• 178.294 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.876 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

Shaky

• 3736 messages
  • 13052 votes

alexspyforever: The Neverending Story is zeker puur jeugdsentiment. Zoiets ga ik nu niet opnieuw kijken, maar als kind vond ik het geweldig. De films, de series, de tekenfilms, alles. Toppertjes hoor.

Van die Lucifer heb ik nog niks gezien al had ik zijn films wel op mijn kijklijst staan. Ik zie echter op meerdere horrorsites staan: 'not entertaining, not shocking, not exciting'. Sja... wat is het dan wel?? Theunissen, leg ons uit wat wij met ons allen missen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Die Lucifer heeft maar vier of vijf films gemaakt en de meeste zijn volgens mij ook makkelijk te vinden! (ben ze regelmatig tegengekomen) Maar om te gaan kijken naar amateuristische films met Roman showers en golden showers is denk ik voor de meeste van ons toch een stapje te ver!

Ik probeer nog die short te kijken 'A Perfect Child of Satan'. Die Slaughtered Vomit Dolls wil ik niet kijken, gaat over een meisje met eetstoornis, dat ligt nogal gevoelig bij mij omdat een dierbaar familielid daar mee heeft gekampt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik wilde toch absoluut kunnen stemmen en ik dacht ik ga even die short 'A Perfect Child of Satan' kijken. Niks aan nogal saai voor het eerste kwartier. Maar echt die laatste 5 minuten...

Ok chaotisch gefilmd en dat duivelse gegrom was vervelend, maar ik had eerlijk waar moeite om dat af te kijken. Ik was niet erg onder de indruk of geshockeerd door Eden Lake, Martyrs, A Serbian Film, The Human Centipede etc maar hier ben ik op mijn limiet gebotst.

Straf dat iemand dat kon bewerkstelligen, maar dit vind ik gewoon gestoord en ziek.

2-0

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

alexspyforever wrote:

Straf dat iemand dat kon bewerkstelligen, maar dit vind ik gewoon gestoord en ziek.

Hm nu maak je me toch nieuwsgierig? Kan alleen pas vanavond op zoek maar als het idd 24 uur duurt is er dus tijd zat!

Shaky

• 3736 messages
  • 13052 votes

alexspyforever wrote:

... hier ben ik op mijn limiet gebotst....

dit vind ik gewoon gestoord en ziek.

Naar aanleiding van dit bericht ook gekeken (een groter compliment had je Lucifer niet kunnen geven), maar ik heb een totaal andere kijkervaring gehad. Vreselijk slecht, heb me verveeld van begin tot eind en het waardeloze acteerwerk (en camerawerk, en geluid, en gebrek aan verhaal, en gebrek aan continuïteit, etc.) zorgde ervoor dat het eerder lachwekkend dan wat anders was. Niet choquerend, niet goor, niet spannend, niet griezelig, beetje treurig; dat dan weer wel. Troep en waarschijnlijk morgen alweer grotendeels vergeten.

Wellicht dat zijn langspeelfilms meer te bieden hebben, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit het wel zo'n beetje is wat Lucifer eruit kan poepen. Mochten die echter echt veel beter zijn dan deze korte film, dan hoor ik het natuurlijk graag.

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Shaky wrote:

wat Lucifer eruit kan poepen.

Ik heb ze niet gezien maar wat ik uit opmerkingen opmaakt denk ik dat je dat letterlijk mag nemen!

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Jammer dat ik niet kan stemmen , maar gezien de trailers, sommige stukjes van de films en de steeds voortdurende kotsconcepten en andere mismakelijke dingen die herhaaldelijk terug komen bij Lucifer wil ik eigenlijk zelfs deze regisseur niet ontdekken wat eigenlijk net tegendraads bij mij is. Ieder zijn mening natuurlijk, maar dit is pas choqueren om te choqueren.

alexspyforever inderdaad zie ik veel horrorfilms, maar ik zie ook veel films in andere genres. Spijtig zijn er geen sf challenges, western misdaad, thriller, ...of kerstfilms challenges

En ik heb ook al eens aangegeven dat ik het zelf heel raar vind dat er geen enkele horrorfilm in mijn favoriete top 10 films staat. Ik kijk er heel graag naar, maar heb wel een voor epische of kolossale films. Altijd gehad.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Shaky kijk ik er nou over heen, of heb je alsnog niet gestemd? Mag nu toch?

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Ik zal het makkelijk maken, want Lucifer Valentine is toch kansloos tegen iedereen en daarbij is Wolfgang Petersen ook nog eens de regisseur van "Das Boot (1981)" die bij mij op nummer 6 staat in de "Top 10 films". Buiten die film heet hij natuurlijk ook nog andere goede films gemaakt als "The Perfect Storm (2000)" en "Outbreak (1995)".

Om de films van Lucifer Valentine te kunnen waarderen moet je een beetje "ziek" in je hoofd zijn, want zijn films (drie stuks) zijn extreem ranzig en echte films zijn het ook niet. Zijn films zijn min of meer een combinatie van films als "Srpski Film (2010)" en "Gurotesuku (2009)" en dan nog extremer en zonder verhaal. Van die drie films die hij gemaakt heeft, kon ik alleen maar "Slow Torture Puke Chamber (2010)" enigszins waarderen.

Onderstaande TRAILER geeft een aardige impressie wat er in "Slow Torture Puke Chamber" te zien valt.

TRAILER

Oftewel:

5-0,5 (halve puntje voor Lucifer Valentine en 3 punten naar Wolfgang Petersen ).

Op naar de volgende battle (langer wachten heeft ook geen zin).

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Orson Welles - IMDb

VS

Sam Raimi - IMDb

Orson Welles gaat toch winnen, maar mijn stem gaat uit naar mister "Evil Dead".

0-1

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

0 - 2

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

0-3

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

NEEEEEE heb ik dit echt net het afgelopen kwartier voor niets gekeken, Theunissen wat doe je AAAN!

Maar ik zou idd op Wolfje hebben gestemd.

1-3 voor deze battle

Shaky

• 3736 messages
  • 13052 votes

Welles was mijn nominatie, maar hier kan ik echt niet anders:

1-4

Shaky

• 3736 messages
  • 13052 votes

Theunissen wrote:

5-0,5

Op naar de volgende battle (langer wachten heeft ook geen zin).

, dit is toch gewoon een heerlijke actie

Edit: klopt inderdaad John Milton, ik was daar vergeten te stemmen.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

John Milton wrote:

NEEEEEE heb ik dit echt net het afgelopen kwartier voor niets gekeken, Theunissen wat doe je AAAN!

Maar ik zou idd op Wolfje hebben gestemd.

1-3 voor deze battle

Vrijwel iedereen zou op "Wolfje" hebben gestemd (en terecht), hoogstens "umbra" zou misschien Lucifer Valentine nog een puntje hebben gegund.

Flavio

• 4898 messages
  • 5235 votes

2-4

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

2-5

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

beide to-taal niet mijn ding

0-1

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Grote fan van beiden. Puur qua regie ga ik voor Aronofsky.

1-1

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Darren bij mij wel met 2 keer 4,5*, twee keer 4* en twee keer 3,5*...niet slecht zou ik zeggen...maar niks gezien van de andere.

Flavio

• 4898 messages
  • 5235 votes

1-2

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Van beide regisseurs heb ik een aantal films gezien (van Darren Aronofsky de meeste, namelijk vijf films) en ze hebben allemaal een voldoende gekregen, dus dit is best een aardige battle.

Van Abdellatif Kechiche kon ik met name "Vénus Noire (2010)" waarderen, maar Darren Aronofsky heeft "Requiem for a Dream (2000)" gemaakt en dat vond ik een geweldige film en "Mother! (2017)" is zeker ook niet onaardig.

2-2

eRCee

• 13443 messages
  • 1978 votes

2-3 makkie

Collins

• 7301 messages
  • 4315 votes

3-3

Dievegge

• 3173 messages
  • 8199 votes

3-4

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

Van die drie films die hij gemaakt heeft, kon ik alleen maar "Slow Torture Puke Chamber (2010)" enigszins waarderen.

Zeg leg mij dan eens uit waarom je die hebt genomineerd? Het gaat hier wel om favoriete regisseurs.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Gewoon, omdat het kán!

Wat de huidige battle betreft:

drie keer 4* en twee keer 4,5* voor Aronofsky (zeventjes weggelaten)

twee keer 4* en één 4,5* voor Kechiche

En hij was onaardig tegen Ophélietje, dus hij kan de t*ring krijgen. Ik weet niet of ik het nog wel onbevooroordeeld kan kijken als Mektoub, My Love: Intermezzo (2019) nog een keer uitkomt. Of dat ik het überhaupt wel wil zien

4-4

eRCee

• 13443 messages
  • 1978 votes

*activeert shitlist*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.