- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ja okay dan ga ik even voor kruipen, want later vanavond ben ik bezig met alcohol. En dat wordt m'n 2e Zuid-Koreaan, want zo'n filmland moet gewoon goed vertegenwoordigd worden. Deze man heeft zeker z'n steentje bijgedragen in de Zuid-Koreaanse kijk op serial killers, westerns, horror en geweld: Jee-woon Kim. Hier een kleine greep uit z'n oeuvre die zeker de moeite waard zijn.
I Saw the Devil
A Bittersweet Life
A Tale of Two Sisters
The Good, the Bad, the Weird
Age of Shadows
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Ik denk dat "remorz" nu aan de beurt is. "GoodOldJack" is sinds afgelopen dinsdag niet meer op MovieMeter geweest. Desnoods kan hij nog altijd tussendoor een regisseur posten en blijft de vaart er tenminste wat in.
Remorz staat in het midden van de lijst, die duurt nog even. Dan zou nu onze organisator alexspyforever weer aan de beurt zijn als GOJ niet aanwezig is.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Hij stond in de lijst bij de laatste keer na je, vandaar dat ik dacht hij aan de beurt was, Maar "Number23" heeft een regisseur geplaatst, dus er zit weer vaart in. Inderdaad nu de beurt aan "alexspyforerver".
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Ben het met je eens over de vaart; daar houd ik ook van 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thx heren, Jack heeft zijn kans wederom verkeken, dus hij verdwijnt nu ook van de lijst. Ik ga dan nog maar eens voor een Italiaanse regisseur. Niet dat hij veel geweldige films heeft gemaakt maar er zijn er wel enkele opzienbarende. Ik heb het over Ruggero Deodato die het kannibalengenre op de kaart heeft gezet. De populariteit van deze films was nogal kortstondig.Ik vind ook dat er buiten Zombie Holocaust na Deodato eigenlijk geen goede jungle kannibalenfilms meer zijn gemaakt. Eli Roth deed een verdienstelijke poging, maar in een tijd waarin naakt serieus aan banden wordt gelegd in de mainstream, kwam het uiteindelijk te gekunsteld over en ook vrij tam. Ach wat maak ik mezelf wijs, Green Inferno was gewoon bagger.
Beste films van Deodato:
1. Cannibal Holocaust (Film, 1980) - MovieMeter.nl
2. Ultimo Mondo Cannibale (Film, 1977) - MovieMeter.nl
3. La Casa Sperduta nel Parco (Film, 1980) - MovieMeter.nl
Theunissen nu mag jij weer toehappen.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Mijn volgende regisseur is dit keer een Duitser en wel de door velen gehate:
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/003/970/uwe-boll-finger.jpg
Uwe Boll is een succesvolle Duitse restauranthouder uit Canada, maar hij is ook beroemd als voormalig filmmaker. Daarbij ging het vooral om low-budget films, die bij velen geen indruk maakte (met name filmrecensenten kraakten hem af), maar ik ben het daar niet mee eens. Hij is ook een regisseur die videogames deed omzetten naar films, zoals "Alone in the Dark (2005)" en zijn drie "BloodRayne" films uit 2005, 2007 en 2010, maar geen enkele daarvan maakte indruk.
De film waardoor ik Uwe Boll ben gaan waarderen en ben gaan volgen (ik heb tot nu toe 13 films van hem gezien) is "Rampage (2009)", daarna zijn er nog twee vervolgen van gekomen, en dat mede door acteur Brendan Fletcher die in meerdere films van Uwe Boll te zien was. In 2016 stopte hij uiteindelijk met filmmaken, om zich te concentreren op zijn restaurantbedrijf, met zijn specialiteit de dubbele espresso macchiato met extra schuim en i.p.v. een Flat White kan je bij hem een Slow White krijgen 
Natuurlijk heeft Uwe Boll een hoop rotzooi gemaakt, maar er zitten ook een aantal pareltjes tussen die zeker het kijken waard zijn en dan doel ik op (is tevens mijn "Top 5" van Uwe Boll):
1. Rampage (2009), Een dubbele espresso macchiato met extra schuim, 4,5*
2. Darfur (2009), 4,0*
3. Heart of America (2003), Slow White, 4,0*
4. Tunnel Rats (2008), 3,5*
5. Rampage: President Down (2016) 3,5*
Jij mag weer "Onderhond".
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Die had je me vorig jaar getipt, die vond ik echt geweldig. Cannibal Holocaust (1980), moet ik misschien eens herzien, want die komt er bij mij bekaaid vanaf (mede door veel onnodig dierenleed).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
(afbeelding)
Uwe Boll is een succesvolle Duitse restauranthouder uit Canada, maar hij is ook beroemd als voormalig filmmaker. Daarbij ging het vooral om low-budget films, die bij velen geen indruk maakte (met name filmrecensenten kraakten hem af), maar ik ben het daar niet mee eens. Hij is ook een regisseur die videogames deed omzetten naar films, zoals "Alone in the Dark (2005)" en zijn drie "BloodRayne" films uit 2005, 2007 en 2010, maar geen enkele daarvan maakte indruk.
De film waardoor ik Uwe Boll ben gaan waarderen en ben gaan volgen (ik heb tot nu toe 13 films van hem gezien) is "Rampage (2009)", daarna zijn er nog twee vervolgen van gekomen, en dat mede door acteur Brendan Fletcher die in meerdere films van Uwe Boll te zien was. In 2016 stopte hij uiteindelijk met filmmaken, om zich te concentreren op zijn restaurantbedrijf, met zijn specialiteit de dubbele espresso macchiato met extra schuim en i.p.v. een Flat White kan je bij hem een Slow White krijgen 
Natuurlijk heeft Uwe Boll een hoop rotzooi gemaakt, maar er zitten ook een aantal pareltjes tussen die zeker het kijken waard zijn en dan doel ik op (is tevens mijn "Top 5" van Uwe Boll):
1. Rampage (2009), Een dubbele espresso macchiato met extra schuim, 4,5*
2. Darfur (2009), 4,0*
3. Heart of America (2003), Slow White, 4,0*
4. Tunnel Rats (2008), 3,5*
5. Rampage: President Down (2016) 3,5*
Jij mag weer "Onderhond".
Ik had gehoopt dat Rampage iets te maken had met de (arcade) videogame met die monsters die gebouwen afbreken, maar dat is dus niet het geval.
https://cdn.pastemagazine.com/www/articles/Rampage_Header2.jpg
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Billy Wilder: ahhh 50's komedies, heerlijk. 4 films van gezien. Kiss Me Stupid de leukste voor mij.
Mikhail Kalatozov: niets van gezien
Jee-woon Kim: 5 films van gezien. 3 vond ik er geweldig, 2 enorm flauw
Ruggero Deodato: 2 films van gezien, allebei prima. Leuke vent die ouwe snoeperd. Een gesprek met hem voeren gaat overigens lastig, en dan niet enkel vanwege zijn gebrekkige Engels, maar vooral omdat hij nogal snel afgeleid is Zodra er iemand van het andere geslacht langsloopt is Ruggero de draad kwijt. De laatste keer dat ik met hem sprak zei hij zelfs gewoon letterlijk: 'I want watch woman' 
Uwe Boll: Och jee, onze Uwe... mafklapper eerste klas en niks minder dan een mismieter. Hoe dan ook, ik vind ook een aantal van zijn films echt wel genietbaar, waaronder Rampage en Stoic. Onlangs nog ontmoet en een ruim uur zijn politieke views moeten aanhoren. Hilarisch hoe hij tekeerging over de overheid, van de andere kant had ik liever iets meer inhoudelijke comments over zijn nieuwste film gehoord. Zeker geen 'voormalige filmmaker' Theunissen, hij is nog steeds volop bezig. Hij heeft wel veel moeite om financiering voor zijn projecten te krijgen, maar zijn nieuwste film is gedraaid en zou binnenkort beschikbaar moeten zijn.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Charles Chaplin wacht nog steeds op een nominatie, maar Uwe Boll zit er gewoon bij. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Charles Chaplin wacht nog steeds op een nominatie, maar Uwe Boll zit er gewoon bij.
dan weet je wat je te doen staat 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik heb nog wel een stuk of vijf regisseurs die er mijns inziens tussen moeten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb nog wel een stuk of vijf regisseurs die er mijns inziens tussen moeten.
Tja dan moet je er een aantal van nomineren en hopen dat anderen de overige nomineren.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb hier ook nog een shortlist van 5 namen. We geraken wel aan die 128 namen. 
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
[Ik had gehoopt dat Rampage iets te maken had met de (arcade) videogame met die monsters die gebouwen afbreken, maar dat is dus niet het geval.
Nee het is geen videogame, maar vanaf het moment dat hij zijn speciale pakje aan heeft en door de straten begint te lopen en op iedereen begint te schieten, heeft het wel veel weg van een shooter game. De ultieme videogame film is natuurlijk "Pixels (2015)".
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Zeker geen 'voormalige filmmaker' Theunissen, hij is nog steeds volop bezig. Hij heeft wel veel moeite om financiering voor zijn projecten te krijgen, maar zijn nieuwste film is gedraaid en zou binnenkort beschikbaar moeten zijn.
Dat is dan goed om te horen (in dit geval te lezen), want ik las namelijk ergens dat hij in 2016 gestopt zou zijn.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben ook vooral benieuwd of er een aantal grote namen de lijst niet gaan halen. Ik kan er wel een stuk of 3-4 bedenken die ik wel verwacht, maar zelf ga ik ze niet nomineren omdat het geen favorieten zijn van mij.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ja ik heb er nog wel 5. Waarvan eentje een overdrachtelijke olifant is.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Als ik kijk in mijn "Top 10 regisseurs", dan mis ik tot nu toe de regisseurs Quentin Tarantino, Christopher Nolan, James Cameron en Oliver Stone. Qua vrouwelijke regisseurs zou Kathryn Bigelow misschien er wel in thuis horen.
Zelf ga ik ze overigens niet nomineren, ik heb namelijk nog drie andere (onbekende) regisseurs gereed staan en als we dan nog niet op de 128 zitten, dan heb ik nog een paar anderen achter de hand.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ja ik heb er nog wel 5. Waarvan eentje een overdrachtelijke olifant is.
Dan vermoed ik olifant Michael Moore.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Flinke cojones om ons Uwe gewoon te nomineren, wat een man. Ik heb 9 van z'n abominations gezien en alleen Postal komt net tot een voldoende. Maar misschien heb ik toendertijd, in een vlaag van blinde haat, films als Rampage en Tunnel Rats te streng beoordeeld. Maar zit daarentegen niet echt op herzieningen te wachten. Ghehe
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Als ik kijk in mijn "Top 10 regisseurs", dan mis ik tot nu toe de regisseurs Quentin Tarantino, Christopher Nolan, James Cameron en Oliver Stone. Qua vrouwelijke regisseurs zou Kathryn Bigelow misschien er wel in thuis horen.
Zelf ga ik ze overigens niet nomineren, ik heb namelijk nog drie andere (onbekende) regisseurs gereed staan en als we dan nog niet op de 128 zitten, dan heb ik nog een paar anderen achter de hand.
Één van de door jou genoemde namen zit ook op m'n lijstje, misschien overweeg ik zelfs een 2e, maar wil ook niet te cliché gaan lopen doen.
En ik heb Bigelow overwogen, maar toch net iets te weinig van gezien naar m'n eigen mening.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ik had gehoopt dat Rampage iets te maken had met de (arcade) videogame met die monsters die gebouwen afbreken, maar dat is dus niet het geval.
(afbeelding)
Funny you should mention it. Er is namelijk een film over die game, starring Dwayne Johnson.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Flinke cojones om ons Uwe gewoon te nomineren, wat een man.
Dan ben ik benieuwd wat je over mijn volgende (is ziek in zijn hoofd) regisseur gaat zeggen 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Hmmm, helft van de tijd komen die meldingen niet door. Ik zit vast tot vanavond laat, dus er mag best iemand voorspringen, ik vul later wel aan dan 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Funny you should mention it. Er is namelijk een film over die game, starring Dwayne Johnson.
Ja, ik weet het. Ik heb die film zelfs een keer opgenomen van TV op de digicorder. Helaas is die per ongeluk weer gewist (misschien schijf vol en dan worden dingen automatisch gewist of een update die dingen in de frut heeft doen lopen). Ik zal hem ooit nog wel eens kijken. Films gebaseerd op videogames zijn meestal niet zo geweldig al vond ik Pixels wel leuk.Resident Evil 1 en 2 ging ook nog wel al wijken die behoorlijk af van de game.
Theunissen denk dat ik ook tegen jou had gezegd en zeker wel tegen Shaky dat ik verrast was dat niemand Tarantino, Cameron of Spielberg heeft genomineerd tot nu toe.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Dan is het aan SmackItUp
Naam doet me steeds denken aan het nummer "Smack My Bitch Up" van de Prodigy