- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4889 votes
101. Dead & Buried (1981)
92 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 215
Subgenre: 95. Video Nasty Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 92,94,95,96,97,99,100)
Themaklassement: 98 punten
Eigen rating : 3*
https://surgeonsofhorror.com/wp-content/uploads/2021/04/dead-and-buried.jpeg?w=960&h=260&crop=1
Waarom dat deze in het genre "Video Nasty Horror" stond bij de inspiraties, begrijp ik niet zo goed. De practical effects waren zeker niet slecht voor die tijd, maar echt "nasty" werd het echt niet. Misschien was ik niet zo goed aan het opletten want het einde wist me toch te verrassen.
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Speelduur: 107 minuten
Datum van zien: vrijdag 8 november
Bron: Disney+
RW: 1 punt (15 RW & 39 FTV)
Puntentotaal: 94 + 14 = 108 punten
Subgenre: 52, latin american horror (vanwege de setting)
Themaklassement: 50 punten
Afgewerkte thema`s: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 24, 27, 29, 32, 33, 34, 35, 36, 39, 41, 42, 47, 48, 51, 52, 55, 57, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 74, 78, 82, 83, 85 , 93, 97, 98 en 100
Waardering: 3,5
Review: Lekkere niet nadenken film, waarvan ik mij voor kan stellen dat toen hij uit kwam het echt een supertoffe film was met in mijn optiek 1 van de tofste film "monsters/vijanden" ever. Effecten zijn achterhaald, maar naar mijn mening worden er tegenwoordig nog weinig films gemaakt die actie zo goed met spanning/horror combineren (echt horror is het natuurlijk eigenlijk niet, maar soit). Twijfelde tussen een 3 en 3,5, maar vanwege het sentiment een 3,5, vanavond deel 2 aanknallen 
https://itcamefrombeyondpulp.com/wp-content/uploads/2019/07/predator.jpeg
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
107 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 304 + 2 = 306
Themaklassement: 100 punten Voltooid
Eigen score: 2*
Ondanks dat de naam van Bram Stoker boven de titel staat, had de film nergens veel van doen met het verhaal van de beroemde schrijver. Vreemd genoeg is deze "The Asylum" niet gemaakt als mockbuster van een bekende bioscoopfilm. Al zal het niet toevallig zijn geweest dat Underworld: Evolution op hetzelfde moment uitkwam. Als je me zou vragen of het de moeite waard is, zou ik zelfs geneigd zijn om ja te zeggen omdat het niet per se een slechte film is, maar ik kan ook niet zeggen dat het hele goede film is
Er zijn teveel negatieve punten om positiever over de film te zijn. Dit kom ten eerste doordat de film gewoon veel te lang is (mijn versie was 107 geen 88 minuten) en ook het een erg spraakzame film is. Het speelt zich veelal af in een pakhuis waar serieus cool -kijkende types hun speelgoedwapens op een tafel leggen en met elkaar praten. Het heet geloof ik acteerwerk maar af en toe was het verschrikkelijk. Er zijn ook meer gevechten of schietpartijen dan dat er bloed wordt vergoten of überhaupt is te zien. De kwaliteit is erg wisselend, op het gebied: van actie, acteren, dialogen, make-up en verhaal.
Echter zat de belangrijkste kracht is het idee achter dat verhaal: Drakulya een vrome krijgsheer die vocht tegen het Ottomaanse Rijk, krijg van een engel krachten maar misbruik ze en wordt vervloekt zodat hij nooit naar de hemel of de hel zou gaan Als demonisch, gespleten hoefdier dat heerschappij kreeg over de kwade dingen van de wereld, veranderde hij drie bruiden en gravin Bathorly in vampiers. Jaren later zijn vampieren in aantal gegroeid en bezitten verschillende vormen.
De ambities liggen vooral in het bedenken van een nieuwe mythologie. Het monster aan het einde van de film is gemaakt door Almost Human, de effectenartiesten die ook de Buffy- en Angel-serie maakten. Soms was dir best vermakelijk maar vaak ook minder aan te raden.
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
148 Invasion of the Pod People (2007)
85 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 306 + 2 = 308
https://img.rgstatic.com/content/movie/6781da03-de9d-4eb3-a89c-dcf9724dd55a/backdrop-1280.jpg "Screaming plants and you fuck the boss"
Deze film geproduceerd door The Asylum probeert het met deze een mockbuster maar weer eens met de sciencefictionroman van Jack Finney The Body Snatchers" uit 1954. Schuldige hierin is natuurlijk de release van bioscoopfilm "The Invasion" dat op hetzelfde verhaal is gebaseerd. Zaden uit de ruimte groeien uit tot plantachtige peulen om vervolgens de mensheid te vervangen. Alleen omdat dit een erg goedkope film is, zijn de 'peulplanten' in deze film gemberwortels in een bloempot...Oh. Help. Alsjeblieft. De gemberwortel. Het is. Alien. Of zoiets...en de angst is gereduceerd tot een groepje vrouwen die blijkbaar opeens lesbische gevoelens krijgen...Verschrikkelijk is het constante achtergrondgeluid van een ontzettend luidruchtige klimaatbeheerssysteem van het kantoor waar het zich afspeelt. Ervaring in acteren was voor de dames niet nodig...slechts bereidheid om hun jurkjes of ondergoed te laten vallen. Behalve als je de Sci-Fi Channel-versie heb te pakken want daar werden alle naaktscènes verwijderd. Oké voor wat het is; een direct te vergeten herhaling die niet al teveel lof verdient.
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
Deze laatste drie films gekeken voor de The Asylum Movie Club, op Letterboxd
85 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 308 + 2 = 310
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTUzMTg2YWQtMzhhYS00ZmI0LTg5NGItZGY1ZjJmZjJjNWIwXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg Een direct-to-DVD Halloween'-Wannabee van "The Asylum" Terwijl 12-jarige Chris Vale toekijkt, wordt zijn moeder vermoord, hoort hij dat zijn vader dit heeft gepland en raakt ernstig misvormd door een stoompijp, want ja iedereen heeft natuurlijk een fabrieksstoombuis Tja en wat valt er verder over een slasher te zeggen? Een slasherfilm leeft en sterft op basis van twee dingen: de aard van de slasher en de kills in de film. Als ik het acteerwerk even buiten beschouwing laat is het slechtste in de film, absoluut de moordenaar zelf. Echt een grote kerel wordt in elkaar geslagen door een halfnaakt meisje, twee keer ontwapend en zelfs gegijzeld! Blijft over het bloedvergieten en de moorden maar die zijn ook niet bepaald uitzonderlijk. De enige opvallende (en waarschijnlijke originele) kill is met een kleerhanger. Voor de rest zijn ze vakkundig maar vrij routinematige en nogal slap gedaan. EN oh ze beweren; "gebaseerd is op een waargebeurd verhaal" Dat gaat over Asylum-baas David Michael Latt die blijkbaar Halloweenfeestjes geef, waarbij hij vaak grappen met de gasten uithaalde. Een grap met ontsnapte patiënt uit een psychiatrische instelling mislukte, waardoor de feestgangers enigszins in paniek raakte. Goed voor wat gratuite naaktheid en vergeetbare kills verder weinig opzienbarende B-film.
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
150 Crackcoon (2024)
88 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 310 + 2 = 312
Eigen score: 2,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDAwMDA0YTgtZjI1Mi00NDQzLTg4MTUtNDFlMzk3ZDg5ZGQ1XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg Natuurlijk had ik geen hoge verwachtingen, want er zijn een hoop twijfelachtige lowbudgetfilms met dieren op drugs geweest na het succes van "Cocaine Bear". Misschien is het net iets beter dan veel andere films met dieren op drugs. Maar dit was ook niet veel meer dan een stel amateurs die het nabijgelegen bos introkken om wat komische gedoe te filmen. De wasbeer zelf is een marionet/pop en als hij de zogenaamde acteur of cast aanvalt, houd die hem op zijn plaats. Enfin het is niet veel maar ze hebben tenminste seks, bloed en gore Het verhaal...een gestoorde wasbeer trekt door het bos en homoseksuele drugsdealers, overspelige vrouwen, jagers en kampeerders vermoordt. Voor de liefhebbers die geïnteresseerd zijn, is er ene Ms Jessa Flux die waarschijnlijk meer indruk achterlaat door haar lange douche/naaktscène dan haar dialoogscènes. Deze film werkte niet voor mij, door de pogingen tot humor, en het amateurisme. Een half puntje meer omdat ze in dit probeersel toch iets van moeite hadden gesopt en omdat er een wasbeerpop was. Maar het is en blijf goedkope huis tuin en keuken spul
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
91 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 312 + 2 = 314
Eigen score: 2,5*
"I want to speak with the captain"
Amerikaans lowbudget-productiebedrijf "The Asylum" had al eerder de rampenfilm Titanic II (2010) gemaakt .Ook brachten ze de film Flight 666 (2018) uit. Bij deze hebben "The Asylum" en "Tubi " voor de derde keer samengewerkt en het zijn handige jongens dus worden hier beide films gecombineerd. Bovennatuurlijke vergelding op een zinkend schip dus...
Maar voordat het zover is krijg je eerst een openingsscènes met een nog redelijke reconstructie van James Camerons Titanic (1997) Het effectenteam van Asylum moet in topvorm zijn geweest! Om vervolgens voorgeteld te worden aan een bovengemiddelde B-film cast; influencerkoppel, dubieuze Professor-oplichter, beveiligingsmedewerker, en de vrouwelijk kapitein.
Heel snel naar afvaart beginnen de spoken al te rommelen met de elektronica van het schip. Wat wil je...als je naar de plaats gaat waar de Titanic is gezonken? En de geesten komen met een serie vrij standaard jump scares. Wel is er slim gefilmd aan boord van de gepensioneerde Britse oceaanstomer RMS Queen Mary, (één van de hoog genoteerde spookachtige locaties in de VS) dus de binnenopnames zien er in ieder geval geweldig uit.
Nergens was de film echt overdreven slecht of goed. Het doet eigenlijk alles wat je van een "Tubi/Asylum" mag verwachten. De film bouwt redelijk op, kent wat geestenschrik, precies genoeg speeltijd en eindig zoals je verwacht. Tegen alle verwachtingen in was het verrassend leuk, simpel en onschuldig vermaak.
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
92 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 314 + 2 = 316
Eigen score: 4*
“Have you forgotten the face of your father?”
Brooke en Tanner zijn urban explorers. Mensen die op zoek zijn naar leegstaande vervallen gebouwen voor fotografie. De film begint dan ook dat ze op pad gaan met CJ om zo te voorkomen dat hun geparkeerd voertuig de aanwezigheid verraadt. Op het programma staan een paar huizen en als kers op de taart een verlaten overheidsgebouw met een zeer mysterieuze geschiedenis.
Op het eerste gezicht lijkt de film de basis voor een bovennatuurlijke mislukte experiment of spookhuisfilm. Maar met de verschijning van een paranoïde kraker werd het dat absoluut niet! Want naarmate Brooke en Tanner meer tijd doorbrengen in het rottende gebouw, de schimmel en de met chemicaliën gevulde lucht inademend, wordt de grens tussen realiteit en waanvoorstelling steeds moeilijker te vinden. De diepste angsten uit de dialoog, in de eerste akte zijn een wegwijzer naar waar het plot naartoe gaat.
Een aanzienlijk deel is gewijd aan karakterontwikkeling, door de twee solide en sympathieke optredens van Agnes Albright en Andrew Bailes (vooral de laatste, tegelijk innemend, kwetsbaar en onmogelijk) Na ongeveer een uur wordt het een stuk horrorachtiger. En het laatste halfuur is intens en angstaanjagend, met als hoogtepunt een dubbelzinnig einde.
Kom ook niet naar deze film voor de adrenaline, want het draait allemaal om de uitvoeringen; het is eigenlijk een film met drie acteurs. Het is dus een boeiende meer traditionele horror met een langzame opbouw wees voorbereid om wat geduld te hebben! Het vertrouwt niet op jump scares maar op sfeer en een groeiend gevoel van desoriëntatie.
De film is vakkundig gemaakt en ziet er visueel geweldig uit en presteert eigenlijk op elk niveau goed!
Uitstekende prestaties van de drie hoofdrolspelers maar ook cameraman Robert Patrick Stern ( The Rake, The Stylist, Brooklyn 45, Revealer en Curse of the Sin Eater) en het gebouw doen goed werk! Het laat zien dat het horrorgenre, als het goed wordt gedaan, meer te bieden heeft dan alleen maar schrikken en bloedvergieten. Het is dan ook best een indrukwekkend debuut van John Pata.
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Speelduur: 125 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 35 + 2 = 37 punten
Dit derde deel in de "Terrifier" reeks (die zeker nog niet teneinde is) met nieuw horroricoon "Art the Clown" (in dit deel was zeker ook "Art the Santa Claus" van toepassing) heb ik gisteravond in de bioscoop gezien (het was niet druk in de zaal) en qua verhaal stelt het bitter weinig voor (het eerste deel van "Terrifier" poogde nog een beetje een verhaal te brengen), maar qua ranzigheid is het weer een stap voorwaarts en als je fan bent van ranzigheid in films zoals ik, dan moet je deze horrorfilm zeker kijken. Het is volgens mij ook één van de meest ranzige films die ik ooit in een bioscoop heb gezien.
joolstein
-
- 10835 messages
- 8923 votes
87 minuten
FTV - 2 punt
Puntentotaal: 316 + 2 = 318
Eigen score: 3*
https://www.highonfilms.com/wp-content/uploads/2022/09/Eradication-2022-Movie-Review-scaled.jpg Als je, naar wat ik heb gelezen, een budget van slechts $ 5.000 tot je beschikking heb, en er een COVID-19-pandemie heerst, moet je vindingrijk zijn! Handig laat je een onbekend virus het grootste deel van de mensheid uitroeien en situeer alles rond één man in isolatie. Zo is het makkelijk om de cast naar net vijf leden te reduceren.
Regisseur Byers creëert spanning en bouwt suspense op, door je te laten afvragen wat er precies aan de hand is? Wie is de mysterieuze boogschutter? Waarom zijn Sams oproepen hectischer geworden? Van wie zijn de drones die hem voortdurend in de gaten houden? Wat is er aan de hand in wereld buiten Davids kleine domein?
Echter iedereen die een snelle thrill ride verwacht, waar ze wegrennen van bloeddorstige geïnfecteerde (ergens tussen zombies en vampieren) en ze met bruut geweld worden omgebracht, zullen waarschijnlijk niet aan hun trekken komen! Dit is een film die het beslist langzaam speelt. Er is echter iets zichtbaar griezeligs aan de film dat hem toch de moeite waard maakt om te bekijken. Dit is zeker een van de meer fatsoenlijke Tubi Originals!
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Vervelend zeg! Heel veel sterkte en een spoedig herstel Dentheman
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Ook namens mij veel sterkte en beterschap, beste Dentheman.
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Ik wens jou ook nog veel sterkte en herstel Dentheman!
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
90 minuten
FTV - Totaal 88 punten
Subgenre: 31. Clown / Coulrophobia Horror
Themaklassement: 44 punten
https://images4.fanpop.com/image/photos/14900000/Drive-Thru-horror-movies-14959667-900-506.jpg
Een vrolijk gestileerde moordclown met humoristische oneliners in een film met voldoende tieners om als slachtoffer te dienen. Een film met prima splatterscènes op veelzijdige locaties. Een film waarin als muzikale achtergrond passende heavy metal geluiden weerklinken. Geen film die subtiel een onheilspellende sfeer opzoekt of bedachtzaam een spanningsboog opbouwt. Nee, het is recht voor zijn raap en gaat vanaf het begin meteen los.
De booswicht is als gezegd een clown. Hij is ok. Hij roept dreiging op en verleent zijn personage een duistere identiteit. Zijn onbeschofte oneliners hebben een sinistere ondertoon. En soms zijn ze nog grappig ook. De bodycount is bevredigend. De kills zijn creatief. Het tempo is hoog. De naam van de clown is Horny. De naam zegt iets over de komische insteek van de film. Leuke film. Geen klassieker, maar een lekkere wegkijker.
3*
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Lijkt me wel wat. Ik ga een proberen deze vandaag of morgen nog te kijken. Thanx!
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
201. The Flood (2023)
93 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 384
Subgenre: Fin
Themaklassement: 100 punten
Eigen rating: 1,5*
Na afloop kwam ik erachter dat Casper van Dien zich heeft laten strikken voor deze productie, maar ik moet bekennen dat ik hem amper heb opgemerkt in deze nogal onzinnige horrorthriller. Op papier klinkt een gevangenis die overstroomt raakt met krokodillen best vermakelijk, maar het tegendeel is waar. Heel af en toe wat aardige scenes, verder vooral saai en ontdaan van hoogtepunten, afgemaakt met ondermaatse computereffecten.
oup
-
- 587 messages
- 3186 votes
Bij mijn laatste bericht stond de teller op 50. Inmiddels al een stuk verder, ik loop hopeloos achter met de registraties hier. Die zal ik maandag nog braaf neerpennen. Het kijken heeft even de hoogste prio. De klok tikt door... 
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
110 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 386
Eigen rating: 3,0*
Ik kon de geduldige opbouw van The Deliverance best waarderen, aangezien het acteerwerk bovengemiddeld is en een hoop castleden zich wel raad weten met hun personages. Niet de meest sympathieke of intelligente figuren, maar menselijk genoeg en doeltreffend neergezet. De dramatiek komt best over en vooral de muziekkeuze valt positief op, maar de tweede helft laat vervolgens de remmen los en daar wordt duidelijk dat Lee Daniels niet echt een griezelregisseur is.
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
203. My Little Eye (2002)
95 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 388
Eigen rating: 2,5*
Interessant concept en een aantal keren komt het gevoel van eenzaamheid best goed over, maar verder heb ik dit gebeuren redelijk verveeld tegemoet gezien. Een jonge Bradley Cooper die plots tevoorschijn komt, werkt als een soort schrikmoment en vormt min of meer het interessantste moment binnen de nogal saaie opbouw. De tweede helft is wat sterker en beter gebalanceerd, maar laat niettemin een hoop potentie onbenut.
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
204. The Woman in Black (1989)
100 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 390
Eigen rating: 2,0*
https://www.spookyisles.com/wp-content/uploads/2020/08/Woman-In-Black-main-bluray-1024x640.jpg
Ondanks wat sfeervolle beelden en memorabele scenes moet ik bekennen dat ik hier niets aan vond, terwijl ik spookhuizen normaal gesproken aanzienlijk boeiender vind. Erg jammer, want het gebeuren escaleert ondanks het trage tempo best snel en er worden zeker wat aparte stukjes gecreëerd. Ik kon soms wel in slaap vallen van deze totaal oninteressante hoofdpersonages die niets aan hun figuren meegeven, maar wel een groot gedeelte van de inhoud moeten dragen.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4889 votes
102. What We Do in the Shadows (2014)
86 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 217
Subgenre: 93. Vampire Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 97,99,100)
Themaklassement: 99 punten
Eigen rating : 3.5*
Ik moet eerlijk bekennen. De eerste 15 minuten was ik mezelf aan het verwensen dat ik deze had uitgekozen. En dan is er ook nog mijn principe dat ik altijd de film uitkijk die ik heb opgestart. Dus ik had het vlaggen. Maar na een tijd begon het me toch te amuseren op een bepaalde manier. Het was zelfs grappig bij momenten. Vooral de macho confrontaties tussen de vampieren-vrienden en een stelletje weerwolven was hilarisch. Tja, zo zie je maar. Never judge a book by its cover 
PS. Nog eentje te gaan voor het vervolledigen van de 100-subgenres-lijst. Netjes gepland 
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
90 minuten
FTV - Totaal 90 punten
Subgenre: 80. Splatter & Gore Horror
Themaklassement: 45 punten
https://subversiverabbit.com/wp-content/uploads/2021/11/Wishmaster-1997-Movie-Scene-19.jpg
Een kwaadaardige djinn ontsnapt aan eeuwenlange gevangenschap en komt terecht in het huidige Los Angeles. Dat daar niet veel goeds van komt, moge duidelijk zijn. De film is de eerste in een reeks waarin uiteraard de djinn steeds figureert als franchisewaardige slasherheld. Wishmaster is een vermakelijke film. De vervolgfilms zijn dat stukken minder, als ik de commentaren mag geloven.
De running gag in de film is dat de djinn pas dan in actie kan komen als iemand een (ondoordachte) wens uitspreekt. De wens wordt door toedoen van de djinn die de wenser flink manipuleert vervolgens op zo'n knullige manier uitgesproken dat de wens zich dientengevolge vaak tegen de uitspreker ervan keert. Er vallen dan ook veel dodelijke slachtoffers. Onder hen bevinden zich prominente namen als Kane Hodder (Jason Voorhees) en Tony Todd (The Candyman). Ook een rol voor Robert Englund (Freddy Krueger) en een cameo voor Robert Kurtzman die de regisseur van deze film is.
Wishmaster is een prima film. Een vlot en dynamisch verhaal. Brute actie en splatter. Sardonische humor. En een respectabele slasherheld die zwarthumoristisch en heerlijk boosaardig wordt neergezet door Andrew Divoff. Wishmaster is een leuke verrassing.
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
205. Azrael (2024)
85 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 392
Eigen rating: 3,0*
https://d2g5grvndb606m.cloudfront.net/uploads/2024/08/azrael.jpg
Samara Weaving is uitstekend op dreef en de moorden zijn bijzonder bloederig uitgewerkt in deze post-apocalyptische actiehorrorfilm, waarin overigens bijna geen woord wordt gesproken. Het weerhoudt de kijker ervan een zekere band met de personages op te bouwen en de religieuze inslag wordt verder ook nogal vaag gehouden, maar toch blijft Azrael verrassen. Beetje jammer van de niet al te interessante omgeving waarin deze film zichzelf heeft neergeplant.
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
206. Haunt Season (2024)
81 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 394
Eigen rating: 3,5*
Vermakelijk niemendalletje! Lekker tempo en een regisseur die voor de verandering goed snapt met welke onzin hij zichzelf en zijn collega's opzadelt. Bloederige moorden, talrijk gebracht en fijn vormgegeven. Het acteerwerk laat wat steken liggen en erg spannend wil het ook niet worden, maar voor de afwisseling is een film als Haunt Season best fijn. Effectief genoeg met de beperkte elementen waarmee het zichzelf bezighoudt.
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
207. Syk Pike (2022)
97 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 396
Eigen rating: 3,5*
https://image.tmdb.org/t/p/original/fMG16imYG9NUAnUAQOgy8vgP1BO.jpg
Sterk geacteerd en interessant neergezet door de makers, die genoeg absurdisme vermengen in deze dramakomedie met enkele bodyhorrorelementen. Heerlijk om een film te zien die zichzelf ambitieus genoeg opzet en de overvolle balans voor de verandering goed beheerst. Syk Pike is net zo verontrustend als dat het komisch is. Op visueel vlak niet altijd even fijn afgewerkt, maar als langspeelfilmdebuut zeker intrigerend. Een regisseur om in de gaten te houden!
Shadowed
-
- 11378 messages
- 6693 votes
208. Last Straw (2023)
83 minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 398
Eigen rating: 2,5*
Vermakelijke film die met het gewissel tussen perspectief best wat hooi op de vork neemt, maar er niet helemaal gecontroleerd mee te werk gaat. Wel fijn geacteerd en de eerste helft is onderhoudend genoeg, maar eenmaal de tweede helft aanbreekt brengen de makers te weinig om hun experimenten te rechtvaardigen. Wanneer het op de horror aankomt is Last Straw ook niet spannend of grof genoeg om actief een impact achter te laten.
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Sterkte komende dinsdag, Dentheman