• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.511 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

2-1

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4891 votes

2-2

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

2-3

joolstein

• 10837 messages
  • 8924 votes

Charles Band s. David Lowery

Charles Band de man van Parasite (1982), Trancers (1984) en Meridian (1990) en schrijver van Bloodstone: Subspecies II of Puppet Master II (1991) versus Casey Affleck onder een laken

3-3

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Druk weekend achter de boeg, maar mijn favorieten blijven winnen dus niks aan het handje!

Heel veel interessante titels bij Band, daar moet ik wat van gaan kijken. Lowery z'n films maken op mij niet echt indruk, dus stemmen voelt niet goed.

Ik moet een beetje terugkomen van m'n opmerking, Band z'n films worden wel erg laag beoordeeld...

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

4-3

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

5 - 3. The Green Knight was..... niet mijn ding.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Voor de bühne, 5-4. Charles Band is als producent verantwoordelijk voor heel wat vermakelijke pulp, maar van wat ik van zijn regisserende hand heb gezien was om te huilen. Al heb ik er in alle eerlijkheid niet heel veel van gezien.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Al vind ik Bela Tarr ook wel de moeite waard (incl. Satantango), gemiddeld scoort Murnau bij mij toch wat beter:

0 - 1

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Shit even afgeleid door huis proberen te kopen en Lowery ligt eruit. Zonde.

Mooie battle dit. En ik ga mee.

0-2

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

1-2

Flavio

• 4897 messages
  • 5231 votes

Lastige dit, allebei genomineerd.

Toch maar 2-2

SmackItUp

• 3505 messages
  • 2627 votes

3-2

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik had verwacht dat deze harder zou gaan, eigenlijk.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Het zijn anders niet echt regisseurs die bekend zijn onder het grote publiek.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik heb er van Murnau maar eentje gezien en die vond ik erg goed, maar Tarr heeft ook goede films gemaakt. Van hem zag ik er vier. Ik kan geen keuze maken.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Theunissen wrote:

Het zijn anders niet echt regisseurs die bekend zijn onder het grote publiek.

Maar wel onder filmliefhebbers toch? Ik zag er van Tarr drie en van Murnau zes. Misschien zit ik teveel in mijn eigen bubble

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Nou eRCee, ik zal je helpen. Aangezien ik alleen Nosferatu heb gezien en het best lang duurt, zal ik op basis daarvan de knoop doorhakken. Beetje jammer dat het daardoor weer gelijk wordt

3-3

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Dan ga ik voor:

4-3

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Denk zelf bij menige filmliefhebbers dat deze regisseurs niet echt bekend zijn of gewoon te weinig films gemaakt hebben of te weinig bekende films gemaakt hebben. Van de ene heb ik niks gezien en van de andere natuurlijk de horrorklassieker. Ligt natuurlijk ook in het straatje van je smaak of ik moet misschien nog meer films gaan zien

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Aan Béla Tarr zal ik waarschijnlijk nooit beginnen:

Zijn films zijn minimalistische, traag vertelde parabels, opgenomen in zwart-wit fotografie met lange takes en een minimum aan montage. Zijn latere films hebben een sterk beschouwend en contemplatief karakter. Qua stijl en thematiek wordt hij door critici weleens vergeleken met Carl Theodor Dreyer, Robert Bresson, Orson Welles, en Andrej Tarkovski.

Had F.W. Murnau (zijn laatste nieuwe film dateert uit 1931 ) een film gemaakt over de Eerste Wereldoorlog (zoals bijvoorbeeld "Westfront 1918: Vier von der Infanterie (Film, 1930)" van Georg Wilhelm Pabst), dan had ik die waarschijnlijk gezien.

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

1-0

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Moeilijke battle. Ik ga toch voor Anderson die nog iets meer zijn eigen stempel drukt met typische Anderson-films.

1-1

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

2-1 (vooral vanwege Bronson (2008))

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

2-2 hebben alle twee hun goeie en slechte periodes gekend. Anderson dan maar, omdat zijn lijn toch vooral stijgende was, terwijl het bij Refn sterk op en neer gaat.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Noodless wrote:

Denk zelf bij menige filmliefhebbers dat deze regisseurs niet echt bekend zijn

De "klassieke" cinefiel kent ze wel, zijn toch wel grote namen.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

3 - 2

Shaky

• 3736 messages
  • 13048 votes

Dit is een behoorlijk pittige. Ik ga op mijn stemmen af en dan scoort Refn over de hele linie hoger.

4-2

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.