• 179.516 movies
  • 12.329 shows
  • 34.194 seasons
  • 650.479 actors
  • 9.404.750 votes
Profile

Knock-Outs algemeen discussietopic

Onderhond

• 87631 messages
  • 12909 votes

En Ellis hoort er trouwens zeker bij. Net als Du Welz. Beiden hebben zich meer dan bewezen met hun tweede film.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

The One Ring wrote:

Je begrijpt me totaal verkeerd. De regisseurs die ik bedoelde als vergeten zijn ook gewoon op MovieMeter praktisch vergeten. Ik heb het echt niet over de Howards Hawks of D.W. Griffiths, die gewoon mee moeten doen met de k.o..

Kijk, hier gaat het mij nu om. Ik zie geen reden waarom deze volgens jou mee zouden moeten doen en anderen niet.
The One Ring wrote:

Ik heb het over superobscure regisseurs die steevast formulewerk afleverde zonder een auteurshandtekening, maar die nooit een film hebben gemaakt die echt in het collectieve geheugen zijn blijven hangen. Het viel mij op dat veel oude regisseurs ten opzichte van tegenwoordig erg productief waren, maar veel van die namen zijn niet vergeten. Hawks en Griffith zijn niet bepaald vergeten, in ieder geval niet binnen de filmwereld.

En hetzelfde geldt voor Cheh Chang die binnen de filmwereld ook niet vergeten is. Ik noem alleen al een The One-Armed Swordsman en Five Deadly Venoms. Binnen het genre twee legendarische films.
The One Ring wrote:

Ik wil dan ook absoluut geen kleine lijst hebben of mezelf beperken, maar zomaar iedere regisseur toelaten werkt ook averechts. Je kunt uit alle hoeken wel wat grote namen pakken die deel mogen nemen aan de k.o., maar ga je voor de werkelijk obscure namen dan valt de k.o. stil.

De werkelijk obscure namen heb ik er al uitgelaten, anders was het lijstje twee keer zo lang. Maar wil je een representatieve ko (en dat is altijd mijn streven i.p.v. alleen maar de standaard 64 namen of een soort fanboy ko zoals de horror-regisseurs ko of de filmposters ko), dan zul je gewoon verder moeten kijken en je niet beperken tot je eigen voorkeur of tot regisseurs die bekend zijn bij de meeste MM-forummers. Of is het zo nu en dan stilvallen van een ko zo erg dat je je maar moet beperken tot een handjevol überbekende namen?
The One Ring wrote:

Verder moeten we nu even de knoop doorhakken over wie er toegelaten gaan worden.

Eens.
The One Ring wrote:

Persoonlijk ben ik het niet met Knisper eens dat we helemaal opnieuw moeten beginnen met een lijst, vooral omdat sowieso 90% (wellicht zelfs meer) dan toch gewoon weer opnieuw meedoet en het tijdverspilling is om van voor af aan te beginnen.

Eens.
The One Ring wrote:

Daarbij werd er ieder jaar al aan die lijst geschaaft en hij ziet er vrij compleet uit, met allemaal regisseurs die op de een of andere manier hun plekje verdient hebben.

Hun plekje verdiend? Onzin. Ze zitten er alleen maar in omdat iemand ze heeft toegevoegd. Neem alleen al het erin zitten van een Hidenori Sugimori die maar 1 film heeft gemaakt met maar 46 stemmen. Of de aanwezigheid van een Max Ophüls waar D.W. Griffith er niet in zit. Heeft niets te maken met plekje verdiend.
The One Ring wrote:

Ik ben voor uitbreiding, al zou ik nooit verder gaan dan 512, maar hoeft 512 ook niet per se bereikt te worden.

Eens (hoewel dat aantal gemakkelijk bereikt wordt zonder de obscuriteit in te gaan.
The One Ring wrote:

Of we dan battles doen met drie lotingen of werken met een voorronde laat ik aan de organisator over om te bepalen. Het heeft beide zijn voor- en nadelen.

Voorronde mag wat mij betreft al helemaal geschrapt worden. Verder heb ik altijd wel een voorkeur naar battles tussen twee ipv drie namen, tenzij door het aantal niet anders kan.
Erwinner wrote:

Jonathan Demme

Is al aanwezig in de vorige ko (74. onathan Demme - Bille August - Brad Anderson).

Onderhond wrote:

De 12-uur regel zou voor uitzonderingen moeten gelden, niet voor een kwart van de battles.

Deze regel was bij de vorige regisseurs ko anders ook van toepassing.
Onderhond wrote:

Cheh Chang en Yuen Chor toevoegen is grappig, maar dat zijn namen die gezien de deelnemers hier nooit aan 5 stemmen komen.

Begrijpelijk. Eens kijken of daar wat aan te doen is.
Onderhond wrote:

En 5 stemmen in de eerste ronde. Aan KOs die vastlopen heeft niemand wat aan.

Hoewel dit afhangt van de namen die meedoen, ben ik hier inmiddels ook van overtuigd.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

maar zomaar iedere regisseur toelaten werkt ook averechts.

Cheh Chang, Chia-liang Liu en Sammo Hung zijn niet 'zomaar wat regisseurs'. Het zijn gewoon legendarische regisseurs binnen een onderbelicht genre. Zou het best tof vinden als die meedoen, ook al zouden ze er meteen uit liggen. Dan krijgen ze misschien een beetje bekendheid.

Juist de middelmaat (juist zo'n Demme of zo) mag je wat mij betreft schrappen.

Geldt ook voor de Samurai cinema: men kent Kurosawa, misschien Kobayashi, maar er zijn genoeg regisseurs (Gosha, Inagaki, Okamoto) die hier ook wel een plaatsje verdienen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Cheh Chang, Chia-liang Liu en Sammo Hung zijn niet 'zomaar wat regisseurs'.

Beweer ik ook niet, maar ze hebben weinig in een k.o. te zoeken. Niet omdat ze slecht zijn, omdat ik ze niet mag of omdat ik ze niet ken, maar omdat er te weinig mensen op MovieMeter bekend zijn met hun werk en ze daardoor praktisch onmogelijk door de eerste ronde kunnen komen. Nogmaals: we willen niet dat de knock-out om de haverklap stilvalt omdat mensen niet stemmen omdat ze de regisseurs niet kennen en je vind het vast ook niet leuk als mensen blindelings ze wegstemmen omdat ze slechts de tegenstander kennen.

Legan wrote:

Kijk, hier gaat het mij nu om. Ik zie geen reden waarom deze volgens jou mee zouden moeten doen en anderen niet.

Ik hoef je toch hoop ik niet meer uit te leggen waarom Hawks en Griffith mee behoren te doen. Hun status lijkt me onbetwistbaar. Dat Griffith eerder niet meedeed verbaast me een beetje. En nee, ik zeg dat niet omdat ik een fan ben van Griffith, want ik heb er slechts een short van gezien, die ik niet meer dan 3 sterren geef.

Waarom andere er niet in horen heb ik al meerdere malen herhaald. Sommige zijn te onbekend, of beter gezegd: ze hebben geen films gemaakt die op MovieMeter een groot publiek hebben bereikt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een argument geleverd kan worden tegen het feit dat dergelijke regisseurs de knock-out stilleggen. Waar we de grens moeten leggen weet ik niet zo goed. Minimaal 2 films met minimaal 20 stemmen wellicht, al is dat wellicht nog te flexibel. We moeten echter ergens eens een grens stellen, want anders komt er nooit vaart in deze organisatie. Overigens zou Cheh Chang met zo'n criterium wel mee mogen doen.

Mijn argument dat bepaalde regisseurs, zoals Ellis en Duffy, zich moeten bewijzen voor ze in een knock-out toegelaten mogen worden wil ik wel terugtrekken. Achteraf gezien is het inderdaad wat flauw en hun waarde wordt toch het best getest in de knock-out zelf.

En hetzelfde geldt voor Cheh Chang die binnen de filmwereld ook niet vergeten is.

Ik merk dat we hier wat langs elkaar heen spreken. Ik had het met vergeten regisseurs niet over Cheh Chang of zo, maar over namen die in praktisch geen enkele uithoek van de filmwereld onthouden zijn. Ooit gehoord van J.P. McGowen, Robert N. Bradbury, David Bulter of Nick Grinde? Die eerste maakte, kortfilms meegeteld, 242 films. Bradbury maakte er 125, ook met kortfilms. Butler 87, zover ik weet zonder kortfilms (ben ze niet alle 87 afgegaan) en Grinde 58 ook zonder kortfilms. Dat zijn gigantische aantallen, maar zo'n beetje allemaal vergeten films. Het meerendeel van hun oeuvre is dan ook niet op MovieMeter toegevoegd. Het was een onderdeel van mijn argument dat de kwantitatieve output van een regisseur geen reden is om hem toe te voegen, omdat het niets zegt over zijn kwalitatieve kanten.

Of is het zo nu en dan stilvallen van een ko zo erg dat je je maar moet beperken tot een handjevol überbekende namen?

Natuurlijk niet. Het gaat er slechts om dat je ergens grenzen moet stellen. Uit alle hoeken van de filmwereld zijn er sowieso namen te vinden die wel aan de criteria voldoen, van de martial-artsfilms, via regisseurs van stomme cinema, documentairemakers, horrorhelden tot aan moderne blockbusterkoningen. Ik wil juist graag een diverse lijst, met voor ieder wat wils, maar alleen geen regisseurs die zo onbekend zijn dat ze onmogelijk door de eerste ronde kunnen komen.

Maar volgens mij zijn we het daar intussen over eens.

Mijn voorstel:

De oude lijst van vorig jaar in stand houden. Daar nieuwe regisseurs aan toevoegen, die:

- Minimaal 2 films gemaakt hebben met minimaal 20 stemmen (30 of 50 kan ook).

- Als ze slechts één film gemaakt hebben een wat hoger stemaantal hebben, bijvoorbeeld 50 of 100 en dan liefst ook met een voldoende.

Volgens mij moet dan iedereen tevreden zijn.

Verder zou een overzicht van welke films er momenteel al in de lijst staan handig zijn.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik laat deze KO maar aan me voorbijgaan. Op Akira Kurosawa na zijn mijn favoriete regisseurs toch al bij voorbaat kansloos.

En dat is niet te wijten aan de kwaliteit van hun films.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Beweer ik ook niet, maar ze hebben weinig in een k.o. te zoeken. Niet omdat ze slecht zijn, omdat ik ze niet mag of omdat ik ze niet ken, maar omdat er te weinig mensen op MovieMeter bekend zijn met hun werk en ze daardoor praktisch onmogelijk door de eerste ronde kunnen komen. Nogmaals: we willen niet dat de knock-out om de haverklap stilvalt omdat mensen niet stemmen omdat ze de regisseurs niet kennen en je vind het vast ook niet leuk als mensen blindelings ze wegstemmen omdat ze slechts de tegenstander kennen.

Maar ze worden dan wel genoemd, en ze zijn zeer geschikt voor deze knock-out (ze behoren tot de beste regisseurs). Kan mij weinig schelen dat het wat langer duurt. Ik ben al niet zo'n knock-out deelnemer, mede omdat je elk jaar moet gaan kiezen tussen een Kubrick en een Hitchcock. Dat gaat vervelen. Ik wil wel eens kunnen kiezen tussen Boetticher en Barboni. Maar ik zal er verder geen issue van maken; als ik de keuze saai vind doe ik gewoon amper mee.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

ze zijn zeer geschikt voor deze knock-out

Qua kwaliteit waarschijnlijk wel, qua bekendheid niet. Maar dat heb ik intussen al vaak genoeg gehaald.

Ik zie overigens niet in waarom Barboni niet mee zou mogen doen. Heeft meerdere films met meer dan 100 stemmen gemaakt. Boetticher is een randgeval. Typisch zo'n nichefiguur die slechts bekend is bij genreliefhebbers. Met minimaal 2 films met minimaal 20 stemmen kan hij echter in de lijst.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Met minimaal 2 films met minimaal 20 stemmen kan hij echter in de lijst.

Ok! nomineer ik/steun ik:

Chia-liang Liu

Budd Boetticher

Cheh Chang

Sammo Hung Kam-Bo

Kihachi Okamoto

Masaki Kobayashi

Sergio Sollima

Sergio Corbucci

Yuen Woo-Ping

Kenji Misumi

Seijun Suzuki

Kinji Fukasaku

Yoji Yamada

Hiroshi Inagaki

King Hu

Die (deels zullen ze uberhaupt al mee doen) voldoen allemaal aan de gestelde eisen.

Apollinisch

• 21300 messages
  • 0 votes

King Hu
lol. Broertje van kung fu?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
lol. Broertje van kung fu?

Nee. De vader van de martial arts film.

In boeken die ik thuis heb over de cinema wordt ie ook immer genoemd.

Onderhond

• 87631 messages
  • 12909 votes

King Hu moet zowat de grootste kung-fu naam zijn. Vraag blijft of zo iemand ooit aan 5 stemmen kan geraken in een KO. Voor sommigen waarschijnlijk niet zo erg, maar er zijn volgens mij nogal wat mensen die gewoon wegblijven uit een KO na wat "saaie" battles. Uiteindelijk gaat zo'n KO dan een beetje verloederen (zie de Drama KO).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zit er eigenlijk een stemverplichting aan deze KO vast? Want dan maakt het toch geen bal uit? Dan klaag ik een keer, raad ik de regisseur aan of zo.... en dan gaan we weer verder.

Onderhond

• 87631 messages
  • 12909 votes

Er zit geen stemverplichting in. Als King Hu tegenover Kubrick komt te staan zal het verder ook geen bal uitmaken, maar als het King Hu - Barboni is dan ligt de KO gewoon 12 uur stil. Als er teveel van dat soort battles zijn haken mensen volgens mij ook gewoon af.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

The One Ring wrote:

Mijn voorstel:

De oude lijst van vorig jaar in stand houden. Daar nieuwe regisseurs aan toevoegen, die:

- Minimaal 2 films gemaakt hebben met minimaal 20 stemmen (30 of 50 kan ook).

- Als ze slechts één film gemaakt hebben een wat hoger stemaantal hebben, bijvoorbeeld 50 of 100 en dan liefst ook met een voldoende.

Volgens mij moet dan iedereen tevreden zijn.

Verder zou een overzicht van welke films er momenteel al in de lijst staan handig zijn.

Een ko moet bovenal speelbaar zijn, dus wat mij betreft akkoord. Maar wel als de nieuwe voorwaarden ook met terugwerkende kracht gelden voor de oude lijst. Anders krijg je weer het gemeet met twee maten.

De laatste zin begrijp ik niet zo. Je bedoelt zeker regisseurs ipv films?

Onderhond wrote:

Voor sommigen waarschijnlijk niet zo erg, maar er zijn volgens mij nogal wat mensen die gewoon wegblijven uit een KO na wat "saaie" battles. Uiteindelijk gaat zo'n KO dan een beetje verloederen (zie de Drama KO).

Raar. Zodra een battle bekendere namen bevat, is men er anders als de kippen bij. Een ander tempo wil nog niet zeggen verloederen, hoewel dit wel weer geldt voor de Knock-Out Filmscores 2009 die veels te lang bezig is.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Legan wrote:

Maar wel als de nieuwe voorwaarden ook met terugwerkende kracht gelden voor de oude lijst. Anders krijg je weer het gemeet met twee maten.

Akkoord.

De laatste zin begrijp ik niet zo. Je bedoelt zeker regisseurs ipv films?

Inderdaad, mijn fout. Ik weet niet over momenteel iemand een lijst bij houd, maar ik zou graag even alle namen die al geselecteerd zijn even op een rijtje (liefst op alfabetische volgorde) willen zien, zodat we weten hoe ver we zijn en om het wat makkelijker te controleren te maken of een naam er al inzit.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het is hier flink stilgevallen, maar ik heb de afgelopen week de moeite genomen om alle genoemde regisseursnamen af te gaan (dus zowel de lijst van vorig jaar als de genoemde namen van Legan en Ramon) en te controleren op de volgende eis: de regisseurs moeten óf minimaal 2 films geregisseerd hebben met 20 stemmen of 1 met 50 stemmen. Aan die lijst heb ik namen toegevoegd die in mijn ogen absoluut niet konden ontbreken, vrij grote namen over het algemeen. Tevens heb ik ze op alfabetische volgorde van achternaam gezet. Dat is makkelijker zoeken. Deze lijst kwam eruit rollen:

1. Jim Abrahams *

2. Andrew Adamson

3. Alexandre Aja

4. Robert Aldrich

5. Woody Allen

6. Pedro Almodóvar

7. Robert Altman

8. Alejandro Amenábar

9. Jon Amiel

10. Brad Anderson

11. Lindsay Anderson *

12. Paul Thomas Anderson

13. Wes Anderson

14. Roy Andersson

15. Theodoros Angelopoulos

16. Jean-Jacques Annaud

17. Hideaki Anno

18. Michelangelo Antoninioni

19. Judd Apatow

20. Michael Arias

21. Dario Argento

22. Jack Arnold

23. Darren Aronofsky

24. Hal Ashby

25. Richard Attenborough

26. Jacques Audiard

27. Shona Auerbach

28. Bille August

29. John G. Avildsen

30. John Badham

31. Roy Ward Baker

32. Jaume Balagueró

33. Enzo Barboni

34. Clive Barker

35. Tom Barman

36. Mario Bava *

37. Michael Bay

38. Warren Beatty

39. Wolfgang Becker

40. Timur Bekmambetov

41. Roberto Benigni

42. Robert Benton

43. Bruce Beresford

44. Ingmar Bergman

45. Claude Berri

46. Bernardo Bertolucci

47. Luc Besson

48. Susanne Bier

49. Brad Bird

50. Shane Black

51. Peter Bogdanovich

52. Christoffer Boe

53. Budd Boetticher

54. Uwe Boll *

55. Joon-ho Bong

56. John Boorman

57. Darren Lynn Bousman

58. Danny Boyle

59. Zach Braff

60. Marco Brambilla

61. Robert Bresson

62. Martin Brest

63. James L. Brooks *

64. Mel Brooks

65. Richard Brooks

66. Tod Browning

67. Luis Buñuel

68. Tim Burton

69. Don Chaffey

70. James Cameron

71. Martin Campbell

72. Jane Campion

73. Laurent Cantet *

74. Frank Capra

75. Marcel Carné

76. John Carney

77. John Carpenter

78. John Cassavetes

79. Nick Cassavetes

80. Enzo G. Castellari *

81. Claude Chabrol *

82. Charles Chaplin

83. Pou-Soi Chaeng

84. Jackie Chan

85. Cheh Chang

86. Kaige Chen

87. John R. Cherry III

88. Siu-Tung Ching

89. Stephen Chow

90. Michael Cimino

91. Larry Clark

92. René Clément

93. Robert Clouse

94. Henri-Georges Clouzot

95. Jean Cocteau

96. Joel Coen & Ethan Coen

97. Larry Cohen

98. Chris Columbus

99. Stijn Coninx

100. Francis Ford Coppola

101. Sofia Coppola

102. Anton Corbijn

103. Sergio Corbucci

104. Don Coscarelli

105. Kevin Costner

106. Michael Curtiz

107. Costa-Gavras

108. Wes Craven

109. Charles Crichton

110. David Cronenberg

111. Cameron Crowe

112. Alfonso Cuarón

113. George Cukor

114. Stephen Daldry

115. Joe Dante

116. Frank Darabont

117. Jean-Pierre Dardenne & Luc Dardenne

118. Byambasuren Davaa

119. Andrew Davis

120. Josée Dayan

121. Julie Delpy

122. Cecil B. DeMille

123. Jonathan Demme

124. Jacques Demy *

125. Claire Denis

126. Dominique Deruddere

127. Vittorio De Sica

128. Mike van Diem

129. Pete Doctor *

130. Andrew Dominik

131. Roger Donaldson

132. Stanley Donen

133. Richard Donner

134. Florian Henckel von Donnersmarck

135. Edward Dmytryk

136. Carl Theodor Dreyer

137. Troy Duffy

138. Clint Eastwood

139. Uli Edel

140. Blake Edwards

141. Atom Egoyan

142. Sergei M. Eisenstein

143. Sean Ellis

144. Roland Emmerich

145. Cy Endfield

146. Nora Ephron

147. Josef Fares

148. Bobby Farrelly & Peter Farrelly

149. Rainer Werner Fassbinder

150. Federico Fellini

151. Xiaogang Feng

152. Guy Ferland

153. Abel Ferrara

154. Todd Field

155. Mike Figgis

156. David Fincher

157. Terence Fisher

158. Robert J. Flaherty

159. Victor Fleming

160. Richard Fleischer

161. Brian Forbes

162. John Ford

163. Milos Forman

164. Bob Fosse

165. Marc Foster

166. Freddie Francis

167. Georges Franju *

168. John Frankenheimer

169. Stephen Frears

170. Juan Carlos Fresnadillo

171. William Friedkin

172. Kinji Fukasaku

173. Lucio Fulci

174. Samuel Fuller

175. Antoine Fuqua

176. Vincent Gallo

177. Sam Garbarski

178. Nikolaus Geyrhalter

179. Bahman Ghobadi

180. Mel Gibson

181. Terry Gilliam

182. Marco Tullio Giordana

183. Jean Girault

184. Jean-Luc Godard

185. Jack Gold

186. Michel Gondry

187. Stuart Gordon

188. Marleen Gorris

189. Ashutosh Gowariker

190. James Gray *

191. David Gordon Green

192. Peter Greenaway

193. Paul Greengrass *

194. D.W. Griffith

195. John Guillermin

196. Bert Haanstra *

197. Taylor Hackford *

198. Lucile Hadzihalilovic

199. Paul Haggis *

200. Lasse Hallström

201. Robert Hamer

202. Guy Hamilton

203. Michael Haneke

204. Curtis Hanson

205. Robin Hardy *

206. Tsui Hark

207. Robert Harmon

208. Mary Harron

209. Hal Hartley

210. Howard Hawks

211. Werner Herzog

212. Oliver Hirschbiegel

213. George Roy Hill

214. Arthur Hiller

215. Alfred Hitchcock

216. Gregory Hoblit

217. Tom Holland

218. Gavin Hood

219. Tobe Hooper

220. Ron Howard

221. Hou Hsiao Hsien

222. King Hu

223. Hugh Hudson

224. Tran Anh Hung

225. John Hughes

226. John Huston

227. Brian G. Hutton

228. Shohei Imamura

229. Hiroshi Inagaki

230. Alejandro González Iñárritu

231. James Isaac

232. Katsuhito Ishii

233. Sogo Ishii

234. Hiroshi Ishikawa

235. James Ivory

236. Shunji Iwai

237. Peter Jackson

238. Jim Jarmush

239. Anders Thomas Jensen

240. Jeann-Pierre Jeunet

241. Norman Jewison

242. Alejandro Jodorowsky

243. Roland Joffé

244. Rian Johnson

245. Joe Johnston

246. Terry Jones

247. Spike Jonze

248. Neil Jordan

249. Nathan Juran

250. Mikhail Kalatozov

251. Sammo Hung Kam-Bo

252. Je-gyu Kang

253. Shekhar Kapur

254. Mathieu Kassovitz

255. Lloyd Kaufman

256. Philip Kaufman

257. Aki Kaurismäki

258. Tony Kaye

259. Elia Kazan

260. Buster Keaton

261. Richard Kelly

262. Lodge Kerrigan

263. Irvin Kershner

264. Abbas Kiarostami

265. Krzysztof Kieslowski

266. Ki-duk Kim

267. Sung-su Kim

268. Ryuhei Kitamura

269. Takeshi Kitano

270. Randal Kleiser

271. Elem Klimov

272. Masaki Kobayashi

273. Satoshi Kon

274. Martin Koolhoven

275. Hirokazu Koreeda

276. Harmony Korine

277. Henry Koster

278. Ted Kotcheff

279. Jan Kounen

280. Stanley Kramer *

281. Stanley Kubrick

282. Peter Kuijpers

283. Akira Kurosawa

284. Emir Kusturica

285. Jae-young Kwak

286. Ringo Lam

287. John Landis

288. Fritz Lang

289. Claude Lanzmann

290. John Lasseter *

291. Charles Laughton

292. Pascal Laugier

293. David Lean

294. Ang Lee

295. Bruce Lee

296. Chang-Dong Lee

297. Spike Lee

298. Mike Leigh

299. Sergio Leone

300. Mervyn LeRoy

301. Barry Levinson

302. Doug Liman

303. Richard Linklater

304. Chia-Liang Liu

305. Frank Lloyd

306. Wei Lo

307. Ken Loach

308. Jerry London

309. Kenneth Lonergan

310. Todd Louiso

311. Ernst Lubitsch

312. George Lucas

313. Baz Luhrmann

314. Sydney Lumet

315. Joram Lürsen

316. Hamilton Luske

317. Davis Lynch

318. Adrian Lyne

319. Dick Maas

320. Kevin Macdonald

321. Alexander Mackendrick *

322. Terence Malick

323. Louis Malle

324. James Mangold

325. Joseph L. Mankiewicz

326. Anthony Mann *

327. Delbert Mann *

328. Michael Mann

329. Richard Marquand

330. Rob Marshall

331. Albert Maysles & David Maysles

332. Leo McCarey

333. Thomas McCarthy

334. James McTeigue

335. John McTiernan

336. Shane Meadows

337. Julio Medem

338. Fernando Meirelles

339. Jean-Pierre Melville

340. Sam Mendes

341. Takashi Miike

342. Nikita Mikhalkov

343. Lewis Milestone

344. George Miller

345. John Milius

346. Steve Miner

347. Vincente Minneli

348. Kenji Misumi

349. Hayao Miyazaki

350. Kenji Mizoguchi

351. Marco Monicelli

352. Lukas Moodysson

353. John Moore

354. Michael Moore

355. Pierre Morel

356. Nanni Moretti *

357. Errol Morris

358. Koen Mortier

359. Robert Mulligan

360. Cristian Mungiu

361. F.W. Murnau

362. Mike Newell

363. Adrew Niccol

364. Mike Nichols

365. Gaspar Noé

366. Christopher Nolan

367. Stephen Norrington

368. Kihachi Okamoto

369. Max Ophüls

370. Mamoru Oshii

371. Nagisa Ôshima

372. Katsuhiro Ôtomo

373. Gérard Oury

374. François Ozon

375. Yasujiro Ozu

376. José Padilha

377. Alan J. Pakula

378. Brian De Palma

379. Danny Pang & Oxide Pang Chun

380. Sergei Parajanov

381. Nick Park

382. Trey Parker *

383. Pier Paolo Pasolini

384. Alexander Payne

385. Sam Peckinpah

386. Arthur Penn

387. Sean Penn

388. Wolfgang Petersen

389. Prachya Pinkaew

390. Roman Polanski

391. Sydney Pollack

392. Gillo Pontecorvo

393. Ted Post

394. Michael Powell (& Emeric Pressburger)

395. Otto Preminger

396. Alex Proyas

397. Fons Rademakers

398. Michael Radford

399. Bob Rafelson

400. Sam Raimi

401. Harold Ramis

402. Pan-Ek Ratanaruang

403. Brad Ratner

404. Nicholas Ray

405. Satyajit Ray

406. Robert Redford

407. Carol Reed

408. Nicolas Winding Refn

409. Rob Reiner

410. Wolfgang Reitherman

411. Ivan Reitman

412. Jason Reitman *

413. Jean Renoir

414. Alain Resnais

415. Kevin Reynolds

416. Jean-François Richet

417. Leni Riefenstahl *

418. Guy Ritchie

419. Jacques Rivette

420. Robert Rodriguez

421. Nicolas Roeg

422. Eric Rohmer

423. George A. Romero

424. Stuart Rosenberg

425. Roberto Rosselini

426. Robert Rossen

427. Eli Roth *

428. Chuck Russell

429. Walter Salles

430. Willem van de Sande Bakhuyzen

431. Gus Van Sant

432. Esteban Sapir

433. Claude Sautet

434. Franklin J. Schaffner

435. John Schlesinger

436. Volker Schlöndorff

437. Julian Schnabel

438. Ernest B. Schoedsack

439. Joel Schumacher

440. Ettore Scola

441. Martin Scorsese

442. Ridley Scott

443. Tony Scott

444. William A. Seiter

445. Henry Selick *

446. Jim Sharman

447. Ben Sharpsteen

448. Jim Sheridan

449. Makoto Shinkai

450. M. Night Shyamalan

451. Don Siegel

452. Brad Silberling

453. David Silverman

454. Tarsem Singh

455. John Singleton

456. Robert Siodmak

457. Douglas Sirk

458. David Slade

459. George Sluizer

460. Kevin Smith

461. Zack Snyder

462. Steven Soderbergh

463. Aleksandr Sokurov

464. Sergio Sollima

465. Todd Solondz

466. Ben Sombogaart

467. Stephen Sommers

468. Barry Sonnenfeld

469. Paolo Sorrentino

470. Steven Spielberg

471. Andrew Stanton *

472. Sylvester Stallone

473. Josef von Sternberg

474. George Stevens

475. Robert Stevenson

476. Oliver Stone

477. John Sturges

478. Preston Sturges *

479. Seijun Suzuki

480. Brian Synger

481. Isao Takahata

482. Hiroyuki Tanaka

483. Danis Tanovi%u0107

484. Quentin Tarantino

485. Andrei Tarkovsky

486. Béla Tarr

487. Jacques Tati

488. Paolo Taviani & Vittoro Taviani

489. Don Taylor

490. Eddy Terstall

491. Hiroshi Teshigahara

492. J. Lee Thompson

493. Johnny To

494. Guiseppe Tornatore

495. Guillermo del Toro

496. Jacques Tourneur

497. Toshiaki Toyoda

498. Lars von Trier

499. François Truffaut

500. Ming-Liang Tsai

501. Shinya Tsukamoto

502. Jon Turteltaub

503. David Twohy

504. Tom Tykwer

505. Roy Underwood

506. Tonino Valerii

507. Matthew Vaughn

508. Jean van de Velde

509. Gore Verbinski

510. Paul Verhoeven

511. Dziga Vertov

512. Charles Vidor *

513. King Vidor

514. Jean Vigo

515. Thomas Vinterberg

516. Luchino Visconti

517. Andy Wachowski & Larry Wachowski

518. Wong Kar Wai

519. Andrzey Wajda

520. Tommy Lee Wallace

521. Raoul Walsh

522. James Wan

523. Wayne Wang

524. Alex van Warmerdam

525. John Waters

526. Keenen Ivory Wayans

527. Peter Weir

528. Orson Welles

529. William A. Wellman

530. Fabrice Du Welz

531. Wim Wenders

532. James Whale

533. Robert Wiene

534. Billy Wilder

535. Fred M. Wilcox

536. Michael Winterbottom

537. Robert Wise

538. Len Wiseman

539. Jing Wong

540. John Woo

541. Edward D. Wood Jr.

542. Sam Wood

543. Park Chan Wook

544. Edgar Wright

545. William Wyler

546. Yôji Yamada

547. Edward Yang

548. Peter Yates

549. Zang Yimou

550. Terence Young

551. Ronny Yu

552. Woo-ping Yuen

553. Brian Yuzna

554. Robert Zemeckis

555. Fred Zinneman

556. Rob Zombie

557. David Zucker

558. Jerry Zucker

559. Andrei Zvyagintsev

560. Edward Zwick

561. Terry Zwigoff

Afgekeurd:

1. Aleksander Dovzhenko

2. Chris Marker

3. Hidenori Sugimori

4. Stan Brakhage

5. Buichi Saito

6. Buntaro Futagawa (kon ik op MovieMeter niet vinden)

7. Çagan Irmak

8. Chung Sun

9. Feng Yue

10. Georg Wilhelm Pabst

11. Glauber Rocha

12. Hideo Gosha

13. Kaizo Hayashi

14. Koki Mitani

15. Leonid Gaidai

16. Li Kao

17. Norman Foster

18. Yoshimichi Furukawa

19. Teinosuke Kinugasa

20. Teruo Ishii

21. Tiang-Ming Wu

22. Wojciech Has

23. Yu Wan

24. Yuen Chor

Namen met een * heb ik zelf nog toegevoegd.

Bij iedere naam links toevoegen is me iets teveel werk.

Dat de Pang-broertjes bij elkaar staan komt omdat de films die ze individueel maakte hier nauwelijks bekend zijn en de spelers hun dus vooral zullen kennen als regieduo. Hopelijk vinden de fans dit geen probleem.

Ik weet nog niet helemaal wat ik verder van deze lijst moet denken. Hij moet toch wel een heel eind compleet zijn, rekening houdend met de criteria. Naar mijn gevoel is het echter een wat te lange lijst. De beste manier van spelen is nu in de eerste ronde 48 battles te doen met 3 namen. Echter kunnen er eventueel ook namen verwijdert worden. Legan gaf aan dat hij gewoon namen verzamelt had waarvan hij één film wel leuk vond en dit leverde een aantal merkwaardige eendagsvliegen op, wiens ene hit niet eens heel belangrijk lijkt. Hebben we werkelijk een regisseur nodig wiens grootste claim-to-fame Jumanji is? Zo'n regisseur is toch zeker ten dode opgeschreven in een knock-out. Al kan ik het denk ik beter aan Legan laten om daarvan namen te verwijderen.

Als iemand nog regisseurs kent die absoluut niet mogen ontbreken mogen ze natuurlijk toegevoegd worden. De vraag is verder ook wie de knock-out start. Ik was het zelf niet van plan, maar als niemand het stokje hier van mij overneemt zal ik de k.o. vrijdag al moeten starten, anders komt het er niet van.

Ik hoor jullie mening graag.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

The One Ring wrote:

Bij iedere naam links toevoegen is me iets teveel werk.

Wil ik wel eventueel doen als de uiteindelijke lijst bekend is.
The One Ring wrote:

Naar mijn gevoel is het echter een wat te lange lijst.

Eens (jammergenoeg).
The One Ring wrote:

Legan gaf aan dat hij gewoon namen verzamelt had waarvan hij één film wel leuk vond

Dat is nog eens een leuke interpretatie van mijn woorden . Maar dit geldt in feite ook voor de vorige lijst waar ook vele eendagsvliegen in voorkomen.
The One Ring wrote:

en dit leverde een aantal merkwaardige eendagsvliegen op, wiens ene hit niet eens heel belangrijk lijkt. Hebben we werkelijk een regisseur nodig wiens grootste claim-to-fame Jumanji is? Zo'n regisseur is toch zeker ten dode opgeschreven in een knock-out.

Tja, dat zullen de meesten wel zijn op de standaard namen na. Maar hij heeft ons ook films als Hidalgo, October Sky en de 'cult' Honey, I Shrunk the Kids gebracht. Niet dat ik een traan om hem zal laten natuurlijk, maar hij heeft in mijn ogen net zoveel recht om mee te doen als een Welles, Verhoeven, Wood jr, etc...
The One Ring wrote:

Al kan ik het denk ik beter aan Legan laten om daarvan namen te verwijderen.

Ik had gehoopt dat de organisator dat zou doen waarna ik weer eens een hoop herrie zou mogen maken. Maar ik zal eens kijken.
The One Ring wrote:

De vraag is verder ook wie de knock-out start. Ik was het zelf niet van plan, maar als niemand het stokje hier van mij overneemt zal ik de k.o. vrijdag al moeten starten, anders komt het er niet van.

Ik had ook graag gewild dat anderen ook eens een ko organiseerden, maar tevens speelt bij mij de vraag mee of je geen overkill aan ko's krijgt gezien het aantal dat al loopt.
The One Ring wrote:

Ik hoor jullie mening graag.

Dat was het dan.

/edit:

The One Ring wrote:

De beste manier van spelen is nu in de eerste ronde 48 battles te doen met 3 namen. Echter kunnen er eventueel ook namen verwijdert worden.

Mijn voorkeur gaat trouwens naar de eerste optie.

Villevalo23

• 1822 messages
  • 4273 votes

Shunji Iwai? Hoort die er niet tussen?

Onderhond

• 87631 messages
  • 12909 votes

Die zou er zeker bijmogen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Iwai toegevoegd.

Tja, dat zullen de meesten wel zijn op de standaard namen na. Maar hij heeft ons ook films als Hidalgo, October Sky en de 'cult' Honey, I Shrunk the Kids gebracht. Niet dat ik een traan om hem zal laten natuurlijk, maar hij heeft in mijn ogen net zoveel recht om mee te doen als een Welles, Verhoeven, Wood jr, etc...

Hier hebben we het al over gehad. Persoonlijke meningen daargelaten kun je niet iedere regisseur gelijkstellen met namen als Welles, Verhoeven en Wood. Welles is een van de meest befaamde regisseurs ooit en kan zelfs heel ver komen in de knock-out. Ik heb best wel een hekel aan Verhoeven, maar ik kan niet ontkennen dat hij de belangrijkste Nederlandse regisseur is. Ed Wood maakte slechte films, maar dat leverde hem wel een gigantische cultstatus op. Zelfs een relatieve eendagsvlieg als Robert Mulligan heeft een film afgeleverd die een belangrijk onderdeel is geworden van de cultuur (To Kill a Mockingbird dus). Hidalgo en Jumanji zullen best hun liefhebbers hebben, maar hun regisseur heeft geen fans en zijn naam wordt nooit genoemd. Zover ik weet is hij niet eens een auteur. Dan durf ik best te zeggen dat zijn bijdrage in deze lijst een beetje overbodig aanvoel.

Verder ben ik best voor gelijke kansen voor alle regisseurs hier. Als besloten wordt om alle namen te laten staan dan hou ik er mijn mond verder open, maar sinds wanneer is het de gewoonte in knock-outs om alles toe te laten wat je kan vinden? En wie is daar werkelijk gebaat bij?

Mijn voorkeur gaat trouwens naar de eerste optie.

Ondanks alles is dat eigenlijk ook mijn voorkeur.

Onderhond

• 87631 messages
  • 12909 votes

Liever een aantal namen weg dan. Heb het al een keertje eerder gezegd, maar ik vind de 3-namen battles niet echt fair.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja, ik ben het op zich eens met je punt. Anderzijds is het misschien niet helemaal eerlijk om regisseurs vooraf af te schrijven. Er zitten zeker wel namen in de lijst die niet echt iets toevoegen, maar op welke criteria verwijder je die? Meestal stoot je toch iemand tegen de voet.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Liever een aantal namen weg dan. Heb het al een keertje eerder gezegd, maar ik vind de 3-namen battles niet echt fair.

Wel als er twee doorgaan.... Kan je nauwelijks pech hebben met loten en als je dat niet redt hoor je gewoon niet thuis in de volgende ronde

Onderhond

• 87631 messages
  • 12909 votes

In dat geval is het inderdaad niet echt een punt.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik vind het ook een goed idee. Een vraag echter: hoeveel lotingen worden er gespeeld met 3 kandidaten? Aan het eind van ronde 1 willen we neem ik aan gewoon 256 namen overhouden, zodat vanaf ronde 2 driedubbele lotingen niet meer nodig zijn. Wiskunde was nooit mijn sterkste kant en ik weet niet hoe we met 561 namen (tot nu toe!) een goed speelbare versie krijgen. Iemand?

Het lijkt me het beste dat de eerste ronde dan ook echt met lage stemmenaantallen werken. 4 of 5 punten nodig voor de overwinning. En mag je bij lotingen met 3 kandidaten twee stemmen leveren of één. Dat laatste lijkt mij het leukst.

Is er trouwens niemand meer die nog een regisseur mist?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

256 battles = 512 namen

561- 512 = 49

dus 49 battles met 3 namen

1 stem per persoon, tot de 5 de eerste ronde lijkt me. Bij drie namen is het voorbij als er twee op de 5 staan. Kijken wie er zo slim zijn om bij een 5-3-2 stand er 6-3-2 van maken. Want zo'n stem heeft dan geen zin.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ji-woon Kim zie ik niet, zie erg weinig Aziaten.

En Shane Meadows? Jammer dat het niet op alfabet staat.

Spetie

• 38871 messages
  • 8270 votes

Met 561 regisseurs kun je 207 battles met 2 regisseurs doen en 49 met 3 regisseurs. Dan blijven er als het goed is 256 over, tenzij bij die battles van 3 regisseurs, er 2 doorgaan.

edit: Reinbo was me voor.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, ik zat fout, was iets te snel....

Klopt dus het worden 98 battles met 3 namen = 196 naar de volgende ronde en dan nog 60 battles met 2 namen = 60 naar volgende rondee

196 + 60 = 256.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Viel mij ineens op

The One Ring wrote:

Afgekeurd:

...

7. Çagan Irmak

Waarom is Çagan Irmak afgekeurd? Zijn film Babam ve Oğlum heeft 67 stemmen (min 50 of 2x20 toch?) en een score van 3,87.

En fijn dat er wat meer progressie in zit. Wat zijn wij toch allen een kudde schapen .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.