• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.594 actors
  • 9.378.042 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

alexspyforever wrote:

Ga je beweren dat Dead End eng of spannend was? Ik vond het gewoon zwarte comedy

Genre aanduidingen op IMDb: Adventure | Horror | Mystery | Thriller. Op deze manier kun je alles wel tot komedie relativeren. Dan is Gurotesuku ook een komedie.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Genre aanduidingen op IMDb: Adventure | Horror | Mystery | Thriller. Op deze manier kun je alles wel tot komedie relativeren. Dan is Gurotesuku ook een komedie.

Ik zeg ook niet dat Dead End een volbloed comedy is, maar een zwarte comedy. Er staat horror dus dan is het horror.

Ik lees zwarte comedy/humor wel meerdere malen bij de reacties hier op Dead dus heel erg vreemd is het niet. Als jij het zo niet hebt ervaren ok maar bij Grotesque zie ik op 1 scène op het einde toch niet echt comedy.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

alexspyforever wrote:

Ik zeg ook niet dat Dead End een volbloed comedy is, maar een zwarte comedy. Er staat horror dus dan is het horror.

Ik lees zwarte comedy/humor wel meerdere malen bij de reacties hier op Dead dus heel erg vreemd is het niet. Als jij het zo niet hebt ervaren ok maar bij Grotesque zie ik op 1 scène op het einde toch niet echt comedy.

Ja, ik heb die reacties ook gelezen. Die consensus dat Dead End een zwarte komedie is lijkt vooral op MovieMeter te bestaan. Verder lees ik daar niets over en zo voelde de film ook niet. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

ik ook niet. Maar schijnt zo. Zitten wel enkele zwart-komische elementen in.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Ja, ik heb die reacties ook gelezen. Die consensus dat Dead End een zwarte komedie is lijkt vooral op MovieMeter te bestaan. Verder lees ik daar niets over en zo voelde de film ook niet. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.

Nu heb ik ook niet echt moeten lachen, maar sowieso ben ik niet echt iemand die snel gaat lachen bij een film. Ik vond Dead End wel leuk om te volgen in de zin van nieuwsgierig wat de volgende ontwikkeling ging zijn. Ik verwachtte op het eind een soort climax maar dat kwam er niet echt dus had ik meer een gevoel van bwah was het dat nu?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Battle overzicht

Battle 14:

Gurotesuku (2009)

vs

Dead End (2003)

t/m 8, 2 verschil

Tussenstand

5-5

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Voor wie er belangstelling heeft:

Film >> Filmgames >> K.O. Films met meeste stemmen (per decennium)

Het betreft een K.O. van 64 films uit de jaren 50.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Aangezien ik maar liefst 5 films uit de '50s gezien heb laat ik deze aan me voorbij gaan.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

5-6

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Cikx wrote:

Aangezien ik maar liefst 5 films uit de '50s gezien heb laat ik deze aan me voorbij gaan.

Insgelijks, er zit wel wat horror tussen dat is leuk maar ik heb geen zin om speciaal die andere films te gaan kijken om op de horrorfilms te kunnen stemmen. Er zijn denk ik wel genoeg geïnteresseerden als ik het zo bekijk.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Zit wel een interessante jaren 50 film in jouw top 10 alexspyforever. En ja geïnteresseerden zijn er inderdaad genoeg. Het was maar om jullie er aan te herinneren. Hoe meer deelnemers, hoe beter. Ik ben nu trouwens dat gore filmpje Grotesque aan het bekijken. Tja, ik hou zowel van jaren vijftig films als van horror.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Zit wel een interessante jaren 50 film in jouw top 10 alexspyforever. En ja geïnteresseerden zijn er inderdaad genoeg. Het was maar om jullie er aan te herinneren. Hoe meer deelnemers, hoe beter. Ik ben nu trouwens dat gore filmpje Grotesque aan het bekijken. Tja, ik hou zowel van jaren vijftig films als van horror.

Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugd dus maak gerust reclame hoor

Ik vind de jaren 50 wel interessant ik hou wel van een aantal sci-fi horrors uit die periode. Van de niet-horror vind ik vooral Night of the Hunter interessant, die op zich ook best wel duister is.

joolstein

• 10841 messages
  • 8936 votes

Lord Flashheart wrote:

5-5 Dead End een komedie? Waar is de huilsmiley als je 'm nodig hebt. Gurotesuku is gewoon doodsaaie torture horror, zoals alles in dat subgenre doodsaai is.

Ik was aan het werk dus kon niet reageren ( vandaar dat ik hier nog even op terug kom) maar ik heb toch vrij vaak moeten lachen bij Dead End. Bijvoorbeeld bij de eerste dode (zoon) dan zitten ze met een stok in een lijk te vissen als dat geen humor was? Ook de woordenwisselingen tussen moeder en vader die van kwaad tot erger gingen en waar dat uiteindelijk in resulteerde waren voor mij momenten om hard te lachen. Daarnaast waren er ook nog subtiele parodieën te zien op bekende horror-elementen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit ook niet de bedoeling was! En tja, anders zal het aan mij hebben gelegen en heb ik domweg last van morbide smaak van humor

Dat je trouwens niets met het Sub-genre van Gurotesuku ( of andere) heb kan ik me voorstellen maar dat neem niet weg dat je tenminste in de film wel bloed en Gore ziet. Iets waar het bij Dead End toch wel aan ontbrak!

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Gurotesuku bekeken. Ik had er minder moeite mee dan ik had verwacht. Op een gegeven moment lieten de martelingen mij Siberisch koud. Het deed me helemaal niks meer. Verder inhoudsloos. Eigenlijk zou Dead End hier met 8-0 van moeten winnen. Ik ben het dus helemaal met Lord Flashheart eens.

Toch kan ik helaas niet stemmen want daarvoor moet ik ook die andere film bekijken.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

5-7.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3848 votes

5-8

joolstein

• 10841 messages
  • 8936 votes

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Gurotesuku bekeken. Ik had er minder moeite mee dan ik had verwacht. Op een gegeven moment lieten de martelingen mij Siberisch koud. Het deed me helemaal niks meer. Verder inhoudsloos. Eigenlijk zou Dead End hier met 8-0 van moeten winnen. Ik ben het dus helemaal met Lord Flashheart eens.

Toch kan ik helaas niet stemmen want daarvoor moet ik ook die andere film bekijken.

Dus Martyrs zal je dan gaan wegstemmen, dat zou fijn zijn

ach beide wel leuk hier, toch maar Dracula dan

0-1

John Milton

• 24230 messages
  • 13396 votes

2 zeventjes die ik me beide slecht voor de geest kan halen. Dracula ook echt in twintig jaar niet meer gezien.

Toch maar 0 - 2

joolstein

• 10841 messages
  • 8936 votes

1-2

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Dus Martyrs zal je dan gaan wegstemmen, dat zou fijn zijn

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

(quote)
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

Ook veel zinloos geweld (naar mijn mening dan), en die geef je dan 5*

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Als je mijn laatste recensie over Martys gelezen hebt alexspyforever dan weet je ook waarom ik dat een zeer goede film vindt. Martyrs heeft inhoud, Grotesque duidelijk niet. Althans, zo zie ik het.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

Als je mijn laatste recensie over Martys gelezen hebt alexspyforever dan weet je ook waarom ik dat een zeer goede film vindt.

Ja, ok dat heb ik net ook gedaan, maar dat diepzinnige dat zie ik er helemaal niet in. Dus voor mij blijft het allemaal zinloos. Wellicht dat ik de beweegreden achter de martelingen compleet idioot vind dat ik het geen goede film vind. Ook de manier waarop vond ik allemaal zo saai gebracht. Nu goed bij Grotesque was er eigenlijk geen echte beweegreden, maar voor mij hoeft dat ook allemaal niet (meer). En ik ben best wel fan van zo van die films met rare kwasten die de raarste dingen bedenken om andere te kwellen. Als de films van Herschell Gordon Lewis je iets zeggen dan snap je het misschien wel.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

1-3

U96

• 731 messages
  • 762 votes

1-4 !!

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

2-4

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

The Devil Rides Out vanmorgen bekeken. Best wel een sfeervolle horrorfilm, beter dan de Dracula van Coppola. ik zie trouwens dat die Terence Fisher ook een Dracula film (1958) gemaakt heeft. Misschien moet ik die ook maar eens gaan bekijken.

3-4

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

3-5 The Devil Rides Out is een van mijn favoriete Hammers, maar Coppola's verfilming van Dracula (die overigens vol zit van eerbetonen aan de Hammer-films en veel van de zelfde effecten gebruikt) vind ik toch net nog wat beter.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Battle overzicht

Battle 16:

Død Snø 2 (2014)

vs

The Thing (1982)

t/m 8, 2 verschil

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.