• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.269 votes
Profile

Knock-Outs algemeen discussietopic

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Querelle wrote:

Ja, leuk idee.

Moeten het tracks zijn die voor de film geschreven zijn, of mogen alle soundtracks die in een film voorkomen meedoen? Dus ook een hoop popliedjes?

Lijkt me persoonlijk wel het beste om het bij pure film muziek te houden.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Om een lijst samen te stellen kan misschien dit topic Toplijst (Score) - MusicMeter.nl van pas komen.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Vind dat alles moet kunnen, zoals dit bijvoorbeeld

YouTube - Laurence Anyways - Scène du Bal

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Lijkt me persoonlijk wel het beste om het bij pure film muziek te houden.

Dan zijn tracks van klassieke muziek dus ook niet toegestaan.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Querelle wrote:

Ja, leuk idee.

Moeten het tracks zijn die voor de film geschreven zijn, of mogen alle soundtracks die in een film voorkomen meedoen? Dus ook een hoop popliedjes?

Ging me om muziek die speciaal voor de film is geschreven. Misschien iets voor later omiets met soundtracks te doen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

DVD-T wrote:

(quote)

Ging me om muziek die speciaal voor de film is geschreven. Misschien iets voor later omiets met soundtracks te doen.

Als een popsong speciaal voor een film geschreven is, dan mag hij uiteraard toch wel meedoen neem ik aan. Ik doel op de popsongs van David Bowie en The Simple Minds (zie mijn nominaties)

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Deze is niet voor de film geschreven, stond al op de EP Scary Monsters and Nice Sprites.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Thanks voor de info McSavah, dat wist ik niet .

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

wibro wrote:

(quote)

Als een popsong speciaal voor een film geschreven is, dan mag hij uiteraard toch wel meedoen neem ik aan. Ik doel op de popsongs van David Bowie en The Simple Minds (zie mijn nominaties)

David Bowie zou ik dan nog toelaten. Simple Minds vind ik dan weer een twijfel geval. Hoort natuurlijk bij de film The Breakfast Club, maar maakt geen deel uit van de Score. Op Music Meter staat deze ook op een various artists album. Daar is in het verleden ook al een discussie over geweest over het verschil tussen de score (gecomponeerde muziek/liedjes) en de soundtrack (verschillende artiesten die een plaatje hebben gemaakt geinspireerd door de film of als toevoeging op de film).

En dan nog de Disney's en de Ghibli's. Daar zijn de liedjes ook onderdeel van de originele score. Dus die mogen in principe ook toegevoegd worden. Zolang het maar deel uitmaakt van de score

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Maken deel uit van een various artists album, dus geen originele score. Dus deze laat ik achterwege.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Ik ben absoluut niet thuis in de muziekwereld, maar indien mogelijk zo ik deze graag nomineren:

Krister Linder - Look At Me...

YouTube - Angel of Love - M...

YouTube - Tomoki Hasegawa -...

YouTube - Shion Sono - Stra...

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Threeohthree wrote:

Ik ben absoluut niet thuis in de muziekwereld, maar indien mogelijk zo ik deze graag nomineren:

Krister Linder - Look At Me...

YouTube - Angel of Love - M...

YouTube - Tomoki Hasegawa -...

YouTube - Shion Sono - Stra...

Gewoon onderdeel van de score, dus heb ze in de lijst gezet .

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Wat mij betreft wel. Bond songs maken altijd wel een groot deel uit van een score, al staat deze dan niet op de Skyfall cd.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Zag m inderdaad niet op staan op Musicmeter. Vandaar het vraagteken. Maar Bondsongs zijn dan wel geen typische scores, ze zijn wel degelijk gemaakt en geschreven voor de film zelf. Dus laten we ze toch gewoon meedoen?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Beste nummer uit film is ennii mirricibe en de demise if joe and (iemand) barbara ? Die zit ook in kill bill 2 en navajo joe

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

schram101 wrote:

Zag m inderdaad niet op staan op Musicmeter. Vandaar het vraagteken. Maar Bondsongs zijn dan wel geen typische scores, ze zijn wel degelijk gemaakt en geschreven voor de film zelf. Dus laten we ze toch gewoon meedoen?

wibro had al eerder Goldfinger (Bassey) genomineerd, en die staat gewoon op de score zelf. Zelfde geld ook voor de Disney liedjes. Het zijn dan wel liedjes maar maken wel degelijk (een belangrijk) deel uit van de gehele score. Zolang er maar geen overdaad aan liedjes komt en iedereen ook echt dat gene nomineert wat ze echt goed vinden.

mikey wrote:

Beste nummer uit film is ennii mirricibe en de demise if joe and (iemand) barbara ? Die zit ook in kill bill 2 en navajo joe

Deze bedoel je: YouTube - Demise Of Barbara, And The Return of Joe Ennio Morricone

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Yes thanx

En deze ghost dog - freestyle in the park - YouTube - m.youtube.com

En dit vind ik ook te gek ghost dog ice cream feestyle

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.