- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Frighteners was een guilty pleasure van me aan het begin van deze eeuw. Hoog tempo, veel humor, Jeffrey Combs als zweterige goofball en de effecten waren verrassend goed.
Ander vraagje trouwens: welke 3 films van HG Lewis zal ik kijken? Zit zelf te denken aan Blood Feast, Wizard of Gore en 2000 Maniacs. Ik ben vooral benieuwd naar de gore dus misschien zijn er betere keuzes.
Niettegenstaande dat ik geen ben van van de eerste gore film, is Blood Feast wel een goede keuze voor de gore. Het was ook de eerste HGL film die ik zag en ik was er niet kapot van. Het heeft dan nog een aantal maanden geduurd voor ik nog eens een film keek van hem en die beviel me veel beter. Volgens mij was dat The Gruesome Twosome en die zou ik eerder aanbevelen dan Two thousand Maniacs. Maniacs is wel de beter film, hoewel het ook redelijk crazy is, is het een stuk braver qua gore. Hier is vooral het concept het sterke punt en er is ook een leuk bedachte twist. Ook beter acteerwerk. The Wizard of Gore vind ik wel essentieel dat vind ik zijn meesterwerk niet enkel omwille van de gore (hier wordt het wel heftig en dat was ongezien in die periode) maar ook een weer een speciaal concept dat meerdere interpretaties toelaat. The Gore Gore Girls kan je ook wel kijken voor de gore en heeft veel leuke momenten maar het grote minpunt vind ik de protagonist, zo een ergerlijke full of himself inspecteur. Dus ik zou zeggen Gruesome Twosome, ook een fucked up concept met een schitterende rol van de moederlijke helft van het titulaire duo.
Misschien dat Shaky er nog iets aan wil toevoegen?
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Lastig, denk dat ik The Gruesome Twosome wel de leukste vond. Ik heb een heel andere beleving bij de films van HGL dan Alexspyforever dus ik zou het niet van mijn aanraden laten afhangen 
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Hsiao-Hsien Hou: nog niets van gezien, spreekt me niet direct aan maar komt ooit wel iets van voorbij.
David Fincher: 10 films van gezien, van geweldig tot okay. Stond ook op mijn lijstje om te nomineren.
Peter Jackson: ik heb helemaal niks met The Hobbit, maar van The Lovely Bones, Braindead en Bad Taste kan ik erg genieten.
Jean Rollin: 1 film van gezien, gaat bij 1 film blijven.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lastig, denk dat ik The Gruesome Twosome wel de leukste vond. Ik heb een heel andere beleving bij de films van HGL dan Alexspyforever dus ik zou het niet van mijn aanraden laten afhangen
Ach je kijkt HGL films als je guilty pleasure 
Je kijkt sowieso al genoeg films die de hersens wat meer stimuleren als ik zo lees wat je al allemaal hebt gezien. De boog kan niet altijd gespannen staan natuurlijk. 
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Zonde Basto, zo te zien zijn jouw Top 10 regisseurs nog lang niet allemaal langsgekomen.
Theunissen is dan de volgende op de lijst.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Ik kom net thuis van mijn werk en het eerste wat ik min of meer gedaan heb (na het voeren van de vissen) is mijn laptop aanzetten en kijken op MovieMeter of ik al aan de beurt ben en dat is dus zo
Mijn volgende regisseur wordt ook wel "King of Sexploitation" genoemd en dan heb ik het natuurlijk over niemand minder dan:
http://1.bp.blogspot.com/-7iClr6WhJ8U/UVUgNIFDOEI/AAAAAAAADjI/Oyp8_KTu8fU/s640/russ+meyer+(3).png
Er staan 23 film van Russ Meyer op MovieMeter en daarvan heb ik er 18 van gezien in november 2011.
Russ Meyer was een Amerikaanse filmregisseur, producent, cameraman, scenarioschrijver, filmredacteur, acteur en fotograaf. Hij wordt herinnerd als één van de meest prominente figuren in het sexploitation-genre van films. Als ster van het genre stond Russ bekend om het maken van gewaagde en provocerende softcore-films met (enorm) rondborstige vrouwen (Russ Meyer was gek op extreem grote borsten), zoals bijvoorbeeld Uschi Digard, Cynthia Myers, Kitten Natividad, Lorna Maitland, Raven De La Croix, Christy Hartburg, Candy Samples, Colleen Brennan en Haji.
Hoewel Russ zijn vrouwelijke hoofdrolspelers vooral als sekssymbolen had laten zien, portretteerde hij zijn vrouwelijke acteurs altijd als sterker dan de mannelijke hoofdrolspelers in de films. De mannen die weorden "afgestraft” zijn meestal te dom, te arrogant of te gierig. In zijn films spelen, naast grote borsten, een bijna cartooneske humor en choquerende overgangen naar bizarre geweldsscènes een belangrijke rol.
Buiten de vaak mooie en blote rondborstige vrouwen, zijn een aantal van zijn films ook gewoon leuk, komische (zoals "Up!" met een Adolf Hitler-kloon en "Supervixens (1975)" met Martin Bormann als garagehouder) en aardig qua verhaal.
Tot zijn “fans” behoren o.a. de regisseurs John Landis, Joe Dante, John Waters en zelfs Alfred Hitchcock en Martin Scorsese.
Mijn "Top 5 films" van Russ Meyer zijn:
1. Supervixens (1975), 4,0*
2. Motor Psycho (1965), 4,0*
3. Up! (1976), 3,5*
4. Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965), 3,5*
5. Mudhoney (1965), 3,5*
Onderhond jij mag weer.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik pas, een ander mag.
Hoe ga je vanaf nu niet meer nomineren of wil je gewoon een beurt overslaan?
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Een top 6 die bij herzieningen nog wel vaker zal gaan wijzigen en uitgebreid kan worden naar een top 10
Lèvres de Sang (Film, 1975) - MovieMeter.nl
Fascination (Film, 1979) - MovieMeter.nl
Le Lac des Morts Vivants (Film, 1981) - MovieMeter.nl
La Morte Vivante (Film, 1982) - MovieMeter.nl
Les Démoniaques (Film, 1974) - MovieMeter.nl
La Vampire Nue (Film, 1970) - MovieMeter.nl
Misschien volgende keer dit topic over actrices maken 
Basto it's your turn.
Van Jean Rollin heb ik er twee op de plank liggen die ik nog moet kijken. Hoewel ik de meeste films van Jean Rollin eigenlijk maar matig vind, blijf ik hem toch interessant vinden ("La Comtesse Ixe (1976))" vind ik tot nu toe zijn beste film) en daarom blijf ik ook zijn films kijken. Twee weken geleden zag ik nog "Lèvres de Sang (Film, 1975)", kreeg van mij 2,0*, die bij jou in de "Top 6 staat".
Van "Le Lac des Morts Vivants (1981)", kreeg van mij 1,5*, vind ik alleen de opening prachtig (vanwege Yvonne Dany) en verder vind ik de filmposter wel geinig. Om de schaamstreek van de vrouw op de filmposter (die overigens niet in de film voorkomt) te verbergen, hebben ze er een plant voor getekend, waardoor het nu lijkt alsof ze een transseksueel / hermafrodiet is
"Les Démoniaques (1974)", kreeg van mij 2,0*, met Joëlle Coeur heb ik in 2013 gezien, maar die kan ik me niet meer echt voor de geest halen.
Een topic over sexploitation actrices lijkt me wel leuk
Bij Russ Meyer heb ik er al een aantal genoemd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn volgende regisseur wordt ook wel "King of Sexploitation" genoemd en dan heb ik het natuurlijk over niemand minder dan:
Een passendere titel zou zijn "master of boobsploitation"
Ik heb de meeste van zijn films gezien, focus ligt toch meer op naakt, borsten en cartooneske en niet zo veel op seks (en die worden ook niet meteen op een erotische eerder bizarre manier gebracht). Zijn sexploitatie vind ik ook aan de tamme kant in vergelijking met andere regisseurs uit die tijd (Als je op Something Weird Video site gaat speuren kom je een hoop minder bekende tegen maar die toch wat hardere films maakten Doris wishman om maar eentje te noemen) . Meyer maakt eerste cutie nudies, daarna wat roughies en tenslotte een vreemde mix van nudies en sexploitation. Positief wel is dat hij af en toe Uschi Digard castte helaas wel nooit in een hoofdrol. Zijn eerdere werk vind ik dan nog wel fijn 'the Immoral Mr Teas' en 'Wild Gals of the Naked West'.
Denk dat de echte king of sexploitation David F. Friedman is, al was hij eerder bekend als producer en niet zozeer als regisseur. Lag trouwens mee aan de basis van de gore samen met HG Lewis in Blood Feast. Ze maakten samen een drama met lichte exploitation (Living Venus) beste wel een goede film, een nudie met The Adventures of Lucky Pierre (die toch behoorlijk succes had) en ook een roughie 'Scum of The Earth', die wellicht een van de eerste sexploitation films kan worden genoemd.
Misschien interesseert deze docu je wel: That's Sexploitation! (Film, 2013) - MovieMeter.nl
Op imdb wordt Friedman gelabeld als 'The Mighty Monarch of Exploitation', das toch nog een trapje hoger dan Meyer denk ik 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Van Jean Rollin heb ik er twee op de plank liggen die ik nog moet kijken. Hoewel ik de meeste films van Jean Rollin eigenlijk maar matig vind, blijf ik hem toch interessant vinden ("La Comtesse Ixe (1976))" vind ik tot nu toe zijn beste film) en daarom blijf ik ook zijn films kijken. Twee weken geleden zag ik nog "Lèvres de Sang (Film, 1975)", kreeg van mij 2,0*, die bij jou in de "Top 6 staat".
Van "Le Lac des Morts Vivants (1981)", kreeg van mij 1,5*, vind ik alleen de opening prachtig (vanwege Yvonne Dany) en verder vind ik de filmposter wel geinig. Om de schaamstreek van de vrouw op de filmposter (die overigens niet in de film voorkomt) te verbergen, hebben ze er een plant voor getekend, waardoor het nu lijkt alsof ze een transseksueel / hermafrodiet is
"Les Démoniaques (1974)", kreeg van mij 2,0*, met Joëlle Coeur heb ik in 2013 gezien, maar die kan ik me niet meer echt voor de geest halen.
Een topic over sexploitation actrices lijkt me wel leuk
Bij Russ Meyer heb ik er al een aantal genoemd.
Laten we het dan toch maar op 'actrices' houden anders krijgen we de feministes op ons dak. Maar joking aside ik bewonder je volharding in het kijken van Rollin films ondanks de lage scores. Ik heb hetzelfde gedaan bij Meyer al ben ik bij Beyond the Valley of the Dolls (1970) uiteindelijk wel afgehaakt, dat vond ik echt doodsaai. Wat hoop je dan eigenlik te zien of verwacht je dan van de Rollin films?
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Misschien interesseert deze docu je wel: That's Sexploitation! (Film, 2013) - MovieMeter.nl
Op imdb wordt Friedman gelabeld als 'The Mighty Monarch of Exploitation', das toch nog een trapje hoger dan Meyer denk ik
Ik zal die eens downloaden. David F. Friedman zegt me helaas niets, de enige Friedman die ik kan is Marty Friedman.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Laten we het dan toch maar op 'actrices' houden anders krijgen we de feministes op ons dak. Maar joking aside ik bewonder je volharding in het kijken van Rollin films ondanks de lage scores. Ik heb hetzelfde gedaan bij Meyer al ben ik bij Beyond the Valley of the Dolls (1970) uiteindelijk wel afgehaakt, dat vond ik echt doodsaai. Wat hoop je dan eigenlik te zien of verwacht je dan van de Rollin films?
Feministes zitten volgens mij niet op MovieMeter, want anders had ik waarschijnlijk allang met ze aan de stok gehad gezien mijn recensies bij sexploitation films. Alleen "actrices" is niet echt interessant voor mij, geldt overigens ook voor "acteurs".
"sexploitation actrices" zou ik opzicht wel interessant vinden, misschien kom ik dan nieuwe actrices te weten die ik nog nooit gezien heb in een sexploitation film en dan heb ik weer een leuk doel om sexploitation films te downloaden waarin ze te zien zijn.
Wat ik hoop te verwachten van Rollin films? Hetzelfde als Joe D'Amato,films, namelijk films waarmee ik me kan vermaken. Dat is me bij Jean Rollin nog niet echt gelukt (ik heb slechts één film van hem een nipte voldoende gegeven). Maar zoals gezegd, ik geef niet op, dus misschien weet Jean Rollin me nog wel te verrassen (ik hoop al met "Les Raisins de la Mort (1978)").
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Hoe ga je vanaf nu niet meer nomineren of wil je gewoon een beurt overslaan?
Ik vrees dat ik afhaak. Kijk eigenlijk nooit in deze thread. Ben druk met films kijken. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik vrees dat ik afhaak. Kijk eigenlijk nooit in deze thread. Ben druk met films kijken.
Jammer, maar veel plezier dan met films kijken.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik ga voor Shinya Tsukamoto
Eigenzinnig regisseur die altijd z'n eigen ding blijven doen is. Desnoods in z'n eigen woonkamer, met de camera zelf in de hand. Vooral het energieke camerawerk, de hyperediting en de opvallende, vaak industrieel-klinkende soundtracks maken zijn werk uniek. Ook meteen de reden waarom het zeker niet voor iedereen is, want vaak ontbreekt een banale narratief. Ook geen verkeerd acteur trouwens.
Belangrijkste werk:
* Tetsuo: The Iron Man
* A Snake of June
* Haze
* Vital
* Gemini
mikey mag weer!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Lucio Fulci
...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) The Beyond (4.5)
https://i.pinimg.com/originals/d8/77/41/d877413357c0bd72730b6b78ac2969e4.gif
Lo Squartatore di New York (1982) New York Ripper (4) ^
Non Si Sevizia un Paperino (1972) Don't Torture a Duckling (4)
Zombi 2 (1979) (4)
Una Lucertola con la Pelle di Donna (1971) A Lizard in a Woman's Skin (4)
SmackItUp is aan zet
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lucio Fulci
...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) The Beyond (4.5)
(afbeelding)
Lo Squartatore di New York (1982) New York Ripper (4) ^
Non Si Sevizia un Paperino (1972) Don't Torture a Duckling (4)
Zombi 2 (1979) (4)
Una Lucertola con la Pelle di Donna (1971) A Lizard in a Woman's Skin (4)
SmackItUp is aan zet
Ik twijfelde nog of ik Fulci of Rollin ging nemen, maar ik gokte erop dat jij Fulci ging nemen. Ik heb je goed ingeschat 
Goede films maar new York ripper was niet mijn ding. Ik zou in de plaats house by the Cemetery, City of the Living Dead and the Black Cat hebben gekozen.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Nog niet zo lang geleden volstrekt onbekend bij mij en as we speak nog maar 4 films van gezien. Maar stuk voor stuk uniek met als enige overeenkomst dat ze allen met enorm veel fun zijn gemaakt en dit spat van het scherm. Weirdness op zijn best. Ongetwijfeld niet voor iedereen, maar vind hem zo uniek dat ik hem hier genoemd moest hebben.
Zoals gezegd, ik heb nog maar 4 films van hem gezien, maar Strange Circus springt er op het moment bovenuit. Heeft ook een welverdiende plek in mijn top 10. Maar ook Tokyo Tribe en Why Don't you Play in Hell kan ik makkelijk aanraden aan iedereen die van gekkigheid houdt.
Voor de liefhebbers:
https://i.imgur.com/ZaVQLD1.jpg
eRCee mag weer
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Goede films maar new York ripper was niet mijn ding. Ik zou in de plaats house by the Cemetery, City of the Living Dead and the Black Cat hebben gekozen.
Black Cat 2.5*
City of the living dead 2.5*
ny ripper wellicht de meest brute, schokkende slasher die ik ken
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dan is het nu de hoogste tijd voor Jean-Luc Godard.
Onder vrienden staat hij ook wel bekend als GODard. Bij deze introduceer ik daarnaast de bijnaam GOATard. Ik denk niet dat er ooit een regisseur zal opstaan die in zeven jaar tijd evenveel topfilms aflevert als deze Nouvelle Vague-meester deed tussen 1960 en 1966. Jean-Luc Godard vond eigenhandig de jump-cut uit, hoewel gefluisterd wordt dat dit een budgettair moetje was. Het is jammer dat hij ook wel eens een prul aflevert, maar zijn jaren 60 werk is voor altijd een mijlpaal in de filmgeschiedenis. En overigens worden er hier schandalig weinig Franse regisseurs genoemd tot nu toe.
Beste films:
- Vivre sa vie
- Le mepris
- A bout de souffle
- Pierrot le fou
Ook goed:
- Bande a part
- Maculin Féminin
- Alphaville
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo kunnen we natuurlijk nog wel wachten als er niet wordt getagd, het is aan remorz
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Zo kunnen we natuurlijk nog wel wachten als er niet wordt getagd, het is aan remorz

Ik mag toch hopen dat iedereen ongeveer weet wanneer hij aan de beurt is en anders kan hij desnoods in de spreadsheet kijken.
Favoriete regisseurs MovieMeter - Google Spreadsheets - docs.google.com
Ik schat dat ik a.s. maandag weer aan de beurt ben en dan mag jij me taggen na het uitvallen van "Basto".
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb net een Franse regisseur genomineerd. Maar het is niet dat ik absoluut een Fransman wilde nomineren (was Rollin van een ander land geweest had ik hem ook gekozen), maar omdat zijn films me aanspreken. Nationaliteit heeft voor mij geen belang. Ik zal niet snel voor een Belgische of Nederlandse regisseur kiezen omdat het te maken heeft dat de films die ze maken me minder aanspreken. Ik zou wel nog bijvoorbeeld voor een Stijn Coninx kunnen gaan moesten mijn andere opties op zijn.
Nu goed dan weet je wat je te doen staat.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes

Ik mag toch hopen dat iedereen ongeveer weet wanneer hij aan de beurt is en anders kan hij desnoods in de spreadsheet kijken.
Favoriete regisseurs MovieMeter - Google Spreadsheets - docs.google.com
Ik schat dat ik a.s. maandag weer aan de beurt ben en dan mag jij me taggen na het uitvallen van "Basto".
Ik kan anders ook gelijk jouw nominatie na die van mij doen, dan hoef je helemaal niet op te letten 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik heb net een Franse regisseur genomineerd.
Dat is waar, ik heb ook de complete lijst niet gecheckt. Ik dacht, ik roep eens wat uit de onderbuik. Er zijn wel meer nationaliteiten die achterblijven volgens mij. Duitsers? Italianen? Spanjaarden?
Ik denk dat dit soort landen wel een bepaalde cinema-cultuur hebben die zich uit via regisseurs, dus in dat opzicht maakt nationaliteit wel een beetje uit.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Ik kan anders ook gelijk jouw nominatie na die van mij doen, dan hoef je helemaal niet op te letten

Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Dat is waar, ik heb ook de complete lijst niet gecheckt. Ik dacht, ik roep eens wat uit de onderbuik. Er zijn wel meer nationaliteiten die achterblijven volgens mij. Duitsers? Italianen? Spanjaarden?
Ik denk dat dit soort landen wel een bepaalde cinema-cultuur hebben die zich uit via regisseurs, dus in dat opzicht maakt nationaliteit wel een beetje uit.
Ik heb twee Duitsers op mijn lijstje staan, maar die komen wel voorlopig nog niet aan de beurt.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Russ Meyer: Een regisseur die ik al jaren van naam ken, maar nooit iets van gezien heb. Maar geïnteresseerd ben ik zeker! Zullen ergens volgend jaar wel wat films van gekeken worden.
Jean Rollin: Wel apart dat deze regisseur geen filmografie op MM heeft, maar kan met zekerheid zeggen dat ik er niks van gezien heb. Interesse wekken doet het wel enigszins, omdat ik m'n horizon zeker wil verbreden in de sexploitation.
Shinya Tsukamoto: Tetsuo staat echt al heel lang op m'n watchlist en als ik zo effe snel door z'n films scroll zie ik wel meer dat ik wil zien.
Lucio Fulci: Niks van gezien, maar ook wederom een naam die ik vaak voorbij heb zien komen door de jaren heen. Ik ga daar in de nabije toekomst echt wat dingen van kijken.
Sion Sono: Inderdaad ook nog nooit van gehoord tot aan een paar weken geleden. Want blijkbaar is Prisoners of the Ghostland van deze man, helaas vond ik die een beetje tegenvallen. Maar ik sta altijd open voor meer weirdness.
Jean Luc Godard: Z'n naam zei me heel vaagjes wel iets, niks van gezien ook. En ik moet zeggen dat ik niet gelijk iets aantrekkelijks zie staan in het rijtje.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Voor die wat het interesseert, ik heb het land bij de genomineerde regisseurs vermeld.