He was cured all right...en ik stop men dvd'tje meteen weer in de lade om het te vieren.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Een aardige winnaar van een vreemd gelopen Knock-Out. Veel favorieten verloren al in een vroeg stadium en dan krijg je toch het idee dat men niet voor het einde maar om de film kiest. De uiteindelijke finale is een beetje tam maar het kan er zeker wel mee door

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Van de laatste 8 de ena beste. Verder absurd verlopen KO, niet alleen was er geen consensus over wat het eind van een film was, ook lagen de meeste pareltjes er al in de eerste ronde uit.

Long Good Friday

The Wicker Man

Spider

The Tenant

Escape from New York

High Plains Drifter

Surive Stye 5+

French Connection

The Cook, the Thief, his wife and her Lover

Gozu

Allemaal beter dan de winnaar IMO.

Was blij dat Hana-bi wel verder kwam al is de 10-1 uitschakeling door ACO natuurlijk een gotspe!

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Reinbo wrote:

ook lagen de meeste pareltjes er al in de eerste ronde uit.

Daardoor was de spanning voor mij er snel uit. Al na de eerste ronde was duidelijk dat een bekende film zou winnen.

Het eeuwig probleem natuurlijk met de knock-outs. Ik herinner me enkel "bijita Q" als verrassende winnaar, en dat was vooral dankzij tegenstemmers.

Nu ja, zelf pleit ik ook schuldig. Van de films die Reinbo opnoemt heb ik er maar 5 gezien, terwijl er nog 2 ongezien in m'n DVD-kast staan. Long Good Friday staat in elk geval hoog op m'n 'to see' lijst.

"Wicker Man" en "Don't look now" verdienden duidelijk een beter lot, maar goed, Clockwork Orange is inderdaad de beste die overbleef.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Aardige finale, maar schandalig dat Lost in Translation en Dogville niet minstens in de halve finale zijn gekomen!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.