- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vrije filmchallenge
Vrije filmchallenge
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Als 'ie niet beter is dan het origineel kan ik deze maar beter nooit opzetten
oh en Night's Watch The Phantom of the Opera (2004) en de twee Conjurings niet gezien (mbt Patrick Wilson)?
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
The Green Mile (1999) - 189 minuten - RW – 17 juli 2017 – 12278 stemmen – 189 punten - Tussenstand: 1264 punten
Ondanks dat het mijn favoriete film is, heb ik vaak de tijd en zin niet om 3 uur lang naar een film te kijken, ook niet als het om The Green Mile gaat. Vandaag had ik weer eens de tijd en zin gevonden om hem te gaan bekijken. Inhoudelijk hoef ik eigenlijk vrijwel niks over deze film te zeggen, voor mij is het gewoon perfect. De acteerprestaties zijn geweldig, een uitmuntende Hanks en (te vroeg overleden) Duncan. Met name laatstgenoemde weet mij zo vreselijk te raken in deze film. Ook de overige cast doet het echter geweldig, er is eigenlijk niemand die ondermaats presteert.
Het verhaal verloopt helder en neemt je echt mee in de gebeurtenissen. Prima in beeld gebracht. In tegenstelling tot veel van mijn andere top 10 films, kan ik hier werkelijk geen enkel negatief puntje verzinnen. Het is voor mij allemaal perfect. Zelfs de lange speelduur van 3 uur doet daar helemaal niets aan af, er is namelijk ook niets waarvan ik denk dat de film zonder kan. Op een gegeven moment jank ik aan één stuk door het moment waarop de bewakers naar de cel lopen totdat ze eigenlijk weer overschakelen naar de ouder geworden Edgecomb. Ik kan het gevoel wat ik bij deze film krijg moeilijk onder woorden brengen. Ondanks dat het ‘slechts’ een film is, die ik meerdere keren heb gezien, blijf ik geraakt en ontroerd door het hele verhaal en aller eromheen. Er zijn genoeg films die ik vaker dan één keer kan kijken, maar eigenlijk geen enkele die mij tijdens elke kijkbeurt weer op dezelfde manier weet te raken (The Lion King uitgesloten natuurlijk!
).
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
#26 2:22 (2017)
99 min
FTV
<250 stemmen
Verenigde Staten
Algemeen klassement
3054 + 99 + 10 + 5 = 3168
Periode klassement
14
Landen klassement
38 + 1 = 39
Rariteiten klassement
2
Tegenvallende film waarin een luchtverkeersleider geschorst wordt nadat hij bijna een ongeluk heeft veroorzaakt. Het plot begint op zich wel intrigerend, maar de opbouw duurt veel te lang en ook stelt de uiteindelijke ontknoping nogal teleur. De personages staan slechts in dienst van het ongeloofwaardige plot en weten dus ook al niet te boeien.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Australië
116 minuten
FTV
<250
Algemeen klassement: 116+10+5=131
(Totaal: 1286)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/266000/266997.300.jpg?cb=1481875634
Beklemmende film die evenveel thriller is als psychodrama en gekenmerkt wordt door een sfeer van beklemming. Eigenlijk vanaf de start al.
Want, hoewel er in den beginne nog geen sprake is van duistere zaken, is de sfeer meteen al niet licht en vrolijk. Uit de eerste kennismaking met het vrouwelijke personage (prachtrol van Palmer) blijkt al dat zij niet lekker in d'r vel zit. Schuchter beweegt zij door de grote stad. Schuchter bivakkeert zij in haar goedkope hotel. Schuchter legt zij contacten. Ongetwijfeld ligt aan haar onzekere gedrag veel persoonlijk drama ten grondslag. Er zijn althans wat subtiele aanwijzingen voor.
Haar gedrag en haar ongemakkelijke interacties creëren direct al een sfeer van onrust en huisvesten de kiemen van ontsporing die ieder moment kunnen ontluiken.
De gebeurtenissen die volgen versterken de onheilspellende sfeer. Die sfeer verankert zich vervolgens stevig in de film en laat niet meer los. Elke illusie dat de film nog een zonnige moodswing in petto heeft, is ongegrond. Berlin Syndrome is een film die je van begin tot eind kijkt met een gevoel van onbehagen.
De film neemt de tijd. De echo's van de gebeurtenissen blijven op die manier lang hangen. De duisternis wordt er traag en gedetailleerd ingewreven. De traagheid is een enorme sfeermaker.
De personages kampen met trauma's. Zoveel is duidelijk. Meer dan een tipje hier en daar wordt niet opgelicht. Ik had er een ambivalent gevoel bij. Door niet alles klip en klaar uit te leggen, blijft het enigmatische behouden en dat aspect is een belangrijke sfeerfactor. Een begrijpelijke keuze, maar nieuwsgierig was ik wel.
De muziek speelt een belangrijke rol in het sfeervolle geheel. Dreigende en deprimerende klanken zijn het eigenlijk. Onder begeleiding van muzikale boosaardigheid en droefenis hakken de beelden, die zonder begeleidende muziek al ingrijpend zijn, er extra stevig in.
Niet elke scène in de film is spot on. Hoewel de beklemming niet in gevaar komt, zijn er momenten in de film waarbij de personages in herhaling vallen of waarbij hun handelingen enigszins voorspelbaar zijn. Waarschijnlijk is de lengte van de film daar debet aan. Kleine ergernis.
Verder veel lof.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Scott Pilgrim vs. the World (2010)
Verenigde Staten | 2010 | 112 minuten | FTV
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGnRclcIOr5uLpBstVJGmIkaC1N1Dee2iYZA9QY5Vy-c1_62igjA
Punten 210 + 10 = 220
Weirde en tempo rijke film. Het universum waarin we belanden wordt nergens uitgelegd, niemand die zegt waarom er gebeurt wat er gebeurt maar het is een vaststaand feit binnen de film dat Scott door het verhaal vliegt alsof het een arcade video game is...
...en het werkt nog wonderwel ook. De acteurs zijn goed gevonden, Cera is dorky genoeg om Scott gestalte te geven en Winstead speelt weird genoeg om Ramona Flowers flair te geven.
En ondanks dat het verhaal en de gevechten voorspelbaar verlopen blijft het opstekende absurdisme
en de fun de film op een best hoog niveau houden.
#10 Pixels (2015)
Verenigde Staten |2015 | 105minuten | FTV
http://www.hollywoodreporter.com/sites/default/files/2015/07/pixels_still_5.jpg
Punten 105 + 10 =115
Na Scott Pilgrim deze film gekeken: weer een film waar arcade games voorbij komen. Waar de eerste film goed wordt ontvangen over het algemeen heeft Pixels niet zo'n beste reputatie. Wat ontzettend vreemd is want Pixels is gewoon een leuke melige actie film geworden.
Ik vraag me af wat voor verwachtingen je bij een film als dit hebt als je het verhaal een belangrijk aspect gaat vinden. Het hele concept vraagt niet eens om een diepgaand verhaal. Maar je wil gewoon de games voorbij zien komen. En dat gaat de film erg goed af.
De special effects zijn precies goed gedaan, het pixel effect werkt erg sterk en de meligheid van de diverse spellen doet het gewoon.
Dus al met al erg van genoten.
#11 III (2015)
Rusland | 2015 | 80 minuten | <250 | FTV
http://www.onderhond.com/style/site/iii-2.jpg
Punten 80+5+10 = 95
Heb na het kijken van de film het interview met de regisseur gelezen wat Onderhond heeft gehad en daaruit moet ik concluderen dat je die beste man geen groot budget moet gaan geven want dan wil hij betere en andere camera's kopen.
Dat moest hij dus vooral niet doen. De beelden in III zijn namelijk plaatjes. De film baad in erg mooie kleur omlijst met mooie shots die in de surreële wereld nog eens een extra boost krijgen. Heel erg mooi.
Dus dat hij maar blijft werken met wat hij heeft.
Soundtrack maakt het audio-visuele plaatje helemaal compleet.
Het verhaal is niet heel diepgaand maar de informatie die je krijgt is genoeg om de film draaiende te houden. De gore en horror is gelukkig minimaal (voor mij dan) en sfeer voert de boventoon.
alleen in mijn (eigen surreële versie) komt het helemaal goed met de zusjes. lol
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Nederland
106 minuten
FTV
Pfff had hem opgenomen ergens vorige week ofzo en weinig over opgezocht, normaal kan ik veel hebben qua Vlaamse en Nederlandse film maar dit was toch echt niet goed.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Als 'ie niet beter is dan het origineel kan ik deze maar beter nooit opzetten
oh en Night's Watch The Phantom of the Opera (2004) en de twee Conjurings niet gezien (mbt Patrick Wilson)?
Ik heb enkel het eerste deel van The Conjuring gezien, het kan aan de setting gelegen hebben maar die film is mij toen enorm tegengevallen. Misschien eens herzien maar voorlopig blijft deze staan op 2*, niet noemenswaardig dus. Ook op een ruim 2 uur durende musical/opera zit ik niet met smart te wachten. Ik verwacht dus voorlopig niks meer te zien met Patrick Wilson, zonde want zijn acteerprestatie in Little Children heeft mij wel overtuigd van zijn kunnen.
EDIT: Bone Tomahawk (2015) ziet eruit als een film waar ik me wel mee kan vermaken, deze misschien maar eens een kans geven.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#7 Kong: Skull Island (2017)
Verenigde Staten
118 minuten
FTV
250+ stemmen
Algemeen:
118 + 10 + 0 = 128 (Totaal: 935 punten)
Periode:
1 (Totaal: 6 punten)
Rariteiten:
0 (Totaal: 1 punten)
Landen:
1 (Totaal: 12 punten)
Alsof een kind dat helemaal fan is van King Kong stiekem Apocalyps Now heeft gezien en 185 miljoen dollar krijgt om een film te maken.
Het verhaal is vrij typisch en heeft niets te maken met de eerdere King Kong-verfilmingen. De grootste zwakte van het script is dat de personages totaal geen inhoud hebben, het zijn allemaal types zonder achtergrond die nou eenmaal bij zo'n film horen. Daarnaast maakt ook niets indruk, je bent als kijker passief getuigen van het alles. Toegegeven sommige point-of-view-shots vanuit de helicopters waren wel erg gaaf gedaan.
Het feit dat de film zich in de jaren '70 afspeelt en Samuel L. Jackson in de film speelt maakt het geheel nog wel vermakelijk. Bovendien is de film best aardig opgenomen met veel knipoogjes naar jaren '70 stijl, muziek uit die tijd en Japanse monsterfilms.
Popcornvermaak is het zeker en de film is leuker dan verwacht door de setting, maar wel een beetje infantiel allemaal. Ik vind de jaren '70 remake van King Kong nog steeds het leukst.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#8 Churchill (2017)
Verenigd Koninkrijk
98 minuten
FTV
-250 stemmen (Ik ben de eerste stem
)
98 + 10 + 5 = 113 (Totaal: 1048 punten)
Periode:
0 (Totaal: 6 punten)
Rariteiten:
0 (Totaal: 1 punten)
Landen:
2 (Totaal: 14 punten)
https://i.ytimg.com/vi/sVOzMZ4IrMA/maxresdefault.jpg
In 1944 zijn de geallieerden van plan om de gewaagde operatie Overlord uit te gaan voeren. Deze operatie is echter niet zonder risico's en president Churchill is niet van plan om weer Engelse militairen hun dood tegemoet te sturen. Al zijn aandacht gaat naar het tegenhouden van Overlord, tot ergernis van Veldmaarschalk Montgomery en de Amerikanen.
Nooit geweten dat Churchill zo tegen de plannen voor D-Day was. Brian Cox zet een erg sterke vertolking van de beroemde Brit neer. De film is af en toe behoorlijk traag en draait volledig om Churchill zelf, maar is goed geschoten en gespeeld met kenmerkende Britse kwaliteit.
Mooi portret en goed drama.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
#27 Anna and the King of Siam (1946)
Verenigde Staten
128 minuten
FTV
>250 (18 stemmen)
Rariteiten: ZW
Puntenberekening : 3228 +128 +10 +5 = 3371 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2656.300.jpg?cb=1412508956
Van het boek Anna and the King of Siam uit 1944 van Margaret Landon wordt dankbaar gebruik gemaakt, aangezien er in 1951 een musical The King and I werd gemaakt. Deze kreeg in 1956 ook een filmbewerking. Ook in 1999 werd de film nog eens verfilmt met dit keer Jodie Foster in de hoofdrol. Echter dit is de eerste verfilming en is nog in zwart/wit. En ook al is het verhaal gebaseerd op waren feiten die zijn opgetekend door Anna Leonowens, er zijn genoeg feiten die incorrect zijn. Het is1862 en Anna Owens, een gouvernante uit Engeland, gaat naar het koninklijk paleis van Siam (Thailand) om de 46 kinderen van de heerser Mongkut les te geven. Echter heeft een vrouw een zeer lage positie in Siam maar zij is te koppig om zich overal zomaar bij neer te leggen. Vooral die wisselwerking tussen Irene Dunne en Rex Harrison is erg prettig om naar te kijken. Irene Dunne draagt trouwens een keur aan prachtige jurken, die zo uit een sprookje lijken te komen. Zoals vele films uit deze tijd worden alle rollen vertolkt door blanke en zijn degene die voor Thai moeten doorgaan geschminkt. De film is verder degelijk gemaakt maar heel bijzonder is het ook niet. Toch kreeg de film twee Oscars; 1 voor Best cinematografie en 1 voor Best Art Direction. Het was leuk om nu ook eens het origineel te hebben gezien. Leuk maar ook niet veel meer.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#9 The Key to Reserva (2007)
Verenigde Staten
10 minuten (korte film)
FTV
IMDb
Algemeen:
10 + 5 + 0 = 15 (Totaal: 1065 punten)
http://i.vimeocdn.com/video/504054517_1280x720.jpg
Martin Scorsese doet een poging om 3 bladzijde van een verloren gewaand script van de hand van Alfred Hitchcock te verfilmen precies zoals de Master of Suspense gedaan zou hebben. Het resultaat is schitterend, alsof de grootmeester uit zijn eeuwige slaap is opgestaan. Jammer dat het zo weinig aan verhaal is en er ook nog eens een groot gedeelte van het script mist. Ik zou dolgraag een volledige speelfilm in deze stijl zien van Scorsese. Door het kleurgebruik waande je even terug in het Technicolor tijdperk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#33. Christine (1983)
105 minuten - FTV
USA
Algemeen: 105 + 10 = 115 (Totaal: 3094 punten)
Periode: 1 (Totaal: 31 punten)
Landen: 1 (Totaal: 42 punten)
http://3.bp.blogspot.com/-q1i0w2ns88w/VFg83ubeSUI/AAAAAAAADJ0/OTHLxer58D0/s1600/john-carpenter-christine.jpg
Film over een moordzuchtige auto, ik vroeg me af waarom ik deze nog niet had gezien terwijl het concept me toch aanspreekt en het blijkbaar toch als een kleine klassieker wordt gezien. Ja, ik heb al meerdere malen op het punt gestaan vroeger om deze op te zetten. IK denk dat vooral de naam Carpenter mij alsnog anders deed beslissen. Halloween, The Thing, The Fog camerawerk en visueel is het allemaal erg goed gedaan. Toch kunnen zijn films me niet grijpen. Dat zal wel voor een groot gedeelte aan mij liggen, want als zoveel mensen van spanning spreken en ik voel het niet. Misschien ben ik te nuchter.
Voor mij is het vooral dat de uitwerking van het verhaal en vooral de karakters hebben weinig diepgang en dan kan ik niet echt meeleven.
Dan de film toch een kans gegeven en hij viel me toch beter mee dan verwacht. Ok alle pijnpunten die ik voorheen heb opgesomd zaten er in. Christine daarentegen is wel intrigerend en als zij in actie komt is de film wel leuk. Dat hele highschool gedoe en strubbelingen tussen de karakters vond ik niet interessant. Te langdradig en dan soms weer snel, zoals Arnie die ineens een relatie heeft met dat meisje, huh? Best vermakelijk voor een keer.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tussenstand rariteitenklassement:
1. alexspyforever 33
2. joolstein 30
3. moviefreak#1 23
4. Woland 19
5. EW101 8
6. U96 5
7. Baggerman 4
8. horizons 3
9. Cikx 2
10. baspls, Collins, Gang_Star, Night's Watch, scorsese, tbouwh, Zandadder 1
Of topic maar wilde ik toch graag nog kwijt
RIP Romero, godfather van de moderne zombiefilms. Living Dead Trilogy zal vroeger dan voorzien herbekeken worden door mij.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik heb enkel het eerste deel van The Conjuring gezien, het kan aan de setting gelegen hebben maar die film is mij toen enorm tegengevallen. Misschien eens herzien maar voorlopig blijft deze staan op 2*, niet noemenswaardig dus. Ook op een ruim 2 uur durende musical/opera zit ik niet met smart te wachten. Ik verwacht dus voorlopig niks meer te zien met Patrick Wilson, zonde want zijn acteerprestatie in Little Children heeft mij wel overtuigd van zijn kunnen.
EDIT: Bone Tomahawk (2015) ziet eruit als een film waar ik me wel mee kan vermaken, deze misschien maar eens een kans geven.
Ik heb een zwak voor musicals, en vind The Phantom uit 2004 echt fantastisch. Houd je daar niet van, dan ga je het waarschijnlijk niet trekken inderdaad
Bone Tomahawk heb ik ook klaarliggen, maar wanneer ik 'em evt. ga aanzetten is nog een tweede. Little Children gaat op de lijst, want die kende ik nog niet!
Als je the Conjuring vond tegenvallen kunnen jij en Johan elkaar de hand schudden 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je the Conjuring vond tegenvallen kunnen jij en Johan elkaar de hand schudden
Lach niet jij, die jongen heeft tenminste smaak 
Trouwens de meeste die The Conuring goed vinden loven Vera Farmiga niet Patrick Wilson.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Lach niet jij, die jongen heeft tenminste smaak 
Trouwens de meeste die The Conuring goed vinden loven Vera Farmiga niet Patrick Wilson.
Hahaha, hij komt iedere keer weer terug hé, die film 
Ik vond Wilson in #2 erg goed. Farmiga is ook prima, maar dat ik de films goed vind heeft maar in zeer beperkte mate te maken met het acteerwerk. Niet één van de elementen die ik als eerst zou noemen.
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
#27 Defending Your Life (1991)
112 min
FTV
<250 stemmen
Verenigde Staten
Algemeen klassement
3168 + 112 + 10 + 5 = 3295
Periode klassement
14 + 1 = 15
Landen klassement
39 + 1 = 40
Rariteiten klassement
2
Matige film over een overleden man die zijn leven moet verdedigen in een tussenstop naar het hiernamaals. Een prima opzet, maar het valt allemaal wat in herhaling waardoor het langdradig wordt. Het lage tempo maakt dit niet beter. Ook is de humor nogal belegen. Slecht is de film zeker niet te noemen, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
West-Duitsland
130 Minuten
FTW
>250
Algemeen klassement
2054 + 130 + 10 = 2194 punten
Periode klassement
15 punten
Landenklassement
27 + 3 = 30
http://cdn30.us1.fansshare.com/image/thenameoftherose/the-name-of-the-rose-1934205461.jpg
Prima misdaad thriller! Connery speelt zijn interessante personage met de welbekende charme. Het klooster is een voortreffelijke omgeving om een donkere film als deze te filmen, de sfeer die hierdoor gecreëerd wordt past perfect bij het genre. Ruim verdiende drieënhalve ster.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#34. The Crow (1994)
102 minuten - FTV
USA
Algemeen: 102 + 10 = 112 (Totaal: 3206 punten)
Periode: 1 (Totaal: 32 punten)
Landen: 1 (Totaal: 43 punten)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/15/30/c1/1530c1d43ed34058dc7007cde22b6454.jpg
Superheroes zijn niet mijn ding, actiefilms, wraakfilms je maakt mij er niet blij mee. Hoewel ik zelf nooit de behoefte heb gehad om gothic te zijn heb ik er wel interesse in wellicht omwille van mijn interesse in horror. De harde muziek is typisch jaren 90, uit mijn tienerjaren dus dat is een leuke trip to memory lane. Ik was op de hoogte van het lot van protagonist Brandon Lee voor ik aan de film begon. Dat de film door zijn overlijden op de set zelf heeft bijgedragen kan ik best geloven, het maakt het einde ook tragischer. Toch denk ik dat deze film zeker haar eigen verdienste heeft. Het verhaal is vrij simpel maar wel met een concept dat mij aanspreekt met name opstaan uit de dood en kracht halen uit de kraai een vogel die sowieso vaak met gothic en horror wordt geassocieerd. Wat de film ook knap maakt, is dat we hier niet te maken hebben met een niets ontziende killer, getuige daarvan zijn de kleine momenten met Sarah (het meisje zou pas in 2009 nog eens meespelen in een film) die ontroeren. Uiteindelijk niet enkel een les voor zichzelf maar ook eentje om de mensen om wie hij geeft en vice versa. Het aantal vuurgevechten had minder gemogen en ik vaak moest ik aan The Joker uit Batman denken bij de make-up van Eric Draven. Tegen mijn verwachtingen in een mooie film. Ik blijf toch een zwak hebben voor dark fantasy.
Misschien niet zo jouw ding maar omwille van de dark fantasy elementen kan het jou mss toch wel bekoren baspls
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
#19 Toy Story (1995)
VS
81 Minuten
FTW
>250
Algemeen klassement
2194 + 81 + 10 = 2285 punten
Periode klassement
15 punten
Landenklassement
30 + 1 = 31
http://www.dvdactive.com/images/reviews/screenshot/2005/12/toy7.jpg
Alles wat ik tot nu toe van Pixar gezien heb vind ik wel oké maar helaas nog niks gezien wat ik echt goed vind. Ook Toy Sory heeft me niet kunnen overtuigen. De film is wel vermakelijk en daardoor, mede door de korte speelduur, makkelijk uit te zitten. De 'toys' zijn geinig maar wekken geen enkele emotie bij mij op, iets wat in mijn ogen wel cruciaal is voor een 'goede' animatie. Toch wil ik deel II en III nog zien deze week, al is het maar om ze gezien te hebben. maar nu eerst het eerst tijd voor wat beters, ik denk dat ik Se7en eens ga herzien 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Pitch Perfect (2012) - 112 minuten - RW – 17 juli 2017 – 693 stemmen – 112 punten - Tussenstand: 1376 punten
Prima film, al miste ik de komedie wel een beetje. Wat komedie moest voorstellen, lag er vaak veel te dik bovenop. Denk dat het genre romantiek hier dan ook beter bij past dan daadwerkelijk komedie. Al dat gekots is voor mij niet nodig, dit is ook gelijk een voorbeeld van er ‘te dik bovenop liggen’, zo vreselijk overdreven.
Normaal spreken muziekfilms mij niet zo aan, hou niet zo van hele films met alleen maar zingen. Toch heb ik jaren terug besloten deze film toch te gaan kijken, het behoort immers ook tot mijn guilty pleasure Chick Flick. Nooit spijt van gehad en vandaag voor de tweede keer gekeken. De film is op zichzelf aardig voorspelbaar, denk dat daar wel wat meer uit te halen was. Ook worden bepaalde clichés hier (gelukkig) niet gebruikt, denk al stereotypes. Goed, stereotypes worden wel gebruikt, maar niet het vaste riedeltje wat in veel van dit soort films voorkomen.
De acteerprestaties zijn over het algemeen goed, ben een fan van Kendrick, maar daarentegen totaal niet van Wilson. Vind haar te overdreven acteren. Waarschijnlijk moest dit grotendeels ook vanuit haar rol, maar ook in andere films vind ik haar over het algemeen niet zo prettig. De reden waarom ze haarzelf Fat Amy noemde was overigens wel leuk bedacht, maar verder vond ik dat er te veel aandacht werd besteed aan het dik zijn dan aan haar andere talenten.
Ik vermaakt me verder prima met deze film, zet hem immers niet zomaar voor de tweede keer aan. In het genre had deze film tot één van de betere gerekend kunnen worden, maar vind een aantal negatieve punten net iets té negatief om het daar daadwerkelijk te kunnen plaatsen. 3.5*.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Pitch Perfect 2 (2015) - 115 minuten - RW – 17 juli 2017 – 341 stemmen – 115 punten - Tussenstand: 1491 punten
Dit tweede deel had (zoveel) beter kunnen zijn dan het eerste deel. Het verhaal vond ik in ieder geval beter, maar ik krijg vreselijke hoofdpijn van Das Sound Machine. Dit is overigens geen toeval, ook toen ik hem de eerste keer keek, kreeg ik hoofdpijn van ze. Vandaag het geluid dan ook maar steeds zachter gezet als ze in beeld waren.
Ik zie dat er ook mensen zijn die hen als een kracht van dit vervolg zien, maar ik vind hen echt een tegenvaller. Het is niet zo dat ze slecht presteren, ze doen wat ze moeten doen en voeren dat prima uit. Maar zodra ze beginnen met optreden, wat een gekrijs! Het is niet eens dat hun stem zo slecht is, het is duidelijk dat ze wel degelijk iets kunnen. Mijns inziens dan ook een fout van de productie geweest en niet van deze acteur en actrice.
De rest van de film vind ik prima, weinig op aan te merken. Ondanks het negatieve van Das Sound Machine, ging deze film voor mijn gevoel veel sneller dan de eerste. Wat dat betreft is het dan ook positief. De humor komt in dit deel wat beter over dan in het eerste, alleen Steinfeld wist haar humor totaal niet over te brengen. De stereotypes komen hier (helaas) wel wat meer naar voren, dit had van mij niet zo gehoeven. Dat vond ik in het eerste deel juist zo sterk. Waarom een of andere domme Mexicaan (?), dit was totaal onnodig en had ook geen toegevoegde waarde. Uiteindelijk scoort deze film dan ook een 0,5* lager dan het eerste deel: 3*. Ben benieuwd naar het derde deel, maar ben een beetje bang dat het concept daarmee volledig wordt uitgemolken.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Rusland / Frankrijk
152 minuten
91 stemmen
FTV
Ik vond er maar weinig aan. Het is allemaal nogal afstandelijk. Gelukkig maken de personages Nadya, Kotov en Mitya er nog wat van, want voor de rest was het maar een saaie boel. 2*
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
#23 Historias Mínimas (2002) - MovieMeter.nl
92 minuten
Argentinië
FTV
< 250 stemmen (118)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9235.300.jpg?cb=1368559643
Leuke roadmovie met 'echte' mensen. Hier hou ik echt van: gewoon een slice of (normal) life. Geeft tevens een leuk inkijkje in het leven in Patagonië. Dat de beoogd toekomstige liefde van Roberto gewoon met haar broer een avondje uit was geweest zag je mijlenver aankomen, maar was ergens ook wel weer schattig en grappig.
Sowieso leuk weer eens een film te zien met louter sympathieke karakters erin!
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
#16 Life (2017)
Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller
103 minuten
(FTV)
103 + 10 = 113 punten (totaal 1936)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/944000/944138.300.jpg?cb=1498409713
Als het maar een beetje op een bekende film lijkt worden de vergelijkingen alweer in het rondgestrooid. En ook al hebben de makers inspiratie opgedaan uit andere films, wat zou het?
Deze film staat op zichzelf.
Visueel zag het er allemaal prima uit en krijg je wat je kan verwachten, een degelijke sciencefiction/thriller. En dat is exact wat je hier voorgeschotelt krijgt.
Heb me er prima mee vermaakt!
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
#28 Brimstone (2016)
148 min
FTV
Nederland
Algemeen klassement
3295 + 148 + 10 = 3453
Periode klassement
15
Landen klassement
40 + 2 = 42
Rariteiten klassement
2
Uitstekende film over een getrouwde vrouw wiens leven overhoop komt als er een nieuwe priester in het dorp komt. Een rauwe, donkere western-achtige film met bijbelse proporties. Een goed verhaal met vooral een sterke opbouw. Mooi in beeld gebracht allemaal en het kalme tempo versterkt de sfeer van de film. Martin Koolhoven laat zijn vakmanschap als regisseur hier wel zien.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/90000/90658.jpg?cb=1489504429
Daglicht (2013) - MovieMeter.nl
Nederland
Thriller/Mystery
114min
FTV
>250stemmen (680)
IMDb 7/10
thriller van Diederik Van Rooijen, Als Iris, een advocate, op een dag te weten komt dat ze een broer Ray heeft waar ze het bestaan niet van afwist gaat ze op zoek naar hem, al snel is duidelijk dat Ray in de gevangenis zit voor een dubbele moord vanaf de eerste keer dat ze hem ziet weet ze dat hij onschuldig is en hem vrij wil krijgen, deze film zonder verwachtingen beginnen zien, en van bij het begin word je het verhaal in gezogen, vond het een héél sterke film, met enkele heel verassende wendingen die je totaal niet ziet aankomen, acteerwerk is zeer sterk, vooral de rol van Ray (Fedja Van Huêt) is ijzersterk, film die mij heel sterk kon bekoren 4,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/56000/56838.jpg?cb=1451455537
Terug naar de Kust (2009) - MovieMeter.nl
Nederland
Thriller
110min
FTV
>250 stemmen (1045)
IMDb 6,4/10
thriller van Will Koopman, mindere film dan Daglicht, het verhaal verteld over Maria Vos een alleen staande moeder die word bedreigd door brieven en een stalker, ze vlucht weg uit de stad terug naar het ouderlijk huis aan de kust, daar word ze opgevangen door haar zus, film is niet slecht maar halfweg weet en voel je hoe de film zal aflopen, acteerwerk is goed, film is mooi gemaakt maar ook niet meer dan dat 3* voor mij
https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95192.jpg?cb=1488638344
Eliza Graves (2014) - MovieMeter.nl
verenigde Staten
Thriller/mystery
112min
FTV
>250stemmen (504)
IMDb 6,8/10
thriller van Brad Anderson, in 1899 gaat een jonge dokter naar een inrichting om stage te lopen. daar toegekomen merkt hij dat de methoden die zijn mentor toepast nogal verdacht zijn, deze film had me van bij het begin in zijn greep mede door de sfeer die direct gecrieerd word, decor is ronduit prachtig, acteerwerk subliem vooral de verschillende karakters maken van deze film een duister macaber kijkstuk, echt sterk genoten van deze film die voor mij 4* waard is
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
90 min
FTV
<250 stemmen
Verenigd Koninkrijk
Algemeen klassement
3453 + 90 + 10 + 5 = 3558
Periode klassement
15
Landen klassement
42 + 2 = 44
Rariteiten klassement
2
Redelijke film over de rechtszaak tegen nazileider Adolf Eichmann dat op tv werd uitgezonden in 1961. Alhoewel het hier draait om de mensen achter de tv-uitzending, is er ook aardig wat archiefmateriaal van het proces zelf. Helaas zijn de productieproblemen minder boeiend dan het proces zelf, maar het levert uiteindelijk wel een aardige film op.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
#12 Okja (2017)
Zuid Korea | 2017 | <250 | 121 minuten | FTV
Punten 121+10+5=136
http://orig09.deviantart.net/095b/f/2017/138/3/4/okja_film_2_by_digi_matrix-db9lpkr.png
Gyllenhaal ging wat mij betreft deze keer toch net over het randje heen.
Sowieso ademt de film een wat bevreemdende sfeer uit. Het middenstuk is helaas weinig boeiend en trekt zich lang. Het einde is dan wel weer sterker.
De boodschap is nogal helder. Of je er iets mee doet? Dat ligt aan jezelf.
Verenigde Staten | 2010 | 106 minuten | FTV
Punten 106+10=116
http://www.moviequotesandmore.com/wp-content/uploads/2015/06/men-in-black-3-16.jpg
Die hand was best goor, lol
#14 Insurgent (2015)
Verenigde Staten | 2015| 119 minuten | FTV
Punten 119+10 = 129
http://moviehole.net/img/insurgent5.jpg
Leuk gemaakt eind stuk. Rest kabbelt.
#15 Take Me (2017)
Verenigde Staten | 2017 | 83 minuten | FTV
Punten 83+10+5 = 98
Een beetje weird maar wel vermakelijk. Het pretendeert nergens meer te zijn dan het is en dat maakt dat de film gewoon lekker wegkijkt. De speelduur is gelukkig ook erg kort zodat het allemaal bij de basis blijft en geen onnodige zijpaden worden bewandelt.
Verenugde Staten | 2010 | 116 minuten | FTV
Punten 116+10=126
http://www.heyuguys.com/images/2010/02/remember_me_movie_image-4.jpg
De film brengt van begin tot eind een hoop ellende en verdriet mee. Enkel tussendoor zijn wat glimpen van geluk te vinden.
Het best sterke spel van Pattinson en de Ravin sleept je er wonderwel doorheen en de bijrollen zijn ook verdienstelijk.