- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
La morte vivante (1982) (The Living Dead Girl) ligt al op me te wachten.... Misschien doe ik die als tip voor het genre Tachtig. Kan dat nog? Moet ik hem wel eerst zien.
Je kan wel Zombie Lake als tip doen voor de jaren 80?
Fascination als tip voor female horror?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nieuw thema is vampires. Is wel duidelijk, horrorfilms over vampiers. Zou JM de verwachte film gaan nomineren?
Volledig overzicht:
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com [/quote]
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Yes he does.
Only Lovers Left Alive (2013).
Niet voor iedereen en geen standaard vampierfilm deze Jarmusch, maar hij is zeldzaam goed in het laten voelen hoe het moet zijn om een vampier te zijn die al eeuwen heeft geleefd. Prachtig geacteerd en fijn gefilmd.
En een beetje arty, ja. Not that much action in this one.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik wil The Vampire Lovers (1970)
tippen een horror van Hammer jawel.
Eigenlijk heb ik het helemaal niet zo met de films van dit productiehuis. Mooie aankleding dat wel maar theatraal, traag en ik steel alweer joolstein zijn favoriete woord bloedeloos (eigenlijk wel vrij letterlijk te nemen). Ze steunen teveel op Peter Cushing en Christopher Lee (ok Universal deed dit ook met Lugosi en Karloff) maar ik vind ze niet die uitstraling hebben van de Universal iconen. Hammer heeft mooie vrouwen helaas blijft hun rol vaak beperkt tot damsels in distress, terwijl we ondertussen toch al meer en meer films kregen met 'sterkere' vrouwen. Gelukkig wisten in deze film de dames met Ingrid Pitt voorop het suffe mannenclubje te verbreken zowel in woord, daad als tonen van puur natuur. Er kwamen nog 2 vervolgfilms (Carmilla/Marcilla trilogie) maar om een of andere reden werd het lesbische thema flink teruggeschroefd en Pitt vond het geen leuk script (zeg nu zelf plots moest ze ineens gefascineerd zijn door die onaantrekkelijke venten). Ook een stap terug op het gebied van tonen van skin.Nu goed met Vampire Lovers toch 1 keer een schot in de roos na een dozijn afknappers.
https://i.pinimg.com/originals/9e/9f/37/9e9f3743988c8325af86bcd8568281ac.jpg
joolstein
-
- 10831 messages
- 8920 votes
Ik ga voor het derde deel uit de Karnstein-trilogie van Hammer House of Horror. Met de toen 19-jarige sensuele tweeling Mary en Madeleine Collinson (Playboy,oktober 1970) die een zllust voor het oog zijn. Erg fijne film waarin de diepe en uitpuilende decolletés en doorschijnende nachtgewaden van de dames voor goede erotisch spanning zorgen.
Practical Magic (1998) heb ik gezien en dat vond ik maar een suf Hollywood vehikel. Weinig bijzonders aan
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Geen standaard vampierenwerkje zoals we ze zo vaak zien, maar meer een character study.
Ik weet niet in welk forum ik beland ben dat ik dit er al bij moet gaan vermelden, maar dus ÉN een character study Én geen nudity in deze dus wellicht dat velen deze beter kunnen skippen 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Aangezien The Addiction al eerder is getipt, ga ik voor Bloodlust (1992).
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Hoewel ik Låt den Rätte Komma In (2008) en Nosferatu (zowel de silent als de remake) eigenlijk de beste vampier-films vind, ga ik voor deze zwaar ondergewaardeerde vampieren-film van Tony Scott. Scott heeft duidelijk goed opgelet wat grote broer Ridley heeft gedaan bij Blade Runner want qua cinematografie zijn de films op het zelfde niveau.
Het is geen volbloed horror, maar vooral oom een (romantisch) drama met art-house trekjes (al vond ik de film niet ontoegankelijk). Prachtige beelden en een poging een serieus portret te geven van hoe het moet zijn om een vampier te zijn. En vergeet niet: een sterke rol van David Bowie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Geen standaard vampierenwerkje zoals we ze zo vaak zien, maar meer een character study.
Ik weet niet in welk forum ik beland ben dat ik dit er al bij moet gaan vermelden, maar dus ÉN een character study Én geen nudity in deze dus wellicht dat velen deze beter kunnen skippen
Tja ik vraag me dat soms ook af want sommigen doen precies hun stinkende best doen om dramafilms te tippen met wat horrorelementen. 
Martin heb ik ook gezien, en ja ook dat vond ik een saai vehikel met een protagonist, een pseudo-vampier die interessant wil doen maar net zoals dat wicht uit Excision een trap onder zijn kont moet krijgen. Dus ja ik kon er niet veel mee al moest ik toch een beetje juichen bij het einde 
Dan vond ik Monkey Shines toch veel toffer van Romero.
Ben jij psycholoog/psychiater of zo dat je zo gek bent op de psyche van die rare mensen? 
baspls The Hunger heeft op mijn kijklijst gestaan omdat ik eens bezig was met films te kijken over lesbische vampieren maar na een een aantal fikse tegenvallers had ik in Hunger geen zin meer. Verhaal lijkt me niet echt boeiend.
joolstein ja die derde uit de reeks viel ook nog mee, de 2de vond ik helaas niks. Correctie nog ook deze Hammer vond ik goed:
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Je kan wel Zombie Lake als tip doen voor de jaren 80?
Fascination als tip voor female horror?
Ja, fantastisch!. You are a big help. Ik kan al die subgenre's niet uit elkaar houden. Ik ga nu eerst La morte vivante zien, en dan tip ik die voor de categorie Vampiers.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Tja ik vraag me dat soms ook af want sommigen doen precies hun stinkende best doen om dramafilms te tippen met wat horrorelementen. 
Die balans in dit forum is juist waarom ik het zo mooi vind; de één tipt hier grote blockbusters, de ander tipt arty films, de andere smerige horrors, de ander weer films waar af en toe een tiet in te zien is, voor ieder wat wils. De grote kracht van dit forum.
Zo heb ik ook bij dit subgenre, vampiers, nu al weer de nodige tips opgedaan, waarvoor dank tippers.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3842 votes
Ik weet het, ik ga zeer klassiek maar voor mij blijft dit toch echt één van e beste vampierenfilms die ik tot nog toe zag.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
baspls The Hunger heeft op mijn kijklijst gestaan omdat ik eens bezig was met films te kijken over lesbische vampieren maar na een een aantal fikse tegenvallers had ik in Hunger geen zin meer. Verhaal lijkt me niet echt boeiend.
De film is vooral qua uitvoering erg sterk vind ik. Het verhaal neigt meer naar drama/art-house dan naar horror inderdaad.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Subgenre van niks, maar Vampire's Kiss (1988) mag wel wat meer bekeken worden. Behalve als je een hekel hebt aan Cage 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Subgenre van niks, maar Vampire's Kiss (1988) mag wel wat meer bekeken worden. Behalve als je een hekel hebt aan Cage
Tja dat is al een goede reden voor mij om te skippen 
En Hollywood007 die van jou vind ik veruit de beste nominatie eigenlijk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Vampires
John Milton: Only Lovers Left Alive (2013)
alexspyforever: The Vampire Lovers (1970)
joolstein: Twins of Evil (1971)
Shaky: Martin (1978)
jeroentjuhhhh: Bloodlust (1992)
baspls: The Hunger (1983)
Hollywood007: Fright Night (1985)
FillumGek: Vampire's Kiss (1988)
Collins: Eat Locals (2017)
Volledig overzicht:
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
tip van joolstein
Arthouse & Experimental
89 minuten + FTV (89 + 9 = 98 punten) Totaal: 2840 + 98 = 2938 punten
3*
https://theuumlaut.files.wordpress.com/2017/05/the-similars-still-02.jpg?w=820
Mexicaanse horrorfilms zijn niet dik bezaaid maar vaak lijken ze iets te hebben dat ik bijvoorbeeld minder zie in Spaanse horror. Ok die klassieke look waarbij het een zwart/wit film lijkt uit de jaren 50-60, vond ik wel leuk en geeft het zeker wel een wat creepy atmosfeer vooral bij die blik van het jongetje.
Ook qua verhaal komt het origineel en verrassend uit de hoek al is het bij momenten wel warrig. Uiteraard wordt er op die manier een politieke boodschap uitgebracht, al kan ik daar dan weer wat minder mee. Wellicht liet het budget het niet toe, maar het mocht van mij wat spannender, wat gedurfder qua horror. Vooral het middenstuk sleepte een beetje maar al bij al bleef het boeien tot het eind.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
12. Tony (2009). Een tip van john mcclane 2.
72 minuten - FTV
Punten: 72 + 7 = 79 (Totaal: 1030 + 79 = 1109)
3.0*
https://2.bp.blogspot.com/-Z9i8OJpQacU/TmU6oNI2XpI/AAAAAAAAC2I/ewctSrADscE/s1600/Tony+1.png
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
[quote]Collins wrote:
12. Tony (2009). Een tip van john mcclane 2.
72 minuten - FTV
Punten: 72 + 7 = 79 (Totaal: 1030 + 79 = 1109)
3.0*
Jeetje Collins wat een geweldige gedetailleerde revieuw !
Indrukwekkend .
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
32. Parlor (2015)
tip van john mcclane 2
Body horror
90 minuten + FTV (90+ 9 = 99 punten) Totaal: 2938 + 99 = 3037 punten
2*
http://ancensored.com/files/images/vthumbs/j/a78a4726a6966be0cfd885954888b7d5_full.jpg
De vergelijkingen met Hostel snap ik wel al is dat toch een ander verhaal en andere opzet. Nu goed ik verwachte geen sterk acteerwerk of sterk verhaal, maar het verhaal zit eigenlijk teveel in de weg van het shockeffect dat de film zou moeten hebben op de kijker. Dat er nog een soort twist kwam op het einde boeide mij totaal niet. Wie hoopt op lange pijnlijke en bloederige martelingen komt bedrogen uit. Uiteindelijk vloeit er denk ik meer bloed door vechtpartijen. Die blonde tattoo chick kost de film ook wel flink sterren, wat een lelijk scharminkel was me dat zeg! Uiteindelijk blij dat die niet full monty ging. Er waren wel een aantal mooie meiden tussen die topless gingen (vooral strippers eigenlijk) al zal het de film niet aan een voldoende helpen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Vampires (1998) van John Carpenter met James Woods en Daniel Baldwin. Het is een leuke vampierenfilm met komedie erin verwerkt. Dit is toch wel een van mijn favoriete vampierenfilm.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Mijn tip voor het thema Vampires
La Morte Vivante (1982)
Score: 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23953.jpg?cb=1384507137
Misschien niet de beste, maar zeker ook niet de slechtste film van Jean Rollin. Er vloeit liters bloed, de vampier is goed op dreef, het aantal slachtoffers is bijna niet te tellen, er zijn wat blote dames te bewonderen (jammer genoeg niet al te veel) en het verhaal zit prima in elkaar. Toch is dit geen gemakkelijk tussendoortje. Je krijgt gaandeweg wel te doen met dat levende dode meisje, dat maar geen rust kan vinden, en met haar vriendin die haar weer tot leven wil wekken. Qua sfeer en art direction is het prima verzorgd. Collins vond het tijdverspilling en alexspyforever had het perverser gewild. Misschien ben ik naïef, maar het lesbische aspect is mij ontgaan. Ik heb niets gezien dat daar op wijst. Wel verzuimt Rollin duidelijk te maken hoe dat meisje een ondode is geworden. Een vloek? Heb me wel gek zitten ergeren aan dat kibbelende (en domme) Amerikaanse echtpaar. Het loopt slecht met hun af.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Collins vond het tijdverspilling.
Klopt. Dat geldt ook voor die andere van Rollin die ik ooit heb gezien. Fascination (1979) vond ik nog een tikkeltje erger
. De enige van Rollin die misschien nog de moeite is en die ik nog ergens op een lijstje heb staan, is: Les Paumées du Petit Matin (1981). Veel drang om die te gaan zien, heb ik na deze twee debacles niet
. Die film zal dus waarschijnlijk wel nooit van dat lijstje afkomen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn tip voor het thema Vampires
La Morte Vivante (1982)
Score: 3,5*
(afbeelding)
Misschien niet de beste, maar zeker ook niet de slechtste film van Jean Rollin. Er vloeit liters bloed, de vampier is goed op dreef, het aantal slachtoffers is bijna niet te tellen, er zijn wat blote dames te bewonderen (jammer genoeg niet al te veel) en het verhaal zit prima in elkaar. Toch is dit geen gemakkelijk tussendoortje. Je krijgt gaandeweg wel te doen met dat levende dode meisje, dat maar geen rust kan vinden, en met haar vriendin die haar weer tot leven wil wekken. Qua sfeer en art direction is het prima verzorgd. Collins vond het tijdverspilling en alexspyforever had het perverser gewild. Misschien ben ik naïef, maar het lesbische aspect is mij ontgaan. Ik heb niets gezien dat daar op wijst. Wel verzuimt Rollin duidelijk te maken hoe dat meisje een ondode is geworden. Een vloek? Heb me wel gek zitten ergeren aan dat kibbelende (en domme) Amerikaanse echtpaar. Het loopt slecht met hun af.
Ik vind het een van de betere Rollins, na Fascination en The Demoniacs. Kan zijn dat ik dat lesbische erbij heb gefantaseerd hoor, hun vriendschap was in elk geval wel heel innig. En als je ziet wat de levende voor haar vampiervriendin doet is er toch sprake van lesbische subtekst zou ik zeggen.
Collins Die paumées is een redelijk atypische Rollin, serieus verhaal,traag. Ik vond em supersaai maar klinkt perfect voor jou als ik dat zo bekijk wat je tot nu toe allemaal hebt getipt
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Die paumées is een redelijk atypische Rollin, serieus verhaal,traag. Ik vond em supersaai maar klinkt perfect voor jou als ik dat zo bekijk wat je tot nu toe allemaal hebt getipt
Die film begint nu wel heel aantrekkelijk te klinken
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De voorraad aan tips begint te slinken dus kijk ik tussendoor ook wel eens iets anders, zelfs niet-horror maar wel van de hand van mijn favoriete regisseur
http://bleedingskull.com/wp-content/uploads/JimmyBoyWonder_Featured-1080x530.jpg
Waarom maakten ze zo geen kinderfilms in mijne tijd, ik zou wat sneller van die kleffe Disney verlost zijn geweest (ok overdreven want sommige vind ik nog steeds erg leuk)
http://bleedingskull.com/wp-content/uploads/JimmyBoyWonder_Screen2.jpg
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Het lijkt er op dat men een beetje tip-moe is. Waar is het heilig vuur van over elkaar heen buitelende aanbiedingen van slashers, gore en ruwe verkrachtingen?
Hier is mijn tip voor de afdeling Demons/Devils/Possesion (die was nog vrij)
Score: 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24116.jpg
Een variant op het thema 'The beauty and the beast'. Niet mijn favoriete thema, dus even doorbijten, maar dan is het toch best te behappen. Een vriendelijke horror, zeg maar spelend in een oud kasteel en rond een rondtrekkend circusgezelschap met nogal ongure types. Twee vriendinnen Catherine (Sherilyn Fenn) en Charlie (Charlie Spradling) komen elkaar na jaren weer tegen in Italië, waar de één een kasteel geërft heeft en de ander schilderijen restaureert. Ze nodigen de leden van het circusgezelschap uit om een hapje te komen eten, maar dan begint het gedonder in de glazen.
De dames gaan natuurlijk uit de kleren en zijn door OLH ruim bedeeld
, dus dat is genieten. Verder zijn er een paar onverwachte plotwisselingen en dan is er natuurlijk het beest, waar een van de dames een meer dan platonische verhouding mee aangaat
De art direction van het beest is prima verzorgd, en dat geldt voor de hele aankleding van de film. Alleen met dat schilderij dat Charlie aan het ontdekken is en dat iets zegt over het kasteel en zijn bewoners uit het verleden, dat komt niet helemaal uit de verf...
. Desondanks een lekker tussendoortje.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Fransman, ik denk dat vampiers voor het merendeel niet zo een interessant thema is. En ja sommigen zijn al snel iets moe ondanks dat dit toch heel variabel qua thema's. Misschien moet Alexander1900 maar eens komen met dat idee van andere genres 
Ik heb zelf wat minder zitten kijken de afgelopen dagen, meer bezig geweest met gamen, spel dat ik op de rommelmarkt had gekocht. Heb het bijna uitgespeeld dus ik ga weer snel aan de film.
Vandaag de enige film van HG Lewis die ik nog niet had gezien bekeken met name:
The Magic Land of Mother Goose (1967) - IMDb
De levensgrote lappenpop was wel creepy maar horror was het verre van
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Laten we dan maar meteen overgaan tot een nieuw thema.
Nieuw thema is Black & White. Horrorfilms die geheel of bijna geheel in zwart/wit, monochroom, kleurloos zijn gefilmd. Ook films waarin wit is vervangen door een andere kleur zijn toegestaan. Soms zijn er films waarin nog een derde kleur voorkomt in een beperkt aantal scènes, bijvoorbeeld rood in The Tingler (1959). Ook zulke films zijn toegestaan. Films die aanvankelijk een release in kleur hadden waar later nog een zwart/wit versie van is gemaakt zoals bijvoorbeeld The Mist (2007) zijn NIET toegestaan.
Volledig overzicht:
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd