- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Bong Joon Ho: 2 films van gezien, allebei dikke voldoendes. Wil ik zeker nog wel meer van zien.
William Castle: 4 films van gezien; 3 daarvan waren (zeer magere) voldoendes. Niet mijn ding, maar ik snap de appeal wel.
Robert Altman: 7 films van gezien, variërend van 1* tot 4*. Kan dus alle kanten op met Altman.
Sam Raimi: 10 films van gezien en meerdere keren 4* en 4,5* uitgedeeld. Grote meneer in de horror, geweldig ook om over hem, zijn denkproces en werkwijze te lezen in If Chins Could Kill - Bruce Campbell
Takeshi Kitano: geen enkele film van gezien; dat spreekwoordelijke kijklijstje raakt voller en voller.
Brian De Palma: 16 films van gezien, aantal filmklassiekers en wat pulp. Heerlijke combinatie.
James Wan: 9 films van gezien. Aquaman en Fast & The Furious deel 48,5 waren de uitschieters naar beneden voor mij, verder erg belangrijk geweest voor de stijl waar de hedendaagse horror naartoe is getrokken. Haalt vaak hetzelfde trucje uit, maar het werkt meestal dus never change that winning team. Aantal erg fijne films gezien dankzij zijn werk.
Lars von Trier: Antichrist, Nymphomaniac, Maderlay, Dogville: wat een fantastische films. Stond ook op mijn lijstje om te nomineren. 10 films van gezien.
Tetsuya Nakashima: Niets van gezien, 3x raden waar zijn naam zojuist op terecht is gekomen...
Ingmar Bergman: Dit wist ik al; nog geen enkele film van gezien. Bewust. In het verleden stond deze naam overal wat betreft 'beste regisseurs ooit', en kreeg ik steeds van mensen te horen: 'wat?? nog geen film van gezien??' Hoor dat vaak genoeg en je gaat zelfs je best doen om films ervan te vermijden. Zonde, maar ik ben nu ouder en vast wel iets wijzer dus daar komt binnenkort wel eens een film van langs hier.
Yasujirô Ozu: voornamelijk pre-50's uit Japan.. nee daar heb ik niets van gezien. Die waren als kind niet zo vaak op tv
Om eerlijk te zijn gaat de kans ook vrij klein zijn dat ik hier snel iets van ga kijken. Voor muziek uit die periode mag ik 's nachts wakker gemaakt worden, voor films uit die tijd kan ik niet hetzelfde zeggen. Maar goed; zeg nooit nooit.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik blijf nog even in Rusland, want Andrei Tarkovsky mag natuurlijk niet in de lijst ontbreken. Een klein oeuvre heeft de man nagelaten, maar er zit eigenlijk alleen goed spul bij. Nou ja, wat ik van hem gezien heb dan.
Ook zo'n regisseur die de tijd neemt om een verhaal rustig op te bouwen, en met prachtige beelden strooit. Vaak heb ik wel wat hulp nodig om één en ander te begrijpen, en het lukt me dan nog niet helemaal, maar dan kijk ik na een paar jaar gewoon weer en hoop ik een stukje verder te komen.
Stalker 5*
Offret 5*
Solyaris 4*
Zerkalo 4*
Ivanovo Detstvo heb ik te lang geleden gezien om te beoordelen. Ik meen dat ik er indertijd niet zo kapot van was, maar ik moet hem nodig herzien.
Nostalghia Nog niet gezien, maar ligt hier wel thuis. Daar is vast tussen Kerst en Oud en Nieuw wel een rustig avondje voor te vinden.
Zijn twee kortere films ken ik ook niet.
De beurt is weer aan starbright boy
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ingmar Bergman: Dit wist ik al; nog geen enkele film van gezien. Bewust. In het verleden stond deze naam overal wat betreft 'beste regisseurs ooit', en kreeg ik steeds van mensen te horen: 'wat?? nog geen film van gezien??' Hoor dat vaak genoeg en je gaat zelfs je best doen om films ervan te vermijden. Zonde, maar ik ben nu ouder en vast wel iets wijzer dus daar komt binnenkort wel eens een film van langs hier.
Idem hier. Naam wel geregeld horen vallen maar ik ben ouder dan jou (maar daarom niet wijzer) en heb nog steeds geen flauw benul van wat de beste man heeft gemaakt. Ik heb zo een vermoeden dat het niet mijn ding gaat zijn.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ha, Tarkovsky, nog een essential! Nu gaat het hard. Ik was al een beetje bang dat hij niet genoemd zou gaan worden, vanouds is deze cineast op MM altijd hoog op het schild gehesen.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Verwacht stiekem dat iemand anders Noé nog wel gaat droppen, dus ga toch voor Tetsuya Nakashima. Zes van zijn acht films gezien, karakteristiek is zijn stilistische overdaad, die ik toch betoverend charmant blijf vinden, al zullen sommigen het begrijpelijk naar kitsch vinden neigen.
Voor mij werkt het, en Pako to Mahô no Ehon (2008) en Kokuhaku (2010) wisten mijn hart te stelen met 4,5*. Zijn laatste heb ik nog niet gezien, maar overige prenten als Kawaki (2014), Kiraware Matsuko no Isshô (2006) en zeker ook Shimotsuma Monogatari (2004) scoorden nooit onder een solide 4*.
Bereid je voor op veel filters, prominent aanwezige kleurpaletten en misschien wat sentimentaliteit temidden van nonsensicale plotlijnen, maar je krijgt er meer prachtige shots voor terug dan je in je leven kunt inlijsten.
Pas 2 films van gezien maar een geschift regisseur. Precies mijn ding. Heb nog wel wat dvd's van in de kast staan, dus misschien maar even naar voren halen.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Als het in dit tempo doorgaat ben ik morgen of overmorgen weer aan de beurt 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Als het in dit tempo doorgaat ben ik morgen of overmorgen weer aan de beurt
Eigenlijk geen idee of je dat snel of langzaam vindt. Ik vind het tempo wel ok, was even bang dat het te snel ging. Dan mis ik gewoon één en ander. Nu heb ik ruim tijd om de regisseurs, en vooral de gegeven overwegingen, even door te nemen.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Eigenlijk geen idee of je dat snel of langzaam vindt. Ik vind het tempo wel ok, was even bang dat het te snel ging. Dan mis ik gewoon één en ander. Nu heb ik ruim tijd om de regisseurs, en vooral de gegeven overwegingen, even door te nemen.
Ik heb het gevoel dat het steeds sneller gaat en dat vind ik niet erg. Als ik in de spreadsheet kijk, dan komen er 17 gebruikers na je voordat je weer aan de beurt ben. Mijn regisseur had ik gisteren rond 16:00 uur geplaatst en daarna volgden nog 8 andere gebruikers tot vandaag 12:00 uur (het gaat na jou wel langzamer, want er is al 10 uren geen nieuwe regisseur meer geplaatst
).
Zou het tempo aanhouden (dus morgen weer circa 8 gebruikers), dan ben ik dus morgen of overmorgen weer aan de beurt. Dus dan zit er 2 a 3 dagen tussen, wat best heen hoog tempo is. De vorige twee keren zat er voor mij 6 en 5 dagen tussen.
Maar het is niet erg, want mijn volgende regisseur weet ik toch al, namelijk "Johan Nijenhuis" (vier films van gezien en allemaal kregen ze 0,5* van mij als punt) 
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Tetsuya Nakashima: Geen van z'n films gezien en ik word ook niet getriggerd om iets op de watchlist te zetten.
Ligt er een beetje aan hoe vreemd de films zijn.
Andrei Tarkovsky: Ik word soms nog steeds s'nachts zwetend wakker van Zerkalo. Zelden zo'n saaie film gezien, het voelde als een marteling in een periode uit m'n leven waarin films afzetten als blasfemie werd beschouwd.
Stalker staat al jaren op de lijst, maar de angst is real.
Yasujiro Ozu: Wederom een regisseur uit een lastig tijdperk met alledaagse thema's. Sociale drama's zijn niet perse m'n eerste keus.
Ingmar Bergman: Ja, tegen deze naam kijk ik al jaren aan. Iets houdt me tegen films van hem te proberen, zou ook niet weten waar ik moet beginnen. Seventh Seal en Hour of the Wolf klinken thematisch nog het interessants.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Dan moet je in ieder geval ook binnenkort naar de nieuwe Spider-Man film "Spider-Man: No Way Home (2021)" gaan, want daarin komen alle tegenstanders van de originele Spider-Man films in voor en het zag er ook best aardig en leuk uit.
Ow maak je je daar maar geen zorgen om, Marvel-films worden hier netjes bijgehouden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Collins het is aan jou. starbright boy moet dan maar later nomineren.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
https://tse4.mm.bing.net/th?id=OIP.z4yU1-ucXOInwTYf2wV17wHaK_&pid=Api
De films van Jarmusch gaan over zaken als vervreemding, de botsing tussen culturen en de bindende kracht van familie. Daarachter gaat een pessimistische kijk op de samenleving schuil. Jarmusch is een independent regisseur en is niet gebonden aan het Hollywoodse fatsoen. Voorgeprogrammeerde films zul je bij hem niet zien..
Hij schrijft zijn filmplots met een bepaalde acteur in zijn achterhoofd en bouwt om dat personage een verhaal. Geen draaiboeken en storyboards.
Zijn films hebben een traag tempo en bezitten prettige droge humor met veel understatement. Jarmusch gebruikt nog wel eens het zwart-wit als stijlmiddel, geeft in zijn films een belangrijke rol aan de score en maakt veel gebruik van mastershots. De verhalen dragen vaak een vleugje mysterie en surrealisme en lijden absoluut niet aan voorspelbaarheid.
Persoonlijke favorieten:
Mystery Train (1989)
Night on Earth (1991)
Coffee and Cigarettes (2003)
Broken Flowers (2005)
De beurt is aan ikkegoemikke.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Damn, nu al 
Volgende nominatie is Denis Villeneuve
De Canadese regisseur die toch een reeks indrukwekkende films op zijn palmares heeft staan. Ik heb er nog maar 7 gezien van zijn heel oeuvre. Zijn laatste filmcreatie "Dune" heb ik nog niet gezien. En ik moet er zeker eens werk van maken dat ik "Maelstrom" en "Un 32 Août sur Terre" ga kijken. Mijn persoonlijke Top-5 van deze regisseur is :
Flavio is weer aan de beurt!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De Villeneuves wonen volgens mij allemaal in Canada. Nuja ik ken dan ook enkel de ex-F1 rijders.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Mijn derde nominatie is John Cassavetes, de indy regisseur (die sommigen misschien als acteur zullen kennen uit o.a. The Dirty Dozen). Ik begon ooit met Gloria, niet bepaald zijn beste film, maar word eigenlijk nooit teleurgesteld als ik een van zijn films zie. Zijn zwanenzang schijnt helaas wel behoorlijk matig te zijn.
Mijn top 5:
2. The Killing of a Chinese Bookie (1976)
3. A Woman under the Influence (1974)
5. Faces (1968)
Maar misschien is zijn debuut Shadows (1959) wel de beste instapfilm, al was het maar omdat die maar anderhalf uur duurt.
Your turn Shaky
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Mijn derde nominatie (ik doe ze overigens in puur willekeurige volgorde) is de Britse koning van het sociale drama:
Zijn films zijn rauw en realistisch: normale mensen maken alledaagse dingen mee en is dat niet juist waar we allemaal aan kapot gaan? Daar zijn geen superhelden villains of enorme rampen voor nodig. Sleur, klein verlies, persoonlijke rouw, laat het maar aan deze Engelsman over om dat keihard in je gezicht te gooien.
En om ook aan te tonen dat hij genoeg range heeft: The Angels' Share (2012)
GoodOldJack is aan de beurt voor zijn volgende nominatie.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Jim Jarmusch: Toch 7 films gezien, maar ik ben bang dat daarvan zeker 6 zijn bekeken in een periode dat ik anders naar films keek. Best veel dat ik wil herzien, zoals Ghost Dog en vooral Dead Man, die ik als een van z'n betere beschouw.
Denis Villeneuve: Deze man stond ook tussen mijn nominaties, heb 7 films gezien. Sinds dat ik het fantastische Incendies zag was ik extreem geïnteresseerd, na Sicario was ik fan en na z'n Blade Runner kon ie niks meer fout doen. Enemy vond ik de minste, maar is wel weer rijp voor een herziening.
John Cassavetes: Een naam die me veel zegt, maar geen van z'n films gezien. Geen enkele titel laat ook een belletje rinkelen. Ik denk dat ik eventjes op onderzoek uit moet.
Ken Loach: Zoals eerder gezegd ben ik niet echt van de sociale drama's, heb daarom ook slechts 3 films gezien met thema's als oorlog en whiskey.
The Angel's Share was wel extreem sympathiek.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Andrei Tarkovsky: niets van gezien. Een paar jaar geleden bestond het lokale filmhuis zoveel jaar en mocht je een verzoekje indienen voor een klassieker die zij dan zouden vertonen, de film die het vaakst genoemd werd zou worden gedraaid. Ik vroeg Stalker aan, maar helaas werd die het niet.
Jim Jarmusch: 3 films van gezien maar die wisten allen niet te overtuigen. Zal vast nog wel wat uit zijn oeuvre gaan zien, maar vooralsnog ben ik niet enthousiast.
Denis Villeneuve: stond ook op mijn nominatielijst. 5 van gezien, Enemy en Prisoners vind ik geweldig.
John Cassavetes: niets van gezien, komt nog wel.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Het gaat heel veel sneller dan verwacht. Ik zag het tijdens de pauze op mijn werk, maar was het gisterenavond alweer vergeten, maar ik gooi Yasujiro Ozu in de mix. Unieke Japanse regisseur met een heel eigen stijl. Maar vooral ook iemand die in zijn verhalen unieke gevoelsniveaus bereikt waardoor zijn werk voor mij bijzonder universeel is. Ik heb nu 9 films gezien en speel met het idee om in 2022 een maandelijkse Ozu in te voeren in mijn kijkgedrag.
Top 5
1. Sanma no Aji (Film, 1962) - MovieMeter.nl
2. Banshun (Film, 1949) - MovieMeter.nl
3. Tôkyô Monogatari (Film, 1953) - MovieMeter.nl
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ben al wel blij met de extra steun voor Ozu. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Oh, ik had eerst moeten checken: Ik verander in een regisseur die sterk door hem beinvloed is. Hou Hsiao Hsien. Een van de drie briljante regisseurs uit Taiwan die alledrie tussen de vroege jaren '80 en vroege jaren 90 opkwamen. Edward Yang is dood, Tsai maakt nog films en rondom Hou is het heel stil en zo jong is hij ook niet meer. De verkrijgbaarheid van veel van zijn films zou beter kunnen. Ik zag 15 van zijn films en een segmentenfilm waarvan hij eenderde regisseerde.
Top 5:
1. Good Men Good Women 5.0*
2. A Time to Live and a Time to Die 4.5*
3. Flowers of Shanghai 4.5*
4. Three Times 4.5*
5. The Assassin 4.5*
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Ik ga voor nominatie nummer drie voor iemand die voor mij twee ijzingwekkende thrillers heeft afgeleverd, met name David Fincher. Met name Se7en 5* en Zodiac 4,5*
Maar ook The Social Network, Gone Girl and The Girl With The Dragon Tattoo waren sterk 4* .
Algemeen als klassieker beschouwd ook is Fight Club al deed die mij persoonlijk wat minder.
Next up Number23
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Ik ga voor nominatie nummer drie voor iemand die voor mij twee ijzingwekkende thrillers heeft afgeleverd, met name David Fincher. Met name Se7en 5* en Zodiac 4,5*
Maar ook The Social Network, Gone Girl and The Girl With The Dragon Tattoo waren sterk 4* .
Algemeen als klassieker beschouwd ook is Fight Club al deed die mij persoonlijk wat minder.
Next up Number23
Dat was mijn volgende nominatie. Doemme 
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Ik wilde m'n 2e Zuid-Koreaanse troef inzetten, maar toch even op safe spelen door Peter Jackson te noemen, een man waarvan zijn films veel indruk maakte in m'n tienerjaren. Zijn (eerste) trilogie is voor mij onsterfelijk en ook King Kong was een blockbuster van jewelste. Toen ik daarna op onderzoek naar z'n vroegere werk kwam ik pareltjes als Meet the Feebles, Braindead en Frighteners tegen.
En door alexspyforever
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zei enkele dagen geleden nog grappend tegen Shaky, zal ik mijn volgende regisseur ook aankondigen met superlatieven als beste, essentieel, briljant geniaal en meer van dat. Ik ben echter niet de persoon van zulke adoratie of idolatie (voor personen van het vrouwelijke geslacht zal ik wel eens een uitzondering maken) maar diepe buigingen maken; knielen of voeten gaan kussen daar ga ik me toch van onthouden. Ok genoeg onzin ik kies deze keer voor een Franse regisseur die ondanks dat ik deze heb leren kennen via een horror challenge eerder kan geplaatst worden in het exploitatie en erotiekgenre. Het is omdat hij een voorkeur heeft voor vampieren dat zijn films vaak het horrorlabel meekrijgen. Aangezien verhaal vaker ondergeschikt zijn aan het visuele zou je het arthouse kunnen noemen al vind ik zijn stijl daarvoor toch nog te sober en excessieve en compleet geschifte taferelen zal je ook niet terugzien. De meest arthouse is wellicht La Rose de fer en dat vind ik dan ook weer zijn minste, sorry Fransman maar ongetwijfeld blij dat ik Jean Rollin nomineer. Zijn films waren voor mij geen liefde op het eerste gezicht, maar wel meer gaan waarderen naarmate ik minder belang aan het verhaal ging hechten en vooral oog had voor de mooie settings en de mooie dames (niet zelden in hun pure te zien). De man hield ook van poëzie en dat is wel te zien in zijn films. Voorliefde voor twee jonge meisjes met een innige band die samen op avontuur gaan.
Een top 6 die bij herzieningen nog wel vaker zal gaan wijzigen en uitgebreid kan worden naar een top 10
Lèvres de Sang (Film, 1975) - MovieMeter.nl
Fascination (Film, 1979) - MovieMeter.nl
Le Lac des Morts Vivants (Film, 1981) - MovieMeter.nl
La Morte Vivante (Film, 1982) - MovieMeter.nl
Les Démoniaques (Film, 1974) - MovieMeter.nl
La Vampire Nue (Film, 1970) - MovieMeter.nl
Hoewel Brigitte Lahaie een van zijn muzes was kies ik toch voor Joëlle Coeur, spreekt me meer aan:
https://2.bp.blogspot.com/-WpsKD1-5uAI/UM3RVoT_hFI/AAAAAAAAJJQ/w2UysOsVYjw/s1600/D+JC1.bmp
Misschien volgende keer dit topic over actrices maken 
Basto it's your turn.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik wilde m'n 2e Zuid-Koreaanse troef inzetten, maar toch even op safe spelen door Peter Jackson te noemen, een man waarvan zijn films veel indruk maakte in m'n tienerjaren. Zijn (eerste) trilogie is voor mij onsterfelijk en ook King Kong was een blockbuster van jewelste. Toen ik daarna op onderzoek naar z'n vroegere werk kwam ik pareltjes als Meet the Feebles, Braindead en Frighteners tegen.
En door alexspyforever
Ja hij zat ook in mijn hoofd maar ik uiteindelijk vind ik enkel Braindead een topper en dat is wat weinig om dan een favoriete regisseur te noemen. LOTR films zijn fantastisch gemaakt en ik hou wel van fantasy maar beetje te langdradig. Dan ga ik persoonlijk liever een fantasy game gaan spelen. Ben ook ook meer een fan van Narnia.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Ja hij zat ook in mijn hoofd maar ik uiteindelijk vind ik enkel Braindead een topper en dat is wat weinig om dan een favoriete regisseur te noemen. LOTR films zijn fantastisch gemaakt en ik hou wel van fantasy maar beetje te langdradig. Dan ga ik persoonlijk liever een fantasy game gaan spelen. Ben ook ook meer een fan van Narnia.
Jouw favoriet verbaast me niks, jij zit natuurlijk al jaaaaren te wachten totdat Peter weer de horror induikt. Iets wat ik nog vurig hoop mee te maken in de nabije toekomst.
Dankzij Jackson heb ik Tolkien z'n wereld ontdekt en daar zal ik hem altijd dankbaar voor blijven. Narnia is me dan weer iets te kinderachtig.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Jouw favoriet verbaast me niks, jij zit natuurlijk al jaaaaren te wachten totdat Peter weer de horror induikt. Iets wat ik nog vurig hoop mee te maken in de nabije toekomst.
Dankzij Jackson heb ik Tolkien z'n wereld ontdekt en daar zal ik hem altijd dankbaar voor blijven. Narnia is me dan weer iets te kinderachtig.
Nuja het zou fijn zijn als hij nog eens een horrorfilm zou maken, maar anderzijds kon enkel Braindead me echt bekoren. Van The Frighteners kan ik me al niks meer herinneren en Bad Taste vond ik dan weer verschrikkelijke bagger ondanks dat ik trash wel kan waarderen. Neen, dan toch liever de LOTR films. Geen fan van tolkien specifiek, maar ik speelde wel veel RPG fantasy games in de tijd en ook het bordspel Heroquest als kind (dat ik nog steeds heb) dus het was wel leuk om zo dwergen, elfen, orks, goblins etc zo eens op het witte doek tot leven zien komen. Snap het wel dat Narnia kinderachtig overkomt maar dit verhaal wordt ook grimmiger. Idem bij Harry Potter maar daar ben ik dan absoluut geen fan van.
Dus ja voorlopig is enkel Braindead voor mij de eenzame topper een beetje zoals Pan's Labyrinth dat is voor Guillermo del Toro.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Nuja het zou fijn zijn als hij nog eens een horrorfilm zou maken, maar anderzijds kon enkel Braindead me echt bekoren. Van The Frighteners kan ik me al niks meer herinneren en Bad Taste vond ik dan weer verschrikkelijke bagger ondanks dat ik trash wel kan waarderen. Neen, dan toch liever de LOTR films. Geen fan van tolkien specifiek, maar ik speelde wel veel RPG fantasy games in de tijd en ook het bordspel Heroquest als kind (dat ik nog steeds heb) dus het was wel leuk om zo dwergen, elfen, orks, goblins etc zo eens op het witte doek tot leven zien komen. Snap het wel dat Narnia kinderachtig overkomt maar dit verhaal wordt ook grimmiger. Idem bij Harry Potter maar daar ben ik dan absoluut geen fan van.
Dus ja voorlopig is enkel Braindead voor mij de eenzame topper een beetje zoals Pan's Labyrinth dat is voor Guillermo del Toro.
The Frighteners was een guilty pleasure van me aan het begin van deze eeuw. Hoog tempo, veel humor, Jeffrey Combs als zweterige goofball en de effecten waren verrassend goed.
Ander vraagje trouwens: welke 3 films van HG Lewis zal ik kijken? Zit zelf te denken aan Blood Feast, Wizard of Gore en 2000 Maniacs. Ik ben vooral benieuwd naar de gore dus misschien zijn er betere keuzes.