- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Goed om te horen! En we hoeven inderdaad niet direct van start, mee eens. Ikzelf ben tot dinsdag sowieso niet in de gelegenheid om posters te nomineren.
Ik ben ook van mening dat het wel goed komt met de animo. Vooral wanneer de KO eenmaal loopt zal de interesse toenemen. Ik vind het zelf altijd een leuke ko, omdat iedereen mee kan doen. De overige ko's die nu lopen zijn ook interessant maar het punt is dat ik maar bij een aantal battles kan meestemmen en gelet op het tempo speelt dat bij meerdere.;p
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nu goed filmposters lijkt mij ook wel tof en zou ik zeker gaan meestemmen op voorwaarde natuurlijk dat de genres evenredig verdeeld zijn en niet enkel de zogenaamde topfilms. Dan is het weer meer een stem op de beste film en niet de poster KO. Er mag best wel wat onbekender werk tussen zitten. Er zijn soms heel laag gewaardeerde films met echt wel goede posters. Nu goed ik vertrouw er wel op dat Onderhond wel een breed scala aan diverse filmposters bij elkaar kan puzzelen.
User top 10's KO daar vind ik weinig aan. Dan ben je de user eigenlijk aan het beoordelen op zijn/haar smaak plus als je het merendeel ervan niet hebt gezien lijkt stemmen mij niet echt zinvol.
Ik ga toch proberen of een KO met horroravatars geen interesse kan opwekken. Het blijft toch een populair genre.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik regel de eerste 256 posters, de rest wordt aangevuld door jullie, dus de verantwoordelijkheid voor variatie wordt gedeeld. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
POSTER KO 2015
Ondertussen een klassieker op MM die vaak een voldoende groot publiek trekt zodat alles vlot genoeg verloopt. Hier alvast wat ground rules en tips:
- Net zoals de vorige keer mikken we weer op 512 entries
- Om het hele verzamelwerk wat te vergemakkelijken is er al een lijst van de 256 posters die de vorige keer door ronde 1 zijn gekomen. Dat maakt dat er nog 256 posters toegevoegd moeten worden
- Max 3 posters per film
- "Poster" is een ruim begrip, ook DVD/VHS/whatever covers tellen mee
- De grootte speelt vaak een rol in de beoordeling, zeker té kleine afbeeldingen hebben het vaak moeilijker. Links naar grotere versies van reeds toegevoegde posters mogen steeds gemeld worden (maar graag WEL duidelijk aangeven EN ervoor zorgen dat het om hetzelfde ontwerp gaat ... plaatsing van teksten enzo zijn daarin belangrijk)
Er is ruimte genoeg om je eigen favorieten nog toe te voegen, kom dus liever niet af met een lijst van 100 eigen entries, laat anderen ook de kans hun favorieten uit te zoeken. Anderzijds is het wel zo, first come, first serve. Als je pas eind volgende week wil toevoegen bestaat de kans dat je te laat bent. Ik stel voor met een max van 15 posters per persoon te werken in het begin, naar gelang de drukte kan die regel vervallen.
Verder graag een link naar de poster + Titel van de film (niet de hele poster plaatsen). Ideaal is gewoon linkjes te voorzien zoals ze reeds in de basislijst zijn opgemaakt.
En dat was het zo'n beetje. Veel graafplezier!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
De startlijst!
000.
Alphaville, une Étrange Aventure de Lemmy Caution
American Werewolf in London, An
020.
040.
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (1)
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2)
060.
080.
100.
120.
140.
160.
Nightmare before Christmas, The
Perfume: The Story of a Murderer
180.
Rise of the Planet of the Apes
200.
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
220.
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
240.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Leuke poster knock-out. Eentje met een winnaar (al schijnt er bij die andere eeuwig durende poster knock-out ook wel eens een poster te winnen).
257. Bad Company
258. Django Unchained
259. Man from Snowy River, The
260. Nebraska
261. Open Range
262. Tom Horn
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
263. Delicatessen
264. Eraserhead
265. Following
266. Inherent Vice
267. Lac, Un
268. Only God Forgives
269. Pi
270. Suspiria
271. Valhalla Rising
272. Zombi 2
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Eerste deel (6 stuks):
Ben even door 2014 gegaan. Is er een limiet aan nominaties per persoon? Anders ga ik nog iets strikter zijn in mijn toevoegingen en zou ik graag nog wat anders kiezen... 
Edit: Ik zie nu 15 entries per persoon in het begin. Dan doe ik er een deel weg voorlopig...
De anderen waren: 7500, Annabelle, Ao Men Feng Yun, Birdman, Lucy, Men, Women & Children, Mercy, The Appearing, The Babadook, The Canal, The Midnight After en Welp. Heb ze nog achter de hand als er ruimte over is. Voor de rest zoek ik nog wat verder...
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
15 nieuwe:
Kumo no Mukô, Yakusoku no Basho
Grotere versies van posters uit de eerste selectie van 256 posters:
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
11 stuks
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Mijn tweede deel (9 stuks):
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik ben blij dat anderen meer talent hebben dan ik in het opduikelen van obscure posters. Er zitten hierboven een aantal prachtige exemplaren tussen die ik nog nooit had gezien. 
En nog drie van het lijstje van Finisterra:
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
In de geest van het idee van galaxydriver32 is het trouwens in de toekomst misschien wel leuk om een "Stills KO" te houden, met screenshots uit films. Maar voorlopig zijn er al genoeg KO's bezig.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Update: 341 toevoegingen
Etrange Couleur des Larmes de Ton Corps, L'
Yamakasi: Les Samourai des Temps Modernes
Gelieve dus bovenstaande berichten niet meer aan te vullen, maar extra posters gewoon in een nieuw bericht te plaatsen. En moest er iemand een dode link tegenkomen (ik kopieer alles naar m'n eigen webspace, maar daar kan dus wel eens wat foutlopen), graag melden!
Nog 171 posters te gaan
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Vooralsnog doen alleen Gravity (2) en Irréversible (2) het niet. Ik controleer zo de rest wel.
The Man from Snowy River, Primer en Zhu Li Ye doen het ook niet.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Etrange Couleur des Larmes de Ton Corps, L'
Exterminators of the Year 3000
Imaginarium of Doctor Parnassus, The
Living Dead at Manchester Morgue
Yamakasi: Les Samourai des Temps Modernes
401 toevoegingen, 111 te gaan.
Gelieve geen films meer toe te voegen aan vorige berichten.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
arno74 : je hebt al één film te veel, ik tel de laaste (There be Dragons) even niet mee.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In de geest van het idee van galaxydriver32 is het trouwens in de toekomst misschien wel leuk om een "Stills KO" te houden, met screenshots uit films.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Als de nominatie voor de Posters KO is afgelopen zal ik wel eens vragen of er animo voor is.
Ik zou het wel willen organiseren in ieder geval. Mooie plaatjes beoordelen is altijd leuk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes