• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.375.042 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

3-5

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

2 klassiekers en pioniers in hun genre/stijl. Nuja BWP was wel niet de eerste found footage wel een film die het populair heeft gemaakt. Ik kon er helaas niet veel mee. Geef mij maar de zombies.

0-1

Onderhond

• 87595 messages
  • 12846 votes

1-1

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Zoals beloofd ?:

1-2

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

1-3 voor de levende dode

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

1-4

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

1-5 Een anti-film of een klassieker die met toewijding en liefde is gemaakt. Lijkt me duidelijk.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

1-6

U96

• 731 messages
  • 762 votes

1-7

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

1-0

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

2-0

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

3-0

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

4-0 al scoren ze hetzelfde.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

5-0. ook bij mij scoren ze hetzelfde, maar toch is er gevoelsmatig een wereld van verschil.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

6-0

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

7-0 Hoppa

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

8-0 voor de leuk

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

1-0

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Pak slaag voor de Blair Witch. Ook voor The Invitation maar dat vind ik sowieso een van de zwakste films in de KO.

Hopelijk geen pak rammel voor COW

1-1

Al vond ik de andere film zeker niet slecht

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Weer een van de (gelukkig spaarzame) battles waar ik geen van beide gezien heb. Of ooit van gehoord zelfs, in dit geval.

Oei.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

2-1

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Eerste nog niet gezien, de tweede wel...maar echt lang geleden. Het enige wat ik me kan herinneren is dat de film echt stijlvol geschoten was.....de rest ben ik vergeten wat normaal gezien geen goed teken is. Een tweede kijkbeurt dient zich dus aan.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

2-2

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

2-2 voor de film van Neil Jordan!

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

John Milton wrote:

Weer een van de (gelukkig spaarzame) battles waar ik geen van beide gezien heb. Of ooit van gehoord zelfs, in dit geval.

Oei.

Ik neem aan dat je wel van regisseur Neil Jordan heb gehoord?

The Company of Wolves (1984) was zijn tweede

Hier zo maar wat highlights:

The Crying Game (1992)

Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)

The Brave One (2007)

en zijn laatste Byzantium (2012)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Oei.

Met dank aan joolstein wat meer informatie over de regisseur. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me verder niet heb verdiept in zijn oeuvre al heb ik The Brave One wel gezien (vond die zeker niet slecht al had ik die vooral gekeken omwille van Jodie Foster).

Company of Wolves voor zover niet duidelijk een van mijn nominaties

Daar waar bij veel mensen een film als Jaws, Poltergeist, Halloween of andere klassiekers dat hen op jonge leeftijd interesse deed krijgen in het horrorgenre was dat voor mij dus TCOW. Het is een van die zeldzame gevallen waarbij fantasy, sprookje en horror op een manier bij elkaar komen op een manier waarvan ik hou. Ik hou van fantasy helaas staat actie en oorlog te vaak centraal in die verhalen en dat boeit me niet zo. En hoewel sprookjes in originele vorm echte horrorverhalen zijn en men soms probeert die door middel van film weer te geven is het resultaat ofwel zoetsappige familiefilm of actie horror (vaak nog gemoderniseerd) gericht op een jong publiek.

TCOW is eigenlijk het simpele sprookje van Roodkapje met de nodige horrorelementen, je kan deze gerust als een weerwolvenfilm bestempelen. Daarnaast is er veel symboliek in verwerkt die mij als kind ontging, maar Roodkapje tja wellicht de eenvoud van het verhaal zelf is wellicht een van de redenen dat het altijd een van mijn favorieten is gebleven. Nu dat ik de symboliek met enige hulp wel grotendeels herken ben ik de film nog meer gaan waarderen. In andere omstandigheden boeit mij dat niet zo snel. Veel films die indruk op mij maakten als kind/tiener/jongere hebben niet meer die nostalgische waarde vind ik soms zelfs ondermaats. Niet dus bij TCOW.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tussenstand

2-3

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.