• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

Vrije filmchallenge

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/90000/90338.jpg?cb=1489570477

3096 Tage (2013) - MovieMeter.nl

Duitsland

drama/biografie

111minuten

FTV

<250stemmen (117)

IMDb 6,4/10

film van Sherry Horman, de film verteld over de 3096 dagen van Natascha Kampusch gevangenschap, de film loopt heel traag en mooi chronologisch, acteerwerk is heel sterk vooral de rol van Kampusch, enige minpuntje is dat het engels gesproken is, maar los daar van een prima film 3,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#37. The Night Flier (1997)
93 minuten - FTV
USA

Algemeen: 93 + 10 = 103 (Totaal: 3474 punten)
Periode: 1 (Totaal: 33 punten)
Landen: 1 (Totaal: 46 punten)

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/night_flier_2.png

Stephen Kings verhalen vertalen zich niet altijd zo goed naar het witte doek zegt men. Geen idee of dat met deze het geval is. Ik vond het eerder een misdaadfilm met horrorelementen. Uiteindelijk gaat het meer om Dees, een reporter die de hele film lang zich als een klootzak gedraagt, moppert en een kat-en muisspel speelt met een vampier. Aangezien hij geen vrienden heeft, niemand hem mag en hij blijkbaar geen hobby's heeft en nergens plezier in lijkt te hebben vraag je ja af waarom hij niet meteen een einde aan zijn zielige bestaan maakt. Ok het einde zorgt dat mijn wens hem op een pijnlijke manier te zien sterven uitkomt. Wel knap gedaan met die spoken uit het verleden. Helaas voor je uiteindelijk tot die situatie komt, was ik mijn interesse al meer dan eens verloren.
Leuk dat men het tonen van het gezicht van The Night Flier zo lang uitstelt, maar echt een verrassing is dat niet als je deze al op een poster hebt gezien.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

#9 Spotlight (2015)

128 minuten

FTV

Land: V.S.

>250 stemmen (975)

http://images4.static-bluray.com/reviews/13108_1.jpg

Erg goed.

Het verhaal achter de onthulling is erg interessant om te volgen. Een moeilijk onderwerp, dat wel. McCarthy pakt het meteen goed op en de cast weet het allemaal met veel overtuiging te brengen. Vooral Ruffalo, Keaton en Tucci zijn lekker op dreef hier. Het beginnen met het onderzoek, de gesprekken met slachtoffers, de moeilijkheden om tot documenten te komen,. Erg mooi verteld allemaal en geeft je ook meteen ook een goed beeld wat er allemaal aan journalistiek aan een verhaal vooraf gaat.

Toch mist de film dat beetje meer om een echte topper te zijn. Van karakterontwikkeling is nauwelijks sprake en ook het verhaal had nog iets dieper in mogen gaan op sommige onderwerpen. Voor de rest natuurlijk gewoon een hele goede film.

3.5*

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

#31 Bagdad (1949)

Verenigde Staten

82 minuten

FTV

< 250 (7 stemmen)

Rariteiten: Geen technicolor

Puntenberekening : 3768 +82 +10 +5 = 3865 punten

https://karavansara.files.wordpress.com/2015/10/bagdadpstr.jpg

Een zo te zien wat in de vergetelheid geraakte avonturen-film met Maureen O'Hara en Vincent Price. De mooie Ierse en roodharige O'Hara speelt een (vrij blanke) Turkse bedoeïen-prinses die naar haar opleiding in Engeland terugkeert naar huis. Daar aangekomen hoort ze dat haar vader is vermoord door de leider van de "Black Robes" Volgens de Pasha van Bagdad (Price) zal Prins Hassan (Paul Hubschmid) de vermoedelijke leider moeten zijn en het mogen duidelijk zijn hoe dit verhaaltje afloop! Met op de achtergrond woestijn en bergen lijkt het net alsof je naar een western kijkt, alleen zijn er geen cowboys dus zal oostern een beter benaming kunnen zijn. Gebruikelijk in dit soort films is de Whitewashing, toch zijn zeker de hoofdkarakters met bijzonder weinig make-up te zien. Maureen O'Hara is duidelijk de hoofdattractie, ze zingt, danst en hult zich in meerdere oosterse gewaden. Ondanks dat de film ietwat overkomt als een B-film moet er zo aan de aankleding en de kostuums te zien toch een redelijk budget geweest zijn. De film is verder opgenomen in technicolor. En ook al is het plot een beetje het voorspelbare je krijg wel de fijne en prima spelende O'Hara en Price. Zij en de rest van de cast maken van deze prettige enigszins campy film een leuke kijkervaring.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Miszmi eigenlijk heb je hiermee al de beste 2 Saw films gezien. Saw 3 had naar mijn gevoel de laatste moeten zijn en vond die al heel wat minder dan de vorige 2. Wat na 3 komt is vooral meer gore en nog wat geforceerde verhaallijntjes bedenken.

joolstein ik had enkele dagen geleden uit nieuwsgierigheid eens opgezocht of er als tegenhanger van de western ook een oostern/Eastern bestaat En ja het is iets zoals een western maar het speelt zich dus af in het oosten (Rusland, Azië). Het is een soort van western zoals de spaghettiwesterns. Heel blij dat je Cat People zo goed vond!

Baggerman en horizons ik ben nu toch een klein beetje nieuwsgierig geworden naar de film Pixels. Is er eigenlijk de nodige aandacht voor de echte klassieke arcade games of worden ze gewoon gebruikt als middel om de aarde aan te vallen? Ik moet toegeven het idee om Donkey Kong eens tonnetjes te zien gooien in een film lijkt me wel grappig om eens te zien. Wat is er trouwens met je Luigi avatar gebeurd, horizons?

Ik heb trouwens een muismat laten maken met wat klassieke videogames artwork erop. Zal er eens een foto van moeten maken. Dit is 1 van de afbeeldingen:

https://lph5i1b6c053kq7us26bdk75-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/11/space-invaders-we-come-in-peace.jpg

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

https://www.moviemeter.nl/film/95899

België

125 minuten

FTV

Ben nooit echt zot geweest van regisseur Hans Herbots, windkracht 10 gezien maar niet goed bevonden, Bo zelfs halverwege afgezet en ook Als de Dijken Breken niet helemaal bekeken.

Nu goed, de moeder had deze film net opgezet en ik ben er maar gaan bijzitten en deze is tot nu toe veruit de beste ervaring die ik met Herbots gehad heb. Rollen zijn sterk uitgeschreven en prima geacteerd, pluim voor de casting, het hoeven niet iedere keer weer dezelfde acteurs te zijn in een Vlaamse film. Scenario zit goed in mekaar, spanningsopbouw is prima en ook het camerawerk kan je zo nu en dan bovengemiddeld noemen. Niks écht bijzonder maar wel beter dan gemiddeld.

Lights Out (2016)

Verenigde Staten

87 minuten

FTV

Meh meh en nog eens meh, waar Don't Breathe mij enkele dagen terug erg verraste is deze horror op zijn beste momenten een dertien in een dozijn horror. Heb er verder niet veel over te zeggen, het was gewoon allemaal erg doorsnee.

PS: joolstein je > moet een < zijn bij Bagdad .

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever, ik zag inderdaad dat het gemiddelde cijfer per film langzaam naar beneden gaat. Geloof dat deel 5 dan nog weer net iets hoger scoorde 4, maar dat kan ook een ander deel zijn. Zag zelfs dat er in september ofzo nog een deel 8 gaat komen. Het gore vind ik niet zo erg, kan er over het algemeen goed tegen (mijn zwakke maag is met name als er kots in beeld komt zeg maar haha). Afgesneden ledematen of hoofden die in 1000 stukjes liggen doen mij niet zoveel. Hou niet zo van films die het moeten hebben van de jump scares en wat dat betreft bevalt Saw mij wel.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

[quote=4610889

PS: joolstein je > moet een < zijn bij Bagdad . [/quote]

aangepast. Ben niet zo handig met dat teken dus nog een wonder dat niet eerder fout ging

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Miszmi wrote:

alexspyforever, ik zag inderdaad dat het gemiddelde cijfer per film langzaam naar beneden gaat. Geloof dat deel 5 dan nog weer net iets hoger scoorde 4, maar dat kan ook een ander deel zijn. Zag zelfs dat er in september ofzo nog een deel 8 gaat komen. Het gore vind ik niet zo erg, kan er over het algemeen goed tegen (mijn zwakke maag is met name als er kots in beeld komt zeg maar haha). Afgesneden ledematen of hoofden die in 1000 stukjes liggen doen mij niet zoveel. Hou niet zo van films die het moeten hebben van de jump scares en wat dat betreft bevalt Saw mij wel.

Ik heb ook geen probleem met gore, ik bedoel maar de films van godfather of gore HG Lewis ik ben er fan van, maar deze brengen wel iedere keer iets anders. Ook twijfelde ik er niet aan dat jij er tegen kan. Maar het is gore omdat er anders niet veel meer valt te beleven. Ze brengen buiten nieuwe "traps" niks nieuws meer, het concept blijft steeds hetzelfde en het verhaal stagneert, niet meer belangrijk en wordt een heus zooitje op die manier. Het is zoals met zoveel franchises uitmelken van een thema waar er nog maar weinig overblijft van het mysterie in het begin.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#11 De Vierde Man (1983)

Nederland

92 minuten

FTV

92 + 10 + 0 = 102 (Totaal: 1273 punten)

Periode:

1 (Totaal: 8 punten)

Rariteiten:

0 (Totaal: 1 punten)

Landen:

2 (Totaal: 18 punten)

https://c1.staticflickr.com/6/5344/7393537888_c6522837f1_b.jpg

Een tijdje terug moest ik De Vierde Man van Gerard Reve lezen voor mijn boekenlijst. Ik vond het een waardeloos boek. Puur Reve die zijn seksleven etaleert en oeverloze overpeinzingen en dat ook nog eens in vermoeiende fonetische spelling geschreven. Ik was dan ook terughoudend om Verhoeven's verfilming te bekijken, maar het moest nu eenmaal want ik wilde toch alle films van Verhoeven eens gezien hebben. Nu ben ik toch erg blij dat ik de film heb gezien.

Gerard Reve geeft een lezing in Vlissingen, omdat het te laat is om terug naar huis te gaan overnacht hij bij de penningmeester van de boekenclub. Hij besluit een tijdje bij haar te blijven, maar dan ontdekt hij dat haar vorige drie geliefde allemaal zijn overleden. Omdat hij zich aangetrokken voelt door haar vriend blijft hij. Tiereliere lier wie is nummer vier?

Zowel in het boek als in de film vind ik het personage Gerard Reve maar een pervers en arrogant persoon (niet dat de schrijver perse ook zo is). Zo heeft Jeroen Krabbé hem dan ook vertolkt, knap gedaan. Vreemde keuze om in de verfilming het personage ook Reve te laten eigenlijk, zeker gezien de grote verschillen tussen het boek en de film. Renée Soutendijk speelde ook goed. Wel waren veel dialogen erg geforceerd, maar dat is nu eenmaal als je films in je moedertaal kijkt denk ik.

Waar het boek slechts een sfeervolle droomscène had zit deze verfilming vol van de surrealistische visioenen. Daarnaast bevat de film heerlijke Hitchcockiaanse Suspense. Later zou Verhoeven in Amerika verder borduren op de Thriller-elementen van De Vierde Man in Basic Instinct, helaas liet hij de symboliek en het surrealisme daar achterwegen.

Als Katholiek was ik bijzonder gecharmeerd door de geweldige religieuze symboliek van Verhoeven. De vele verwijzingen naar de maagd Maria bijvoorbeeld. Omdat zijn vorige films erg slecht werden ontvangen door critici wilde Verhoeven een serieuzere film maken. Een occulte thriller met religieuze symboliek. Samen met Gerard Soeteman koos hij het boek van Reve als basis. Verhoeven liet zich voor de film inspireren door de visuele stijl van Alfred Hitchcock, het surrealisme van Luis Buñuel en de religieuze symboliek van Ingmar Bergman. In Nederland werd de film door critici inderdaad beter ontvangen dan Spetters, maar dat lieten de bezoekerscijfers niet zien. Wel is het in Amerika een cult-film geworden, geen wonder dat Verhoeven even later internationaal doorbrak.

Misschien moet ik Reve toch nog maar een kans geven. Uit zijn boek haalde ik verwijzingen naar de Mariaverering niet echt, maar zijn opvatting in de film over fantasie en het katholicisme kan ik me (als Katholieke romanticus) zeker vinden. Ik vind persoonlijk ook dat andere christelijke stromingen, zoals bijvoorbeeld het Calvinisme, te zakelijk zijn en buiten het evangelie voor weinig openstaan. Bijvoorbeeld niet voor kunst of occulte Thrillers...

De Vierde Man is een heus cinematografisch meesterwerk van eigen bodem. Met name de surrealistische visioen waren briljant en zeer stilistisch geschoten door Jan De Bont met gebruik van haast onmogelijke overgangen. De muziek van Loek Dikker hielp de naargeestige sfeer ook enorm.

Het homo-erotische had van mij niet zo gehoeven, maar daarbuiten is deze film me bijzonder goed bevallen. Naargeestige Hitchcockiaanse spanning in het Nederland van de jaren '80 met surrealistische verwijzingen naar de dood en de maagd Maria.

Ondanks dat de Nederlandse film of occulte Thrillers mischien niet meteen jouw ding zijn wil ik je hem toch aanraden tbouwh door het surrealisme en de religieuze symboliek.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

#10 Kong: Skull Island (2017)

118 minuten

FTV

Land: V.S.

>250 stemmen (765)

http://ww3.hdnux.com/photos/57/60/54/12520238/3/920x920.jpg

Apocalypse Now meets Kong!

Buiten een paar leuke momenten om en een paar toffe actie scenes is het vooral erg leeg. Er is erg weinig tijd gestoken om een beetje verhaal er in te brengen en de acteurs iets te geven waar ze ook echt iets mee kunnen. Men wilde waarschijnlijk niet dezelfde fout maken die Edwards in Godzilla maakte. Het monster zo weinig mogelijk laten zien en alle actie in rook, op t.v. en/of in het donker laten plaatsvinden. Dat zit in Kong: Skull Island wel goed. We krijgen genoeg van Kong, zijn tegenstanders en andere inwoners van het eiland te zien. En ook met de actie zit het wel goed. Er gebeurt genoeg om de volle twee uur te vermaken. Buiten het vermaak is er dus weinig anders om van te genieten. Het script is daar ook niet naar. Verhaal is buiten het nodige niet echt aanwezig en de personages krijgen totaal diepgang mee. Goede acteurs als Hiddleston, Larson, Goodman en Jackson lopen er daardoor wat verloren bij. Het is misschien een beetje cliché om te zeggen, maar de film doet wat hij moet doen. En dat is entertainment bieden en een imposante Kong laten zien. Verder ziet de film er prima uit en is het geluid echt om van te smullen.

De scene na de credits is echt geweldig en ondanks dat Godzilla zwaar tegen viel en deze Kong niet geheel de verwachtingen heeft waar gemaakt, kijk ik wel erg uit naar het volgende hoofdstuk in de MonsterVerse.

3.0*

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb ook geen probleem met gore, ik bedoel maar de films van godfather of gore HG Lewis ik ben er fan van, maar deze brengen wel iedere keer iets anders. Ook twijfelde ik er niet aan dat jij er tegen kan. Maar het is gore omdat er anders niet veel meer valt te beleven. Ze brengen buiten nieuwe "traps" niks nieuws meer, het concept blijft steeds hetzelfde en het verhaal stagneert, niet meer belangrijk en wordt een heus zooitje op die manier. Het is zoals met zoveel franchises uitmelken van een thema waar er nog maar weinig overblijft van het mysterie in het begin.

Het mysterie is er zeker vanaf en de films moeten het ook vooral hebben van Bell. In deel 1 kwam hij zelfs nagenoeg niet in beeld en dat merk je wel. Bell levert een topprestatie, tot nu toe vind ik de overige cast steeds maar matig. Ben nu bezig met deel 3 en ook daar ondervind ik weer hetzelfde. Toch denk ik wel dat je iedere film met plezier kan kijken. Het blijft toch een kwestie van wie overleeft het en wie niet. Zo krijg je zelf ook je voorkeuren waarvan je hoopt dat ze in leven blijven.

Ik zag hier iemand die Saw had gekeken en dat bracht mij ook op het idee om alle 7 delen eens te kijken. Ik wist dat ik twee delen had gezien, maar wist niet meer zeker welke dat waren, alleen deel één wist ik. Kwam bij het kijken van deel twee al snel tot de conclusie dat dat ook gelijk de tweede was, enkele fragmenten wist ik namelijk vooraf nog wel te benoemen. De overige delen worden niet heel slecht beoordeeld, dus denk dat ik er wel vrij gemakkelijk doorheen kom. Ik kijk vaker films die tig vervolgen hebben, soms tegenvallend, soms zijn vervolgen nog net wat beter. Friday the 13th is een voorbeeld van het eerste, dat laatste deel is bijvoorbeeld echt lachwekkend slecht en zal ik in de toekomst ook niet opnieuw gaan bekijken. Bij A Nightmare on Elmstreet kan ook geen enkele film tippen aan de eerste, maar daar is het niet zo dat het cijfer geleidelijk aan omlaag gaat. Deel twee vond ik daarvan bijvoorbeeld slecht, maar deel 3 kon ik mij weer goed mee vermaken. Moet overigens al die delen ook maar weer eens gaan bekijken om het goed te beoordelen, maar weet dat er twee delen tussen zitten die ik niks vond. Uit mijn hoofd was dat buiten twee, ook deel vijf (en de remake, die was nog lachwekkender). Maar goed, een remake zonder Englund was sowieso al gedoemd te mislukken.

Wat betreft Saw verwacht ik een beetje hetzelfde als A Nightmare on Elmstreet. Het ene deel heeft momenten die er tussenuit springen, het andere deel zal matig zijn. Maar goed, over een dag of twee/drie zal ik daarop terugkomen met een recensie

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

#30 Dunkirk (1958)

Verenigd Koninkrijk

Nog vergeten te vragen je hebt deze toevallig gekeken omdat er nu een nieuwe film van is uitgekomen?

Miszmi Nightmare on Elm Street 2 is een nogal atypische Freddy film omdat hij hier plots buiten dromen acteert. Ik vond hem ook niet goed, hoor dat wel vaker. Eigenlijk is de derde een logischer vervolg op 1 omdat we hier ook final girl Nancy (Heather Langenkamp) weer terugkrijgen in een belangrijke rol.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

alexspyforever wrote:

Dunkirk (1958)

Nog vergeten te vragen je hebt deze toevallig gekeken omdat er nu een nieuwe film van is uitgekomen?

Ja en Nee Het heeft misschien iets meegespeeld bij de keuze van de film. Was op mijn werk en er was een loos uurtje dus op youtube gezocht. Maar ik weet nooit waar ik naar moet zoeken, toen ik wel iets had bedacht, stond dat dan weer niet op Youtube en zag ik deze Dunkirk uit 1958. En met/door 12 stemmen hierop MM kreeg ik veel meer interesse want dit is toch de eerste verfilming van duinkerken van na de oorlog. Iets wat ik ook best wel onbegrijpelijk vind nu met die grote hype rondom de nieuwe.

Tja en dan de nieuwe... ik kan me niet voorstellen dat het een heel slechte film zal zijn Christopher Nolan weet wat hij doet. Meeste van films heb ik ook redelijk goed gewaardeerd. Hij maakt verder ook prima bioscoopfilms voor een groot publiek. En daar zit ook nu ook juist het probleem, ik ben niet kapot van zijn films. Tenminste ze geven je een uurtje of twee plezier maar zijn verder vooral klinisch en doods.Vele noemen dat vakmanschap, tja misschien hou ik wel teveel van imperfectie want er zal voor mij waarschijnlijk nooit een Nolan-film bij mijn favoriete films belanden. Dan kijk ik toch liever B-films.

Deze nieuwe film sla ik dan ook graag over. Denk ook dat ik me aan deze film op dit moment te zwaar zal ergeren. Vooral ook omdat het historische zal tegenvallen en er geen Duisters te zien zullen zijn Iets wat bij verschillende recensie naar voren is gekomen. Door hem over te slaan scheelt dat dan weer heel veel discussies met de Nolan-liefhebbers.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever wrote:
(quote)

Miszmi Nightmare on Elm Street 2 is een nogal atypische Freddy film omdat hij hier plots buiten dromen acteert. Ik vond hem ook niet goed, hoor dat wel vaker. Eigenlijk is de derde een logischer vervolg op 1 omdat we hier ook final girl Nancy (Heather Langenkamp) weer terugkrijgen in een belangrijke rol.

Ik kan mij eigenlijk niet meer herinneren dat hij hierbij 'buiten dromen acteert'. Misschien net als in deel 1 dat hij een manier heeft om naar de echte wereld te komen, maar in mijn herinnering duikt hij wel gewoon op in dromen. Het kan best zijn dat ik ernaast zit hoor, zoals ik al aangaf: moet ze allemaal weer eens bekijken om een goed oordeel te geven en dus ook om de details weer te weten haha

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

#22. The Battle of the Somme (1916)

Verenigd Koninkrijk

FTV, 74 minuten, <250 stemmen

Zwart-wit, silent

https://www.moviemeter.nl/images/cover/97000/97295.300.jpg?cb=1410637479

Ik zie het belang van The Battle of the Somme als historisch document zeker. In het heetst van de Eerste Wereldoorlog is dit gefilmd, als informatie, propaganda, en motivatie voor het Britse thuisfront. Veel van de beelden zijn ook daadwerkelijk vlakbij het front gefilmd, waar we voornamelijk veel troepen aan het werk of aan het wachten zien, maar ook dode en gewonde soldaten, schietende howitzers, en de massale logistiek die erbij komt kijken. Maar uiteindelijk vond ik het toch een minder interessante kijkervaring dan ik van tevoren gedacht had. Het is een vrij droge documentaire waarin vooral allerlei oorlogsgerelateerde zaken getoond worden, maar zonder dat er veel structuur in zit. Gecombineerd met de niet geweldige beeldkwaliteit leverde dit toch een minder boeiende en minder indrukwekkende docu op dan gehoopt. 2.5*

Zandadder

• 2595 messages
  • 3080 votes

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#38. Martin (1978)

95 minuten - FTV - <250

USA

Algemeen: 95 + 10 + 5 = 110 (Totaal: 3584 punten)

Periode: 1 (Totaal: 34 punten)

Landen: 1 (47 punten)

http://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/09/martin-1978-movie-poster.jpg

Een aparte film van Romero. Hoewel ik verschillende zaken herkenbaar vond en bij momenten ook wel medelijden met Martin had omdat hij een outcast was, kon deze film me toch niet erg boeien. Het vampirisme was eerder een excuus om het label horror te krijgen terwijl dit eigenlijk gewoon een drama is met veel symboliek. Goede film voor wat het is, maar ik kan hier weinig mee.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113751.jpg?cb=1499117060

Shimmer Lake (2017) - MovieMeter.nl

V.S. /Canada

misdaad/komedie

83min

FTV

<250stemmen (70)

IMDb 6,2/10

misdaadkomedie van Oren Uziel, Deze film word achterstevoren verteld en volgt een plaatselijke sheriff die drie verdachten van een bankoverval achtervolgd onderwijs zijn broer, film is op sommige momenten echt hilarisch, sterke karakters en een sfeertje alla twin peaks, leuke film als tussendoor meer ook niet 3*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102430.jpg?cb=1465238179

October 1 (2014) - MovieMeter.nl

Nigeria

thriller

145minuten

FTV

<250sremmen (5)

IMDb 6,6/10

thriller van Kunne Afolayan, Nigeria, 1september 1960, op 1october word Nigeria een onafhankelijk land los van het Verenig Koninkrijk, Rechercheur Danladi Waziris voert een race tegen de klok om een moordenaar van lokale vrouwen te vinden, film word heel mooi en ordelijk verteld waardoor de film je niet meer los laat tot het einde, prima film die ondanks het misschien trage verloop vlot wegkijkt

4* voor mij

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ha, grappig U96, die heb ik na even rondneuzen op Netflix vorige week ook allebei op mijn watchlist gezet. Ben benieuwd of het er nog van gaat komen.

23 .Children of the Corn (1984)
Verenigde Staten
RW, 93 minuten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/928.300.jpg?cb=1378652786

Deze film heb ik ooit gezien toen ik nog vrij groen was qua horror, en toendertijd was het me prima bevallen. Maar gezien de matige beoordelingen hier op MM, zeker van de mensen in wiens smaak ik wel fiducie heb, waren mijn verwachtingen bij deze rewatch niet al te hoog. Alsnog viel het me alleszins mee, eigenlijk. Ik kan de genoemde kritiek over het algemeen heel goed begrijpen. Het is een tof verhaaltje (al heb ik het boek niet gelezen), maar er gebeurt inderdaad niet heel veel, Malachai en Isaac zijn allebei vrij kneuzige bad guys behalve dan misschien de tekenen dat er meer bovennatuurlijk, duivels kwaad achter zit, en qua gore is het al helemaal geen horror te noemen.

En toch amuseerde ik me prima met Children of the Corn. Het heeft een leuk volks sfeertje en een donkere ondertoon onder de oppervlakte die me wel bevalt. Inderdaad beter gedaan in Who can kill a child? en ik zag ook wel wat Wicker Man hierin (vooral het pastorale-uit-de-hel-aspect), wat al helemaal een film op een heel ander niveau is. Alsnog vermaakte ik me prima, en blijkt het een King-verfilming van gemiddeld niveau. Ik overweeg zowaar om de vervolgen een kans te geven.

De special effects zijn wel episch slecht, trouwens. Ik kan me herinneren dat Firestarter daar ook last van had.

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

#33 Sing Street (2016)

106 min

RW

<250 stemmen

Ierland

Algemeen klassement

3902 + 106 + 5 = 4013

Periode klassement

17

Landen klassement

49 + 3 = 52

Rariteiten klassement

3

Uitstekende film over een jongen die naar een nieuwe school wordt gestuurd en daar een band begint. John Carney weet opnieuw perfect de magie te vangen van het componeren van je eigen liedjes (vooral tijdens het eerste gedeelte). Er wordt een fijn en nostalgisch tijdsbeeld neergezet (midden jaren '80 in Dublin). Het verhaal eromheen is vrij simpel, maar bevat meer dan genoeg mooie momenten. De cast en de soundtrack maken het geheel af.

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

joolstein wrote:

[quote=4610889

PS: joolstein je > moet een < zijn bij Bagdad .

aangepast. Ben niet zo handig met dat teken dus nog een wonder dat niet eerder fout ging [/quote]

Ezelsbruggetje. Als je er een K (<) van kan maken is het kleiner dan.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

#25 Gridlocked (2015) - MovieMeter.nl

110 minuten

Canada

FTV

< 250 stemmen (77)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/348000/348736.300.jpg?cb=1468477745

Voor het goede acteerwerk zeker niet deze film gaan kijken, want: het is niet best! Maar als verstand-op-nul-voor-degenen-die-verstand-hebben-en-toch-deze-film-gaan-kijken-omdat-hun-vrouw-alleen-van-actiefilms-houdtfilm best uit te zitten. Vinnie Jones is altijd een plus

Voor de rest een allegaartje van clichés. Matig, maar vreemd genoeg kan ik er ook geen dikke onvoldoende aan geven.

alexspyforever wrote:

Baggerman en horizons ik ben nu toch een klein beetje nieuwsgierig geworden naar de film Pixels. Is er eigenlijk de nodige aandacht voor de echte klassieke arcade games of worden ze gewoon gebruikt als middel om de aarde aan te vallen? Ik moet toegeven het idee om Donkey Kong eens tonnetjes te zien gooien in een film lijkt me wel grappig om eens te zien.

Ik vind dat er wel ruim voldoende aandacht aan de klassieke arcade games is in de films. Best leuk gedaan.

horizons wrote:

Mooi dat ik Sander niet genoemd heb.

Heb zelf niet zo'n moeite met hem en zijn gang. Meestal leuk genoeg om avondje zo'n film te kijken.

Ja, dat was inderdaad goed gedaan. Uiteindelijk viond ik de film best leuk en ik was hem zeker niet gaan zien als ik dat had geweten. Ik mijd hem als de pest, net als figuren als Will Ferrell. Blaahh! Dat wil niet zeggen dat Sandler theoretisch geen goede film(rol) zou kunnen afleveren (al schiet me er zo geen te binnen).

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

#11 Go-Ji-Jeon (2011)

133 minuten

FTV

Land: Zuid-Korea

<250 stemmen (98)

http://images2.static-bluray.com/reviews/5675_1.jpg

Weer een goede oorlogfilm uit Zuid-Korea.

De film wordt rustig opgebouwd om de relatie tussen de mannen, de gebeurtenissen en alle drama zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Wel op een typisch Zuid-Koreaanse manier natuurlijk, dus veel melodrama. Toch werkt het hier op den duur wel wat op je zenuwen. Vooral richting het einde schiet men behoorlijk uit de bocht. Als er dan nog een kleine 20 minuten volgt heb je het eigenlijk wel gezien. De film duurt dan net even wat te lang. Toch blijft de film boeien van begin tot eind door een goed verhaal en de chemie tussen de acteurs. Ook is de Koreaanse burgeroorlog een interessant onderwerp. Centraal staat hier dat beide partijen niet meer weten waarom ze vechten en de oorlog behoorlijk beu zijn. Ook leuk dat er hier ook wat aandacht wordt geschonken aan de Noord-Koreaanse kant. Al had ik graag nog wat meer van Two Seconds in actie willen zien.

De gevecht scenes zien er erg goed uit. Al laten ze het in de editing dan wat afweten doordat het rommelig gecut is. Het is op momenten zelfs onoverzichtelijk. Maar verder ziet het er echt prima uit. Ook weer credits naar de sound design. Prachtig om aan te horen.

Ietwat te lang en te melodramatisch aan het einde, maar Hun Jang heeft met The Front Line een erg interessante en een meer dan prima oorlogfilm afgeleverd.

3.5*

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

#19 Criminal (2016)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Thriller / Actie

113 minuten

(FTV)

113 + 10 = 123 punten (totaal 2296)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102253.300.jpg?cb=1492498306

Aardige actiefilm met bekende gezichten, voor de liefhebber zeer vermakelijk.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Baggerman

Punch-drunk love wordt als a-typische Sandler film gezien en best goed gewaardeerd.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

horizons wrote:

Baggerman

Punch-drunk love wordt als a-typische Sandler film gezien en best goed gewaardeerd.

Ja, die staat nog op mijn lijstje. Wie weet. Tot Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) vond ik Jim Carrey ook niet te pruimen.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

[quote]Woland wrote:

Ha, grappig U96, die heb ik na even rondneuzen op Netflix vorige week ook allebei op mijn watchlist gezet. Ben benieuwd of het er nog van gaat komen.

Haha wie weet er volgen wel nog enkele op mijn lijst die te zien zijn op Netflix

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/583000/583835.jpg?cb=1475822294

13th (2016) - MovieMeter.nl

V.S.

Documentaire

100minuten

FTV

<250stemmen (75)

IMDb 8,2/10

Docu van Ava Duvernaey, over wat de slavernij, zwartenhaat en het gevangenissysteem in de VS gemeen hebben,

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

L'Insegnante (1975) The School Teacher

Italië

95 minuten

FTV

<250

Algemeen klassement: 95+10+5=110

(Totaal: 1396)

Periodeklassement: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/38000/38788.jpg

Italiaanse sekskomedie die het begin vormde van een zeer succesvolle reeks van in totaal zes films.

De films maken deel uit van de Commedia sexy all'Italiana dat een subgenre is van de meer traditionele (en fatsoenlijke) Italiaanse komedies die vanaf de jaren 50 in groten getale werden geproduceerd.

Dit kluchtige en erotische subgenre was in de jaren 70 heel populair en de films trokken volle zalen. De films bevatten vrouwelijk naakt, mijden elke vorm van diepzinnigheid en hebben een humoristische insteek die veelal sexueel georiënteerd is.

Zo ook dit product. Het verhaal is heel simplistisch en doet er eigenlijk niet toe. Er is sprake van een soort rode verhaaldraad met daaromheen allerlei sketch-achtige toestanden die zijdelings met de rode draad te maken hebben. Het geheel is tamelijk chaotisch, evenals de editing die derhalve goed past.

De insteek is zoals gezegd komisch, maar de foute humor is zo flauw en afgezaagd, dat het maar niet lollig wil worden.

Er is vrouwelijk naakt aanwezig, maar die aanwezigheid is teleurstellend schaars.

De muziek bestaat uit van die vrolijke hoempa-achtige deuntjes, die in een Tiroler (een genre waar deze film wel frappante gelijkenissen mee heeft) niet zouden misstaan. De personages zijn gemaakt grappig, dus absoluut niet komisch en kunnen niet acteren.

Vreselijke film. Het was een lijdensweg.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.