• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Mijn review van A Horrible Way To Die (2010), tip van Collins

88 min - FTV

Punten: 88+9=97

Totaal: 640+97=737

Score: 4*

https://www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2011/08/horriblewaytodie.jpg

Niet meteen wat ik onder de categorie Female Horror verwachtte, maar niettemin een erg fijne film van Wingard, die toch wisselvallig uit de hoek kan komen.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

35. Naboer (2005). Een tip van Shaky.

75 minuten - FTV

Punten: 75 + 8 = 83 (Totaal: 3333 + 83 = 3416)

3.5*

https://4.bp.blogspot.com/-hJHefaXbH_E/VQfOevQno2I/AAAAAAABwWw/dVnw9n4MbE0/s1600/10.png

Review.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

5. The Lodgers (2017). Een tip van Collins

waarvoor mijn dank.

92 minuten (FTV)

Punten: 92+9=101

4,0*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMmY0YTYzMmMtMDdkMC00MmI5LWIzNDYtN2NkZGUyYzBmNDkyXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SY1000_CR0,0,1500,1000_AL_.jpg

Zeer aangenaam verrast door dit uiterst sfeervolle filmpje waar ik nog nooit eerder van gehoord had. Op visueel vlak een pareltje en bovendien uitstekend acteerwerk van vooral Charlotte Rega in de rol van de zeer mooie Rachel.

Om dit filmpje te kunnen waarderen kun je denk ik in eerste instantie het beste de "Wat betekent het allemaal" vraag achterwege laten en je gewoon laten onderdompelen in het schitterende mysterieuze wereldje van wat je voorgeschoteld krijgt. Voor mij was dat alleen al een reden om deze film hoog te waarderen. Maar er zit natuurlijk wel degelijk een goed verhaal achter. Het e.e.a. is al uitstekend verwoord door EIGER3970 in wiens uitleg ik mij wel kan vinden.

Misschien deze film toch nog maar eens opnieuw bekijken maar dan niet met Engelse- maar met Nederlandse ondertiteling. Dan is het verhaal voor mij nog beter te volgen.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever wrote:

Nou ja ik voelde het wel aankomen dat het je ding niet ging zijn. Je had em al redelijk lang in bezit en pas nu bekeken dat was al een teken aan de wand. Ik vrees een beetje voor The Head dat je die misschien ook saai gaat vinden dan.

Ik heb minimaal rond de 550 (VOD) films in mijn bezit die ik nog wil bekijken, En er komen er steeds weer nieuwe films bij. Dat is ook een reden dat sommige films wat langer op zich laten wachten. Tja of ik 'The Head' goed ga vinden weet ik natuurlijk niet maar dat lig er vooral aan of het verhaal me pakt en of het stijlvol en spannend zal zijn. Op zich kan ik een romantische film best hebben, een beetje zwijmelen op zijn tijd is niks mis mee! Echter moet je eigen kunnen vereenzelven met de personages (iets wat puur afhankelijk is van eigen smaak) en dat kon ik hier helaas niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein ik ben toch veel selectiever geworden in het samenstellen van een watchlist. Toen we gingen draften gooide ik alles wat ik nog niet had gezien op de kijklijst al was met de achterliggende gedachte om te kunnen stemmen achteraf bij het KO gedeelte.

Bij onze toplijst horror zouden er dat gewoon veel te veel zijn geworden en je mpet er maar enkele tussen hebben die hun lijstjes vol droppen met arthouse, psychologische en thrillers met horrorelementen waar ik 90% van de tijd niets mee kan en die ik gerust kan overslaan.

Niks persoonlijks ook tegen bepaalde users maar ondertussen weet ik wel dat de keuzes van oa Onderhond en Dying Rose films zijn die ik 9 kansen op 10 ga overslaan. De tips van remorz klonken vaak wel interessant maar een succes zijn ze voor mij nog niet geweest. Ik lees altijd premises en summier wat reacties ongeacht het thema of de tipper, het kan altijd wel dat er toch iets is wat me kan triggeren. Wellicht dat anderen ook iets hebben ach die alex weer met zijn ouwe meuk of trash daar gaan we onze kostbare tijd niet aan verdoen

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Grappig. Als ik een film wil gaan bekijken bekijk ik eerst de recensie daarvan door Onderhond. Als zijn waardering 3,5* of hoger is, dan ga ik de film hoogstwaarschijnlijk bekijken. Kan eigenlijk nooit tegenvallen, uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Ben wel blij trouwens dat ik aangehaakt ben. Vanmorgen een zeer mooie film bekeken dankzij een tip van Collins.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Grappig. Als ik een film wil gaan bekijken bekijk ik eerst de recensie daarvan door Onderhond. Als zijn waardering 3,5* of hoger is, dan ga ik de film hoogstwaarschijnlijk bekijken. Kan eigenlijk nooit tegenvallen, uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Ben wel blij trouwens dat ik aangehaakt ben. Vanmorgen een zeer mooie film bekeken dankzij een tip van Collins.

Ik ken al een uitzondering dan: Pop Skull (2007)

En Collins ik vind misschien niet al zijn tips geslaagd maar ze zijn meestal wel 'speciaal' saai kan ik ze alvast nooit noemen.

Trouwens er zijn nog een hoop thema's waar je nog een tip mag geven

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Absoluut dieptepunt van de door Onderhond hoog gewaardeerde horrorfilms is voor mij nog altijd:

964 Pinocchio (1991). https://www.moviemeter.nl/images/cover/20000/20400.300.jpg?cb=1415974983

Dit was mijn recensie daarover:

Altijd gedacht dat Tetsuo (1989) van Tsukamoto de meest absurde film was die ik ooit gezien heb maar deze Pinocchio van Fukui is nog een graadje erger. Ik ben er vanmorgen mee begonnen en ik ben er zo'n 5 uur later met tal van onderbrekingen er eindelijk in geslaagd hem helemaal af te kijken. Dat mij dat zo veel moeite heeft gekost spreekt natuurlijk niet in het voordeel van deze film die voor mij als een van de meest afgrijselijke films die ik ooit gezien heb te boek zal gaan staan. Van die bijna 5 minuten lange kotsscène zou ik bijna zelf van gaan kotsen en dan heb ik het nog niet gehad over die door de straten rennende en kermende Pinocchio die mij bijna een zware hoofdpijn leek te gaan bezorgen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar genoeg hierover. Deze film was voor mij dus 100 keer niks. Meer over deze film wil ik niet kwijt en ik ga daarom ook niet vragen wat andere mensen in godsnaam wel in deze film zien. Dat levert toch alleen maar nutteloze discussies op.

1,0* omdat ik nu eenmaal niet minder geef.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Heerlijke film

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Haha. Zeer benieuwd hierdoor.

En auw alexspyforever, hitting me where it hurts ?.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Probleem is dat ik meer een alleskijker ben, ik sluit niet veel films uit! Tenminste...in het horrorgenre. Al probeer ik daar wel enigszins het amateuristische fan-werk te vermijden. Maar daarnaast kijk ook naar Blockbusters, Super Hero's, Aziatische films (actie en/of historisch), oorlog, kostuumdrama's, Western, SF en wat zoal nog niet meer. Er zijn natuurlijk wel genres die ik meestal niet aan begin en bepaalde regisseurs of acteurs/actrices die ik een tijdje heb geprobeerd, zijn soms duidelijk niets voor mij en die sla ik dan over! Een plot lezen doe ik soms maar mijn ervaring leert wel dat die me juist op het verkeerde idee brengen. Hoe vaak ik het, al niet ben tegengekomen dat ik op basis van een plot een grote teleurstelling heb moeten verwerken. Visa Versa ook wel natuurlijk maar minder! Reacties lees ik regelmatig pas achteraf, ik vind namelijk dat het mijn objectiviteit wat beïnvloed. Nu kijk ik ook regelmatig films die erg recent zijn en daar zijn soms geen eens reacties. Kan ook niet echt zeggen dat ik op basis van een collega-MM een film nu niet of juist wel zal gaan kijken. Als bijvoorbeeld de aangehaalde Onderhond een recensie bij een film heeft geplaatst geef dat voor mij nog ook geen garantie dat ik het leuk gaat vinden! Er zijn evenveel films die we beide goed waarderen als ook films waar we mijlen ver uit elkaar liggen. Met ouder werk komt dit iets regelmatiger voor maar ook binnen het recentere werk is dit zeker het geval. Enfin, iedereen zal er denk ik wel een eigen manier op na houden om wat voorwerk te doen, zodat je niet teveel films krijg om te kijken.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

6. Mumsy, Nanny, Sonny & Girly (1969). Een tip van Collins

101 minuten (FTV)

Punten: 101+10=111

3,5*

https://i.pinimg.com/originals/12/6e/59/126e59f18ca21ac51ae49f219fa97074.jpg

Dit is typisch weer een filmpje die het voor mij helemaal moet hebben van de hoofdrolspeelster en dan heb ik het natuurlijk over dat voortdurend in korte rokjes huppelende lekkere ding Girly, zeer mooi gespeeld bovendien door Vanessa Howard. Een van de mooiste scènes vond ik haar partijtje poolbiljart waarbij ze poppen in de holes stopte, die flink gehavend werden als zij er een bal tegenaan stootte. Ook haar duivels lachje was om van te genieten vooral in die scène met de kookpan op het einde. Van de overige karakters kon ik nu niet direct enthousiast worden. Hun acteren vond ik onder de maat. Neen, het is Girly die voor mij de show stal en die deze film bij mij in waardering ruim over het gemiddelde heen tilde.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Probleem is dat ik meer een alleskijker ben, ik sluit niet veel films uit! Tenminste...in het horrorgenre. Al probeer ik daar wel enigszins het amateuristische fan-werk te vermijden. Maar daarnaast kijk ook naar Blockbusters, Super Hero's, Aziatische films (actie en/of historisch), oorlog, kostuumdrama's, Western, SF en wat zoal nog niet meer. Er zijn natuurlijk wel genres die ik meestal niet aan begin en bepaalde regisseurs of acteurs/actrices die ik een tijdje heb geprobeerd, zijn soms duidelijk niets voor mij en die sla ik dan over! Een plot lezen doe ik soms maar mijn ervaring leert wel dat die me juist op het verkeerde idee brengen. Hoe vaak ik het, al niet ben tegengekomen dat ik op basis van een plot een grote teleurstelling heb moeten verwerken. Visa Versa ook wel natuurlijk maar minder! Reacties lees ik regelmatig pas achteraf, ik vind namelijk dat het mijn objectiviteit wat beïnvloed. Nu kijk ik ook regelmatig films die erg recent zijn en daar zijn soms geen eens reacties. Kan ook niet echt zeggen dat ik op basis van een collega-MM een film nu niet of juist wel zal gaan kijken. Als bijvoorbeeld de aangehaalde Onderhond een recensie bij een film heeft geplaatst geef dat voor mij nog ook geen garantie dat ik het leuk gaat vinden! Er zijn evenveel films die we beide goed waarderen als ook films waar we mijlen ver uit elkaar liggen. Met ouder werk komt dit iets regelmatiger voor maar ook binnen het recentere werk is dit zeker het geval. Enfin, iedereen zal er denk ik wel een eigen manier op na houden om wat voorwerk te doen, zodat je niet teveel films krijg om te kijken.

Tja dat is een beetje zoals tussen ons. We houden beide van films van oa HG Lewis, William Castle en Roger Corman. JIj houdt dan weer totaal niet van Rollin en ik vind de films van Troma dan weer heel moeilijk te verteren. Ik zal wellicht ook nooit snappen waarom je Rob Zombie zo leuk vind (hoewel je het me eens hebt uitgelegd) maar jij zal ook vast wel denken wat ik dan leuk vind aan sommige trashy erotische horrors.

Waarom vinden jij en wibro Amazonia maar niks en nog redelijk veel anderen ook niet gezien het lage gemiddelde. Uiteindelijk is het wel een goed verhaal. Ok misschien niet goed als horrorfilm maar toch wel wat anders dan wat je meestal krijgt voorgeschoteld. Misschien is deze verkeerd gepromoot, dat men een zware exploitatie verwachtte met veel gore.

En wibro deelt genereus punten uit aan Girly (te begrijpen dat ze in Amerika de titel hebben verkort tot Girly) enkel om de performance van het hoofdkarakter terwijl het verhaal en de andere karakters weinig voorstellen; Ik ben het grotendeels met hem eens en kom dan weer niet verder dan 2* gewoon omdat het me op een gegeven moment niet meer kon boeien beetje zoals bij jou met Amazonia.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Registratie:

28 O Estranho Mundo de Zé do Caixão (1968) oeps sorry maar ook van alexspyforever::

80 minuten - FTV

Punten: 80 +8=88; Totaal: 3076+88= 3164

2*

https://fredanderson.typepad.com/.a/6a017d4117b2c6970c01a3fcf7c817970b-600wi

Ik kan niet zeggen dat ik ooit van José Mojica Marins had gehoord maar blijkbaar is hij een cultregisseur binnen de Braziliaanse cinema. Als referenties wordt er gesproken over Mario Bava, Luis Bunuel en Russ Meyer. Daarvan kan alleen de eerste regisseur op mijn waardering rekenen. Enfin het was tijd voor een kennismaking en dat deed ik met deze anthologie-film, alhoewel het meer voelt als een verzameling van drie kortfilms zonder echte rode draad.

Het eerste gaat over een succesvolle poppenmaker en z'n vier dochters. Dit was een veelbelovend maar verder voorspelbaar filmpje. Echter door te focussen op bijzaken en een korte tijdsduur, is het niet heel goed werd uitgewerkt. 2,5 *

In het tweede ‘Obsessie' genaamd, is een verloren cadeautje de aanleiding tot (suggestieve) necrofilie. Een poging om een pervers thema aan te kleden met een vertederend kleedje. Het resultaat is in elk geval een niet boeiend portret dat op een ietwat pretentieuze wijze met wat emoties flirt. 1,5*

In het laatste deel, ‘Ideologie',komt Marins zelf opdraven als de sinistere professor Oaxiac Odez met een controversiële levensvisie; dat niet liefde de sterkste manifestatie van de wil is, maar het instinct. Blijkbaar Marins meest gewelddadige film. Ideaal dus om de kijker, die bij het tweede deel in slaap was gesukkeld, weer wakker te prikkelen. Helaas worden de taferelen van martelingen en kannibalisme begeleid doordat de professor een groot gedeelte aan het woord was om filosofieën uit te leggen. Dat veroorzaakte dat een echt schok-effect uitblijft. Een goede beschrijving had kunnen zijn; een torture-horror avant la lettre 2,5 *

Mijn eerste kennismaking was helaas dus geen groot succes, maar wie weet komt er nog eens een vervolg?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Registratie:

28 O Estranho Mundo de Zé do Caixão (1968) oeps sorry maar ook van alexspyforever::

80 minuten - FTV

Punten: 80 +8=88; Totaal: 3076+88= 3164

2*

Ja hé wie is nu de moeilijke hier? Nu stuur ik jou geen tips meer op hoor

Nu goed ik heb de film ook slechts 2,5* gegeven.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

alexspyforever wrote:

ik vind misschien niet al zijn tips geslaagd maar ze zijn meestal wel 'speciaal' saai kan ik ze alvast nooit noemen.

Dank je. Ik selecteer meestal een aantal films die aansluiten op het thema. De succesnummers, die iedereen kent, vallen af. Mijn voornaamste selectiecriterium is het aantal stemmen. Een film met weinig stemmen heeft de voorkeur. Ik tip overigens alleen films die ik goed vind. En daar zitten wel eens hele speciale films tussen

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Sinds ik vorige week aanhaakte op dit topic inmiddels 6 films bekeken waarvan ik The Lodgers verreweg het beste vond. Hadden er 7 kunnen zijn als ik Don't Fuck in the Woods had afgekeken maar die vond ik zo bedroevend slecht dat ik er al na 20 minuten de brui aan heb gegeven. Uiteraard wel jammer dat ik er vanaf het begin niet bij ben geweest maar ja met temperatuurtjes boven de 25 gaat wibro geen films bekijken maar zit die lekker op een terrasje met een pot bier genietend van alle jonge dames in korte rokjes of Girly's die de revue passeren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Sinds ik vorige week aanhaakte op dit topic inmiddels 6 films bekeken waarvan ik The Lodgers verreweg het beste vond. Hadden er 7 kunnen zijn als ik Don't Fuck in the Woods had afgekeken maar die vond ik zo bedroevend slecht dat ik er al na 20 minuten de brui aan heb gegeven. Uiteraard wel jammer dat ik er vanaf het begin niet bij ben geweest maar ja met temperatuurtjes boven de 25 gaat wibro geen films bekijken maar zit die lekker op een terrasje met een pot bier genietend van alle jonge dames in korte rokjes of Girly's die de revue passeren.

Ouwe snoeper

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Ook Hansel and Gretel Get Baked niet afgekeken ondanks dat ik de roodharige Gretel best wel een aantrekkelijke dame vond. Het verhaal vond ik gewoon helemaal niks en ik heb geen zin om mijn tijd te verspillen met het bekijken van dit soort bagger. Tja, er zijn grenzen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Don't Fuck in the Woods was best vermakelijk, al helpt de korte speelduur van een uur daar ook wel mee. Hansel & Gretel Get Baked (2013) duurt 100 minuten en dat vind ik toch te lang voor een low budget B-film die qua verhaal toch niet zo aanlokkelijk klinkt. Daar begin ik dus ook niet aan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

47. Extraordinary Tales (2015)

tip van joolstein

Animated

74 minuten + FTV (74 + 7 = 81) Totaal: 4448 + 81 = 4529 punten

3*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDcwYzQ5NjUtMjRmZi00Mjc2LThmMzYtY2U1MmZiMTllMTgxXkEyXkFqcGdeQXVyNzU1NzE3NTg@._V1_CR0,45,480,270_AL_UX477_CR0,0,477,268_AL_.jpg

Niet echt een verwachtingspatroon bij deze Poe anthology in animatievorm. Leuk is dat ze een aantal bekende acteurs uit de horrorwereld hebben gebruikt voor het inspreken van de rollen. Dat elk van de 5 filmpjes hun eigen stijl hadden zorgde dan wel voor een leuke afwisseling. Dat wil daarom niet zeggen dat ik ze allemaal even leuk vond. het 2de verhaal van The Tell Tale heart vond ik lelijke animatie en het verhaal zei me ook niets. Het enige leuke is dat de stem komt van Bela Lugosi die al een hele tijd geleden gestorven is. House of Usher was best wel sfeervol maar ook daar viel het verhaaltje me toch wat tegen. Bij The Facts in the Case of M. Valdemar had ik door het thema en de manier van animeren het grootste horrorgevoel. Zonder meer het beste met een figuur die veel weg had van Vincent Price. The Pit and the Pendulum leek inderdaad erg op de filmpjes uit een videogame, maar vond het best tof gedaan al is het hier ook meer poëzie dan een echt verhaal. Visueel is The Masque of the Red Death het beste en ook tof dat er maar iets van 2 zinnetjes dialoog zijn en voor de rest de beelden te laten spreken. Dan is er nog het verbindende verhaaltje waarin Poe zelf als raaf (dit verwijst natuurlijk naar The Raven) een gesprek houdt met de dood, in de vorm van standbeelden en een zachte vrouwenstem. Genetbaar is het wel al zal ik toch liever de Corman verfilmingen opzetten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

John Milton

wibro

Omdat het vandaag de grote dag is van de kermis (ook wel de foor genoemd) in mijn gemeente (Tongeren, helemaal in het zuiden van Belgisch Limburg) vond ik het interessant om dit als een horrorthema te gebruiken. Ik noem het voor de gelegenheid Amusement Fair. Naast kermis als setting zijn ook toegestaan pretpark, themapark, circus, clowns en poppentheater.

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

‎Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Mijn tip: Zombieland (2009)

Speelt zich in de laatste 20 minuten in een pretpark af. Tevens ook het mooiste gedeelte van de film.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDQ1MzM3NjA0N15BMl5BanBnXkFtZTcwOTgyODYxNw@@._V1_SY1000_CR0,0,1502,1000_AL_.jpg

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

wat mij betreft een goeie! als ik het me goed herinner kan Alexspy er beduidend minder mee

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

wat mij betreft een goeie! als ik het me goed herinner kan Alexspy er beduidend minder mee

Juist het pretpark gedeelte is eigenlijk het enige gedeelte dat ik nog een beetje leuk vond. Maar sowieso is de hoofdrolspeler verteller keivervelend.

En mijn favoriete actrice Abbie Breslin zit er wel in maar ze krijgt weinig leuk te doen.

De sequel zal met dezelfde personages zijn nou dan laat ik die ook lekker links liggen. Jij gaat die sowieso kijken neem ik aan dus hoor ik het wel van jou of Abbie deze keer wel een meer beduidende rol heeft.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Over Freaks was ik nu niet bepaald enthousiast. Verre van dat zelfs.

Dit schreef ik erover:

Vanmorgen weer eens opnieuw bekeken en ik vond deze film dus helemaal niks. Ik kon absoluut niet met de personages meevoelen en er werd bovendien door de valide mensen slecht geacteerd, wat niet verwonderlijk is want de destijds bekende acteurs in Hollywood bedankten er voor om naast freaks te acteren. Ze vreesden namelijk voor hun imago. De film werd destijds zeer slecht ontvangen en werd zelfs in de ban gedaan. Ik kan het me van de ene kant best voorstellen. Op zijn zachtst gezegd zou men kunnen spreken van exploitatie van lichamelijk gehandicapten. Mijn vraag is of men heden ten dage nog wel zulke films zou kunnen maken zonder op weerstand te stuiten? Ik betwijfel het.

En wat de film zelf betreft; een derde deel van de film was er destijds uit geknipt, zodat de film ook helemaal niet af is. Daar kom nog bij dat er slecht geacteerd werd, zoals ik al eerder zei. Moet ik dan deze film als een meesterwerk beschouwen zoals sommige users plachten te doen? Dat er goed geacteerd wordt in een film is voor mij een vereiste en een film moet ook af zijn. Het einde leek nergens op. Gezien het feit dat ik niet in het minst geroerd werd door de gehandicapte personages, kan ik voor deze film alleen maar het laagste cijfer geven. Helaas!

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Freaks is ergens in het begin al getipt door iemand bij Black & White.

Ik snap de dubbele tip wel; vond het zelf ook een dijk van een film

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Over Freaks was ik nu niet bepaald enthousiast. Verre van dat zelfs.

Dit schreef ik erover:

Vanmorgen weer eens opnieuw bekeken en ik vond deze film dus helemaal niks. Ik kon absoluut niet met de personages meevoelen en er werd bovendien door de valide mensen slecht geacteerd, wat niet verwonderlijk is want de destijds bekende acteurs in Hollywood bedankten er voor om naast freaks te acteren. Ze vreesden namelijk voor hun imago. De film werd destijds zeer slecht ontvangen en werd zelfs in de ban gedaan. Ik kan het me van de ene kant best voorstellen. Op zijn zachtst gezegd zou men kunnen spreken van exploitatie van lichamelijk gehandicapten. Mijn vraag is of men heden ten dage nog wel zulke films zou kunnen maken zonder op weerstand te stuiten? Ik betwijfel het.

En wat de film zelf betreft; een derde deel van de film was er destijds uit geknipt, zodat de film ook helemaal niet af is. Daar kom nog bij dat er slecht geacteerd werd, zoals ik al eerder zei. Moet ik dan deze film als een meesterwerk beschouwen zoals sommige users plachten te doen? Dat er goed geacteerd wordt in een film is voor mij een vereiste en een film moet ook af zijn. Het einde leek nergens op. Gezien het feit dat ik niet in het minst geroerd werd door de gehandicapte personages, kan ik voor deze film alleen maar het laagste cijfer geven. Helaas!

Neen, ik denk dat geen enkele film verplicht is om door iedereen als een meesterwerk te worden gezien. Maar als je de film op slecht acteerwerk afbrandt en vervolgens Zombieland gaat tippen, dan ga ik toch wel even met mijn wenkbrauwen fronsen. Ik vind het juist heel sterk dat ze deze keer eens geen mensen moesten inhuren om de mensen met een beperking te laten spelen zoals dat wel vaker het geval is. Je mag het exploitatie noemen maar veel van de gehandicapten zaten in het echt in het circus of hadden hun eigen show en verdienden daar hun brood mee.

Een film als Freaks kunnen ze vandaag niet meer maken, net zo min als een film als Cannibal Holocaust. Dan krijg je meteen dieren- en mensenrechtenorganisaties op je dak. Dus moet je het met een gedrocht zoals The Green Inferno doen met weinig gore en naakt. Dan kunnen ze beter van die 'genres' afblijven als het toch niet allemaal zo braaf mogelijk moet.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Ik heb eerst deze film willen tippen:

Balada Triste de Trompeta (2010)

De hoofdrollen worden daarin gespeeld door twee clowns. Het verhaal speelt zich af in de Spaanse Burgeroorlog. Uitstekende film trouwens maar het is al genomieerd door Shaky in het thema Arthouse en Experimental.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Heerlijk filmpje he wibro.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.