- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Werner Herzog verloren?? Van James Wan??!!??
Ik moest aan je denken toen ik de treurnis zag. Maar ook als wij er overdag wel tijd voor hadden gemaakt, had het niet uitgemaakt. Het is me niet duidelijk of dat een geruststelling zou moeten zijn, of het nog erger maakt. 
Woland
-
- 4796 messages
- 3818 votes
Waar moet het heen, John Milton?
In de tussentijd ben ik Creepozoids gaan kijken. Lekkere B-pulp, maar toch een stem voor Altman (waar ik trouwens ook geen fan van ben):
3-2
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Om het verdriet weg te drinken, kunnen jullie nog altijd een Herzog Jan biertje drinken 
Graaf Machine
-
- 9798 messages
- 1416 votes
Brabantse poardepies. Niet doen. Gewoon Grolsch, of desnoods iets uit Duitsland.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Brabantse poardepies. Niet doen. Gewoon Grolsch, of desnoods iets uit Duitsland.
Geen Heineken dan? Ik heb het nooit gedronken maar de Belgen houden er kennelijk niet zo van. Nu ben ik ook geen bierdrinker. Af en toe wel eens kriekenbier of likeur (Bailey's, Boswandeling) gaat er wel in.
Graaf Machine
-
- 9798 messages
- 1416 votes
Geen Heineken dan? Ik heb het nooit gedronken maar de Belgen houden er kennelijk niet zo van. Nu ben ik ook geen bierdrinker. Af en toe wel eens kriekenbier of likeur (Bailey's, Boswandeling) gaat er wel in.
Ik zelf dronk zelden Heineken, gewoon omdat het te duur is in vergelijking met kwalitatief gelijkwaardig bier. Je betaalt echt voor het merk.
Maar verder drink ik sowieso al heel lang geen alcohol meer, dus kan ik er ook niet veel over zeggen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zelf dronk zelden Heineken, gewoon omdat het te duur is in vergelijking met kwalitatief gelijkwaardig bier. Je betaalt echt voor het merk.
Maar verder drink ik sowieso al heel lang geen alcohol meer, dus kan ik er ook niet veel over zeggen.
Denk dat Heineken vergelijkbaar is met Jupiler in België qua naam dan. Ze zijn sponsor van Belgische hoogste voetbalafdeling (Jupiler Pro League genoemd) en het Belgisch nationaal voetbalelftal. Maar volgens mij moeten kleinere merken zoals Stella, Cristal en Maes niet onderdoen. Hier in Limburg is vooral Cristal (Alken) populair. Het voetbalstadion van KRC Genk heet nu trouwens Cristal Arena (maar hoe vaak zijn die nu al van naam veranderd vraag ik me af). Nu goed voetbal en bier gaan dus hand in hand.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8931 votes
Voordat ik nog meer dorst krijg 
Is inmiddels de 24u van de vorige battle verstreken en tijd voor de volgende;
joolstein
-
- 10841 messages
- 8931 votes
Geen stem beide regisseurs niets van gezien.
Woland
-
- 4796 messages
- 3818 votes
Van allebei eentje gezien, kleine overwinning voor onze Japanse vriend:
0-1
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Limburgse (Arcen) paardenpies in dit geval. Omdat we tegen de Duitse grens aanpakken, koop ik vooral daar het bier (Weizenbier) en in Nederland koop ik te zijner tijd soms wat speciaal bieren. Grolsch kochten we vroeger altijd (de beugelflessen), maar dat is al lang geleden (de vorige eeuw).
Number23
-
- 8638 messages
- 5681 votes
Maes is misschien wel het beste Belgisch pintje!
En Hertog Jan is duidelijk het beste wat Limburg te bieden heeft!
Helaas heb ik verder niks te melden, want van beide heren niks gezien 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13052 votes
Niets van Ishii gezien, geen stem van mij deze battle.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Same.
Hoe krijg je het ook voor mekaar 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Ook van beiden helemaal niets gezien (opzicht begrijpelijk, hoewel "Bitter Victory (1957)" van Nicholas Ray misschien nog interessant zou kunnen zijn voor mij). Dat wordt dus weer wachten tot morgen 13:00 uur
, want het aantal stemmers zal niet of nauwelijks gaan stijgen.
Op grond van de filmposters zou Gakuryû Ishii van mij mogen winnen 
https://www.moviemeter.nl/images/cover/452000/452349.jpg?cb=1523528127
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Dan nog vond ik Johnny Guitar gek genoeg erg tof, dus Ishii moet dan wel goed bevallen!
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Welke raad je me aan?
Je kan een aantal kanten op tegenwoordig, maar volgens mij wordt Crazy Thunder Road volgende maand voor het eerst op BR uitgebracht. Volgens Tom Mes een van dé belangrijkste Japanse films ooit (want een aanstoker van een hoop indie geweld dat in de jaren daarop furore zou maken, na een toch eerder donkere periode in de Japanse filmgeschiedenis).
Zoek je echt naar z'n handtekening, dat moet ik vooral Electric Dragon 80.000V aanraden, een soort van Tetsuo-alternatief met iets meer punk, en wat minder cyber, maar vooral veel oorverdovender. Wil je een stijlvolle klassieke arthouse dan is Yume no Ginga de film om mee te starten, voor het iets experimentelere rustige werk Mirrored Mind. Maar die laatste twee zijn niet legaal te krijgen met behapbare ondertitels.
Take your pick 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Slechts 3 stemmen , hebben we er al zo weinig gehad?
remorz
-
- 2497 messages
- 2742 votes
Electric Dragon ⚡️ en Mirrored Mind zijn fantastisch! 1-3
Flavio
-
- 4898 messages
- 5235 votes
Slechts 3 stemmen , hebben we er al zo weinig gehad?
Rohmer - Mendonca Filho eindigde in 1-1
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Electric Dragon ⚡️ en Mirrored Mind zijn fantastisch! 1-3
Ah hier eentje die verrezen is 
remorz
-
- 2497 messages
- 2742 votes
Ah hier eentje die verrezen is
Het is eerder regel dan uitzondering dat ik van een van de twee regisseurs niets gezien heb. Maar ik wacht mijn kansen af 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13052 votes
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
0-1 (Pam Grier, Women in Prison films en Blaxploitation films).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
0-2
De redenen die Theunissen geeft zouden mij eerder een tegenstem doen geven, maar gelukkig maakte Hill ook nog het fantastische Spider Baby.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Hill had voor mij veel kans gehad tegen een andere regisseur en nu zou mijn stem sowieso gaan naar Pam Grier ipv de regisseur.
Maar Melville heeft bij mij 2 films met 5*.
1-2
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
2-2, de rode cirkel was te goed voor Hill. Met alle respect.