- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik moet toegeven dat ik niet weet of herziening dat niet zou veranderen. Ik heb The Others meermaals gezien, maar beduidend jonger en lang geleden. Helpt dat? ?
Zie dat ik op MM Ju-on niet gerate had: IMDb stem van destijds gekopieerd.
Of beter nog stem BWP eruit battle 47 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Of beter nog stem BWP eruit battle 47
(sprak hij enigszins gedesillusioneerd over het nog niet geheel verwerkte verlies van de film die hij nota bene op nummer één heeft in zijn horror top 100.)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Geen shark bait dus maar haaievinnensoep
Battle 45
vs.
T/m 7, 2 verschil
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja van the orphanage herinner ik me niet erg veel meer, weet wel dat ik heel enthousiast was om die te zien dat Del Toro's naam er aan was gelinkt. Jammer genoeg kreeg ik verre van een Pan's Labyrinth voorgeschoteld, film was een enorme ontgoocheling.
Les Diaboliques vond ik dan weer erg goed.
0-2
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ook voor mij een duidelijke winnaar deze zondagmorgen.
0-3 Les Diaboliques
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nog niet zo goed wakker blijkbaar
0-3 
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ehhr. Die mogelijkheid is aanwezig, ik kan 's ochtends meestal nog niet zo goed denken. En Typen. Lopen gaat net, maar koffieslurpend zitten geniet de voorkeur.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
1-3
Diaboliques heeft geen horror-elementen. Tenminste ik heb ze niet kunnen ontdekken. Het is een thriller en ik kon er maar weinig mee.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
1-3
Diaboliques heeft geen horror-elementen. Tenminste ik heb ze niet kunnen ontdekken.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Die scène in het bad? Al mijn haren stonden recht overeind
Ja, die was inderdaad wel heel goed gedaan maar in elke detective-serie zit een (gruwelijke) moord die vervolgens moet worden opgelost. Ik denk dat ik gewoon te verwend ben met Inspector Morse 
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Battle 45
vs.
T/m 7, 2 verschil
Tussenstand 1-3
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja, die was inderdaad wel heel goed gedaan maar in elke detective-serie zit een (gruwelijke) moord die vervolgens moet worden opgelost. Ik denk dat ik gewoon te verwend ben met Inspector Morse
Ja das wel appels met peren vergelijken, Morse is natuurlijk veel later gekomen. En wat te zeggen van Psycho, buiten de moord in de douche is het ook vooral een thriller en weinig horror. Orphanage vond ik ook niet echt veel horror aan, meer drama.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Ja das wel appels met peren vergelijken, Morse is natuurlijk veel later gekomen.
Dat is inderdaad waar! Maar dat is met de twee films natuurlijk niet anders 1955 tegenover 2007
Daarnaast had ik niet zo gauw vergelijkingsmateriaal dichterbij 1955.
Psycho viel mij ook licht tegen maar vond ik wel horror (met erg veel thrillerelement) omdat de moordenaar een psychopaat is die de moorden pleegt vanuit zijn gekte. (slasher) In Les Diaboliques zijn het twee vrouwen die weloverwogen een moord plannen en een twist die een ander weloverwogen plan blootlegt. De genre aanduiding bij de film hierop MM is ook geen horror.
Ondanks dat er inderdaad ook wat ingegaan wordt op de gevoelens, is de oorzaak bovennatuurlijk dus vind ik het genre horror wel kloppen.
Bij El Orfanato werd echter de naam Guillermo del Toro (door zijn recente succes) teveel als reclame gebruikt. Hierdoor werden er torenhoge maar verkeerde verwachtingen gewekt. Pan's Labyrinth is natuurlijk niet te overtreffen !
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
0-1
Al is Mike Flanagan wel een zeer fijn regisseur gaat er niets boven deze film van Lucio Fulci
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Idem dito als wat joolstein zegt, ik vond Oculus van Flanagan zeer boeiend maar Absentia vond ik een saaie zit. The Beyond ondanks dat het niet mijn favoriet van Fulci is en het verhaal niet veel voorstelt, zijn de beelden wel boeiend van begin tot het eind.
0-2