- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
Shadowed
-
- 11345 messages
- 6677 votes
Ik ga morgen naar thailand voor 3 weken. Ik heb wel wat filmpjes op de telefoon gezet maar een uitgebreide versie posten zit er niet in dat is geen doen op mijn telefoon. Tot wanneer loopt de challange precies dan kijk ik of ik het achteraf doe of met de mobiel en dan maar wat minder uitgebreid.
Tot 11 november, dus tegen de tijd dat de uitdaging afgelopen is, zit jij nog op het warme strand. 
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Tot 11 november, dus tegen de tijd dat de uitdaging afgelopen is, zit jij nog op het warme strand.
Hahaha indd maar ik blijf films kijken hoor heb nu de smaak te pakken. En dan wordt zo'n lange vlucht toch minder vervelend 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Dat betekent helaas voor Splinters dat de Chucky registraties niet meetellen.
Hopelijk inderdaad een spetterend slot zoals je vanavond zei, Splinters, want dat is tenslotte belangrijker dan die puntjes hier.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
FTV ( 2 punten )
Totaal : 78 punten
https://150266793.v2.pressablecdn.com/wp-content/uploads/2024/02/razorback-1.png
Toch wel verbaasd over de goede kwaliteit van deze film qua camerawerk en cinematografie. Het weidse landschap van Australië wordt fabuleus in beeld gebracht met prachtige shots. De film ademt volledig een typische film uit de 80's over een bloeddorstig beest die wat simpel en houterig uitziet en daardoor ook weinig in beeld komt. Maar er valt voldoende te beleven want dit kolossale everzwijn zorgt wel voor een aantal bloederige en spannende momenten. Misschien te gemaakt, maar gelukkig geen slechte CGI. Sfeertje is top en de film heeft ook nog de mooie Arkie Whiteley die helaas heel vroeg overleden is aan kanker ( 1965 - 2001 ). 6/10
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
82. Critters 2: The Main Course (1988)
86 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 177
Subgenre: 67. Prequel / Sequel Horror
(Voltooide subgenres 1 t/m 61,63,64,65,66,67,68,71,77,79,80,83,85,86,88,91,96,97,100)
Themaklassement: 79 punten
Eigen rating : 3*
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/04/Critters-A-Krite-Attacks.jpg
Niet slecht deze sequel maar eigenlijk een duplicaatje van de eerste film. Zelfs de poster ziet er bijna hetzelfde uit. Veel meer humor. En deze kwaadaardige Gremlins-achtige wezentjes hun honger, is ook hier niet te stillen. Persoonlijk vond ik de Playboy-centerfold-chick met een nietje door haar navel wel grappig 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
RW: 1 punt
Totaal: 43 punten
Eigen score: 4,5*
Dit blijft een bijzonder huiveringwekkende home invasion film. Vind het sowieso een fijn genre, en Ils vind ik een van de beste. Daterend uit 2006, dus net iets eerder uitgebracht dan vergelijkbare films als The Strangers en Vacancy. Je vraagt je toch af of beide films hun inspiratie weg hebben gehaald bij Ils.
Audio visueel is het fantastisch. Alles kraakt en rommelt. Geluiden die erop duiden dat er zich mensen op het terrein van je afgelegen landhuis begeven om 4 uur s nachts. De schimmen van een zaklantaarn over het werkelijk pikdonkere erf. Allemaal zo simpel maar vooral ook zo effectief. Des temeer omdat je constant het gevoel hebt dat dit echt zou kunnen gebeuren.
Het einde in de tunnels blijf ik wat minder vinden dan het gedeelte in het huis, maar niettemin is dit een fantastische film.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
En toen waren er plots ook allemaal halloween events voor al die horror games die ik speel.. Zodoende toch iets meer verdelen. Loop nog een paar registraties achter, maar 100 subs moet in ieder geval wel lukken, heb nog een paar mooie films klaar staan.
105 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 185 punten
Subgenre: 34 crime horror
Themaklassement: 84 punten
Eigen score: 3*
Prima vermaak van M Night. Ondanks dat de film inderdaad niet heel veel met horror te maken heeft, is de spanning best wel goed. In het begin ook best bevreemdend van wie en wat nou precies het 'probleem' is. Al duurt het ook niet heel lang voordat de aap uit de mouw is, maar ook daarna blijft het nog best boeiend. Enkel na het concert leek het wat te dippen, maar al vlug kwam de de boel weer op gang. Vond die zangeres misschien wel een beetje meh, maar goed, het draait vooral om Hartnett zelf en die speelt het best leuk. Vooral prima vermaak en niet heel veel meer.
91 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 187 punten
Subgenre: Weather/elemental horror
Themaklassement: 85 punten
Eigen score: 3*
Blunt! Erg leuke om een jonge Blunt te zien schitteren. Ook hier speelt ze erg goed en draagt ze voor zeker 50% de film. Haar tegenspeler vond ik iets minder geslaagd, maar wellicht was dat ook juist het idee zo'n oddball. Verder vooral
erg fraaie belichting en een fijn sfeertje. Best wel claustrofobisch af en toe. Dat hele extra mysterie had voor mij niet gehoeven denk, maarja je moet wat als je hele film draait om 2 lui die vastzitten in een auto in de sneeuwstorm.
Dentheman
-
- 492 messages
- 638 votes
Dentheman
-
- 492 messages
- 638 votes
Ik ga morgen naar thailand voor 3 weken. Ik heb wel wat filmpjes op de telefoon gezet maar een uitgebreide versie posten zit er niet in dat is geen doen op mijn telefoon. Tot wanneer loopt de challange precies dan kijk ik of ik het achteraf doe of met de mobiel en dan maar wat minder uitgebreid.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Dat betekent helaas voor Splinters dat de Chucky registraties niet meetellen.
Hopelijk inderdaad een spetterend slot zoals je vanavond zei, Splinters, want dat is tenslotte belangrijker dan die puntjes hier.
Ik dacht dat ie al door de ballotage was, joostein had 'm in de tussenmeting meegeteld.
Maar het is duidelijk. Ik zak bij deze terug naar 18.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
63. Dementia (Film, 1955) - MovieMeter.nl
https://assets.mubicdn.net/images/film/22828/image-w1280.jpg?1614852289
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 125 punten.
Vreemde film. Maar wel lekker sfeervol. Zonder dialoog, met waanvoorstellingen die een hallucinerend gevoel geven. Ik heb deze film uiteraard in het donker voor het slapen gaan gekeken, en soms had ik het gevoel alsof ik al aan het dromen was. Wel een zeer wazige droom. Waarbij je soms zwetend wakker wordt. Visueel schitterend gedaan. Acteerwerk ook top. Verhaaltechnisch wat minder omdat alles wel heel erg wordt opgerekt.
3*
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Wees gerust. Het is met name mijn type film niet. Ik wil naast horror spanning en spanningsopbouw zien en dat mist deze film.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3213 votes
RW: 1 punt
Totaal: 43 punten
Eigen score: 4,5*
(afbeelding)
Dit blijft een bijzonder huiveringwekkende home invasion film. Vind het sowieso een fijn genre, en Ils vind ik een van de beste. Daterend uit 2006, dus net iets eerder uitgebracht dan vergelijkbare films als The Strangers en Vacancy. Je vraagt je toch af of beide films hun inspiratie weg hebben gehaald bij Ils.
Audio visueel is het fantastisch. Alles kraakt en rommelt. Geluiden die erop duiden dat er zich mensen op het terrein van je afgelegen landhuis begeven om 4 uur s nachts. De schimmen van een zaklantaarn over het werkelijk pikdonkere erf. Allemaal zo simpel maar vooral ook zo effectief. Des temeer omdat je constant het gevoel hebt dat dit echt zou kunnen gebeuren.
Het einde in de tunnels blijf ik wat minder vinden dan het gedeelte in het huis, maar niettemin is dit een fantastische film.
Franse home invasions komen precies altijd harder binnen dan Amerikaanse, vind ik. Misschien omdat het dichter bij huis is? Heb je À l'Interieur al gezien? Die kwam binnen als een mokerslag in het gezicht. Hielp ook wel niet mee dat men een paar avonden ervoor hadden ingebroken bij buren.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
83. Clearcut (Film, 1991)
100 minuten - FTV
Puntentotaal: 166
Subgenre: 60. North American Horror
Themaklassement: 83 punten (Voltooid: 1-3, 6, 12-49, 51, 53, 54, 56-63, 65-69, 71, 73, 75-89, 92, 94-100)
Rating: 4.0*
https://artloftmedia.com/wp-content/uploads/2022/10/clearcut-3.jpeg
Lekker gritty filmpje dat ook ongemakkelijke vragen stelt. Maar vooropgesteld, voor de gorehounds die dit denken te gaan kijken, zo'n film is dit niet - het is echt een psychologische thriller, met praktisch geen gore. Het speelt zich af in het westen van Canada, waar de rechter besloten heeft dat grootschalige houtkap plaats mag vinden, ondanks dat het het thuisland is van een Native American stam. Graham Greene draagt deze film als Arthur, een Indiaan die zijn minachting voor zowel de houtkapmogul als voor advocaat-namens-de-Indianen Peter niet onder stoelen of banken steekt. Peter is een slapjanus, een man van woorden en geen actie, en een academicus die denkt dat ie Indianen begrijpt omdat hij boeken erover gelezen heeft, óók iemand die profiteert van de ellende van de natives, is de mening van Arthur - en op al die vlakken heeft ie best een punt.
Maar Arthur is wél een man van actie, en wat volgt is een onderhuids dreigende film waarbij Arthur lekker unhinged de industrieel ontvoert, maar ook soms tegen en soms aan de kant van Peter conflict zoekt. Hij is onvoorspelbaar, gevaarlijk, primal (met opzet, ik zie wel wat in de theorie dat hij een verpersoonlijking is van de boosheid van Peter) en het levert een fijne, ongemakkelijke, interessante en fraai gefilmde film op.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
34. Communion (1989)
109 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 66 + 2 = 68
Subgenre: 07. 1980s Horror
Themaklassement: 33 + 1 = 34 punten
(afbeelding)
3.5/5
77ships heeft een leuke review in het vorige topic.
Bizarre en speciale film met een schitterende Christopher Walken.
Ik vond de mix van drama en scifi wel werken, horror is hier echt heel miniem. Vond het vooral een ontspannende film om bij weg te dromen eigenlijk.
Duurt ietsje te lang en er mochten gerust wat meer serieuzere alien momenten in zitten, maar al bij al wel genoten hiervan.
Heerlijk dat jij deze ook gezien hebt en van genoten hebt.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
39. The Conjuring: The Devil Made Me Do It (2021)
Speelduur: 112 minuten
FTV (2) = puntentotaal 69
Subgenre 62: Occult & Witchcraft Horror
Afgevinkt: 1-2-3-4-5-10-11-14-15-17-18-26-27-33-35-39-42-43-49-50-55-57-58-60-62-64-65-67-68-70-74-76-77-78-79-82-84-85-91
Thema klassement: 39 punten
Beoordeling: 4*
https://cinemagazine.nl/wp-content/uploads/conjuring_the_devil_made_me_do_it_the.jpg
Waar Insidious, na het eerste deel, me nooit heeft weten overtuigen als deftige horrorreeks doet The Conjuring het een heel pak beter in zijn soort. Moest Patrick Wilson niet in beide films één van de hoofdrollen vertolken zou Insidious perfect van hetzelfde universum deel kunnen uitmaken als datgene dat The Conjuring (of James Wan) de afgelopen jaren opgebouwd heeft rond deze reeks, van poppen tot nonnen en vloeken rond een verdrietige moeder.
Al die aanhangsels zoals Annabelle, The Nun en La Llorona zijn matig tot minder smakelijk te pruimen, het begint maar pas echt feest te worden als Ed en Lorraine Warren tevoorschijn komen en het ganse geheel naar zich toe trekken. In The Conjuring films krijg je hen in volle glorie te bewonderen want deze draaien uiteraard rondom hen en één van hun zaken. Dat is voor een groot deel te danken aan het charismatische samenspel van Patrick Wilson en Vera Farmiga, twee vakkundige acteurs die samen op hun dooie gemak het niveau van deze films naar boven lijken te trekken. Eigenlijk doet Wilson hier hetzelfde als in Insidious, alleen werkt het hier veel beter.
Het verhaal zit ook best goed. Een zaak van duiveluitdrijving loopt uit de hand als de duivel zichzelf in het lichaam van een jongeman heeft weten te verstoppen. Moord leidt tot gevangenis maar daar blijft het niet bij. Als Ed en Lorraine Warren beginnen te vermoeden dat het hier niet om bezetenheid maar om een opgelegde vloek draait, wordt het plots persoonlijk en loopt ook hun leven in gevaar.
Van duistere gangen tot opstaande lijken, jump scares en lichamen die zich in alle richtingen draaien.
'The Conjuring: The Devil Made Me Do It' is een waar genot voor liefhebbers van dit soort horror.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Franse home invasions komen precies altijd harder binnen dan Amerikaanse, vind ik. Misschien omdat het dichter bij huis is? Heb je À l'Interieur al gezien? Die kwam binnen als een mokerslag in het gezicht. Hielp ook wel niet mee dat men een paar avonden ervoor hadden ingebroken bij buren.
Moet ik nog steeds zien! Heel benieuwd naar inderdaad.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
131 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 134 punten
Subgenre - 99. Western Horror
Themaklassement - 63 punten
Afgevinkt - 2, 7-13, 15, 18-20, 22-25, 29, 31, 32, 34-36, 38, 41-46, 49, 53-55, 57, 60, 62-65, 67, 68, 70, 73-75, 78-86, 88-90, 92, 94-100
Bron - Pindakaas
Eigen score - 3*
Heftig contrast in deze film. Aan de ene kant heb je alles wat Braziliaans is, de cast speelt goed en ingetogen, het Portugees klinkt fijn (vind ik normaal gesproken een irritante taal), het landschap is bijna ook een personage en de opbouw is sloom in a good way.
Aan de andere kant heb je de outsiders, die worden gespeeld door een paar totaal incapabele acteurs geleid door onze ubercreep Udo Kier waarbij ik baalde dat alleen het Portugees ondertiteld werd, wat een moddervet accent heeft die man. Ik was dus extreem in de war, want deze film is overladen met lof. Elke scene met de foreign people was tenenkrommend, vooral de eerste waar ze allemaal aan tafel zitten. Het zijn personages die je als kijker kwaad moet maken met hun white supremacy visie en meedogenloosheid, maar zo slecht gebracht.
Weet je wat? Misschien doet de regisseur dit expres dus ik kan er ook geen onvoldoende aan kwijt, dat zou de mooie beelden tekort doen.
Tartarus
-
- 378 messages
- 3497 votes
111. Return to House on Haunted Hill (Film, 2007)
81 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 222
themaklassement=100 p voltooid
2*
112. Return of the Living Dead Part II (Film, 1988)
89 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 224
themaklassement=100 p voltooid
3*
Dentheman
-
- 492 messages
- 638 votes
Speelduur: 92 minuten
Datum van zien: woensdag 30 oktober
Bron: Netflix
FTV: 2 punten (10 RW & 33 FTV)
Puntentotaal: 77 + 14 = 91 punten
Subgenre: Kon er geen vinden die ik nog niet gebruikt heb waar ik hem onder weg kon schrijven, zelfs niet met heel veel fantasie, dus ik laat hem deze keer maar blanco...
Themaklassement: 41 punten
Afgewerkte thema`s: 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 24, 29, 32, 33, 34, 35, 39, 41, 47, 48, 51, 55, 57, 60, 62, 63, 64, 65, 67, 68, 70, 71, 74, 78, 82, 83, 85 , 93, 98 en 100
Waardering: 3,5
Review: Ik vond dit een zeer onderhoudende film. Ik moet zeggen dat ik in American horror story ook al wel gecharmeerd was van Finn Wittrock, hij speelt hier ook met verve vind ik. De film hangt wel wat teveel aan elkaar vast van stom toevalligheden en wie had gedacht dat het zou eindigen zoals het eindigt, wat een verassing, daardoor komt hij voor mij niet uit boven de 3,5, verder vond ik dat er goed aan spanningsopbouw gedaan werd en kun je op sommige momenten echt de hulpeloosheid bijna voelen van Kelsey Asbille. En even een dikke shoutout naar die ouwe baas, heeft een paar ferme tikken in zich, ondanks zijn rotte knieën 
Morgen de dag waar het allemaal om gaat natuurlijk eigenlijk deze challenge, hebben jullie nog een bijzondere prent bewaard voor dat moment, of knallen jullie gewoon door met 4, 5 films achter elkaar?
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
82. Censor (Film, 2021) - MovieMeter.nl
84 min
Ftv
Puntentotaal 164
Rating 4
https://reeltimeflicks.com/wp-content/uploads/2024/01/image-7.png
Bijzonder sterk, en dat zonder enige verwachtingen. Had er zelfs nog nooit van gehoord.
Censor speelt zich af tijdens de "video nasties" periode in Engeland waarin allerhande sociale partijen, van politici tot religieuze groeperingen en boze burgers, pleitten voor een ban op gewelddadige, sadistische of andersoortige normafwijkende films. Deze films zouden namelijk leiden tot een vervaging van bestaande normen en waarden en uiteindelijk deviant gedrag en criminaliteit tot gevolg hebben doordat mensen het na gaan spelen. (Of was er van dit gedrag al sprake en zocht men een zondebok?)
(Voor de liefhebbers, bekijk de documentaire Ban the Sadist Videos eens. Onder andere te vinden op YouTube.)
Wel was er overduidelijk sprake van een moral panic zoals we die ook al eerder zagen en daarna nog vaker zouden zien. Of het nou rockmuziek, gewelddadige games, drill rap of horrorfilms zijn, bij sommige groepen in de samenleving bestaat het idee dat anderen hiervoor behoed en beschermd moeten worden. Veelal de kinderen. Deze angst voor 'het kwaad' wordt weer versterkt door de media die gretig inspelen op de paniek.
Het interessante hieraan, vind ik, is dat we dus soms een situatie hebben waarbij kunst een representatie is van (een bepaald deel van) de samenleving (art imitating life). En soms doen wij na wat we zien in kunst (life imitating art). En soms weten we eigenlijk niet meer wie of wat nou wie imiteert of als eerste was (art imitating life imitating art im... et cetera). Volgens mij noemen we dat een simulacrum, maar ik ben conceptueel niet zo sterk. Fictie en realiteit nemen elkaar over of sijpelen in elkaar door waardoor het onmogelijk wordt om origineel en kopie uit elkaar te houden.
De spiegeling met het verhaal van Enid, censor bij de BFI, die ook niet langer in staat is om fictie en realiteit te onderscheiden, vind ik daarbij heel tof. De regisseur speelt dat spel van het leven en geschiedenis van de hoofdpersoon tegen een achtergrond van maatschappelijke onrust heel goed. Het is allemaal hoogst onduidelijk wat er nou met die op jonge leeftijd vermist geraakte zus is gebeurd en wie daarvoor verantwoordelijk was. Enid geeft zichzelf de schuld en dat is ook direct de reden waarom zij haar taak als censor zo uiterst serieus neemt: op deze manier kan zij het volk beschermen voor de kwade invloeden van horrorfilms.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
83. You Are Not My Mother (Film, 2021) - MovieMeter.nl
95 min
Ftv
Puntentotaal 166
Rating 2,5
https://cinemagazine.nl/wp-content/uploads/you_are_not_my_mother.jpg
Vrij zwaar ingezet op het drama en dit werkte zeer effectief. Er zitten een paar bijzonder onprettige scènes in van huiselijk drama en pesterijen. Het werkt dus, maar ik kijk er niet graag naar. Toch bleef het verhaal fascineren. Tegen het einde vliegt het wat mij betreft wel uit de bocht. Je krijgt geen antwoorden, en de eindjes die je zelf hebt leveren niet heel veel spannends op.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
84. The Vagrant (Film, 1992) - MovieMeter.nl
91 min
Ftv
Puntentotaal 168
Rating 2
Vond het begin erg leuk, maar allengs werd het steeds ridiculer en daarmee minder mijn soort humor. Ironside en Paxton doen het wel leuk, maar het is niet genoeg voor een voldoende.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
124 minuten - FTV
Puntentotaal: 168
Subgenre: 55. Monster / Creature Feature / Mutant Horror
Themaklassement: 84 punten (Voltooid: 1-3, 6, 12-49, 51, 53-63, 65-69, 71, 73, 75-89, 92, 94-100)
Rating: 3.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/g9YlEHnShgNAnvN0jOoYn6U87rV.jpg
Geen bijzonder originele uitvoering, maar wel een prima geslaagde. Een Godzilla zoals ie hoort te zijn, met een tof uitziend monster wat al vroeg in de film opduikt en genoeg beeldtijd krijgt, en dat is uiteindelijk waar het om gaat. Het verhaal eromheen is niet storend maar voegt ook niet veel toe. Hoe dan ook, prima vermaakt in het algemeen met deze Godzilla.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
83. Twisted Issues (Video 1988)
87 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 179
Subgenre: 76. Shot on Video Horror
(Voltooide subgenres 1 t/m 61,63,64,65,66,67,68,71,76,77,79,80,83,85,86,88,91,96,97,100)
Themaklassement: 80 punten
Eigen rating : 3*
Hier keek ik dus echt naar uit. Mijn favoriete subgenre. SOV horror. Ik hoop dat John Milton dit genre weglaat volgend jaar 
SOV. Dat betekent: vreselijk beeldmateriaal, belabberde geluidskwaliteit, slecht acteerwerk, een onbestaand verhaal, amateuristisch werkje. Geef een bende tieners een verouderde VHS-camera en ze komen met zoiets op de proppen. Waarom er constant nieuwsflitsen tussen werden gemixt, was me een raadsel. Het enige positieve aan deze film (en daarvoor de volle 3 sterren) is de soundtrack. Lekkere vettige skatepunk en alternatieve 80's underground muziek. Het soort muziek waar ik als 18/19 jarige graag naar luisterde (en nu nog steeds trouwens). Deed me op bepaalde momenten enorm denken aan "Te Ex", "Christian Death" of "Big Black". Ik heb ondertussen ook de volledige tracklist gevonden. Ben benieuwd of ik "Sin Machine" van "Just Demigods" of "World of Pain" van "Doldrums" op Spotify terugvind
Deze film werd trouwens vooraf gegaan door een trailer van de film "We await". Ik denk dat deze een stuk beter zou zijn geweest, maar vond het nergens terug. Voor volgend jaar dan maar 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
FTV: 2 punten
Totaal: 45 punten
Eigen score: 2,0*
https://bigdamnspider.com/wp-content/uploads/2017/03/bigassspider_kingspider2.jpg?w=640
Tja, de zoveelste CGI prul met een deadly animal on the loose. Een spin dit keer. Het is niet mijn favoriete subgenre dit soort CGI SyFy Channel achtige films. Het is nooit goed, vaak heel slecht. Soms zit er wel wat vermakelijks tussen Crocodile (Film, 2000) , Frankenfish (Film, 2004) en Lake Placid 2 (Film, 2007) zijn er een aantal waar ik dan aan moet denken.
Big Ass Spider is niet zo leuk als bovenstaande films. Het design van de spin is wat saai en er zitten weinig memorabele kills in. Greg Grunberg is wel een prima lead. De humor is vaak wat slapjes. Zo vond ik die Mexicaanse handlanger helemaal niet grappig. Sporadisch zitten er wel leuke scènes in. Met als hoogtepunt de aanval in het park.
Oke voor wat het is. Maar het is gewoon niet zoveel.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
123. Dr. Terror's House of Horrors (1965)
98 min. - VK
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 243 + 14 = 257
Subgenre: NA
Themaklassement: 100
(1 – 100)
https://ghostof82.wordpress.com/wp-content/uploads/2015/11/terror1.jpg
Geweldige naam deze film, helaas is de film veel minder. Amicus is het mindere broertje van Hammer. Dit is de eerste horror film dat de studio produceerde, de oprichters werkte wel al aan andere horror films vooraf. Dit is de eerste van de 8 horror anthologie films dat zij maakte en waar zij het bekends voor zijn. Dit is de vijfde die ik zie en verreweg de minste. Christopher Lee, Peter Cushing en Donald Sutherland zijn van de partij hier maar voegen weinig toe. De anthologie bestaat uit 5 kort films en een verbindend verhaal. Geschreven door de regisseur in 1948 geïnspireerd door "Dead of Night" had deze film een lange ontstaansgeschiedenis. De verhalen van weerwolf, moordende plant, voodoo, afgehakte hand en vampieren zijn te onderontwikkeld en erger nog zeer flauw en beetje dom. Alles stelt een beetje teleur, het einde is okay maar ook niets dat ik niet eerder gezien heb.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
85. Carrie (Film, 1976) - MovieMeter.nl
98 min
RW
Puntentotaal 169
Rating 5
Opnieuw bekeken in de bioscoop, geen reclame vooraf, geen trailers. Alleen een introductie van een minuut en dat was het. Beginnen!
Ik kan me helemaal voorstellen dat iemand dit niks zou vinden. Het is intens, het is groots en het is alles behalve subtiel. En man, ik heb dat deze keer nog meer gewaardeerd dan de eerste keer dat ik 'm thuis zag.
We worden zo goed voorgesteld aan alle personages, en dit zijn echt allemaal figuren. Margaret White, Sue, Chris, Billy en Tommy. De één is gestoord, de ander is een bitch, hij is een domme hunk. Het is allemaal zo klip en klaar. Alleen Billy en Sue zijn een beetje ambigu bij een eerste kijkbeurt, maar bij een herhaling zijn ze gewoon heel aardig en lief.
Stel je voor dat je een regisseur bent die op zoek is naar een knappe, domme lul en dan verschijnt John Travolta bij de casting en geeft je deze interpretatie van dat personage. Hoe kun je hem de rol niet geven? Je moet wel.
De ster is duidelijk Sissy Spacek als Carrie. Wat een performance. "No, mama!" Ze geeft alles, vanaf het begin. Opnieuw: geen subtiliteit. En dan, in de derde akte, gaat ze er helemaal voor. Een gezicht dat je nauwelijks kunt beschrijven - die blik is niet van deze wereld. Alle spanning en krachten in haar lichaam zijn duidelijk zichtbaar in haar houding.
Geweldig!, en de regie van De Palma draagt daar echt aan bij. Aan alles eigenlijk. Het is prachtig gefilmd. De score van Pino is ongelooflijk. Van vier naar vijf sterretjes.

mezzanine
-
- 398 messages
- 2939 votes
Inmiddels toch aardig wat van mijn watchlist gezien, dus je zou denken dat de bron een keer opdroogt en je bij wat mindere films komt. Maar niks is minder waar, weer vijf verrassende toppers gezien die erg in mijn straatje pasten. 4.0
86 min
FTV (2 punt)
Puntentotaal: 117
Subgenre:
Themaklassement: 54 punten
Erg leuke en vreemde Finse film. De horror lijkt in eerste instantie de verschrikkelijke perfect influencer mom van tinja, die van haar gezin een project heeft gemaakt, enkel met zichzelf bezig is en haar dochter onmogelijke verwachtingen oplegt, perfect weergegeven door gezin met iedereen in roze jurk of polo en rozenbehang. Maar er komen al snel barsten in dit gezin, wanneer tinja een ei vindt, waar een gruwelijke levensgrote vogel uitkomt, die er trouwens fantastisch uitziet. Ik dacht dat de film die start nooit kan volhouden, maar dat lukt heel goed, film blijft verrassen, de horror is heftiger dan je door al dat roze verwacht, symboliek is sterk en tinja weet je te raken.
https://militz.blob.core.windows.net/v-3/movies/517302/hatching-bd.jpg