- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vrije filmchallenge
Vrije filmchallenge
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
#7 Noruwei no Mori [Norwegian Wood] (2010)
Japan
133 minuten
315 stemmen
FTV
https://68.media.tumblr.com/ef7d83181052b7331db19758de35f4a9/tumblr_o7h4lwNywo1vua3slo1_1280.jpg
Eerste tip die ik uit de MM top 1000 haal, en wat voor een. Fantastische film, voor nu 4* wellicht later meer.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
China
127 minuten
FTV
12 stemmen
Vermijden als de pest wat mij betreft en ik hou van dit soort films. 1*
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
106 min
FTV
<250 stemmen
Spanje
Algemeen klassement
1440 + 106 + 10 + 5 = 1561
Periode klassement
9
Landen klassement
17 + 2 = 19
Rariteiten klassement
1
Aardige film waarin een succesvol zakenman ontwaakt in een hotelkamer naast zijn dode minnares. Een onderhoudend gemonteerde thriller/mysterie waarbij de verschillende puzzelstukjes meerdere keren een andere puzzel opleveren. Mede hierdoor blijft het wel spannend, maar het is allemaal nogal vergezocht (wat het geheel uiteindelijk niet ten goede komt).
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Verenigde Staten
133 minuten
FTW
(133 + 10 = 143)
Griekenland
94 minuten
FTW
(94 + 10 = 104)
Ik plaats later op de desbetreffende filmpagina's nog wel een recensie.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
#12 Hei Yan Quan (2006) - MovieMeter.nl
Maleisië
115 minuten
FTV
<250 (84 stemmen)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/38000/38595.300.jpg?cb=1392925049
Heel anders dan The Wayward Cloud, wat mij betreft saaier en iets te traag, maar nog steeds intrigerend. Alles is weer totaal onopgesmukt en 'in your face' wat betreft sommige scènes, iets wat ik eigenlijk altijd wel kan waarderen in Tsais films.
Veel statische shots op een grauwe lelijke locatie namelijk. Ik moest daar even aan wennen, maar wat schept mijn verbazing? Tsai weet nota bene nog schoonheid tevoorschijn te toveren, daar middel van een vrije belichting.
Je kaapt mijn woorden weg! Inderdaad hebben de beelden van de lelijke grauwe appartementen toch ergens iets moois en blijf je er gebiologeerd naar kijken??? Weet ook niet waarom, het is bijna hypnotiserend!
Al met al geen teleurstelling, maar ook geen film die je vermoeid moet ingaan (zoals ik vanavond was).
#13 Mistri (2004) - MovieMeter.nl
Tsjechië
83 minuten
FTV
<250 (1 stem, de mijne...)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101055.300.jpg?cb=1401910750
Tjemig, wat ziet die Jan Budar (later de hoofdrol in 'I served the King of England') eruit in deze film, zeg!
Een beetje een flauwig komisch drama in een godvergeten gat lijkend op dat in Satantango in Sudetenland. Nergens grappig en vooral bizar. Ik denk niet dat deze film lang bij me zal blijven hangen.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dag 9:
Bao Gio Cho den Thang Muoi (When the Tenth Month Comes) (1984)
FTW
Vietnam
95 minuten
<250
zwart/wit
Don Quixote (1933)
FTW
USA
55 minuten (DVD versie)
<250
zwart/wit
Autostop Rosso Sangue (Hitch-Hike) (1977)
FTW
Italië
104 minuten
<250
Constitution and Censership (1953)
FTW
29 minuten
te kort voor MovieMeter
Das Deutsche Kettensägen Massaker (1990) 
FTW
Duitsland
63 minuten
<250
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Verenigde Staten
Actie / Avontuur
118 minuten
FTV
Algemeen Klassement: 118+10=128
(Totaal: 804)
Periodeklassement: 1
https://www.moviemeter.nl/images/cover/517000/517351.300.jpg?cb=1487147786
Vermakelijke actiefilm. De afdeling SFX heeft z'n best gedaan. Het ziet er allemaal heel gelikt uit.
Het accent ligt op de actie. Het verhaal is inhoudelijk niet geweldig en delft duidelijk het onderspit tegenover al het fysieke geweld en de wonderschone plaatjes. De eerdere versies uit 1933 en 1976 zijn in verhalend opzicht intenser en dramatischer. Bovendien is Jessica Lange als Konggirl een stukje sexyer dan Brie Larsson.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
#9 Sanatorium pod Klepsydra (1973)
Polen
Dit is er eentje voor de die-hard fans van surrealistische cinema. 2.5*
Diehard fan ben ik ook niet maar met zo'n poster ga hij wel op mijn lijstje van films die ik wil zien! Ziet er spannend uit!
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#4 Dellamorte Dellamore (1994) - 124 punten (+449= 573 totaal)
Italië (1)
105 minuten
FTV
< 250 stemmen (158 stemmen)
Algemeen: 105 + 10 (FTV) + 5 = 120 (Totaal: 561 punten)
Periode: 1 (1994) (Totaal: 3 punten)
Rariteiten: 0 (Totaal: 0 punten)
Landen: 3 (Italië) (Totaal: 9 punten)
(120+1+0+3= 124)
Na een aantal jaren onder het juk van grootmeester Dario Argento te hebben gewerkt kreeg Michelle Soavi door het succes van La Setta (waar hij voor het eerst wat vrijheden had) de kans om zijn eigen film te maken. Die film werd de cult-horror-komedie Dellamorte Dellamore.
Op een begraafplaats in een Italiaans gehucht komen de doden na enkele dagen weer tot leven. Aan grafdelver Francesco de taak om ze weer terug in de grond te stoppen. Dan komt er een mooie vrouw naar de begraafplaats en wordt hij verliefd, helaas komt haar echtgenoot weer tot leven...
De invloeden van Peter Jackson's Braindead zijn duidelijk aanwezig. Al heeft de film wel een heel ander soort droge humor als die film. Qua verhaal was de film toch vrij mager, sprake van een echte rode draad was er ook niet. Wel zaten er een aantal behoorlijk komische momenten in de film, met name de zombies en Francesco's assistent zorgen voor de nodige lol.
De film is mooi en sfeervol geschoten en de special effect's zagen er goed uit. De film mag dan uit 1994 komen, het heeft een typische 80s uitstraling.
Al met al een vermakelijke film van Soavi en ik zie makkelijk dat dit een cult-klassieker is geworden. Echter had ik door alle positieve kritieken mischien iets te hoge verwachtingen.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Baggerman is akkoord hoor (5 voor <250 stemmen), wel prettig om in dit geval nog even mij te taggen met een link naar moviemeter (als 'ie erop staat). Ik loop ieder bericht een keer na, dus dan weet ik zeker dat ik em niet mis. Ik ga voor die tijd even in EYE de 70mm-versie van 2001 checken 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#5 Suspicion (1941) - 112 punten (+573= 685 totaal)
Verenigde Staten
99 minuten
FTV
250+ stemmen
zwart wit
Algemeen: 99 + 10 (FTV) + 0 = 109 (Totaal: 670 punten)
Periode: 1 (1941) (Totaal: 4 punten)
Rariteiten: 1 (Totaal: 1 punten)
Landen: 1 (VS) (Totaal: 10 punten)
(109+1+1+1= 112)
https://hitchcock52.files.wordpress.com/2016/02/suspicion-milk.jpg?w=672
Suspicion verteld het verhaal van een vrouw van respectabele afkomst die verliefd wordt op een op het oog charmante man. Al snel blijkt echter dat hij enorme schulden heeft, veel gokt en geen eerlijk werk verricht. Zijn geheimzinnigheid maakt haar steeds argwanender.
Het duurde even voor de film een beetje opgang begon te komen. Het spel van Gary Grant en de Britse setting wisten gelukkig wel te vermaken. Nigel Bruce was ook bijzonder leuk als de oude studievriend. Na een uur werd kwam er pas een beetje suspense in de film en begon Joan Fontaine ook echt te overtuigen. Zo jammer alleen dat het einde nogal anti-climacterisch was. De schuld van de studio, die vond dat Gary Grant een held is die geen moorden pleegt.
Zoals je van Hitchcock kon verwachten is de film mooi geschoten met schitterende sets en locaties. Hoogtepunt van de film is het shot waar Gary Grant een glas melk de trap op brengt. In het glas is een lampje aangebracht zodat de melk op een vreemde manier oplicht. Jammer dat Hitchcock toen Bernard Herrman nog niet ontmoet had, Franz Waxman's muziek was mij een beetje te tekenfilm-achtig.
Kan het niet helpen de film met Rebecca van een jaar eerder te vergelijken en dan is deze toch vele male minder spannend en sfeervol. Vermakelijk, maar wel een van de mindere Hitchcock's als je het mij vraagt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein leuk dat jij Pandora meer kon waarderen, ik vond het echt moeilijk uit te zitten. Ik vond The Raven dan wel schitterend (al 3 keer gezien ondertussen) maar The Black Cat kon ik totaal niets mee, zo saai. Oh ja die poster vind ik ook wel vet, maar ik ga mij er voorlopig niet aan wagen, surrealistisch is niet echt iets voor mij.
baspls Ik ben blijdat je bij Cemetary Man voor die still hebt gekozen. De momenten van Gnaghi en zijn muze zijn ook de leukste uit de film. Ik denk dat de film veel interessanter was geweest moesten ze op Gnaghi hebben gefocust. De protagonist Francesco vond ik zo kurkdroog en saai dat ik er dorst van kreeg en zijn muze was al niet echt boeiender. Mooi snuitje maar volgens mij bijgewerkt langs alle kanten vooral dan in het boezemdepartment. Jammer ik wou die film goed vinden maar het was iets te veel flauwe romantiek en en te weinig Braindead.
Baggerman welkom bij de club van eerste of enige stemmers, heb dat vaak genoeg aan de hand gehad bij een vorige challenge. En toevoegen van de films die niet op MM staan dacht ik ook wel aan, maar zou het enkel doen bij een goede film en tot nu toe nog niet meteen tegengekomen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
En toevoegen van de films die niet op MM staan dacht ik ook wel aan, maar zou het enkel doen bij een goede film en tot nu toe nog niet meteen tegengekomen.
De slechte films horen toch ook op MM? Hoe kunnen we anders die turkeybonussen halen? En zonder slechte films zijn er geen goede films.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De slechte films horen toch ook op MM? Hoe kunnen we anders die turkeybonussen halen? En zonder slechte films zijn er geen goede films.
Als ze niet op MM staan krijg je ook bonuspunten 
Maar het zijn ook vaak films die niet voldoen aan de regels om op MM te komen. Je moet kunnen aantonen dat het films zijn die een fatsoenlijke bioscooprelease hebben gehad of op meer dan 1 filmfestival hebben gedraaid. Met veel van de films van Something Weird Video is dat niet het geval of moeilijk aan te tonen.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
joolstein leuk dat jij Pandora meer kon waarderen, ik vond het echt moeilijk uit te zitten. Ik vond The Raven dan wel schitterend (al 3 keer gezien ondertussen) maar The Black Cat kon ik totaal niets mee, zo saai. Oh ja die poster vind ik ook wel vet, maar ik ga mij er voorlopig niet aan wagen, surrealistisch is niet echt iets voor mij.
Dat ik Pandora waardeerde was puur voor de dame in kwestie, was zij er niet geweest dan had ik heel wat minder mild geweest. Lange zit was het wel!
The Raven en The Black CAT vond ik voor het grootste gedeelte evenwaardig. Ze mistte beide een langere speelduur waardoor er het verhaal niet goed uitgewerkt kon worden. The black cat had een iets mooiere visiuele stijl en Boris Karloff had een wat betere rol waardoor ik die iets fijner vond, daarentegen had The Raven meer Poe. Waaronder het gedicht " The Raven" Een gedicht dat ik prachtig vind, misschien komt het doordat Roger Corman met Vincent Price ook de Raven heeft gemaakt en ik die beter vond. Al was deze ook niet slecht.
Bij mij kan surrealistisch zowel positief als negatief uitvallen, hangt voor een groot gedeelte af of de film niet moeilijk doet. Als je begrijp wat ik bedoel?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat ik Pandora waardeerde was puur voor de dame in kwestie, was zij er niet geweest dan had ik heel wat minder mild geweest. Lange zit was het wel!
The Raven en The Black CAT vond ik voor het grootste gedeelte evenwaardig. Ze mistte beide een langere speelduur waardoor er het verhaal niet goed uitgewerkt kon worden. The black cat had een iets mooiere visiuele stijl en Boris Karloff had een wat betere rol waardoor ik die iets fijner vond, daarentegen had The Raven meer Poe. Waaronder het gedicht " The Raven" Een gedicht dat ik prachtig vind, misschien komt het doordat Roger Corman met Vincent Price ook de Raven heeft gemaakt en ik die beter vond. Al was deze ook niet slecht.
Bij mij kan surrealistisch zowel positief als negatief uitvallen, hangt voor een groot gedeelte af of de film niet moeilijk doet. Als je begrijp wat ik bedoel?
Over dat surrealisme ja ik kan van zulke scènes wel genieten maar niet al de hele film zo is, ik wil toch dat het ergens over gaat. Zoiets als Mulholland Drive van Lynch heeft een verhaal maar je ziet duidelijk dat Lynch meer bezig is met allerlei kunstjes en een simpel verhaal complex gaat maken. Ook films die meer symboliek zijn dan verhaal ben ik niks mee. Met ouder worden heb ik daar ook allemaal geen zin in om me daar verder in te verdiepen. The Company of Wolves vind ik wel heel goed ondanks de vele symboliek die me de eerste kijkbeurten ontging, maar aangezien het verhaal errond me erg boeide werkte het wel. Ik hou wel van fantasy en fairy tales.
Ik vond The Raven dan weer wel perfect qua speelduur. Ok buiten Lugosi en Karlof worden de karakters niet echt diep uitgewerkt maar dit was niet nodig om een spannende film neer te zetten. De sinistere gedachten en handelingen van Lugosi, de psychologische spelletjes tussen hem en Karlof, een huis met lugubere marteltuigen en dergelijke. Wat had de film nog meer nodig? Ik ben tegen het rekken van films door scènes toe te voegen die niet nodig zijn. Dus geef mij maar 3 Ravens ipv 1 Titanic of 1 Avatar, dan heb ik tenminste 3 boeiende films gezien ipv 1 lange film waar ik niks aan heb gehad.
The Raven remake van Corman is een heel andere film. Visueel goed maar qua verhaal en karakters vond ik het niks. Probleem (voor mij) is ook dat het duidelijk comedy is. Niks mis mee maar in combinatie met een gothic setting werkt dat niet voor mij, die wil ik duister en creepy hebben.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98592.jpg?cb=1410597059
Honeymoon (2014) - MovieMeter.nl
Verenigde Staten
87min
FTV
<250stemmen (170)
IMDb 5,7/10
horrorfilm van Leigh Janiak, redelijk onderhouden horrorfilm, Paul en Bea een pasgetrouwd koppel gaan op huwelijksreis naar een huisje aan een groot meer in een groot woud, aanvankelijk lijken ze een mooie tijd te beleven tot op een nacht Bea verdwijnt, paul vind haar terug in het bos, van dan af veranderd de vrouw in een heel ander persoon met kwalijke gevolgen voor de man, de film begint traag maar met een duidelijk voelbare spanning, deze spanning loopt geleidelijk aan op tot halfweg......en dan stopt de spanning,en kabelt zo wat saai door naar het einde toe, je blijft met enkele vragen zitten aan het einde van de film, wat doet de vrouw veranderen? waarom? en wie doet ze veranderen? op uitzondering van één scène is er weinig spectaculairs te zien dat de naam horror waardig is, kortom een saaie film die veel te traag vooruit gaat en je achter laat met enkele vragen, 1,5* voor mij
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Haha tbouwh, het was maar een grapje, hoor! Alhoewel ik niet op 5 bonuspunten zal spugen. Wellicht stimuleert het anderen wel om ontbrekende films toe te voegen?
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
#14 Imperium (2016)
109 min
FTV
<250 stemmen
Verenigde Staten
Algemeen klassement
1561 + 109 + 10 + 5 = 1685
Periode klassement
9
Landen klassement
19 + 1 = 20
Rariteiten klassement
1
Aardige film waarin een FBI agent undercover gaat als neo-nazi. Een vrij standaard verhaal met een voorspelbaar verloop. Het blijft voor een film als deze redelijk braaf, maar kijkt toch wel gemakkelijk weg. Ondanks dat Daniel Radcliffe in eerste instantie een verkeerde castingkeuze lijkt, weet hij toch te overtuigen. Een magere 3.0 sterren.
Zandadder
-
- 2595 messages
- 3080 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8002.300.jpg?cb=1428177843
Bandit Queen (1994) 3,0*
India
119 min
49 stemmen <250
FTV
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
#14 The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991)
Verenigde-Staten
85 minuten
FTW
(85 + 10 = 95)
Wel weer vermakelijk, maar haalt het al niet meer bij het eerste deel. Er zitten weer een paar briljante grappen in (vooral de pay-off van de dierentuin, maar ook een paar stukken waar helaas maar weinig te lachen valt. Als de serie deze lijn doorzet kan ik niet zeggen dat ik heel veel zin heb in deeltje 3.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
The Family Man (2000) - 125 minuten - RW (blijkbaar) – 11 juli 2017 – 1408 stemmen – 125 punten - Tussenstand: 825 punten
In de veronderstelling dat ik deze film nog nooit had gezien, gisteren maar aan begonnen. Tot mijn verbazing zag ik zojuist dat ik allang op deze film heb gestemd en hem dus al wel eens heb gezien. Ook tijdens de film geen enkel moment gehad van ‘hey, dit herken ik!’ Dit brengt mij in dubio over mijn stem.
Redelijk standaard film, met een redelijke uitwerking. Ik mis het verhaal eromheen heel erg. Ik mis antwoorden op bepaalde vragen. Het eind is ook nogal abrupt, ze drinken gezellig koffie, en daarna? Hun leven is immers compleet anders verlopen, dus wie zegt dat hun leven er uiteindelijk zo uitziet zoals in de ‘droom’? Had desnoods nog een scene gedaan waarin ze samen met twee kinderen in de achtertuin aan het spelen zijn. Lekker cliché, maar toch goed afgerond.. Al moet ik daar wel bij zeggen dat ik daar beduidend minder moeite mee had dan de onbeantwoorde vragen. Cage zet zijn rol prima neer, maar ook de overige cast doet het aardig goed. Leoni speelt erg enthousiast en dat vond ik aanstekelijk, begrijp ook niet zo goed waarom mensen zich daar zo aan ergeren.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom deze film als ‘kerstfilm’ wordt bestempeld. Oké, het speelt zich af rond kerst (ook maar een klein deel van de film overigens), maar verder kreeg ik er geen kerstgevoelens bij. Het maakt bij mij maar weinig uit of het zomer of winter is, kerstfilms kijk ik toch wel, maar deze behoort voor mij niet in de categorie die echt bij kerst hoort.
Na de eerste kijkbeurt heb ik het een onvoldoende gegeven, 2.5*, helaas geen recensie achtergelaten en kan dus ook niet terugkijken waarom ik dat heb gestemd. Waardeer hem nu ook wel iets meer dan een krappe onvoldoende, maar twijfel ook ergens wel. Na de eerste kijkbeurt heeft het klaarblijkelijk totaal geen indruk op mij achtergelaten, zo weinig dat ik echt geen enkele scene herkende. Ook niet toen ik zag dat ik hem al eens had gezien, er ging geen enkel belletje rinkelen. Nu zag ik wel dat het inmiddels een jaar of 6 geleden is, maar ook dan herken je meestal wel iets. Dat is ook de reden dat ik wel naar een (krappe) voldoende ga, maar gewoonweg niet te hoog ga stemmen. Mogelijk kijk ik hem later nog eens en kan ik er dan met een andere blik naar kijken.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
#4 A Cure for Wellness (Gore Verbinski, 2017) - FTV - >250 - 146 min. (punten scoren 2.0!
)
https://i2.wp.com/pbs.twimg.com/media/C0O05FnUoAAa-S9.jpg?ssl=1
Ik moet er toch iets over kwijt, het blijft maar door mijn hoofd spoken.
Of is dat het wiegeliedje dat ik daar hoor?
Dat het er verbluffend mooi uitziet, was reeds langer duidelijk. Dat A CURE FOR WELLNESS er ook nog eens inhoudelijk staat, was een gehele surprise. Dik twee uur lang is geen seconde te veel en dit allemaal dankzij een prachtig samenspel tussen acteurs, regisseur en technici. Elk weet hoe dit verhaal te vertellen. Mia Goth had me al langer in haar macht, maar eindelijk leer ik ook Dane DeHaan kennen. Niet dat ik nu richting Valerian zweef, maar de man heeft me zeer aangenaam verrast. Deed me denken aan dat andere talent, Harrison Gilbertson genaamd. Jason Isaacs, hoe getypecast ook, is tevens heerlijk op dreef.
Het is straf hoe Gore Verbinski uitvoerig de tijd neemt ons rond te leiden in dat heerlijke sanatorium. Eender welk verstandige cineast had er meteen de knip in gezet, maar gelukkig gunt Verbinski ons dat bezoek waarbij we op ons dolle gemak kunnen rondkijken (en gruwen). Echte schrikeffecten zijn er niet te bespeuren, de mysterie en spanning primeren. Naarmate onze ontdekkingstocht vordert, kun je 1 + 1 bij elkaar optellen, maar er zijn genoeg zaken die je nieuwsgierigheid blijven prikkelen. Ben vooral verrast hoe een op het eerste gezicht simpel plot weet te fascineren gedurende een dergelijk speelduur. Met name Hannah is intrigerend en eigenlijk weten we maar heel weinig over het meisje dat ons nog zoveel lijkt te kunnen vertellen. Verbinski reikt ons simpelweg stukjes informatie aan waarop wij kunnen voortbouwen.
Ik hou het voorlopig hierop, al maakt ACFW het me niet gemakkelijk. Een herziening moet zelfs duidelijkheid geven over een verhoging en/of een plaats in mijn top tien. No kidding!
Eerst nog wat laten bezinken. En in Hannahs ogen verdrinken (hehe).
Dat ik intussen de film van het jaar ontdekte, hoef ik jullie ook niet te vertellen.
4.5*
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde-Staten
92 minuten
FTW
Heel erg dertien in een dozijn actiefilm die hier en daar wel mooie momenten kent, achtervolging over de daken van Parijs was zo'n knap gefilmd hoogtepunt, scenario vertoont vaak wel serieuze gaten maar al bij nog wel redelijk genietbaar.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
#14 Shutter (2004) - MovieMeter.nl
Thailand
97 minuten
FTV
> 250 stemmen (389)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/28000/28771.300.jpg?cb=1427028665
Aardig standaardfilmpje met leuke schrikmomenten. Ik ben geen grote fan van horror- en slasherfilms, maar dit soort geestenfilms vind ik stiekem toch ergens nog wel wat eng. Te veel lekturamaboeken over geestverschijningen als kind doorgebladerd, denk ik.
De nuchtere Baggerman dacht echter al tijdens de film:
Waarom heeft de geest jáááren nodig om de wraak te nemen? En dan pas in een paar weken het hele vriendengroepje zichzelf om zeep laten helpen? En waarom Tun pas als laatste? Waarom die hele aanrijdingssequence??? Een geestig grapje?
M.a.w. de meeste scriptschrijvers van horrorfilms blijven een stel hersenloze sukkels - zucht-!
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
#15 Nerve (2016)
96 min
FTV
Verenigde Staten
Algemeen klassement
1685 + 96 + 10 = 1791
Periode klassement
9
Landen klassement
20 + 1 = 21
Rariteiten klassement
1
Redelijke film over een meisje die mee doet met online uitdagingen om zo populair te worden. Een mager verhaal met niet bepaald geloofwaardige personages. Maar het gegeven is wel leuk en levert genoeg vermakelijke scenes op. Mede door de flitsende montage en het hoge tempo, kijkt deze film wel gemakkelijk weg.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
#22. A Good Time with a Bad Girl (1967) - IMDb
61 minuten - FTV
niet op MM - zw - turkey
USA
Algemeen: 61 +10 = 71 (Totaal: 2020 punten)
Periode: 0 (Totaal: 29 punten)
Rariteiten: 3 (Totaal: 24 punten)
Landen: 1 (Totaal: 27 punten)
https://www.grindhousedatabase.com/images/Goodtimebadgirl1.jpg
Nog maar eens niemendalletje van Barry Mahon, laag budget met dames die hij ter plekke lijkt te hebben gevonden. Verhaaltje is simpel met een man van middelbare leeftijd die in Vegas weg van vrouw en kinderen probeert een leuke tijd met een vrouw die jonggenoeg was om zijn dochter te kunnen zijn. Enkel interessant voor de de vrouwen met mooie rondingen (geen panlatten) die vrij gewillig uit de kleren gaan. Moraaltje op het einde.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
The Change-Up (2011) - 112 minuten - FTV – 11 juli 2017 – 1064 stemmen – 122 punten - Tussenstand: 947 punten
Inhoudelijk valt er vrij weinig over deze film te vertellen, 13 in een dozijn. Zowel voor als na die tijd is dit verhaal al vele malen verteld. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen daarover vallen, dat het allemaal zo voorspelbaar is. Als dit concept al zo vaak is gebruikt, is dat natuurlijk logisch en zou je ook met dat idee de film in moeten gaan. Ik vond dit één van de betere films wat betreft gedaanteverwisselingen.
De cast doet het voortreffelijk, dat is dan ook één van de redenen waarom ik dit één van de betere vind. Ook de verandering wordt perfect uitgevoerd door Reynolds en Bateman. In het begin was ik even bang dat ik er niet zo blij van ging worden, allereerst was de poepscene niet geweldig als je een zwakke maag hebt (vraag me doet hoe ik de goorste horrorfilms daarentegen met gemak uitzit), maar vond die humor ook veel te kinderlijk. Kinderen, en dan met name jongens, vinden dat nog hilarisch, maar ik vind het niet zo grappig. Mogelijk ben ik daarop een uitzondering, dat kan ook nog.
Voor de rest heb ik eigenlijk zeer weinig aan te merken op deze film. Genoot erg van de cast en de combinaties van genres. Beetje drama, beetje romantiek, maar met name een goede wegkijker in komedie. Mocht je een onvoorspelbare film willen, sla hem dan zeker over. Mocht je het concept wel leuk vinden, zou ik hem zeker bekijken.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/502000/502736.jpg?cb=1467395865
Die Präsenz (2015) - MovieMeter.nl
Duitsland
82min
FTV
<250stemmen (22)
IMDb 4,7/10
Footage horrorfilm van Daniele Grieco, horrorfilm die aan elkaar hangt van scenes die abrupt worden afgebroken, een typische footage horror die probeert de moeite te zijn maar daar helaas niet in slaagt, op uitzondering van de kerkerscene is er niks griezeligs aan deze film gewoon door de rommelige aanéén schakeling van scenes die soms een chaos zijn van jewelste,...zonde van de verspeelde tijd 1,5*