• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

1. Von Trier

2. Hitchcock

3. Leone

Lastig hoor. Von Trier op 1 staat buiten kijf voor mij. Leone heeft een paar betere films op zijn naam dan Hitchcock, maar ga toch voor het hele oeuvre van die laatste en zijn bijdrage aan de cinematografie. Mooie finale anyway!

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Tja, geen verrassing bij mij want je kunt het bij mij al zien in de top 10 regisseurs. Ze staan beide ook op nr 1 en 2

1 Sergio Leone

Drie films van hem staan ook bij mij in de top 10 aller tijden van het filmoeuvre.

2 Alfred Hitchcock

3 Lars von Trier

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

1. hitch

2. leone

.

.

.

v. trier

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

1. Von

2. Leone

3. Hitch

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

1. Leone

2. Hitchcock

3. Von Trier

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

01 Lars von Trier

De liefde voor zijn films begon met Riget (1994) op de VPRO-tv Ik wist niet wat ik zag!!! Later zag ik de film Dancer in the Dark (2000) met Bjork een zangeres waar ik gek op was (en ben) Vervolgens dubbel gelegen om Idioterne (1998) en betoverd door het aparte Dogville (2003) Met Antichrist (2009) stelde hij mij wat teleur echter Melancholia (2011) en The House That Jack Built (2018) was gewoon weer genieten!

02 Alfred Hitchcock

62 films staan er volgens MM op zijn naam 19films heb ik er daarvan gezien Opvallendst is dat bekende films als North by Northwest, Vertigo en Rope daar nog niet bij zitten. Waardering voor zijn films gaat van zeer goed tot minder goed en van 2* tot 4,5* Ik heb een zwak voor Ingrid Bergman dus die films heb ik uiteraard gezien , net als de films met Grace Kelly En als horrorfan kan je niet om de horrorfilms heen!

03 Sergio Leone

Tja...ook al heeft hij ook een paar andere dingen gedaan zoals een stel sword and sandal films en een gangsterfilm (3*) is deze Italiaan toch vooral bekend om zijn goed gemaakte Westens (alle 3,5*) en daarmee vind ik dat een beetje een mager oeuvre zeker in vergelijking met de andere finalisten

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

1. Von Trier

2. Hitchcock

3. Leone

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

1. Hitchcock

Zeer gevarieerde stijl van films die op de eerste plaats thrillers maakte en er weliswaar zeer sterk in is. Maar ook verder experimenteerde met suggestie of lange shots in Rope. En met North by Northwest had hij een blauwdruk gemaakt op de latere James Bond films.

3. Sergio Leone

Uiteraard van grote invloed op latere filmmakers met films die ook bij mij gemakkelijk 5*en scoren. Op het eerste zicht zijn het gewoon westerns met een andere stijl. Maar zijn 'spaghetti westerns' om het wat oneerbiedig te noemen, waren bijna een genre op zichzelf. Met extreme close ups en lange shots die vele na hem overnamen. Zijn filmografie mag dan wel beperkt zijn, het zijn zowat allemaal klassiekers geworden.

2. Lars von Trier

Hij maakte films onder de Dogme 95 om er dan meteen ook weer buiten de lijntjes te kleuren zodat het geen pure formulefilms werden. Ik ben niet zo'n grote liefhebber van die oudere films van hem, maar ze zijn toch een eigenzinnige aanpak van de regisseur. Wel een grote fan van de films uit de 21e eeuw met aan kop Dogville en Melancholia. En ook met Antichrist en Nymphomaniac was creativiteit groter dan een gezellige film. Door de oudere films die me niet liggen, net als het recente The House That Jack Built, staat de man op nr 3 en niet hoger.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

1. Sergio Leone

2. Alfred Hitchcock

3. Lars von Trier

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

1 Lars von Trier

2 Alfred Hitchcock

3 Sergio Leone

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

1. Sergio Leone

Zijn westerns hebben toch een legendarische status bij mij, ook al zijn ze niet talrijk.

2. Lars von Trier

Toch een tweede plek door Dogville en The House That Jack Built en ik sta best open om wat meer te ontdekken.

3. Alfred Hitchcock

Eigenlijk heeft Hitch pech dat ik alleen Psycho heb gezien, echt snel iets aan doen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

1. Von Trier

2. Hitchcock

3. Leone

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

1. Hitchcock

Ik zag 23 films van Hitchcock en heb tussen juli en oktober 2014 met Miss Milton met veel plezier in Eye meegedaan aan een cursus/college reeks en viewing cyclus: The Hitchcock Touch | Eye Filmmuseum. Erg tof en 9 films op grote doeken mogen aanschouwen. Op MovieMeter tel ik eenmaal 2,5*, dertien keer 3,5*, zes keer 4* en drie volle 4,5* films. Het was toen het doel om ze allemaal te zien, maar dat project is iets op de lange baan gekomen. Gaat er nog wel een keer van komen. Met die lijst is het een no-brainer en moet Hitch op 1.

2. Von Trier

Lars scoort één 3*, driemaal 3,5*, Vijf stuks 4* en een enkele 4,5*. Een erg interessante filmmaker, waarvan meerdere 4* wel naar beneden afgerond zijn en toch echt wel tegen een 9/10 aanschurken. Hoop dat er snel weer een nieuwe film komt, het is wel weer tijd.

3. Sergio Leone

C'era una Volta il West (1968) prijkt op #3 op mijn profielpagina, een film die een blijvende indruk op me heeft gemaakt. En ook The Good, the Bad and the Ugly scoort een volle negen. Ik heb de muziek uit zijn films van de legendarische Ennio Morricone twee keer live mee mogen maken met een volledig orkest en koor in de Ziggo Dome, gedirigeerd door de maestro zelf. Tranen en puur kippenvel. Maar twee 4,5*, driemaal 4* en een 3,5* is niet genoeg in dit geval; als er een nieuwe von Trier uitkomt, kijk ik daar meer naar uit dan de Handvol Leone's die ik nog niet zag. Dat bezorgt hem een eervolle bronzen plek, ondanks dat hij de enige is van de drie met een film in mijn top tien.

Ha, zie je dat Alexspy? ik ben de enige die precies dezelfde rangschikking heeft als jij... Out of all people

En Number23, ik zou North by Northwest en Vertigo eens aanzwengelen

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

John Milton wrote:

En Number23, ik zou North by Northwest en Vertigo eens aanzwengelen

Ik heb heel vroeger North by Northwest meerdere keren op tv gezien, maar weinig bijgebleven.

Ja het grappige is dat ik thuis The Birds, Marnie en Frenzy heb liggen. Kwestie van tijd vrijmaken, best een dingetje voor mij

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Heb de indruk dat het ongeveer beslecht is want de actieve deelnemers zijn zowat gepasseerd. Misschien nog een late reactie van de ene of andere die toch nog wat voor spanning kan zorgen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Number23 wrote:

Ja het grappige is dat ik thuis The Birds, Marnie en Frenzy heb liggen.

5*, 4* en 5*,

(eindelijk heb ik gister mijn Frenzy dvd terug. bleek dat ik hem jaren geleden aan iemand had uitgeleend)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Number23 wrote:

(quote)
Ik heb heel vroeger North by Northwest meerdere keren op tv gezien, maar weinig bijgebleven.

Ja het grappige is dat ik thuis The Birds, Marnie en Frenzy heb liggen. Kwestie van tijd vrijmaken, best een dingetje voor mij

The Birds kan je alvast opsparen voor de horror challenge. Marnie vind ik ook wel een goeie. Psycho is natuurlijk een klassieker maar de film leunt erg op de twist en de douchemoord (de muziek is daarbij erg herkenbaar deuntje geworden). Ik heb nooit echt de behoefte gehad om die weer te kijken. Ik vind bijvoorbeeld Homicidal van William Castle die nogal wat Psycho vibes heeft veel interessanter om te herzien.

En moest je van silents houden, dan is The Fog misschien ook een Hitchcock die je kan proberen. Ik vind die echt heel goed. The Lodger: A Story of the London Fog (Film, 1927) - MovieMeter.nl

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Hitchcock staat niet voor niks bij mij op nummer 2 , ik heb van deze regisseur 28 films gezien waarvan 3 films met 4,5* en 2 er dicht tegen. Dan volgen er nog 6 films met 4*. En dan volgen nog wel interessante werkjes. Eigenlijk maar 1 onvoldoende gegeven. Buiten de horrorwerkjes vind ik vooral Vertigo en Strangers on a train erg goed.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Ja heb in ieder geval schandalig weinig gezien, misschien is vandaag de perfecte dag ervoor. Al klinkt een double bill van HG Lewis ook erg goed. Altijd tricky op die zondagen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Ik kom op dit moment uit op de volgende tussenstand na 16 stemmers:

1 = Op 1e plaats is 1 punt;

2 = Op 2e plaats is 2 punten;

3 = Op 3e plaats is 3 punten.

Hitchcock: 1 2 3 2 2 1 3 2 2 2 1 2 2 3 2 1 = 31/16 = 1,94

Leone: 3 3 1 3 1 2 2 1 3 3 2 1 3 1 3 3 = 35/16 = 2,19

von Trier: 2 1 2 1 3 3 1 3 1 1 3 3 1 2 1 2 = 30/16 = 1,86

Met deze berekening en het laagste gemiddelde, zou von Trier nipt (met één punt) voorstaan op Hitchcock. Maar als "alexspyforever" een ander gewicht hanteert, dan kan Hitchcock op nummer 1 staan, want hij heeft de minste nummer 3 plaatsen

De volgende personen moeten eigenlijk wel nog stemmen om tot een definitieve uitslag te komen.

SmackItUp

Dievegge (van haar komt ook Hitchcock en het was ook haar 1e keus)

Graaf Machine

starbright boy

Basto

remorz

GoodOldJack

Dievegge

• 3166 messages
  • 8191 votes

1. Hitchcock

2. Von Trier

3. Sergio Leone

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Number23 wrote:

Ja heb in ieder geval schandalig weinig gezien, misschien is vandaag de perfecte dag ervoor. Al klinkt een double bill van HG Lewis ook erg goed. Altijd tricky op die zondagen.

Ik heb ook niet zo veel van Hitch gezien hoor. Vertigo en Rear Window worden erg geprezen maar ik heb deze nog niet bekeken. Om een of andere reden trekt die synopsis me niet. En ik heb ook gemerkt dat mijn filmsmaak niet zo goed matcht met films die hoog in toplijsten staan.

En ik wil niet opscheppen maar van HG Lewis tja daar heb ik zowat alles van gezien dus ik mag me wel een kenner noemen

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

alexspyforever wrote:

Finale

dit zijn de 3 finalisten:Ik stel voor dat we deze laten duren tot zondagavond 20 uur.

Laat ons niet langer in spanning Alexspyforever, wie gaat er met de eer strijken?

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Vraag me af...wat als er gelijkspel is??

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

aantal keer op 1 lijkt me dan doorslaggevend zeker?

En dan weet je eigenlijk al wie gewonnen heeft....

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tja sorry maar ik had geen tijd (en zin) om dat nog gisterenavond te doen. Ik zal zien of ik tijdens lunchpauze tijd heb om de eindstand op te maken en anders zal het voor vanavond zijn. Maar als jullie echt willen weten wie de winnaar is, dan zal Noodless jullie dat wel vertellen of idd degene met de meeste eerste plaatsen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Bij een gelijkspel (wat op dit moment het geval is), gewoon nog een battle laten plaatsvinden tussen Hitchcock en Von Trier.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

Bij een gelijkspel (wat op dit moment het geval is), gewoon nog een battle laten plaatsvinden tussen Hitchcock en Von Trier.

Dus ze hebben allebei evenveel eerste plaatsen dan? Als dat zo is dan mag je die battle plaatsen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Nee, Hitchcock heeft er 5 en von Trier heeft er 7. Maar qua gemiddelde staan ze gelijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.