- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
0-2
duidelijk, ook al was dod snow 2 wel cool
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thing haalt het wellicht toch wel maar ik ben er niet zo voor
1-3
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3125 votes
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Bij Rampo Jigiku schreef ik over het eerste filmpje "Mars Canal" het volgende n.a.v. de volgende uitspraak:
Reality is seen in dreams, What you dream at night is real
Hoe onzinnig dit ook mag klinken, toch zit hier een kern van waarheid in. De wetten van de logica bestaan niet in een droom en dat kan ook gezegd worden van de door ons geschapen conventies. In een droom heerst absolute chaos, in een droom kun je jezelf ook niet voor de gek houden. Je bent daar puur jezelf. De droom leidt naar de weg tot zelfkennis. Je moet ze wel kunnen herinneren natuurlijk.
Verder kan ik op deze battle helaas niet stemmen want Dracula (1958) heb ik niet gezien. Misschien komend week-end.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
er is nog een 4de stem nodig anders wordt deze uitgesteld en verder gezet op het einde van de ronde. De liefhebbers van de ene film hebben wellicht de andere niet gezien.
Ikzelf was verrast hoe weinig ik onder de indruk was van die Dracula versie. Maar misschien niet zo raar aangezien de Hammer horrors mij niet echt liggen, beetje te theatraal.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
goh deze vind ik echt moeilijk, Zombi 2 vind ik toch een van de beste zombiefilms. Maar als het Livide wordt die toch liever als al die andere Franse films uit de KO
1-1
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Dit schreef ik o.a. bij Zombi 2:
Onlangs schreef ik in mijn bericht bij "30 Days of Night" o.a. het volgende;
Vampier- en Zombiefilms zijn dus duidelijk niet mijn ding. Ik heb dit al tig keer in andere films gezien. Het is allemaal hetzelfde maar er zijn schijnbaar toch filmliefhebbers die hier nooit genoeg van krijgen. Ik bekijk dit soort films in ieder geval niet meer.
Dat laatste heb ik dus toch weer gedaan en daar heb ik geen seconde spijt van want "Zombi 2" vond ik mede door de voortreffelijke spanningsopbouw zeer sfeervol en de uitstekend passende soundtrack droeg daar ook nog eens een behoorlijk steentje aan bij. De film waarvan ik het verhaal zeer goed en origineel vond bevatte behalve de zeer gore scènes ook enkele hele mooie erotische scènes zoals de onderwater- en de badkamerscène. Vooral de zombie vs haaiscène is memorabel.
Kort samengevat: "Zombi 2" is voor mij verreweg de beste zombiefilm die ik gezien heb en voor mij tot nu toe ook de beste film van Lucio Fulci. Binnenkort toch nog maar iets meer van deze regisseur bekijken.
1-2
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
3-4 beste zombiefilm ooit. Met afstand.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik heb jammer genoeg Livide nog niet gezien. Het wordt wel spannend zo te zien of mijn inzending, Zombi 2, nog doorgaat naar de volgende ronde.