• 178.290 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.839 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

3-4

Graaf Machine

• 9798 messages
  • 1416 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Misschien, maar het viel me gewoon op dat ze al even niet meer hadden gestemd en ze misschien vergeten waren dat het topic bestond. Jij bent ook wel eens een moeial en zeurkous, maar daar stoor ik me al lang niet meer aan.

Ja, daar heb je een punt. Ik kan ongelooflijk zeuren. Ik ben blij dat ik mezelf nooit aan hoef te horen.

Collins

• 7301 messages
  • 4315 votes

4-4

Graaf Machine

• 9798 messages
  • 1416 votes

Van de ene Dr. Caligari gezien, van de andere Widows. Beide geen toppers naar mijn idee, maar dan ga ik toch voor de eerste.

5-4 voor Robert Wiene

Shadowed

• 11408 messages
  • 6711 votes

0-1

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Van Werner Herzog zag ik de remake van Nosferatu: Phantom der Nacht (1979) en biopic Queen of the Desert (2015) Plus dat de film Aguirre, der Zorn Gottes (1972) ook nog op de plank lig.

Van James Wan zag ik Saw (2004), Dead Silence (2007), Insidious (2010) en het vervolg (2013), The Conjuring (2013)en het vervolg (2016) Aquaman (2018) en Malignant (2021) Zijn verdere actiefilms (van F & F in zijn geheel niets gezien) heb ik wel overgeslagen.

Beide regisseurs krijgen van mij aardige en goede waardering maar James Wan vind ik net iets beter doen met zijn films in het mijn geliefde horror-genre.

0-2

Flavio

• 4898 messages
  • 5234 votes

1-2

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

1-3

Wan heeft een aantal goede horrorfilms gemaakt en hij was in het begin ook nog vernieuwend.

scorsese

• 13169 messages
  • 11078 votes

1-4

Graaf Machine

• 9798 messages
  • 1416 votes

Van Herzog heb ik alleen enkele documentaires gezien. Dat vind ik toch erg lastig vergelijken met een regisseur die fictie maakt.

Van Wan heb ik enkele horrors gezien, maar het heeft me nooit echt aangegrepen, al was Saw indertijd wel leuk, maar ook maar voor één keer. Herkijkwaarde is heel laag.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ja, daar heb je een punt. Ik kan ongelooflijk zeuren. Ik ben blij dat ik mezelf nooit aan hoef te horen.

Och tis je vergeven nu dat je Wiene hebt gestemd

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tja niet zo een fan van Wan maar Conjuring 2 en Saw vond ik wel goed.

1-5

Shaky

• 3736 messages
  • 13052 votes

Allebei heerlijke films gemaakt zoals Puppet Master III, Creepozoids en Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama vs Short Cuts.

Allebei ontzettende troep gemaakt zoals Beach Babes from Beyond vs Popeye en Dr. T & The Women

De films die ik bij DeCoteau diepe onvoldoende heb gegeven kijk ik dan liever opnieuw dan die van Altman die ik 1* heb gegeven.

1-0

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky die DeCoteau is er eentje van jou zeker? Als ik die posters bekijk lijkt er op zich wat trash tussen te zitten? Wat zou je aanbevelen? Overigens van beide 0 gezien.

Shaky

• 3736 messages
  • 13052 votes

Shaky wrote:

Allebei heerlijke films gemaakt zoals Puppet Master III, Creepozoids en Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama vs Short Cuts.

Die dus

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

alexspyforever wrote:

Overigens van beide 0 gezien.

Jokkebrok!! Je heb Creepozoids gezien en die een * gegeven omdat een dikke prul was!

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

2-0

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Deze vind ik nog knap lastig want van Altman zag ik één film Gosford Park (2001) en dat soort whodunit in de traditie van Agatha Christie's Hercule Poirot vind ik heerlijk! Maar ....

David DeCoteau is een low-budget regisseur waar ik niets kwaads over kan zeggen...zijn films zijn wat het zijn...met laag budget gemaakte films...Creepozoids (1987) is een absoluut fijne 80's B-film of dan Puppet Master III Ja...DRIE met de terugkeer van Leech Woman! Ook de Puppet Master 6, 7 & 9 van hem waren nog best goed! Alleen tijden veranderen en al die extreem goedkope Wrong- films durf ik niet eens te kijken en ook de 1313-reeks met soft gay-erotiek is niet aan mij besteed! Tja ... ?

Ik doe gek en ga mee met de voorgaande heren

3-0

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Jokkebrok!! Je heb Creepozoids gezien en die een * gegeven omdat een dikke prul was!

Hm nog eens controleren op letterboxd dan...

edit: ik was vergeten fade watched films op te zetten

idd ik heb Creepozoids gezien en Nightmare sisters waar ik me niet echt wat van herinner.

Ook nog maar eens Altman gecheckt maar dat blijft 0.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Herzog weggestemd voor James Wan, schandalig

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Van David heb ik 3 films gezien, waaronder "Creepozoids" en "Nightmare Sisters", maar die films keek ik alleen maar vanwege het meespelen van de kleine Linnea Quigley en geen enkele film heeft ook een voldoende gekregen (2,0* was mijn hoogste punt voor een film van David).

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Naar DeCoteau ben ik erg nieuwsgierig geworden, dus zal niet tegen hem gaan stemmen.

Altman heeft ook niet echt veel indruk op me gemaakt.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Zie nu dat ik van David DeCoteau maar liefst 5 films heb gezien (alle 5 met Linnea Quigley) en de score daarvan was 3x 2,0*, 1x 1,5* en 1x 1,0*. Ik ben dus geen fan van David DeCoteau, maar ik heb een Linnea Quigley fetisj

https://live.staticflickr.com/65535/47811956321_95c24e5b51_c.jpg

Van Robert Altman heb ik één film gezien, te weten "MASH (1970)", en die kreeg 3,5* van mij. Vanwege de leuke serie "M*A*S*H (TV Series 1972–1983)" gaat mijn stem dus naar Robert Altman.

3-1

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

terecht nix van decoteau gezien, behalve de disaster artist

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Maar daarvan is hij toch een cast member? Hij heeft toch niets met de totstandkoming van die film te maken verder? Ik zie ook dat hij een regiecredit heeft voor Le Quattro Strade (Film, 2020) - MovieMeter.nl, gaat er niet iets mis?

Flavio

• 4898 messages
  • 5234 votes

Le Quattro Strade is gemaakt onder zijn pseudoniem, Alice Rohrwacher

Maar nee, dat klopt niet nee, verkeerde filmografieën zijn een bekende bug en is bij de developers neergelegd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

en al die extreem goedkope Wrong- films durf ik niet eens te kijken en ook de 1313-reeks met soft gay-erotiek is niet aan mij besteed! Tja ... ?

gauke zou wel eens kunnen meelezen

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

Werner Herzog verloren?? Van James Wan??!!??

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.