- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De volgende ga je dus wel zeker slaapverwekkend vinden dan 
Eigenlijk had ik liever de volgende battle als finale gezien, ben eigenlijk ook niet zo weg van The Shining, bij nazicht heb ik die 2 schamele * gegeven 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1084 votes
In mijn geheugen vind ik the Shining ook minder waard dan de 3.5* die ik hem destijds gegeven heb. Het enige wat me bijstaat is hoe vervelend ik de rollen/personages van Nicholson en Duvall vond.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
4-11 Mother is goed, maar geen horror
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Eigenlijk had ik liever de volgende battle als finale gezien, ben eigenlijk ook niet zo weg van The Shining, bij nazicht heb ik die 2 schamele * gegeven
[/quote]
Had dit dus ook gehoopt op die finale maar ja de loting heeft anders beslist
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
In mijn geheugen vind ik the Shining ook minder waard dan de 3.5* die ik hem destijds gegeven heb. Het enige wat me bijstaat is hoe vervelend ik de rollen/personages van Nicholson en Duvall vond.
Tja wellicht is die wel 2,5* waard maar denk dat ik vooral heb gestemd op de vergelijking van hoe dat ik die 20 jaar geleden ervoer en dan een herziening enkele jaren terug. Ik had zoiets van jee best langdradig, gebeurt toch niet zo veel om het verhaal vooruit te helpen, eigenlijk toch maar een pover verhaal, Jack ziet er al meteen als een wilde uit terwijl dat toch geleidelijk aan moest gaan en dat talent van The Shining tja er wordt toch niet erg veel mee gedaan. Allemaal punten waar ik bij de eerste keer allemaal niet had op gelet omdat ik wellicht overdonderd was door het visuele, het was allemaal zo creepy. Nu ben ik veel meer gewend geraakt en zijn er andere dingen die me meer grijpen. Visueel blijft het magnifiek, maar voor mij mag het toch wat meer zijn dan enkel dat.
En hoewel een film als Mother! mij duidelijk nog veel minder ligt (omdat de hele thematiek mij niet boeit), moet ik wel toegeven dat ik Mother! de kritieken die ik The Shining geef niet kan aanrekenen. Zeker op verhalend vlak is Mother! toch de betere film denk ik.
Volgende keer (als die er komt) geen klassiekers toegestaan dan krijgen we misschien eens leuke verrassingen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
2 films die toch een aandeel hebben gehad in mijn liefde voor het genre
The Exorcist dan toch iets meer
3-5