- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Theunissen denk dat ik ook tegen jou had gezegd en zeker wel tegen Shaky dat ik verrast was dat niemand Tarantino, Cameron of Spielberg heeft genomineerd tot nu toe.
Dat vind ik ook wel verrassend inderdaad. Had verwacht dat die onderhand wel langsgekomen zouden zijn. Had Nolan ook nog wel verwacht. Van de andere kant juist leuk om al die persoonlijke favorieten voorbij te zien komen. We gaan zien wat er nog allemaal gaat volgen.
SmackItUp, Naam doet me steeds denken aan het nummer Smack My Bitch Up
haha ja same here. Misschien is de MM-naam daar ook wel op gebaseerd?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
haha ja same here. Misschien is de MM-naam daar ook wel op gebaseerd?
Misschien krijgen we het te weten bij zijn volgende gekozen regisseur.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Aangezien ik niet enkel Japanse regisseurs wil nomineren: Johnnie To
https://www.ondacinema.it/images/film/xl/exiled-fotoxl2.jpg
Eentje die zich niet in een hoekje laat drummen. Hij werd het meest bekend met z'n misdaadfilms, maar ook die waren telkens toch wat anders dan de norm. Wel steeds erg gestileerd, met enkele leuke kwinkslagen erin. Als je wat verder kijkt vind je echter ook aardig wat comedy, beetje drama en zelfs een verdwaalde martial arts film terug.
Belangrijkste werk:
- Elecion 1 & 2
- Exiled
- Sparrow
- Mad Detective
- PTU
En dan krijgt mikey weer de vloer.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja ik heb er nog wel 5. Waarvan eentje een overdrachtelijke olifant is.
Dus je gaat toch nog nomineren?. Ik had je naam al van de lijst gehaald.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Thanx Onderhond
Cronenberg (David)
The Fly (1986) 4.5
https://i.pinimg.com/originals/b2/d9/b7/b2d9b7ebdecfa1f892c518aae6a98b53.gif
Videodrome (1983) 4 ^^^
Scanners (1981) 4
The Dead Zone (1983) 4
Rabid (1977) 3.5
SmackItUp mag weer.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Haha sowieso!
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dan nog eens een vrouw, één van de twee Fransen die nog op mijn lijstje staan (hint hint): Claire Denis.
Als assistent regisseur werkte ze samen met Herzog en Jarmusch. Haar eigen films bevatten zowel interessante karakterpsychologie als heel veel mooie en soms vervreemdende beelden, waarbij vooral het ritme opvalt (het is niet flashy allemaal). Dit alles mede dankzij vaste waarde Agnes Godard achter de camera.
Beste films:
- 35 Rhums
- Les salauds
- L'intrus
Ook goed:
- Beau travail
- Vendredi soir
Dan is het weer aan remorz
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Zonder de lat hoog te leggen, was dat voor mij de beste film van 't jaar.
Ik ben heel erg benieuwd, zojuist bij de lokale videotheek gaan halen (ja, ik ben old-school). Kan nog niet meteen gaan kijken, mijn vriendin wil de film ook heel graag zien dus ik vermoed dat dit in de loop van de week gaat gebeuren.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dan is het weer aan remorz
Indien "remorz" nog wat tijd nodig heeft, stel ik voor dat "Dievegge" alvast de volgende is, want dit weekend is het tempo behoorlijk laag met maar vier regisseurs en dan halen we misschien nog voor de Kerst (wordt wel een uitdaging, maar als we het tempo enigszins hoog houden, moet dat makkelijk lukken) de 128 regisseurs.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Indien "remorz" nog wat tijd nodig heeft, stel ik voor dat "Dievegge" alvast de volgende is, want dit weekend is het tempo behoorlijk laag met maar vier regisseurs en dan halen we misschien nog voor de Kerst (wordt wel een uitdaging, maar als we het tempo enigszins hoog houden, moet dat makkelijk lukken) de 128 regisseurs.
En met kerst gaan de mensen traditioneel ook erg druk doen, dus dat lijkt me een beetje te optimistisch. Nuja in Nederland misschien wat minder met die harde lockdown. Ik heb ondertussen ook een plan uitgedacht om het bij de volgende reeks wat sneller te laten verlopen en uiteindelijk nog wat meer regisseurs dan 128 in de lijst te krijgen, Zelf zou ik er nog een stuk of 5 kunnen nomineren.
Maar ok laat Dievegge maar doen, want remorz zijn opties lijken uitgeput aangezien hij vorige keer ook niet heeft genomineerd.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
Charlie Chaplin groeide op in een arme wijk in Zuid-Londen, maar zou uitgroeien tot een van de beroemdste entertainers van de twintigste eeuw. Z’n typetje, de Zwerver met de bolhoed, de wandelstok en het gekke loopje, was uiterst herkenbaar. Hij begon met korte slapsticks, maar na 1920 ging hij ook langspeelfilms regisseren waarin sociale en politieke thema’s binnenslopen. Steevast koos hij partij voor de arme sloebers in crisistijden. Eén van z'n tegenspeelsters was z'n eigen vrouw Paulette Goddard. De overgang naar de gesproken film maakte hij met vertraging. Hij parodieerde Hitler nog voordat de Tweede Wereldoorlog goed en wel begonnen was. Ten tijde van de communistenjacht werd hij het land uit gezet. In 1972 kreeg hij de langste staande ovatie in de geschiedenis van de Oscars.
1. Modern Times 5,0*
2. The Great Dictator
3. The Gold Rush
4. The Kid 4,5*
5. Limelight
6. Monsieur Verdoux 4,0*
7. City Lights
8. The Immigrant (kortfilm)
9. One A.M. (kortfilm) 3,5*
10. The Tramp (kortfilm)
Film Pegasus is dan weer aan de beurt?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ga voor Guillermo del Toro, de man die één van de mooiste fantasiestijlen heeft en je elke keer weer meeneemt naar een andere wereld. Met bovenaan Pan's Labyrinth natuurlijk, maar ook half gotische sprookjes als Crimson Peak en The Shape of Water. Hij maakte van Hellboy (1 en 2) en Blade (II) iconische stripverfilmingen, lang voor Marvel met alle aandacht ging lopen. Maar ook horror met Mimi of The Devil's Backbone zijn sterk. Boeiend palmares en ik kijk toch elke keer weer uit naar zijn nieuwe films.
01. Pan's Labyrinth
02. The Shape of Water
03. Crimson Peak
04. Hellboy 1 en 2
05. The devil's backbone
06. Blade II
07. Mimic
Op naar Graaf Machine voor de volgende nominatie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok dan hebben we ook een Mexicaan, dacht ik altijd dat del Toro een Spanjaard was...
Enkel Pan's Labyrinth kon me echt bekoren. Cronos vond ik ook nog wel goed.
En met Chaplin hebben we dan toch een silent regisseur, eindelijk!
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
https://netflixinbelgie.be/wp-content/uploads/2021/08/A-Ghost-Story-Netflix.jpg
Van David Lowery heb ik nog maar twee films gezien, maar wat mij betreft allebei regelrechte toppers.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het andere werk van hem. Dat zal ik komend jaar zeker gaan bekijken.
Tot nog toe staat A Ghost Story in mijn top 10, en The Green Knight in mijn top 3 over het jaar 2021.
Twee films waar ik bijzonder van genoten heb, en meerdere malen op groot doek heb gezien.
De beurt is weer aan starbright boy.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Johnnie To: 2 films van gezien, die vond ik allebei niet zo interessant. Hij heeft genoeg op zijn naam staan, dus hopelijk meer geluk bij een andere film van Johnnie.
David Cronenberg: 9 films van gezien. Stond ook op mijn lijstje om te nomineren. eXistenZ, Scanners en Maps to the Stars vond ik de beste. De abominatie Cosmopolis vergeef ik Cronenberg wel.
Wes Anderson: 5 films van gezien. Lekker eigenzinnige regisseur. The Grand Budapest Hotel mijn favoriet.
Claire Denis: 1 film van gezien (Trouble Every Day) en die vond ik prima.
Charlie Chaplin: 5 films van gezien. Allemaal wel oké, maar zou ze niet nog eens bekijken.
Guilermo del Toro: 8 films van gezien. Pan's Labyrinth en Shape of Water vind ik geweldig. Daarnaast nog wel een paar films gemaakt die ik kon waarderen.
David Lowery: 2 films van gezien. Pete's Dragon vond ik daarvan de betere.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ruggero Deodato: Niks van gezien, maar wel nieuwsgierig naar het kannibaal gebeuren natuurlijk.
Johnnie To: De Election films waren erg sterk, dus ik sta wagenwijd open voor deze man. Ik zal eens op onderzoek uitgaan.
Claire Denis: Nooit van gehoord, ook de films zeggen me niks. Ben niet gelijk geïnteresseerd.
Charles Chaplin: Geen enkele van gezien en ja, dat was op zich een bewuste keuze. Nu vind ik onderhand wel tijd worden om een paar van z'n klassiekers te proberen.
David Lowery: Een beetje te zweverig regisseren vind ik deze man. Heb 3 van z'n films gezien en vind het allemaal maar moeilijk te behappen. Green Knight was nog het best, puur vanwege de schoonheid van de beelden.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Cronenberg (David)
The Fly (1986) 4.5
Videodrome (1983) 4 ^^^
Scanners (1981) 4
The Dead Zone (1983) 4
Rabid (1977) 3.5
Ik was tot aan 2 maanden geleden alles chronologisch aan het (her)kijken van ons David, maar de sleur zit er even goed in. M'n totaal staat nu op 13. Moet het snel weer oppakken met Dead Ringers.
Toch een top 5, die dus komende tijd best eens drastisch kan veranderen.
1. Eastern Promises
2. The Fly
3. Videodrome
4. Scanners
5. A History of Violence
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ik ga ditmaal voor Wes Anderson.
Uniek komisch talent. Grand Budapest Hotel is een van mijn favoriete komedies of all time. Geweldige combinatie met animatie. Ook Moonrise Kingsom en Isle of Dogs zijn geweldig.
En weer eentje van m'n lijstje, ik moet straks moeite gaan doen om het aan te vullen 
Heerlijke films, Grand Budapest is ook voor mij de absolute uitblinker. Bijna alles is te genieten in z'n films: visueel prikkelend, wholesome, geweldige cast en fijne soundtracks.
1. Grand Budapest Hotel
2. Life Aquatic with Steve Zissou
3. Moonrise Kingdom
4. Fantastic Mr. Fox
5. Isle of Dogs
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Starbright boy stopte met nomineren bij Antonioni. Dus volgens mij is het nu aan Collins
Weet je dat zeker? Volgens mij schreef starbright boy dat hij Antonioni *er bij stopte*. Bij de lijst dus.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Flavio wat Graaf Machine zegt. Er staat nergens bij dat het zijn laatste nominatie was. Hij blijft voorlopig aan de beurt.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ik ga voor Guillermo del Toro, de man die één van de mooiste fantasiestijlen heeft en je elke keer weer meeneemt naar een andere wereld.
Inderdaad een meester der fantasie, de mooiste creaties komen voorbij. Kan weinig fout doen bij mij, stond daarom ook op mijn lijst. Erg benieuwd naar de films die ik nog niet heb gezien.
1. Pan's Labyrinth
2. Hellboy II
3. Hellboy
4. Shape of Water
5. Blade II
Flavio
-
- 4893 messages
- 5225 votes
Weet je dat zeker? Volgens mij schreef starbright boy dat hij Antonioni *er bij stopte*. Bij de lijst dus.
Ach ja je hebt gelijk, verkeerd gelezen.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Del Toro. Met bovenaan Pan's Labyrinth natuurlijk
Een week of twee geleden heb ik Ivana Baquero mogen ontmoeten. Zij had een paar prachtige verhalen over Del Toro en over haar hele proces als jonge actrice in die iconische rol. Prachtig mens, bescheiden, met beide benen op de grond en uiterst charmant.
Volgens haar was Del Toro ook uiterst professioneel en probeerde hij haar in de juiste mindset te krijgen door o.a. allerlei doodenge sprookjes in hun originele vorm op te sturen naar haar huisadres.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik vind persoonlijk het plaatsen van genummerde lijstjes met films van regisseurs die door een ander genoemd worden een beetje verwarrend en vervuilend voor het topic. Commentaar geven is natuurlijk prima. Misschien ligt het aan mij, dat kan ook.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Nuja in Nederland misschien wat minder met die harde lockdown.
Ik denk niet dat je blij moet zijn met de lockdown in Nederland, want de Nederlanders gaan nu massaal naar België en Duitsland. Dat is natuurlijk goed voor de kas in België, maar slechter voor de ic-bedden.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ik vind persoonlijk het plaatsen van genummerde lijstjes met films van regisseurs die door een ander genoemd worden een beetje verwarrend en vervuilend voor het topic. Commentaar geven is natuurlijk prima. Misschien ligt het aan mij, dat kan ook.
Als het storend is zal ik het laten.