- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vrije filmchallenge
Vrije filmchallenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#60. The Black Cauldron (1985)
80 minuten - RW
USA
http://cdn1.sciencefiction.com/wp-content/uploads/2016/07/blackcauldron7.jpg
Algemeen: 80 (Totaal: 5576 punten)
Landen: 1 (Totaal: 69 punten)
Animatiefilms ik lijk ze een beetje ontgroeid zeker als ik weer eens glimpen opvang van de 3D stuff boordevol liedjes en weer een verkrachting van een sprookje. Dat is ook de reden waarom ik deze heb verbannen naar de kast met spullen die er niet zo snel uit meer zullen komen. Binnen handbereik blijven echter de duistere animatiefilms en The Black Cauldron is er een van.
Ik ben zeer tevreden met het terug verwerven van deze animatiefilm. Dit is zonder meer de donkerste animatiefilm die Disney heeft geproduceerd. Dat ze zoiets nooit meer zullen maken lijkt me duidelijk en niet alleen dat maakt deze zo uniek is, maar dat deze ook nog fantastische animatie heeft en een schitterende dark fantasy setting. Er zijn maar enkele andere die op dat vlak kunnen tippen aan Black Cauldron en dat zijn naar mijn mening The Last Unicorn en Fire and Ice.
Eigenlijk verwoord dr channard het perfect en het enige nadeel is dat er bij de karakters zo weinig achtergrond is. Maar eigenlijk stoorde me dat bij deze herkijkbeurt niet meer zo. Het zou denk ik de lekkere vaart uit de film hebben gehaald. Misschien wel leuk geweest als extra's maar de film moest niet nodeloos worden gerekt worden voor mij. Geen meesterwerk maar wel een mooi pareltje. En als ik wat meer info zou willen dan kan ik baspls even vragen 
Oh ja en eens geen liedjes of echt irritante karakters, elke Disneyfilm heeft er anders wel een.
Zandadder
-
- 2595 messages
- 3079 votes
#28 Logan (2017) 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/782000/782523.300.jpg?cb=1488814776
Verenigde Staten
137 min
FTV
>250
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Tsjechoslowakije
FTV, 73 minuten, <250 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/47000/47427.300.jpg?cb=1391678175
De Duitse verfilming van Krabat van een paar jaar terug was niet heel geweldig, ondanks dat het verhaal voor mij pure nostalgie is. Deze eerdere (animatie-)verfilming, getipt door Baggerman, hield zich wat dichter bij het bronverhaal en beviel ruim beter. De animatiestijl was even wennen, het lijkt in eerste instantie vrij grof maar al snel bleek het voldoende expressief voor dit verhaal. Ook gelijk nog even mijn Duits kunnen oefenen bij gebrek aan Engelse of Nederlandse ondertitels
. Het was verder een goede keuze om de lengte van de film beperkt te houden, want ik denk dat ik bij een nog veel langere film in deze stijl toch wat moeite zou krijgen met de animatie. Maar hier werkt het goed om een uitstekend maar toch vrij donker (kinder)volksverhaal op sfeervolle wijze neer te zetten. 4.0*
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Verenigde Staten
Drama
155 minuten
(FTV)
155 + 10 = 165 punten (totaal 3449)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/447.300.jpg?cb=1363252094
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
#60. The Black Cauldron (1985)
80 minuten - RW
USA
(afbeelding)
Algemeen: 80 (Totaal: 5576 punten)
Landen: 1 (Totaal: 69 punten)
Animatiefilms ik lijk ze een beetje ontgroeid zeker als ik weer eens glimpen opvang van de 3D stuff boordevol liedjes en weer een verkrachting van een sprookje. Dat is ook de reden waarom ik deze heb verbannen naar de kast met spullen die er niet zo snel uit meer zullen komen. Binnen handbereik blijven echter de duistere animatiefilms en The Black Cauldron is er een van.
Ik ben zeer tevreden met het terug verwerven van deze animatiefilm. Dit is zonder meer de donkerste animatiefilm die Disney heeft geproduceerd. Dat ze zoiets nooit meer zullen maken lijkt me duidelijk en niet alleen dat maakt deze zo uniek is, maar dat deze ook nog fantastische animatie heeft en een schitterende dark fantasy setting. Er zijn maar enkele andere die op dat vlak kunnen tippen aan Black Cauldron en dat zijn naar mijn mening The Last Unicorn en Fire and Ice.
Eigenlijk verwoord dr channard het perfect en het enige nadeel is dat er bij de karakters zo weinig achtergrond is. Maar eigenlijk stoorde me dat bij deze herkijkbeurt niet meer zo. Het zou denk ik de lekkere vaart uit de film hebben gehaald. Misschien wel leuk geweest als extra's maar de film moest niet nodeloos worden gerekt worden voor mij. Geen meesterwerk maar wel een mooi pareltje. En als ik wat meer info zou willen dan kan ik baspls even vragen 
Oh ja en eens geen liedjes of echt irritante karakters, elke Disneyfilm heeft er anders wel een.
dit is nog eens jeugdnostalgie, deze film als klein manneke in de bioscoop gezien, inderdaad een film met een duistere sfeer !!!
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7413.jpg?cb=1363753125
Identity (2003) - MovieMeter.nl
V.S.
mystery/Thriller
90minuten
FTV
>250stemmen (2044)
IMDb 7,3/10
heel sterke thriller met een vleugje horror die je constant op een verkeerd spoor zet, super film 4*voor mij
Henry VIII (2003) - MovieMeter.nl
U.K.
Historisch Drama
250min
FTV
<250 stemmen (26)
IMDb 7,3/10
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2915.jpg?cb=1378026982
Victory (1981) - MovieMeter.nl
V.S.
Drama/Oorlog
110 minuten
FTV
>250 stemmen (333)
IMDb 6,6/10
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
101 min
FTV
<250 stemmen
turkey
Verenigde Staten
Algemeen klassement
6211 + 101 + 10 + 5 = 6327
Periode klassement
22 + 1 = 23
Landen klassement
80 + 1 = 81
Rariteiten klassement
5 + 1 = 6
Matige film over een man die een pakketje van zijn ex-vrouw moet ophalen. Op zich een redelijk geslaagde mix tussen komedie en thriller, ware het niet dat de humor verre van geslaagd is. Ook is het plot nogal rommelig. Echt vervelend wordt het niet, en Michael Keaton doet ook weinig verkeerd. Een goeie film is het echter zeker niet.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
#65 Class of Nuke 'em High (1986)
85 minuten
FTV
<250
USA
#66 Scarecrows (1988)
83 minuten
FTV
<250
USA
#67 Grand Canyon (1991)
134 minuten
FTV
<250
USA
#68 A Ay (1988)
100 minuten
FTV
<250
Turkije (niet te verwarren met een Turkey
)
zwart/wit
#69 Nitrate Kisses (1992)
67 minuten
FTV
niet op moviemeter
USA
zwart/wit
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4621 votes
111 minuten
Verenigde Staten
FTV
Wederom een prachtig staaltje cinema van de broertjes Coen. Ze dompelen je weer moeiteloos een kleine twee uur onder in een prachtige wereld vol magie waar je zelf zou in willen vertoeven. Technisch niks op aan te merken. Casting zit zoals altijd top. En het verhaal is "typisch" Coen broertjes ook. Erg leuk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#61. Two Girls for a Madman (1968)
78 minuten - FTV - <250
zwart/wit - turkey
Algemeen: 78 + 10 + 5 = 93 (Totaal: 5669 punten)
Rariteiten: 2 (Totaal: 61 punten)
Landen: 1 (Totaal: 70 punten)
http://www.onesheetindex.com/pix/8208_1.jpg
Eigenlijk heeft deze film best wel een goed verhaal, hetgeen niet zo gebruikelijk is in een exploitatiefilm. Helaas zijn er nogal wat minpunten die deze film toch tot een nogal lange zit maken. Eerst en vooral de exploitatie is nogal tam zeker aangezien we ondertussen al in 1968 zijn. Ook de hoeveelheid naakt valt nogal tegen, maar dat is eerder een persoonlijke kwestie. En het grootste minpunt is eigenlijk het karakter van de Madman. Dat hij de 2 dames constant lastig valt dat is al niet zo en bovendien begint zijn hyena-achtige gelach danig op de zenuwen te werken. Dit maakt hem eerder irritant dan dreigend. Beste scène was die in het café waar het balletgezelschap een bal masqué doet gevolgd door strip-tease en een orgie die weliswaar aan de brave kant blijft, artistiek wel mooi.
U96 er was dus geen leeftijdsgrens bij The Black Cauldron, was toch een duistere film waarin ze aardig nog hadden moeten knippen naar verluid.
Woland Basket Case is aardig, persoonlijk vind ik Frankenhooker de beste van Henenlotter. Brain Damage vind ik slecht.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
#29 Lucky Number Slevin (2006)
VS
110 Minuten
RW
>250
Algemeen klassement
3689 + 110 = 3799 punten
Periode klassement
20 punten
Landenklassement
41 + 1 = 42
Ongeveer een jaar geleden voor het eerst gezien, de vierenhalve ster van toen (helaas) iets bijgesteld naar beneden. Maar vier sterren is de film zeker waard, wederom van genoten.
Het plot is in interessant en de plottwisten kwamen niet 'gemaakt' over. Het idee van twee vijanden in hun tegen over elkaar staande ivoren torens is leuk bedacht, net als de personages van deze twee. Freeman is een acteur die in goede films nooit teleurstelt en ook Ben Kingsley zet een leuke rol neer als 'rabbi'. Ook Willis heeft een leuke rol die hij vermakelijk speelt.
Het personage waar het verhaal omdraait is erg sterk. Josh Hartnett speelt de verschillende rollen van zijn personage overtuigend. Hij is uitermate geschikt als de bijdehante jongen maar ook als het serieus wordt blijft zijn personage overeind. De conversaties die hij heeft zijn met regelmaat hilarisch.
Het plot is sterker dan dat het begin van de film doet vermoeden, hierdoor is er een fijne afwisseling tussen luchtige en serieuze stukken. Niet zo sterk als dat ik mij herinnerde maar absoluut bovengemiddeld.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
#35 Punch-Drunk Love (2002) - MovieMeter.nl
USA
95 minuten
FTV
>250 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2797.300.jpg?cb=1363768541
Naar aanleiding van horizonss tip deze film gaan bekijken omdat deze wellicht de enige zou kunnen zijn waar ik hem in te pruimen zou kunnen vinden. En inderdaad, hoewel hij een vreemd figuur speelt, vind ik dat hij het inderdaad goed doet en geen storende factor in de film.
Voor mij is het na de eerste keer nog wat te weird om goed te kunnen waarderen, maar vermaakt hiermee heb ik me zeker wel. Ook ziet alles er tiptop verzorgd uit.
Nu nog een film waarin ik Owen Wilson en/of Will Ferrell eens een keertje geen vervelende druiloor vindt??
#36 Bai Ri Gaobie (2015) - MovieMeter.nl
Taiwan
FTV
96 minuten
< 250 stemmen (8)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/306000/306302.300.jpg?cb=1451508619
Geïnspireerd door het overlijden van zijn eigen vrouw ...
Verbaast me niks, eerlijk en puur drama. Triest om te lezen maar het heeft wel tot een prachtige film geleid.
Inderdaad een prachtige film en ook een heel persoonlijke, lijkt me. Het is wel heel andere koek dan 'Starry Starry Night'. Wat mij betreft is dit één de beste en fraaiste films die gaat over rouwverwerking.
Visueel minder opvallend maar nog wel steeds mooi geschoten
Eigenlijk vond ik het visuele juist WEL opvallend, in al haar ingetogendheid. Elk shot lijkt raak, de belichting is iedere keer werkelijk subliem en de montage is ook meer dan verzorgd. Jij, en ook ik, zijn meer gesteld op- en verwend geraakt door- visuele achtbanen als in Honey PuPu of Lims eerdere Starry Starry Night.
Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij de commentaren van WardT en Onderhond en me verwonderen over het feit dat films als deze en de andere hier genoemde in het Westen zo over het hoofd worden gezien.
Edit: ik zag dat Starry Starry Night op het New York International Children's Film Festival een prijs heeft gewonnen. De audience award nota bene! Way to go, kids!!!!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Will Ferrell
Stranger Than Fiction al eens gezien? Da's je best bet als je Ferrell normaal niet waardeert.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Stranger Than Fiction al eens gezien? Da's je best bet als je Ferrell normaal niet waardeert.
Nee, nog niet gezien en eerlijk gezegd zelfs nog nooit van gehoord! Het plot spreekt me best wel aan, dus deze gaat ondanks Ferrell op de lijst! Bedankt voor de tip!
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#23 Hannibal Rising (2007)
Verenigd Koninkrijk
121 minuten
FTV
121+10+0= 131 (Totaal: 2802 punten)
Periode:
0 (Totaal: 14 punten)
Rariteiten:
0 (Totaal: 1 punten)
Landen:
2 (Totaal: 44 punten)
Hannibal Rising verteld het verhaal van de jonge Hannibal die in Litouwen tijdens de oorlog zijn hele familie verliest. Na de oorlog gaat hij in Frankrijk bij zijn Japanse tante wonen en volgt hij een opleiding medicijnen. Hij komt oorlogsmisdadigers uit zijn verleden echter weer op het spoor.
Gaspard Ulliel speelt een prima rol als de Hannibal, al is het natuurlijk erg moeilijk om Anthony Hopkins en Mads Mikkelsen te evenaren in de rol. Wat ik jammer vond was dat de film is ver-Engelst, Litouwers en Fransen praten Engels met een accent, vind dat niet passen in het universum van The Silence of the Lambs.
Schrijver Thomas Harris schreef het boek onder verzoek van Dino De Laurentiis die na Hannibal graag nog een film zou makken in de winstgevende franchise. Tegelijkertijd schreef Harris zelf ook het script van de verfilming. Zodoende is het wat minder als zijn eerdere verhalen, maar toch zeker niet slecht. Persoonlijk vind ik dat de tv-serie Hannibal goed verder gaat op veel elementen die in dit verhaal al aan bod kwamen. Ik kan die tv-serie iedereen aanraden die de achtergrond van Hannibal graag meer uitgediept ziet en ook meer van het personage wil zien. De serie is in principe een Prequel, maar eigenlijk ook een reboot op Red Dragon.
De film is degelijk geschoten en wist het verhaal aardig te vertellen. Toch was het tempo voor mijn doen te hoog en zaten er teveel haken en ogen aan het plot. Vermakelijk, maar toch wel het minste in de hele franchise.
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4621 votes
Nu nog een film waarin ik Owen Wilson eens een keertje geen vervelende druiloor vindt??
Heb op het punt gestaan om je Midnight in Paris en enkele Wes Andersons aan te raden maar aan de scores te zien beviel hij je daar duidelijk ook niet in op The Grand Budapest na dan misschien
.
Dan blijft er weinig over waarin hij niet zijn "standaard" rol speelt vrees ik, in zijn nieuwste films zou hij (aldus hijzelf in een interview in HUMO) meer "volwassen" rollen mogen spelen maar daar heb ik er nog weinig of geen van gezien.
Voor Ferrell kan je Stranger Then Fiction is proberen misschien?
Edit: Zie net dat er al andere mensen Stranger Then Fiction hadden geopperd.
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
Nu nog een film waarin ik Owen Wilson en/of Will Ferrell eens een keertje geen vervelende druiloor vindt??
En wat te denken van No Escape (2015)
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#18 The Wilby Conspiracy (1975)
Verenigd Koninkrijk
Thriller / Drama
105 minuten
38 stemmen
FTV
Niet best. In ieder geval als film, het acteerwerk van met name Caine en Poitier is namelijk wel goed. De film lijkt om een heel ander onderwerp te gaan maar het ging met name gewoon om de diamanten . Ik had dus een heel ander soort film verwacht waarin de spanning erg goed uitgewerkt zou zijn en om te snijden zou zijn. Helaas was dit niet het geval en dus een behoorlijke tegenvaller. Het verhaal zelf was dan ook matig en eveneens het einde (dat was wel heel makkelijk uiteindelijk) stelde teleur. Gelukkig stelden de scenes tussen Caine en Poitier niet teleur, die zorgden geregeld met de nodige humor nog voor wat vermaak.
#19 Beta Test (2016)
Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
88 minuten
23 stemmen
FTV
Leuk. Op voorhand met de nadruk op games was ik hier al best benieuwd naar. Een interessant verhaal waarin een tester van videogames denkt dat hij een nieuwe game aan het testen is, maar waar al snel blijkt dat alles wat 'in de game' gebeurd echt is. En daarbij is de uitwerking wat geregeld als een third person perspectief wordt getoond leuk. Het zorgt voor een klein beetje extra spanning in een verhaal wat verder ook al de nodige spanning met zich meebrengt. Daarbij zijn ook de actiescènes vrij degelijk en op z'n tijd ook vrij bruut. Een vrij behoorlijke actiefilm in het b-genre, wat vooral door de uitwerking een zeer degelijke film is geworden.
#20 5 Huajai Hero (2009)
Thailand
Actie
73 minuten
7 stemmen
FTV
Enigszins op het verkeerde been gezet door de eerdere (minder positieve) berichten over deze Power Kids die ik als Force of Five tegenkwam op Blu-ray, waarna ik na het zien van de trailer toch besloot om deze film te bestellen. Hoe dan ook, werd mij duidelijk dat dit beslist geen kinderactiefilm is. Van de makers van onder andere Ong Bak en dat is dan ook heel duidelijk te zien. De moves worden echter uitgevoerd door kinderen die spectaculair te werk gaan zoals dat ook bekend is van onder andere de Tony Jaa films. Grootste minpunt is dat de opening vrij traag verloopt, en de actie eigenlijk pas echt halverwege de film begint. Daar tegenover staat dat die actiescènes ook zeer vermakelijk zijn en dat het stuntwerk en moves fijn is om naar te kijken.
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
116 min
FTV
<250 stemmen
Verenigde Staten
Algemeen klassement
6327 + 116 + 10 + 5 = 6458
Periode klassement
23
Landen klassement
81 + 1 = 82
Rariteiten klassement
6
Aardige film over een bokser die na het behalen van zijn grootste zege terecht komt in een auto-ongeluk. Een mooi waargebeurd verhaal. Niet bepaald origineel allemaal en ook het verloop is voorspelbaar. Maar het blijft natuurlijk inspirerend om te zien dat hij zijn professionele carrière weet op te pakken na een gebroken nek. Het kijkt allemaal gemakkelijk weg en alhoewel Miles Teller het goed doet, is hij een beetje miscast. Met gemak 3.0 sterren.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
#15 Saul Fia (2015)
107 minuten
FTV
Land: Hongarije
>250 stemmen (486)
http://images4.static-bluray.com/reviews/13796_15.jpg
Boeiend en aangrijpend. Op momenten ook net wat te zwak om meer impact te maken.
Een film die het wel meer van de momenten moet hebben en als geheel gewoon wat minder goed werkt. Fijn is vooral de manier waarop het verteld wordt door veel gebruik te maken van handheld camerawerk en het constant op de huid zitten van het hoofdpersonage. De keuze voor de aspect ratio van 1,37:1 is geweldig. Voegt heel veel toe aan het claustrofobische wat de film wil over brengen. Het verhaal van een man die zich vastklampt aan zijn laatste stukje menselijkheid heeft heel veel potentie. Alleen had daar veel meer mee gedaan kunnen worden dan nu het geval is in Saul Fia.
Qua gruwelijkheden zie je niet veel. Het is echter de verbeelding die er meer van maakt. En dat doet Nemes hier goed. Buiten af en toe een lichaam wat wordt getoond en een arm of een voet, is het vooral de sound design die hier heel belangrijk is. Samen met de manier waarop de film geschoten is, heb je het gevoel alsof je er echt bij was. Het einde is ook erg sterk.
Acteerwerk is prima en ook met de regie zit het wel goed. Verder mooi geschoten en een sterke sound design. Alleen had hier toch net wat meer ingezeten.
3.5*
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
U96 er was dus geen leeftijdsgrens bij The Black Cauldron, was toch een duistere film waarin ze aardig nog hadden moeten knippen naar verluid.
Een leeftijdsgrens was er toen nog niet denk ik, in de bioscoop maar 1 keer mee gemaakt als 14jarige samen met mijn vader bij de film stalingrad ( de heel sterke Duitstalige versie ) hem wel gezien dan een film die je naar de keel grijpt, maar deze Disney film staat me nog vers in het geheugen vooral de sfeer van het donkere kasteel en de tovenaar met doodshooft ?
Zandadder
-
- 2595 messages
- 3079 votes
#29 The Invitation (2015) 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/99000/99774.300.jpg?cb=1484597072
Verenigde Staten
100 min.
FTV
>250
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
#8 - Scary Movie 2 (2001)
Verenigde Staten / Canada
Komedie / Horror
83 minuten
>250 (2329 stemmen)
RW
83 + 758 = 841 punten totaal
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/347.300.jpg?cb=1501228550
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
99 min
FTV
<250 stemmen
turkey
Verenigde Staten
Algemeen klassement
6458 + 99 + 10 + 5 = 6572
Periode klassement
23
Landen klassement
82 + 1 = 83
Rariteiten klassement
6 + 1 = 7
Slechte film over een jonge vrouw die lijdt aan slaap-verlamming. Op zich een beangstigend idee en ook een aardige opzet voor een horrorfilm, maar de regisseur weet dit niet te vertalen naar de film. Voorspelbare schrikeffecten en vooral zo ongeloofwaardig gebracht dat het bijna irritant wordt. Ook het ondermaatse acteerwerk doet het geheel geen goed.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Zweden / Denemarken
Drama
109 minuten
(FTV)
109 + 10 = 119 punten (totaal 3568)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4538.300.jpg?cb=1444554471
Drama (met een hoofdletter D) van begin tot het eind.
Een aangrijpende film over het barre leven van Lilja, een russisch 16 jarig meisje.
Begrijp de hoge score en terechte notering in de Top 250.
Goede film!
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
https://i.ytimg.com/vi/OkThdJyDGKE/maxresdefault.jpg
Verenigde Staten
112 minuten
FTW
(112 + 10 = 122)
https://youngcinemabuffs.files.wordpress.com/2014/07/the-girl-with-the-dragon-tattoo-211.png
#40 The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Verenigde Staten
158 minuten
FTW
(158 + 10 = 168)
https://i.ytimg.com/vi/EhQ1qffJapk/maxresdefault.jpg
#41 Batman (1989)
Verenigde Staten
126 minuten
FTW
(126 + 10 = 136)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
#37 The Girl on the Train (2016)
USA
112 minuten
FTV
> 250 stemmen (629)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/310000/310144.300.jpg?cb=1486850837
Fijne "ouderwetse" thriller. Rommelig begin. Overwoog zelf om de film af te zetten. Hoewel af en toe een tikje ongeloofwaardig.....beklijfde de film wel naarmate de tijd. En blij dat ik hem af gekeken heb.
Grappig! Wij hadden precies hetzelfde!
Dacht dat het een thriller was. Kreeg gauw het idee dat het één of ander drama over een geesteszieke zou worden, maar het bleek toch een thriller!?!
Blunt vond ik erg sterk spelen en uiteindelijk vond ik het hele verloop en de afloop zeer bevredigend. De 'twist' en clou zie je wel al mijlenver aankomen.
Verrassend einde ook, en mensen die zeggen dat ze alles al hebben aan zien komen na 10 minuten film moeten vooral geen films meer kijken, maar onmiddellijk bij de recherche gaan. Toprechercheurs!
Mmm, wat schuift dat, zo'n baantje? Ik blijk er dus wel talent voor te hebben. Zou ik dat op mijn cv kunnen zetten?
#38 Yu Gou (2010) (Kingfisher)
Taiwan
97 minuten
FTV
<250 stemmen (2)
Niet op IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/74000/74683.300.jpg?cb=1501274249
Dat is ook mooi, staat geeneens op IMDb, deze film? Wilde opzoeken welke films Kuang Sheng nog meer op zijn naam heeft staan, maar dit blijk zijn enige? Wel een prima poging dan en ik mag hopen dat hij het nog eens mag proberen, want dit was zeker niet slecht. Erg verzorgd vormgegeven en eigenlijk op alle fronten verdienen de film en zijn makers een dikke voldoende.
Lastig vond ik wel de (voor mij [als Westerling?]) soms rare keuzes wat betreft plot of die van de personages daarin. Maar wellicht was het gewoon te laat en ik te moe.
binnen de lijntjes. Zo ook het verhaaltje, al moet gezegd dat het drama veel meer gewicht meekrijgt dan je zou verwachten bij een film als deze.
Ja, dat viel mij ook op. Het is geen standaard mystery-thrillertje, maar wel ietsjes meer dan dat en dat viel bij mij erg goed.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#30 Låt den Rätte Komma In (2008)
Zweden
Drama / Horror
115 minuten
(FTV)
115 - 10 = 125 punten (totaal 3693)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/47000/47287.300.jpg?cb=1363030715
Een vertederend maar tegelijkertijd bruut filmpje.
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
#55 Norman: The Moderate Rise and Tragic Fall of a New York Fixer (2016)
117 min
FTV
<250 stemmen
Israël
Algemeen klassement
6572 + 117 + 10 + 5 = 6704
Periode klassement
23
Landen klassement
83 + 5 = 88
Rariteiten klassement
7
Goeie film over een Joodse regelaar uit New York die een beginnend politicus uit Israël een helpende hand biedt. Een origineel verhaal dat goed in elkaar zit en met ook wel een boeiend hoofdpersonage (een soort tussenpersoon die zichzelf tussenpersoon maakt zonder dat daar om gevraagd wordt). Richard Gere in één van zijn betere rollen als het titelpersonage hier. En alhoewel het einde alles mooi afrondt, had ik wel wat problemen met de zelfmoord. Vandaar net geen 4.0 sterren.
scorsese
-
- 13155 messages
- 11068 votes
#56 Repo Man (1984)
92 min
FTV
<250 stemmen (ik heb de 250ste stem uitgebracht)
Verenigde Staten
Algemeen klassement
6704 + 92 + 10 + 5 = 6811
Periode klassement
23 + 1 = 24
Landen klassement
88 + 1 = 89
Rariteiten klassement
7
Redelijke film over een jongeman die een baantje krijgt om auto's terug te vorderen van mensen die hun rekening niet betalen. Het verloop van deze originele en vooral eigenzinnige film laat zich niet gemakkelijk voorspellen. Het is dan ook allemaal behoorlijk absurd en met krankzinnige personages. Wellicht slaat het allemaal nergens op, maar de film zit vol met kleine, grappige momenten. En ook wordt Los Angeles mooi in beeld gebracht hier.