- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Oeps...battle 15 en 16 ? bij 15 een icoon als tegenstander ...lijkt duidelijk ? en 16 vind ik Jammer. Dat wordt moeilijk.
Ik weet al wat ik ga stemmen bij die battles, bij 14 twijfel ik nog omdat ik beide films matig vind. Dead End vind ik eigenlijk niet echt thuishoren in een een horror KO dus wellicht wordt het toch Neon Demon.
En battle 16 vind ik idd heel jammer omdat dit voor mij duidelijk de beste 2 Franse horrorfilms zijn van de KO. Van mij mogen ze allebei door in tegenstelling tot Haute Tension en Ils die wél al zeker zijn van een plaats bij de laatste 16. Vooral Ils vind ik toch echt wel een zwakke om zo ver te geraken.
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
[klaag]hoe lang duurt zo'n battle wel niet?[/klaag]
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Net zo lang als deze game K.O. Films met meeste stemmen (jaren vijftig) die ik organiseer. Zal wel liggen aan het mooie weer. 
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
Als ik het goed heb mag ik de volgende battle plaatsen?
Battle 14
vs.
T/m 9, 2 verschil
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dead End mag volgens de liefhebbers dus niet worden gezien als (black) comedy maar voor een horror vond ik het nogal slapjes op het grafische en spanning nouja ook niet echt. Een beetje te kolderiek allemaal.
En de Neon Demon is arty en de zogezegde schoonheidskoningin vond ik niet mooi, maar de film had dan toch wel met een goed concept dat weliswaar een betere uitwerking verdiende.
0-3
Noodless
-
- 10047 messages
- 6182 votes
Martyrs uitgeschakeld door een remake.
Uiteraard wel een goeie remake, maar geef mij toch maar het origineel. Gezien het verloop en de stemmen hier groeien de kansen van de SF/horror in deze KO.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Uiteraard wel een goeie remake, maar geef mij toch maar het origineel. Gezien het verloop en de stemmen hier groeien de kansen van de SF/horror in deze KO.
En ik was eerst aan het denken dat de laatste 4: Mother en 3 Franse horrors gingen worden. Dat kan in principe nog altijd al hangt het van de loting af een soms kan je al snel 2 'groten' tegen elkaar krijgen. Ik vond vooral de uitschakeling van Carrie heel bitter al zo vroeg. Nu zou het ook best kunnen dat we Alien of The Thing in de finale gaan zien (of allebei als ze mekaar niet loten). Braindead kan misschien ook nog een belangrijke rol gaan spelen en dat zou ik zeker niet erg vinden.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
1-6
En dan ben ik ook nog een fan van Refn. Maar ND was niet zijn beste werk en Dead End is een verfrissend werkje. Allebeide een 3,5 van mij.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
2-6
Dead End met gemak. Ik hou van mindfucks en twisted reality.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Sorry, ik heb een fout gemaakt. De stand nu is:
3-5
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
5-5 (2,5* - 2*)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
5-5 (2,5* - 2*)
Wel de meerderheid heeft anders beslist...
Tja Martyrs leek me nog vrij origineel de eerste helft tot het duidelijk werd waarom, daardoor alleen al had die er voor mij veel eerder uit gemogen. Idem dito voor Haute Tension met die twist die nergens op sloeg. En Ils tja wat was daar nu beter aan dan die dozijnen andere home invasion films?
Valak
-
- 626 messages
- 405 votes
5-5 (2,5* - 2*)
Het zat voor mij ook héél erg op het randje.
Het is dat me dat gruwelijke, hardcore pure mishandelen en martelen (nog nét niet misbruiken) in de tweede helft van Martyrs me totaal niet ligt. Hoewel ik het uiteindelijke einde en het "waarom" dan wel weer heel vet en uniek vind.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
En Ils tja wat was daar nu beter aan dan die dozijnen andere home invasion films?
Niets misschien, zoals dit geldt voor alle (sub)genres. Maar maakt dat al die films tot slechte films? Alleen maar omdat het al eerder is gedaan? Er zijn honderden liefdesverhalen die keer op keer net iets anders vertelt worden, toch blijven ze hetzelfde. Waarom zal dat met home-invasion niet mogen?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Niets misschien, zoals dit geldt voor alle (sub)genres. Maar maakt dat al die films tot slechte films? Alleen maar omdat het al eerder is gedaan? Er zijn honderden liefdesverhalen die keer op keer net iets anders vertelt worden, toch blijven ze hetzelfde. Waarom zal dat met home-invasion niet mogen?
Neen, niks mis mee. Maar ik heb beetje het gevoel dat er met 2 maten en gewichten wordt beoordeeld als het gaat om Franse versus Amerikaanse horror hier. Verfrissend, origineel hoor ik vaak zeggen bij reviews terwijl het vaak enkele wijzigingen zijn tov van de Amerikaanse varianten. Of misschien zie ik iets niet want de liefhebbers van Franse horror/cinema wel zien. Mij maakt productieland in principe geen fluit uit al valt het op dat Franse en Aziatische horror me doorgaans minder goed liggen. Van door het huis geloop, achtervolgingen, geluidjes en andere herhaling van die riedeltjes onder het mom van waar gebeurde feiten dan begin ik al gauw te kijken hoe lang de film nog gaat duren. Maar het grote probleem er is nauwelijks achtergrond, ik geef hierdoor geen mallemoer om de karakters dus op het einde had ik zoiets van "schouderophalend" whatever... Neen dan vond ik Eden Lake nog eens zo slecht niet als ik echt moest kiezen tussen de 2.
Valak ik denk dat nogal wat mensen bij Martyrs wel zijn gevallen voor het hele idee achter de martelingen. Ik denk dat dit inderdaad wel uniek is, maar geniaal vond ik het niet eerder idioot (en ja helaas ben er zeker van dat er in het echt gekken zijn die in dat soort onzin geloven). Mij stak uiteindelijk tegen dat je dan meer dan anderhalf uur in een film steekt en op het einde geen antwoord krijgt, dat was zo van haha gefopt. Ok niks mis mee dat een film je op het einde een klap in het gezicht geeft, maar voor mij moet het dan wel een betekenis hebben. Hier kon ik niet verder over nadenken, riep voor mij enkel frustratie op omdat ik er niets aan heb gehad aan het einde van de rit. Geef mij dan maar een Rosemary's Baby dat had pas effect op mij en nog steeds.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12854 votes
Mij maakt productieland in principe geen fluit uit al valt het op dat Franse en Aziatische horror me doorgaans minder goed liggen.
Dus erken je zelf toch dat er een verschil is. En waar verschillen zijn, heb je mensen die er positief of negatief tegenover staan.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
ik heb beetje het gevoel dat er met 2 maten en gewichten wordt beoordeeld als het gaat om Franse versus Amerikaanse horror hier. Verfrissend, origineel hoor ik vaak zeggen bij reviews terwijl het vaak enkele wijzigingen zijn tov van de Amerikaanse varianten. Of misschien zie ik iets niet want de liefhebbers van Franse horror/cinema wel zien.
Dat men het verfrissend of origineel vond, kan komen omdat oudere films toch iets minder worden bekeken. Horror had één van zijn hoogtijd dagen in de jaren '70 en '80. In de Jaren '90 was er veel minder horror. Of tenminste anders. Denk aan; The Silence Of The Lambs,The Sixth Sense of Se7en.(daarnaast was er wel underground) Ik denk dat vanaf pakweg 1998-2000 er een soort omslag was en dat daarom ertussen de betere horrorfilms van 2003 tot 2008 veel Franse films staan. Amerika bracht veel vervolgen uit en werkjes als; Zombieland, Final Destination 3, Underworld of Resident Evil. In dat op zich zijn die Franse inderdaad verfrissend! Gelukkig waren er ook regisseurs als Rob Zombie, James Gunn, Eli Roth, Ti West, James Wan en een paar andere die iets moois brachten in die jaren. Maar na wat ik begrijp kunnen veel van hen je ook niet bekoren?
Of de horizon van de horrorliefhebber is vergroot en/of internet hier iets mee van doen heeft weet ik niet maar bijna alle andere betere horror kwam niet uit Amerika. Behalve Franse zijn daar bv.The Descent en 30 Days of Night uit het Verenigd Koninkrijk. The Loved Ones en Daybreakers uit Australië Pontypool uit Canada, [Rec] en El orfanato uit Spanje. Bakjwi en Gwoemul uit Zuid-Korea enz.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dus erken je zelf toch dat er een verschil is. En waar verschillen zijn, heb je mensen die er positief of negatief tegenover staan.
Klopt inderdaad, denk dat het me nu wel duidelijk is.
joolstein denk dat hetgeen je aanhaalt wel klopt oudere horrors en zeker van voor de jaren 70 veel minder worden bekeken. Misschien dat ik ondertussen al zoveel heb gezien van oudere horror dat ik bij het opzetten van recentere horror of laat ik zeggen 21ste eeuwse horrorfilms al snel de vergelijking maak met wat ik al eerder heb gezien in het oudere werk. Uiteraard moet men zich ergens op baseren en is het onmogelijk om 100% iets nieuws te verzinnen. Nu is deze KO wel goed geweest dat ik de films die er deel van uitmaken er toe hebben geleid dat ik ze heb bekeken en zo toch ook heb geproefd van meer horror uit deze eeuw en inderdaad ook de Franse horrorfilms die ik daarvoor steeds heb genegeerd omdat ze mij ook niet aanspraken. En dat is na het kijken ervan ook niet veranderd. Maar het heeft ook positieve kanten, zoals vaak moet ik me door een (groot) gedeelte matige tot slechte films worstelen om dan een of meerdere echt goede films te ontdekken (en soms waar ik het niet verwacht). En ik vind het dan de inspanning wel waard. Om maar enkele te noemen die me zeer positief hebben verrast (zover zelfs dat ik ze nu op DVD of blu ray heb)
I Spit on Your Grave (2010) (het origineel eveneens)
Dus mijn voorkeur voor het oudere werk blijft, maar zoals je ziet zijn er zeker wel 'modernere' horrors die ook wel kunnen werken voor mij en mij wel weten te raken daar waar het origineel (Evil Dead) of voorganger (The Conjuring) dit helemaal niet kon. Toch kan ik mij soms moeilijk ontdoen van het beeld dat nogal wat moderne horror een beetje te proper uitziet als je begrijpt wat ik bedoel 
Zo las ik laatst een optimistische review van Holly over The Green Inferno, maar als ik dan andere reviews ging lezen herinnerde ik me weer waarom ik deze naast me had neergelegd en nu nog steeds niet happig ben om die te gaan zien: het is bijlange niet zo rauw of goor als de oudere kannibalenfilms, naakt wordt veelal geschuwd.
Ok genoeg hierover let's go on with the show