• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Ik heb alles nog eens doorgenomen vanaf het begin en ik miste dit sadistische filmpje dat eigenlijk thuis zou horen onder Female horror:

The Loved Ones (2009)https://www.moviemeter.nl/images/cover/59000/59205.300.jpg?cb=1378505393

Dit schreef ik erbij:

Zo, nu kan die wel weer. Even bijkomen. Sommige films zijn echt boring, langdradig dus. Ook deze film had iets van boring, alleen had dat woord hier een heel andere betekenis .

Over de film verder;

Een zeer effectieve horrorfilm met bovendien een zeer sterk thriller gehalte en dat werkt dus. De sfeer was uitstekend, de horror werd naar een climax opgevoerd tót de kelder scène eigenlijk. Die scène vond ik een duidelijk minpuntje. Dat had van mij best anders gemogen, paste ook niet echt in deze verder uitstekende film. Het acteerwerk van die sadistische Lola en haar creepy vader was meer dan uitstekend, had niet beter gekund volgens mij. Ik houd trouwens wel van "bad girls".

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

John Milton

wibro

Het publiek voor silents is niet zo groot dus over naar een volgend thema: Animals & Nature. Horrorfilms waarin de natuur (fauna en/of flora) zich tegen de mens keert. Dat kan gaan van een lief dier dat plots een monster wordt (Cujo), flora die mensen gaan klonen of op andere manieren aanvallen (Invasion of the Body Snatchers, Day of the Triffids, The Ruins) tot natuurrampen (hoewel ik daar niet meteen een voorbeeld van weet die voor horror door kan gaan). Dieren die door middel van manipulatie gemuteerd of vergroot zijn vallen niet onder dit thema, dat thema komt later nog aan bod.

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

‎Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Deze heeft Alexspyforever al gezien zie ik.

Phase IV (1974)

Saul Bass de regisseur was een grafisch ontwerper die veel openingscredits en posters voor films maakte.

Het horrorgehalte valt mee maar het is cinematografisch een lust voor het oog met een typisch 70s geluid.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

JM past.

Jaws tippen heeft weinig zin

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Een grote guilty pleasure van me maar aan de andere kant zijn er ook geen grote aanraders, afgezien van het bekende spul

White Dog (1982) dan maar. Niet de leukste, maar wel goed en heeft relatief weinig stemmen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

JM past.

Jaws tippen heeft weinig zin

Ik moest er laatst nog aan denken toen ik mijn externe harde schijf aan het nazien was, maw beslissen welke ik er af ging gooien en welke houden. Neen Jaws stond er niet op, die is al een tijd geleden uit de collectie verdwenen. Ik stuitte wel op een soort Jaws spin-off:

Orca (1977)

Haaienfilms zijn niet echt mijn ding, maar bovenstaande toch wel vermakelijk. Niet sterk genoeg om hem te nomineren maar vond die persoonlijk veel leuker dan de klassieker van Spielberg.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

alexspyforever wrote:

Ik moest er laatst nog aan denken toen ik mijn externe harde schijf aan het nazien was, maw beslissen welke ik er af ging gooien en welke houden.

Toevallig, dat heb ik ook gedaan vanmiddag, zowat een terrabyte weggegooid. Als ik dat vorige week had gedaan had ik de aanschaf van wéér een externe harde schijf nog wel wat uit kunnen stellen

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Mijn tip: Annihilation (2018)https://www.bright.nl/sites/default/files/styles/liggend/public/content/images/2018/03/14/180314-annihilation-h.jpg?itok=y_E-hTCW

Dit schreef ik o.a. hierover:

Wat de betekenis van het verhaal is daar ben ik nog niet achter maar dat neemt niet weg dat op audiovisueel vlak dit een prachtige film is. Tja, bij een film draait het niet alleen om het verhaal maar ook vooral wat je aan beelden voorgeschoteld krijgt. En die beelden in deze S/F film logen er niet om. De sprookjesachtige hel van de Shimmer werd schitterend weergegeven.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ah. Ja dat is een goede tip!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Long Weekend (2008)

Geen absolute aanrader, wel een tof filmpje met wat mysterieuze elementen. Lekker 3.5* filmpje dus.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

The Bay (2012), geen twijfel. Gruwelijk overtuigende found-footagecompilatie die suggestie afwisselt met gore.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik moest er laatst nog aan denken toen ik mijn externe harde schijf aan het nazien was, maw beslissen welke ik er af ging gooien en welke houden. Neen Jaws stond er niet op, die is al een tijd geleden uit de collectie verdwenen. Ik stuitte wel op een soort Jaws spin-off:

Orca (1977)

Haaienfilms zijn niet echt mijn ding, maar bovenstaande toch wel vermakelijk. Niet sterk genoeg om hem te nomineren maar vond die persoonlijk veel leuker dan de klassieker van Spielberg.

Hear hear! ik had ook totaal geen hoge verwachtingen van deze film .

En hij was regelmatig op tv , toch maar een keer een kans gegeven .

En tot mijn verbazing een behoorlijk onderschatte film , erg leuk ,,hier had de orca ook een motief en dat was mooi in beeld gebracht .

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Hij word niet gewaardeerd .

maar ik heb me hier mee erg vermaakt , maar dat komt ook omdat ik niet veel gewend was .

Maar was lekker zieke film

dus mijn tip is deze ongeneerde Bird ripp of.

El Ataque de los Pájaros (1986)

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Als dit is toegstaan kies ik voor: Bug (1975)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/910k3Fv9cpL._SY606_.jpg

Mijn recensie bij de film:

Bug, is de laatste film waar horrorregisseur William Castle als schrijver en producer aan mee heeft gewerkt. Het regisseren liet hij ditmaal over aan regisseur Jeannot Szwarc. Maar het is dan ook meer dan logisch dat dit geen typische mutant insecten-film in het sub-genre is. Het begint alsof was het een rampenfilm met de genoemde aardbeving uit het plot. Echter na de bevingen komen de kakkerlakken te voorschijn gekropen. En gelukkig voor ons is het niet het macho scenario wat we te zien krijgen. Geen leger en deskundigen die de strijd aanbinden tegen de insecten. In plaats daarvan komt de focus compleet op James Parmiter (Bradford Dillman) te liggen. En hoe... Verwacht ook geen chaos want de vuurspuwende kakkerlakken zetten de boel niet op de gebruikelijke manier opstelten Dat wil niet zeggen dat er geen mooie beelden zijn van deze friemelende kruipers. Ondanks dat de naam Castle je misschien aan gimmicks doet denken. Is daar hier geen sprake van, de film heeft een dieper verhaal en stemt zelfs tot nadenken. Wederom een goed voorbeeld van hoe grandioos regisseur William Castle was en hoe bereid hij was om zijn publiek uit te blijven dagen zonder ook maar ergens voor terug te deinzen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein

Fijn dat je die hebt getipt, zo is William Castle wel aardig vertegenwoordigd hier. Inderdaad geen gimmicks maar het concept is op zich bijna zo geniaal als The Tingler. Castle is ook nooit de man geweest van de vele actie of massale paniekscènes. Soms verwerkte hij wel eens bizarre of zelfs komische dingen in zijn films maar ben blij dat hij vooral sfeervolle horror maakte met leuke vondsten. Al is hij erg verschillend van mijn andere favoriet HG Lewis, ik vind ze beide geniaal op hun eigen manier en passioneel in hun vak.

Uiteraard toegestaan maat, een flinke bedreiging zijn die beestjes zeker!

Mijn eigen tip wordt er ook eentje uit de jaren 70. Piranha is een guilty pleasure zeg maar met erg slecht uitziende vissen maar oh zo vermakelijk. Maar ik ga ook voor een film met ongewerveld gevaar. Het mogen dan de meest nuttige zijn, mensen willen ze meestal niet in huis. Erg aaibaar zijn die achtpotige beestjes niet, maar desondanks wel fascinerend. Arachnophobia is denk ik wel een van de meest voorkomende fobieën. neen het is niet de film met die titel die ik tip, wel een van zijn voorgangers. Voor mij de ultieme creepy crawly film!

Kingdom of the Spiders (1977)

https://www.pophorror.com/wp-content/uploads/2017/12/jump.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

46. Kalevet (2010)
tip van Fransman
Slasher
90 minuten + FTV (90 + 9 = 99) Totaal: 4349 + 99 = 4448 punten
2*

https://static.titlovi.com/img/0203/203144-tt1754000.jpg

Noodless noemt de film onvoorspelbaar wat ik nu eigenlijk niet vond. Er zijn nogal wat dingen die ik kon voorspellen door camerawerk waarbij de camera inzoomt op een voorwerp die meteen de link legt met wat er wellicht zal volgen pistool, ja dat zal dat meisje wel pakken en de agent bedreigen. Steen ja die zal ie gebruiken om zijne maat de kop in te slaan, bord dat zegt gevaar voor mijnen, hopla haar vriendin vliegt de lucht in. Nu goed dat was 2013 en toen had mijn vriend wellicht nog niet de hopen horrors verzet zoals tijdens horror challenges.

De film heeft wel enkel leuke ideeën maar mist eigenlijk richting, alsof er ter plekke werd geïmproviseerd. De personages hebben elk hun problemen en onderlinge relaties en dat uit zich dan ook wel in de nodige conflicten. Het interessante is dat het zich in een bos afspeelt. Wat ik vooral miste was een echt leuk verhaal en boeiende personages. Enkel dat lesbische meisje was interessant. Dat switchen tussen de personages was wel fijn al kon het me na een tijd niet meer boeien. Dat had misschien met de acties te maken die uiteindelijk toch nog redelijk voorspelbaar en ja cliché bleken. Of misschien zijn de bewoordingen van user james_cameron nog het best redelijk lullig allemaal.

Misschien had het iets kunnen worden als ze de 11:14 aanpak hadden gedaan. Want wat was nu eigenlijk de bedoeling van de regisseur? Zoveel mogelijk mensen die het loodje leggen, dan zijn er eenvoudigere en vermakelijkere manieren om dat te bewerkstelligen.

Fransman, ik zie er eerlijk gezegd niet geweldig veel slasher in, zeker omdat het vaak via ongelukjes, misverstanden en dommigheden gebeurt zonder enige lijn of echte villain. En tja als je dan houdt van gratuit naakt dat hier totaal niet aanwezig is, snap ik je keuze al helemaal niet voor deze film. Ik vond het inderdaad gene vette. Kaal vet dus als ik mij die flauwe woordspeling mag veroorloven.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ik kwam eerder niet verder dan The Birds, maar zoiets bekends tippen heeft ook niet heel veel zin denk ik. Maar deze valt volgens mij ook wel onder het thema: Q (1982).

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Animals & nature

Slugs, Muerte Viscosa (1988)

The Exorcist - vond deze film op Kodi na het downloaden van Apknite. Simpel gezegd, een meesterwerk. Maar eerlijk terugkijkend denk ik dat "The Ring" (Amerikaanse Verbinski-versie) de meest goed gemaakte en enge film is die ik ooit heb gezien. Om een of andere reden is het een beetje een clou geworden, maar als je het een tijdje niet hebt gezien, houdt het echt stand. De beste nummer twee voor mij is Event Horizon en de eerste Hellraiser- en Candyman-films.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

34. Welp (2014). Een tip van Onderhond.

85 minuten - FTV

Punten: 85 + 9 = 94 (Totaal: 3239 + 94 = 3333)

3.0*

http://1.bp.blogspot.com/-L8nvBvs92GU/VSClZHiF0uI/AAAAAAAAjq0/nouNY3CjtSU/s1600/VU%C4%8CI%C4%86%2B(Cub)%2B(6).jpg

Review.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

illfollow wrote:

The Exorcist - vond deze film op Kodi na het downloaden van Apknite. Simpel gezegd, een meesterwerk. Maar eerlijk terugkijkend denk ik dat "The Ring" (Amerikaanse Verbinski-versie) de meest goed gemaakte en enge film is die ik ooit heb gezien. Om een of andere reden is het een beetje een clou geworden, maar als je het een tijdje niet hebt gezien, houdt het echt stand. De beste nummer twee voor mij is Event Horizon en de eerste Hellraiser- en Candyman-films.

Bedankt voor uw bijdrage al denk ik dat uw bericht beter past onder het algemene topic:

Horror

Hier gaat het om geven van tips binnen een bepaald horrorthema. Uiteraard mag u zich hierbij aansluiten.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Na even rust weer met frisse moed, films gaan kijken. Als eerste alle vervolgen van The Exorcist gekeken.

Exorcist II: The Heretic (1977)

Registratie:

26 The Exorcist III (1990) van baspls:

96 minuten - FTV

Punten: 105 +11=116; Totaal: 2764+116= 2880

2,5*

https://3.bp.blogspot.com/-oqbQEOb-_HY/VEKhwkt68CI/AAAAAAABfb4/1Oea3FXWqZ4/s1600/2.png

Alhoewel het boek 'Legion' (een direct vervolg op "The Exorcist") al uit 1983 stamt, sluit het goed aan bij horror uit de jaren '90. In die periode werden er vele horror's (Thriller met een horror-element )gemaakt, die draaide om een detective die op onderzoek uit ging.Zodoende zien we hier dan ook Inspecteur Kinderman jacht maken op de Gemini Killer aka James Venamun (Brad Dourif, de stem van Chucky) En ook al is deze veel nauwer verbonden met de klassieker uit 1973, is het maar verder aan de magere kant. Er worden maar weinig griezelige beelden getoond, zelfs nog minder dan deel twee, al zijn deze soms nog wel effectief. Gek was de aanwezigheid van al dan niet bedoelde humor?

Na wat ik lees schijnt de studio niet tevreden te zijn geweest en toevoegingen hebben gedaan in de film, met als gevolgd dat het resultaat nogal rommelig was. Echter als er nog minder horror-elementen aanwezig waren, rust de film dus nog meer op de dialoog en of ik dan de film beter had gevonden? Het is voor mij nu nog net een acceptabele horrorfilm.

Exorcist: The Beginning (2004)

Dominion: Prequel to The Exorcist (2005)

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Registratie:

27 Schiave Bianche: Violenza In Amazzonia (1985) van alexspyforever::

90 minuten - FTV

Punten: 90 +9=99; Totaal: 2880+99= 2979

2*

https://2img.net/h/i307.photobucket.com/albums/nn305/like2sleep/nice/amaz34.jpg

In bepaalde landen werd deze film Cannibals Holocaust 2 genoemd maar de film heeft er niets mee van doen. Een betere titel was misschien 'Trapped Titties' geweest. Er zijn wel een paar degelijke gore-scenes maar het grootste gedeelte van de film wordt in beslag genomen door een tranen-trekkend liefdesverhaaltje bij een stam koppensnellers. Gecombineerd met slecht geïntegreerde stockbeelden van dier eet dier. Dit alles gebracht in een smeuïge waargebeurde vorm van; "Ik heb een Amazone-stam overleefd" En juist doordat ze de stam meer willen romantiseren kwam er meer vooroordelen over inboorlingen in de film aanbod dan in menig andere Kannibalen-film. Over het acteerwerk van Elvire Audray zal ik niets zeggen maar het was duidelijk te zien dat ze 25-jarige oud was terwijl ze moest doorgaan voor een 18-jarige!? Enfin, het interesseerde me totaal niets, eveneens dat hele gedoe rond die stam en de haat-liefde verhouding van Catherine. Dit ging door voor een jungle-exploitatiefilm? Soms met fijne gore-momenten en een hoofdrolspeler die erg prettig voor het oog was, die 95% van de film met niets anders aan dan een dun gras-rok liep...... en het enige waar ik aan kon denken was hoe verdomd saai het was.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Registratie:

28 AfterDeath (2015) van Collins:

88 minuten - FTV

Punten: 88+9=97; Totaal: 2979+97= 3076

2,5*

https://i.ytimg.com/vi/sPM7fnQ21As/maxresdefault.jpg

'Hell is other bitches'

Een uitspraak die in de film voorkwam en die een verbastering is van Jean-Paul Sartre's "De hel zijn de anderen" En in deze film, geregisseerd door Gez Medinger en Robin Schmidt, zien we eveneens personages (vier vrouwen en een man) die zich bevinden na hun dood in een huisje ergens in een limbo wereld tussen leven en de dood. Het enige ander gebouw is een nabijgelegen vuurtoren, die één keer in de zoveel tijd een pijnlijke lichtstraal naar binnen werpt. En net als in dat theaterstuk treden de personages voortdurend met elkaar in discussie in een poging om aan hun situatie te ontsnappen. Mijn vermoeden bestaat dan ook dat we hiervan doen hebben met een versie van die eenakter.

Deze Britse film ziet er verder wel goed uit met zijn grijze filters, en lijkt niet erg op een low-budget-film. De cast was redelijk competent. Helaas moesten ze soms houterige dialogen uitkramen en hebben ze de verhaallijn helaas niet tot zijn volledige potentie ontwikkeld. Maar het bleef wel mijn aandacht houden, misschien ook omdat dit buitenbeentje wel enigszins wat charme bevatte! Het gaf me zowel amusement als ergernis. Over het algemeen is dit dan ook geen film die ik nog een keer zal willen zien, maar het is er wel één waar ik nog met enig plezier naar heb gekeken.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

FillumGek wrote:

Een grote guilty pleasure van me maar aan de andere kant zijn er ook geen grote aanraders, afgezien van het bekende spul

White Dog (1982) dan maar. Niet de leukste, maar wel goed en heeft relatief weinig stemmen.

Ik heb er meteen op gestemd. Was hem al vergeten maar wel degelijk gezien toen. Aparte film vond ik het.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Thema 3 op rij waarbij ik moet passen . Qua nature is vrijwel alles al genoemd of zijn enkel de overbekende films over. Wat betreft animals: ik ken wel wat horrorfilms met gemuteerde dieren, maar dat was niet de bedoeling omdat dat een ander thema is; films met 'normale dieren' die door het lint gaan zijn al getipt óf ook weer overbekend dat tippen zinloos is.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Registratie:

27 Schiave Bianche: Violenza In Amazzonia (1985) van alexspyforever::

90 minuten - FTV

Punten: 90 +9=99; Totaal: 2880+99= 2979

2*

(afbeelding)

In bepaalde landen werd deze film Cannibals Holocaust 2 genoemd maar de film heeft er niets mee van doen. Een betere titel was misschien 'Trapped Titties' geweest. Er zijn wel een paar degelijke gore-scenes maar het grootste gedeelte van de film wordt in beslag genomen door een tranen-trekkend liefdesverhaaltje bij een stam koppensnellers. Gecombineerd met slecht geïntegreerde stockbeelden van dier eet dier. Dit alles gebracht in een smeuïge waargebeurde vorm van; "Ik heb een Amazone-stam overleefd" En juist doordat ze de stam meer willen romantiseren kwam er meer vooroordelen over inboorlingen in de film aanbod dan in menig andere Kannibalen-film. Over het acteerwerk van Elvire Audray zal ik niets zeggen maar het was duidelijk te zien dat ze 25-jarige oud was terwijl ze moest doorgaan voor een 18-jarige!? Enfin, het interesseerde me totaal niets, eveneens dat hele gedoe rond die stam en de haat-liefde verhouding van Catherine. Dit ging door voor een jungle-exploitatiefilm? Soms met fijne gore-momenten en een hoofdrolspeler die erg prettig voor het oog was, die 95% van de film met niets anders aan dan een dun gras-rok liep...... en het enige waar ik aan kon denken was hoe verdomd saai het was.

Nou ja ik voelde het wel aankomen dat het je ding niet ging zijn. Je had em al redelijk lang in bezit en pas nu bekeken dat was al een teken aan de wand. Ik vrees een beetje voor The Head dat je die misschien ook saai gaat vinden dan.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

4. Schiave Bianche: Violenzia in Amazzonia (1985) Een tip van alexspyforever

90 minuten (FTV)

Punten: 90+9=99

2,0*

http://www.peek-a-boo-magazine.be/photos/n-film-bounty-killer-1388-14.jpg

Het zoveelste filmpje uit het kannibalen/koppensnellers genre of wat er op lijkt gezien en ja, overdaad schaadt. Aan de gore in dit soort filmpjes ben ik zo gewend geraakt dat het mij inmiddels Siberisch koud laat. De naaktscènes stelden verder ook niet veel voor evenals het romantische verhaaltje. De scène waarin Catherine wraak neemt op de dood van haar ouders vond ik gewoon zeer slecht en ongeloofwaardig. Wat deze film voor mij nog enigszins interessant maakt zijn de mooie beelden van het Amazone oerwoud. Zeer actueel nu omdat de verwoestingen die daarin worden aangericht nu volop in de belangstelling staan. Voor de rest vind ik dit een filmpje om snel te vergeten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.