- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror (en thriller) zonder grenzen
Horror (en thriller) zonder grenzen
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Spoor hem nou niet aan
Wie zijn wij om die jongen te weerhouden om een die hard horrorfan te worden 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Ik ben de laatste dagen aan het denken aan welke film ik zou gaan kijken voor sexplotation. Iemand een idee want ik ben niet echt thuis in dit soort films. Voorlopig twijfel ik tussen
Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
Zit er een aanrader bij of hebben jullie misschien nog andere tips?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vond antichrist de beste van die 3, maar ik zou het geen sexploitation noemen. Nekromantik wel (die heb ikzelf ook gekeken voor dat subgenre) maar om het nou een aanrader te noemen, nee ook niet echt. Weet trouwens niet of er wel aanraders bestaan voor dat labeltje 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben de laatste dagen aan het denken aan welke film ik zou gaan kijken voor sexplotation. Iemand een idee want ik ben niet echt thuis in dit soort films. Voorlopig twijfel ik tussen
Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
Elke film waarin iemand wordt uitgebuit of misbruikt valt binnen dit subgenre. Ik heb enkel Antichrist gezien, ik vond het persoonlijk saaie boel en zou het ook niet meteen een echt exploitatiefilmpje noemen eerder arty (denk ook niet dat het iets voor jou is). Denk dat the Neon Demon of een andere gelijkaardige film eerder passend is. Torture filmpjes kunnen ook altijd a la Hostel, I spit on your grave...
I spit on your grave zou ik aanraden maar dat is omdat ik die zelf leuk vind 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Elke film waarin iemand wordt uitgebuit of misbruikt valt binnen dit subgenre. Ik heb enkel Antichrist gezien, ik vond het persoonlijk saaie boel en zou het ook niet meteen een echt exploitatiefilmpje noemen eerder arty (denk ook niet dat het iets voor jou is). Denk dat the Neon Demon of een andere gelijkaardige film eerder passend is. Torture filmpjes kunnen ook altijd a la Hostel, I spit on your grave...
I spit on your grave zou ik aanraden maar dat is omdat ik die zelf leuk vind
Hostel en i spot on you're Grave heb ik gezien. Ook dingen als grotesque heb ik al bekeken. Ik probeer geen rewatches te doen voor deze challenge. Misschien kan the human centipede wel hiervoor?
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Kan Tenemos la Carne (2016) onder Horrorkruisingen: Fantasy?
Fantasy staat wel bij de genreaanduiding, maar zie het niet zo gauw terug in de trailer.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Hollywood007De eerste twee met name zijn niet echt easy watching, ik vond ze wel de moeite waard maar zeker Salo zou ik geen aanrader noemen... Nekromantik is vooral smerig, van wat ik me kan herinneren.
Als je iets toegankelijkers en vriendelijkers wil hebben is alexspyforever de sexploitatie-kenner volgens mij. 
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
En in de categorie nazi-sexploitation: Ilsa: She Wolf of the SS (1975) - MovieMeter.nl
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Hollywood007De eerste twee met name zijn niet echt easy watching, ik vond ze wel de moeite waard maar zeker Salo zou ik geen aanrader noemen... Nekromantik is vooral smerig, van wat ik me kan herinneren.
Als je iets toegankelijkers en vriendelijkers wil hebben is alexspyforever de sexploitatie-kenner volgens mij.
Het hoeft niet per se toegankelijk te zijn. Het mag best smerig zijn (kan wel tegen veel) en het is tenslotte de bedoeling om eens buiten onze comfort zone te treden, maar ik heb wel graag dat er ook een verhaal inzit, en niet enkel beelden zijn gewoon om te shockeren. De enige die ik tot nu toe bijna ondragelijk to watch heb gevonden is Snuff 102 (2007). Omdat deze op zo een realistische manier is gefilmd dat het lijkt of je een echte snuff movie aan het kijken bent.
En ilsa heb ik ook reeds bekeken 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Kan Tenemos la Carne (2016) onder Horrorkruisingen: Fantasy?
Fantasy staat wel bij de genreaanduiding, maar zie het niet zo gauw terug in de trailer.
Die mag/kan je kijken voor Fantasy hoor! De genre-aanduiding is Fantasy en de film heeft wel degelijk vormen van Fantasie. Zeker als je de vreemde 'seksuele' fantasieën van weirdo Mariano mee rekent.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Die mag/kan je kijken voor Fantasy hoor! De genre-aanduiding is Fantasy en de film heeft wel degelijk vormen van Fantasie. Zeker als je de vreemde 'seksuele' fantasieën van weirdo Mariano mee rekent.
Top, bedankt!
WardT
-
- 274 messages
- 3111 votes
Bone Tomahawk (2015)
Categorie 1: Horrorkruisingen
1b: Avontuur horror
Voortgang: 14/54
Lichte tegenvaller. Begint aardig als B-western met een posse die op pad gaan om een vrouw te redden. Vind het lome tempo goed passen bij het westernsfeertje. Het acteerwerk is ook wel degelijk, alleen Matthew Fox vond ik een miscast. Hij heeft totaal niet de uitstraling die bij deze rol passend zou zijn. De finale lijkt naar een lekker naargeestige climax toe te werken, maar die viel juist net tegen in mijn ogen. Er zit wel wat aardige gore in, maar echt akelig vond ik het niet worden. De Indianenstam weten hun reputatie niet helemaal waar te maken. De ontsnapping is eigenlijk ook zo gepiept. Met een wat sterkere finale had dit een heel vermakelijk filmpje kunnen worden, helaas. Nu blijf je als kijker toch wat onbevredigd achter. 2,5*
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Ik ben de laatste dagen aan het denken aan welke film ik zou gaan kijken voor sexplotation. Iemand een idee want ik ben niet echt thuis in dit soort films.
Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975) Categorie 1: Horrorkruisingen: d) Drama horror
Erg heftige film vond ik, een film die ik dan ook geen rating heb geven. Maar het zijn de persoonlijke ontwikkelingen van één of meer personages die centraal staan. Al worden die personages wel uitgebuit en misbruikt. Zelfs lang verboden geweest in Nederland. Wat direct duidelijkmaak dat het geen aanrader is!
Antichrist (2009) Categorie 2: Horror stijlen: d) Arthouse & surrealisme:
Ik vond deze film tegenvallen vooral door de symboliek en beeldspraak. Bij deze film staat wel de beleving centraal.
Nekromantik (1987) Categorie 3: Gewelddadig: f) Underground:
Is een vreemdsoortige liefdesverhaal. En een lastige om te plaatsen maar ik zal gaan voor Underground. HEt is vooral ook macabere en pervers
Misschien dat alexspyforever een goede tip heeft en anders degene
die bij hem in de lijst staat: Olga's Girls (1964)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Hebben sommige van jullie trouwens een letterboxd account? is lekker makkelijk om te volgen wat iemand bekijkt. 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Hebben sommige van jullie trouwens een letterboxd account? is lekker makkelijk om te volgen wat iemand bekijkt.
Yes! Vind het ook fijn om via Letterboxd mijn lijst bij te houden.
Horror (en thriller) zonder grenzen, a list of films by Chris Theunissen • Letterboxd
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Yep,
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Pee Chang Nag (2007) - The Screen at Kamchanod
Categorie 5 - Undead & Supernatural (blauw)
a. Geesten
Thailand, FTV
Voortgang: 37/54
https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54956.jpg?cb=1432455041
Best goed vermaakt met The Screen at Kamchanod (oftewel Pee Chang Nag) - een horrorverhaal van Thaise bodem. We volgen het team van Dr. Yut, die onderzoek doet naar een mysterieuze gebeurtenis enkele jaren terug: bij een filmvertoning in de jungle, bij een tempel in Kamchanod, zijn volgens de weinige beschikbare bronnen geesten gesignaleerd en mensen verdwenen. Yut, zijn vriendin en zijn collega's hebben de film weten te traceren, en gaan op onderzoek uit. Bij de eerste vertoning van de film voor het team blijkt het inderdaad niet pluis: vanaf die tijd zien ze allerlei verschijningen, geesten, mysterieuze gebeurtenissen, en dit trekt uiteraard lang niet iedereen in het team even goed. In dit middenstuk wordt wel het hele register aan cliche-spookeffecten en jump scares uit de kast getrokken, dat we kennen uit vele andere films (en met name ook uit die tijd).
Maar ondanks dat er inderdaad wel wat minder originele vondsten gebruikt worden, en ondanks dat de acteurs niet meer dan gemiddeld zijn, blijft het lekker wegkijken. Het is een leuk, mysterieus verhaal wat uiteindelijk ook toebouwt naar een te verwachten maar toch passende climax, een nieuwe vertoning van de film in Kamchanod. Ik denk dat veel mensen die enigszins wat met (Aziatische) horror kunnen, en niet compleet een hekel hebben aan J-Horror-achtige films (denk Ju-on, Ringu), een prima avondje kunnen hebben met The Screen at Kamchanod. Ik trok het in ieder geval prima.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
The Alchemist Cookbook (2016)
Categorie 2 - Horrorstijlen (violet)
d. Arthouse/surreal
Verenigde Staten, FTV
Voortgang: 38/54
https://www.moviemeter.nl/images/cover/547000/547690.300.jpg?cb=1474208331
Sean is het zat. Of er echt een hele concrete reden voor is, wordt niet echt duidelijk, maar hij is in ieder geval niet senang in de samenleving - en in The Alchemist Cookbook zien we hou hij zich (met zijn kat Caspar) afgezonderd heeft in een hutje in het bos, alwaar Sean al vereenzamend zich bezig houdt met alchemistisch en occult geexperimenteer. De enige andere persoon in de film is zijn vriend Cortez, die af en toe wat boodschappen brengt en tegelijkertijd ook probeert Sean weer een beetje op het normale pad te krijgen. Ik zal verder plottechnisch mijn mond gaan houden, maar het moge duidelijk zijn dat het op proberen te roepen van een demon zelden een goed idee is.
The Alchemist Cookbook is extreem low budget, met welgeteld twee acteurs, een kat en een possum, een verhaal waarin we vooral de escalerende manie van Sean zien en de overtuigende bezetenheid van eerst Cortez en daarna ook Sean, in plaats van expliciet grafische beelden, en een setting in een boshut cq alchemistisch lab en de lokale bosomgeving. Maar dit werkt prima, al zal ik vast de waarschuwing geven dat het erg traag is en dat lang niet voor iedereen dit een geschikte keuze zou zijn. Als je The VVitch al aan de trage kant vond, zou ik me hier al helemaal niet aan wagen. Toegegeven, ook voor mij was dit best een lange zit, zeker in de eerste helft waarin we vooral Sean zien kamperen, punk en hiphop luisteren terwijl hij in z'n scheikundelab bezig is, en wat in het bos en op het meer aan het kuieren is. Maar alsnog een interessant filmpje, en dikke complimenten voor acteurs Ty Hickson en Amari Cheatom, en regisseur Joel Potrykus en zijn crew voor wat ze hier hebben neergezet. Ik rond 'm naar boven af: 4.0*.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Ik kan me nog herinneren dat in de Horror KO schijnbaar The Autopsy of Jane Doe (2016) nogal goed ontvangen werd. De korte omschrijving is wat vaag, wat voor categorie zou dit onder vallen? Niet toevallig 'Andere undead', nietwaar? 
Heb sowieso nog een paar films die ik eigenlijk nog wel wil kijken, maar die ik niet meer met goed fatsoen in een lege categorie kan stampen. Die moet ik dan maar een keer vrijwillig gaan kijken
.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Ik kan me nog herinneren dat in de Horror KO schijnbaar The Autopsy of Jane Doe (2016) nogal goed ontvangen werd. De korte omschrijving is wat vaag, wat voor categorie zou dit onder vallen? Niet toevallig 'Andere undead', nietwaar?

Heb sowieso nog een paar films die ik eigenlijk nog wel wil kijken, maar die ik niet meer met goed fatsoen in een lege categorie kan stampen. Die moet ik dan maar een keer vrijwillig gaan kijken
. Ik heb deze onder heksen staan
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hier is mijn letterboxd lijst, hoewel ik mij er niet 100% aan heb gehouden
Horror without limits, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
Ik ga jullie ook volgen, joolstein heb ik al. Hollywood007 ik denk niet dat ik zoals Woland beweert een expert ben op het vlak van sexploitation wellicht heb ik wel meer van die oude (jaren 60) gezien en daar kan ik je wel titels van geven. Ik zal je wellicht dezelfde lijst gaan sturen i als ik heb gedaan bij Cikx... Maar ik moet je waarschuwen ze zijn low budget (dus met matig acteerwerk en voice over) en naar hedendaagse normen niet echt schokkend maar er zijn er soms wel tussen met degelijke verhalen.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Hier is mijn letterboxd lijst, hoewel ik mij er niet 100% aan heb gehouden
Horror without limits, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
Ik ga jullie ook volgen, joolstein heb ik al. Hollywood007 ik denk niet dat ik zoals Woland beweert een expert ben op het vlak van sexploitation wellicht heb ik wel meer van die oude (jaren 60) gezien en daar kan ik je wel titels van geven. Ik zal je wellicht dezelfde lijst gaan sturen i als ik heb gedaan bij Cikx... Maar ik moet je waarschuwen ze zijn low budget (dus met matig acteerwerk en voice over) en naar hedendaagse normen niet echt schokkend maar er zijn er soms wel tussen met degelijke verhalen.
je kan me ook vinden tussen je volgers 
ik moet dringend leren hoe ik zo een linkje maak

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als het om deze contest gaat: ik heb wel een ICM-lijst gemaakt voor de contest. Voor een aantal categorieen heb ik nog meerdere opties staan, maar klopt verder wel redelijk. Letterboxd heb ik ooit wel een account op aangemaakt, maar nooit wat mee gedaan.
Ik heb ook ICM maar gebruik dit enkel waarvoor het initieel bedoeld is, om de films die ik heb gezien aan te vinken. Ik heb enkel een free account en ben er niet in geslaagd om er andere lijsten op te maken. Letterboxd vind ik handiger voor de lijsten en ziet er qua lay-out ook mooier uit en is ook iets informatiever dan icm. Ik hou ook een checklist bij op letterboxd en het leuke is dat ik daar kan filteren op decennium/jaar dat kan ik niet op icm.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Ik vind ICM wel lekker overzichtelijk, en ben ook wel fan van de lijstjes.En ach, die ene euro in de maand heb ik er ook wel voor over. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wat je wel en niet op Letterboxd kon, maar ik vond het minder lekker werken - al ziet het er inderdaad wel mooier uit. Uiteindelijk heb ik ook geen zin om het op twee plaatsen bij te gaan houden.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Ik vind ICM wel lekker overzichtelijk, en ben ook wel fan van de lijstjes.En ach, die ene euro in de maand heb ik er ook wel voor over. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wat je wel en niet op Letterboxd kon, maar ik vond het minder lekker werken - al ziet het er inderdaad wel mooier uit. Uiteindelijk heb ik ook geen zin om het op twee plaatsen bij te gaan houden.
Het is inderdaad wel een heel gedoe om op meerdere plaatsen alles bij te houden. Als ik klaar ben met een film ben ik nog een dik kwartier bezig met overal alles aan te vinken en reviews te schrijven 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
1f - Horrorkruisingen: Fantasy
Voortgang: 17/54
https://static01.nyt.com/images/2017/01/20/arts/flesh-image/flesh-image-master768.jpg
Eigenaardig onnavolgbaar filmpje. Bij vlagen is het erg smerig en provocerend. Zo was ik blij dat een scène met betrekking tot menstruatiebloed maar een paar seconde duurde. Er zitten daarentegen ook genoeg gave surrealistische scènes in die mijn aandacht wisten vast te houden. Op gegeven moment had ik geen idee meer waar het over ging, maar de mooie plaatjes maakte dat meer dan goed.
3.5*
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik kon ook niet veel met Cannibal Holocaust, maar laatst A Serbian Film was echt naar. Die kan Cikx beter gewoon niet kijken. Ever.
Die moet ik nog bekijken. Soms is de status van een film best terecht (toen ik jaren geleden Saló keek), maar soms ook onterecht.(beste voorbeeld vind ik The Human Centipede (First Sequence) (2009)- dat is verre van een gore of nare film- in feite vind ik het gewoon een spannende thriller). Weet niet wat ik van A Serbian Film kan verwachten..