- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
24 uur, Kalatozov wint! Ik voorspel dat de komende geen 24 uur gaat duren:
19. Martin Scorsese
vs
20. Tim Burton
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Ja inderdaad, had die maar geloot tegen Mikhail Kalatozov (die volgens MovieMeter maar één film heeft die een paar honderd stemmen heeft), want dan hoefden we ook niet 24 uur te wachten tot de volgende battle 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Nwah, zowel Soy Cuba (1964) als Letyat Zhuravli (1957) zijn toch best wel bekend wat mij betreft. 13 en 16 official lists op Icheckmovies, das toch niet onverdienstelijk. Uiteraard kom je daar alsnog alleen bij filmliefhebbers mee op de radar, maar toch. En bij een willekeurige collega is de kans groot dat hij wel iets van Scorsese heeft gezien, filmliefhebber of niet 
Allebei 4* van mij ook. The Cranes are flying was een erg sterk oorlogsdrama. Ben benieuwd of ik Letters Never Sent (1960) ook zo ga waarderen.
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Inderdaad "Letyat Zhuravli (1957)" ook nog. Ik gebruik MovieMeter nog in de klassieke modus en dan krijg je helaas geen goed beeld welke films gemaakt zijn door een betreffende regisseur. Klik ik namelijk in de klassieke modus op "Letyat Zhuravli (1957)", dan staat er geen regisseur bij. Dus dan lijkt het net alsof Mikhail Kalatozov alleen "Soy Cuba" gemaakt heeft met een paar honderd stemmen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ja inderdaad, had die maar geloot tegen Mikhail Kalatozov (die volgens MovieMeter maar één film heeft die een paar honderd stemmen heeft), want dan hoefden we ook niet 24 uur te wachten tot de volgende battle
Laten we maar blij zijn dat er nog wat diversiteit overblijft in de hoek van arthouse. Van Scorsese en Burton gaat mijn hart niet sneller kloppen, ik heb ook geen voorkeur voor één van de twee.
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Laten we maar blij zijn dat er nog wat diversiteit overblijft in de hoek van arthouse. Van Scorsese en Burton gaat mijn hart niet sneller kloppen, ik heb ook geen voorkeur voor één van de twee.
Ja dat klopt, valt Yorgos Lanthimos ook onder de hoek van arthouse? Want zijn aparte films kijk ik opzicht graag.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Geen sterke voorkeur, allebei tweemaal 4*. Vooruit:
0-2
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nwah, zowel Soy Cuba (1964) als Letyat Zhuravli (1957) zijn toch best wel bekend wat mij betreft. 13 en 16 official lists op Icheckmovies, das toch niet onverdienstelijk. Uiteraard kom je daar alsnog alleen bij filmliefhebbers mee op de radar, maar toch. En bij een willekeurige collega is de kans groot dat hij wel iets van Scorsese heeft gezien, filmliefhebber of niet 
Allebei 4* van mij ook. The Cranes are flying was een erg sterk oorlogsdrama. Ben benieuwd of ik Letters Never Sent (1960) ook zo ga waarderen.
Sorry maat maar dat je pas een filmliefhebber zou zijn als je Kalazotov (of eender welke regisseur) kent en zijn films kan waarderen vind ik excusez le mot dikke bullshit. Zo geef je mensen die het niet kunnen waarderen of geen interesse hebben het gevoel dat ze een slechte smaak of misschien te lomp zijn om het te snappen. Ik ben filmliefhebber en heb mijn voorkeuren zoals iedereen trouwens.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13389 votes
Zo eenkennig was mijn formulering beslist niet, dat lees je er zelf in. En dat je het zou moeten waarderen om je er toe te mogen rekenen, heb ik al helemaal nooit gezegd. Er zijn ook genoeg muziekliefhebbers die niets met klassieke muziek hebben.
Maar bij het woord filmliefhebber denk ik persoonlijk om eerlijk te zijn evenmin in de eerste instantie aan jouw filmdieet/smaak, dat is ontegenzeggelijk waar. Maar dat betekent niet dat ik zou zeggen dat je er geen bent. Hoogstens niet standaard, voor zover zoiets zou bestaan.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12844 votes
Er is wel nog een groot verschil tussen iets niet waarderen en iets niet kennen. Van een film liefhebber verwacht ik toch wel interesse en nieuwsgierigheid
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
John Milton ik lees wat ik lees, je associeerde filmliefhebbers duidelijk met mensen die houden van een bepaald soort films. Ik zie niet welke andere interpretatie ik daar in moet zien. Misschien dat cinefiel een betere definitie is wat je bedoelde, al vind ik dat ook zo een term bedacht door filmsrecensenten en/of filmsnobs. Ik weet best wel dat je met deze opmerkingen geen kwade bedoelingen mee hebt, hoewel niet iedereen je negatieve commentaar op bijvoorbeeld Charles Band kon waarderen. Nu goed ik ga er verder niet over doorgaan, ikheb mijn mening jij de jouwe.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Sorry maat maar dat je pas een filmliefhebber zou zijn als je Kalazotov (of eender welke regisseur) kent en zijn films kan waarderen vind ik excusez le mot dikke bullshit.
De discussie begint nu toch echt bij het in twijfel trekken van Kalatazov als een regisseur die hier thuishoort. Jij zelf doet daar ook bij herhaling aan mee.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5229 votes
Ik begrijp die afkeer ook niet zo. Het is toch juist (ook) de bedoeling dat je door dit topic regisseurs leert kennen die misschien buiten je comfortzone liggen? Ik heb wel een paar leuke tips opgedaan in elk geval.