• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.502 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Niks gezien van die Ostlund. Heeft blijkbaar ook nog niet zo veel films gemaakt.

Fijn dat Fulci het makkelijk heeft gehaald.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Een krappe:

4-3

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Hm en nu op de shitlist van Woland

Ha, valt mee hoor, ik vind Deodato best aardig (en Cannibal Holocaust behoorlijk goed) maar ik zou ook op Corman gestemd hebben. En die John Milton heeft wel vaker rare meningen. Trouwens, toen ik checkte wat ik van Corman gezien was ik ook verbaasd dat de man gewoon nog leeft, ik had geen idee.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Ik heb veel Kannibalenfilms gezien, maar aan die "Cannibal Holocaust" van Ruggero Deodato vond ik niet veel aan (kreeg ook maar 1,5* van mij en dat mede door het dierenleed). Wat dat betreft vond ik "Ultimo Mondo Cannibale" van hem net iets beter met 2.0*, maar zijn beste film is toch "La Casa Sperduta nel Parco" die maar liefst 4,0* van mij kreeg. Wat een heerlijke foute film was dat. Het zijn ook mijn enige drie films welke ik van hem gezien heb tot nu toe.

P.S. ik ben nu overigens wel "Inferno in Diretta (1985)" van hem aan het pindakazen.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

5-3

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

1-0

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

2-0 (vanwege "Jackie (2016)")

Masaaki Yuasa heeft volgens mij geen films gemaakt, ik vind er in ieder geval geen van hem.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Mind Game

2-1

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

3-1

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

3-2

Masaaki Yuasa heeft volgens mij geen films gemaakt, ik vind er in ieder geval geen van hem.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Onderhond wrote:

3-2

(quote)

Ik had op IMDb niet goed gekeken, hij heeft inderdaad een aantal films (Animatie) gemaakt, waarvan er 5 (die ook allemaal een vrij hoog gemiddelde hebben) op MovieMeter staan.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Mind Game was bepaald niet mijn ding. Larrain is dat bepaald wel. Makkelijke dus.

4-2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland wrote:

(quote)

Ha, valt mee hoor, ik vind Deodato best aardig (en Cannibal Holocaust behoorlijk goed) maar ik zou ook op Corman gestemd hebben. En die John Milton heeft wel vaker rare meningen. Trouwens, toen ik checkte wat ik van Corman gezien was ik ook verbaasd dat de man gewoon nog leeft, ik had geen idee.

Fuck ja bijna 96 lentes. Ouwe taaie.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Twee 4* en drie 3,5* voor Argento

Twee 4*, twee 3,5* en twee 3* voor Bertolucci.

Hoewel ik Bertolucci misschien alsnog ‘de betere’ vind in de klassieke zin van het woord, ga ik toch voor Argento.

1-0

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Lastige, maar bij mij valt het kwartje net de andere kant op.

1-1

joolstein

• 10837 messages
  • 8924 votes

Dario Argento vs Bernardo Bertolucci

Appeltje eitje voor iemand die horror een warm hart toedraagt

2-1

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

2-2

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

3-2

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

4-2

• 31148 messages
  • 5448 votes

5-2

• 31148 messages
  • 5448 votes

• 31148 messages
  • 5448 votes

0-1

Shaky

• 3736 messages
  • 13048 votes

1-1

Full Moon Features brengt heerlijke pulp uit. Daarnaast is Band een geweldige vent; liefde voor horror en hij weet precies op welk niveau hij acteert, geen illusies of pretenties.

Verantwoordelijk voor o.a. Re-Animator, Puppet Master en From Beyond. En natuurlijk voor de nodige no-budget nonsens.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

ken alleen de parasite 1982.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Van Lowery vond ik The Green Knight erg fijn maar heb nog nooit van Band gehoord, zal deze ronde niet stemmen.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Shaky wrote:

Verantwoordelijk voor o.a. Re-Animator, Puppet Master en From Beyond. En natuurlijk voor de nodige no-budget nonsens.

Re-Animator is toch niet van hem? Die heb ik wel gezien namelijk.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

re-animator is van Stuart Gordon

Shaky

• 3736 messages
  • 13048 votes

Re-Animator is geregisseerd door Gordon (met Yuzna als 2e man). Charles Band raakte betrokken bij het financiële en post-production proces van Re-Animator. Daarnaast heeft Band ervoor gezorgd dat het belachelijke subplot dat Gordon en Yuzna erin hadden gepropt geschrapt werd, en gelukkig maar.

Die samenwerking leverde overigens een mooie vriendschap tussen de drie op en daar kwamen dan weer een aantal fijne films uit voort (bv. Castle Freak).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.