• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Heel erg getwijfeld tussen The Lodgers (2017) en The Woman in Black (2012) maar ik ga toch voor de laatste. Gewoon omdat het verhaal beter was en Daniel Radcliffe hier kan laten zien dat hij nog iets anders kan dan meneer Potter zijn. Toch is de eerste ook wel eens het bekijken waard.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Deze is wel erg bekend en geliefd, dus niet verrassend .

Maar natuurlijk wel eens de moeite waard om nog eens te zien .

Dracula (1992)

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Hollywood007 wrote:

Heel erg getwijfeld tussen The Lodgers (2017) en The Woman in Black (2012) maar ik ga toch voor de laatste. Gewoon omdat het verhaal beter was en Daniel Radcliffe hier kan laten zien dat hij nog iets anders kan dan meneer Potter zijn. Toch is de eerste ook wel eens het bekijken waard.

Zal proberen ze beiden te bekijken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Sowieso had je The Lodgers niet kunnen kiezen, die is reeds getipt, kijk voor de zekerheid ook het totale overzicht na

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Suspiria staat al geruime tijd op mijn to see lijst maar toch ben ik bang hem te bekijken. De verwachtingen zijn zo hoog opgebouwd door iedereen rond me dat ik vrees enkel nog maar teleurgesteld te kunnen worden.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Sowieso had je The Lodgers niet kunnen kiezen, die is reeds getipt, kijk voor de zekerheid ook het totale overzicht na

Juist, vandaar had ik hem ik wist al niet meer van waar deze op mijn pad gekomen was.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Bij deze: The Lodgers (2017) getipt door Collins

92 min FTV

92+9=101p

Totaal 201p

Het hoofdpersonage neemt hier en daar wat rare beslissingen maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door het prachtige decor, prima acteerwerk en de sfeervolle omgeving. Niet iets wat ik dikwijls ga herbekijken, maar toch wel eentje dat ik voorlopig zeker in mijn collectie wil houden. Leuke ontdekking!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tips Gothic

alexspyforever: La Maschera del Demonio (1960)

Onderhond: La Chute de la Maison Usher (1928)

remorz: Livide (2011)

Harmonica Man: Suspiria (1977)

Hollywood007: The Woman in Black (2012)

john mcclane 2: Dracula (1992)

Alexander1900: Dagon (2001)

Woland: Dead of Night (1945)

Dying Rose: The Awakening (2011)

Volledig overzicht:

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

3. Razor (2007) getipt door Fransman

75 minuten - FTV

Punten: 75 + 8 = 83

Totaal punten = 266

Score: 1*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

2. Hotel Inferno (2013)

tip van Shaky

Splatter/gore

80 minuten + FTV (80 + 8 = 88 punten) Totaal: 92 + 88 = 180 punten

2,5*

Daar waar verschillende mensen de POV stijl van filmen vervelend vinden, vond ik het hier wel passend; het houdt eigenlijk wel steek zo in het begin met die bril waarmee de protagonist in contact staat met een mysterieuze opdrachtgever. Na het zien van Adam Chaplin van de hand van zijn broer vreesde ik weer cartooneske toestanden te gaan krijgen. Die blijven hier gelukkig voor het grootste stuk achterwege. Film begint sterk met veel mysterie; Helaas wordt het al heel snel kat-en-muisspel zoals in videogames als Doom en Quake. Adam Chaplin had het een flutverhaal zonder potentieel. Dit verhaal had een pak potentieel maar ze doen er veel te weinig mee. Onbevredigend einde. Hier had veel meer in gezeten.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Mijn tip: Dagon (2001)

Een zeer sfeervolle en mysterieuze film wat plaatsvindt in een spookstadje met dito dorpelingen. Vooral het begin vind ik erg sterk, daarna neemt het wat af.

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

Het was even zoeken. Bava was al geweest, en veel van die Universal en Hammer horrors vond ik wel aardig, maar ook weer niet zo geweldig dat ik ze aan zou raden. Het wordt weer een oudje: Dead of Night (1945)

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Geen al te onbekende: The Awakening (2011)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

3. La Horde (2009)

tip van MovieMind

Splatter/gore

90 minuten + FTV (90 + 9 = 99 punten) Totaal: 180 + 99 = 279 punten

1 *

Begon wel interessant maar al vlug schreeuwerig gedoe, oninteressante karakters en een 13 in een dozijn verhaal dat we al eerder en beter hebben gezien. De Fransen op hun best met kopiëren van de Amerikaanse films. Dat ze het beter en voor een frisse wind zorgden is volgens mij 9 van de 10 keer hype en hipster gedoe.

En waarom blijft men toch steeds 100 kogels jagen door alle lichamsdelen in plaats van meteen en headshot te geven?

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Ghotic-horror is misschien wel mijn meest favoriete sub-genre. De gekozen films zijn dan ook (tot nu) alle gezien. Veel moois is er dan ook al gekozen!

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op;

The Masque of the Red Death (1964)

Een van de vele sterke Poe-verfilming van Roger Corman. Een Amerikaanse Ghotic-horror met Vincent Price in de rol van de decadente prins Prospero. Een duivelaanbidder. Een soort mijlpaal binnen de horror en een must-see voor liefhebbers van klassieke horror.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Subgenre waar ik heel weinig mee heb, en relatief gezien niet veel van heb gezien. Ik weet niet eens of het onder de noemer valt, maar ik poog voor What Ever Happened to Baby Jane? (1962)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

FillumGek wrote:

Subgenre waar ik heel weinig mee heb, en relatief gezien niet veel van heb gezien. Ik weet niet eens of het onder de noemer valt, maar ik poog voor What Ever Happened to Baby Jane? (1962)

Ik zie het eerlijk gezegd niet, wat denk jij baspls?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik zie het eerlijk gezegd niet, wat denk jij baspls?

Ik zag hem wel in diverse lijstjes voor komen toen ik Gothic horror googlede, vandaar.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Ik nomineer The Innocents (1961) . Ik vond het een erg sfeervolle en effectieve horrorfilm. Erg fijn hoe minimaal alles is, maar toch zo indringend.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

EW101 wrote:

Ik nomineer The Innocents (1961) . Ik vond het een erg sfeervolle en effectieve horrorfilm. Erg fijn hoe minimaal alles is, maar toch zo indringend.

Reeds door mij getipt bij haunted/old dark house sorry... Je zal een andere moeten kiezen.

FillumGek ok dan mag ie blijven staan, al is dat niet meteen een film waar ik zelf gothic op zou plakken.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

Een visueel feestje uit Rusland waarop slechts 2x is gestemd. Dat mag wat mij betreft wel meer worden.

De film is het waard. Gotisch en duister. Soms wat surrealistisch en enigszins bizar. Maar wel met een goed verhaal.

Vedma (2006)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ach zo de Spaanse versie. Daar ben ik tevergeefs naar op zoek geweest vroeger.Als je een adres weet.

Collins ik heb kennelijk het origineel van die film gezien, die vond ik nogal ruk. Hopelijk is deze ook niet te obscuur om te vinden?

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

De originele versie heb ik niet gezien, maar die schijnt inderdaad niet goed te zijn. Deze vond ik goed. Geen idee of jij het iets vindt. Misschien iets te veel focus op de mooie plaatjes. Iets te surrealistisch. Ik kon het goed hebben.

Ik heb helaas zelf geen kopie meer, maar hij is wel te vinden.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Dracula 1931 en the masque of the red death, wat een pracht keuzes weer.

alexspyforever vraagje. Als je een film voor de helft gezien hebt maar niet gans meer dan een jaar geleden, en je bekijkt hem nu opnieuw, telt dat dan als een FTV. Ik was in slaap gevallen vorige keer en heb what ever happened to baby Jane nooit verder gekeken

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ach zo de Spaanse versie. Daar ben ik tevergeefs naar op zoek geweest vroeger.Als je een adres weet.

Collins ik heb kennelijk het origineel van die film gezien, die vond ik nogal ruk. Hopelijk is deze ook niet te obscuur om te vinden?

Ik heb 'm op dvd, dus kan 'm best een keer opzenden. Verder is de film legaal te vinden in onder andere deze dvd-box Amazon.com: Dracula - The Legacy Collection.

Ook kan je 'm zeker weten ergens pindakazen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Dracula 1931 en the masque of the red death, wat een pracht keuzes weer.

alexspyforever vraagje. Als je een film voor de helft gezien hebt maar niet gans meer dan een jaar geleden, en je bekijkt hem nu opnieuw, telt dat dan als een FTV. Ik was in slaap gevallen vorige keer en heb what ever happened to baby Jane nooit verder gekeken

Van mij mag je die op FTV zetten, uiteindelijk heb je die maar half bekeken en ga je toch weer van het begin moeten zien om te kunnen volgen. Tenzij je geheugen zo geweldig goed is

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Van mij mag je die op FTV zetten, uiteindelijk heb je die maar half bekeken en ga je toch weer van het begin moeten zien om te kunnen volgen. Tenzij je geheugen zo geweldig goed is

Ik weet er enkel nog van wat ook in de synopsis staat

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

4. 100 Tears (2007)

tip van jeroentjuhhhhh

Splatter/gore

90 minuten + FTV (90 + 9 = 99 punten) Totaal: 279+ 99 = 378 punten

3,5 *

https://cdn.cinematerial.com/p/500x/bay0rfbi/100-tears-italian-dvd-cover.jpg

HG Lewis heeft nooit een slasher gemaakt, maar als hij dat zou hebben gedaan dan denk ik dat die ongeveer zo zou hebben uitgezien. Misschien niet rechtsreeks maar ik vond het ergens toch een tribute aan de godfather of gore. Low budget, matig acteerwerk, helden waar je niet meteen gaat voor juichen. Het verhaaltje is simpel, geen uitgebreide analyses van de psyche van de killer. De focus ligt op de kills en die zijn toch wel lekker bloederig. Is het ergens vernieuwend, niet meteen want zwijgende moordlustige clowns hebben we al vaker gezien. Wel een leuke verassing als de clown wordt geconfronteerd met zijn dochter, geniaal gewoon wat daarop volgt! En dat einde haha. Film is zeker wel vergelijkbaar met Terrifier, maar eigenlijk vond ik Terrifier te braaf en te weinig verrassing hebben. Geef mij deze trash maar!

Goede tip van Jeroen dus

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.