- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vrije filmchallenge
Vrije filmchallenge
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Volgens mijn berekening zit je bij het Periode klassement nu op 7 Je heb negen films gekeken waarvan drie uit 2017.
scorsese
-
- 13162 messages
- 11074 votes
Volgens mijn berekening zit je bij het Periode klassement nu op 7 Je heb negen films gekeken waarvan drie uit 2017.
dan snap ik de regels niet helemaal...................?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Moviemeter geeft de film aan als uitgegeven in 1964 maar het is wel degelijk 1961, heb de correctie doorgestuurd.
USA
59 minuten - FTV - <250
turkey
Algemeen: 59 + 10 + 5 = 74 (Totaal: 1484 punten)
Periode: 1 (Totaal: 15 punten)
Rariteiten: 1 (Totaal: 16 punten)
Landen: 1 (Totaal: 20 punten)
Een horrorfilm die ik al eerder had willen bekijken maar toen ik merkte dat ik een versie had van slechts 52 minuten ging ik op zoek naar een volledige versie. De geknipte versie heeft niet de intro en die is eigenlijk toch interessanter dan de film zelf. Daar wordt aangegeven door middel van de schilderijen van oa Jeroen Bosch (ja met die lelijke mensen) hoe heksen tijdens de Middeleeuwen werden gezien en tot wat ze in staat waren. Dit deed me beetje denken aan Häxan. Na de intro begint dus de echte film over een student die naar Duitsland trekt om het verhaal van een heks te bestuderen voor zijn eindwerk. Hij wekt de heks per ongeluk tot leven die dan aan het moorden gaat. Veel heeft het niet om het lijf (letterlijk en figuurlijk), traag en erg veel gebeurt er niet. De heks is zoals de titel aangeeft op een gegeven moment naakt als ze gaat baden maar dat is eigenlijk eerder filler en een manier om het publiek wakker te houden. Mooie landschappen (overigens in Texas gefilmd en niet in Duitsland, maar Luckenbach klinkt wel Duits) en leuke intro dat zijn de sterke punten in deze zwakke heksenfilm.
joolstein vergeet niet aan te geven dat een film silent en/of zwart-wit is. Ik zie dat je dat bij Phantom en Faust bent vergeten. Je hebt 14 punten in dit klassement nu.
scorsese
-
- 13162 messages
- 11074 votes
108 min
FTV
<250 stemmen
Australie
Algemeen klassement
1076 + 108 + 10 + 5 = 1199
Periode klassement
7
Landen klassement
13 + 2 = 15
Rariteiten klassement
1
Uitstekende film over een meisje dat in haar buurt door een echtpaar ontvoerd en misbruikt wordt. Het verknipte echtpaar wordt hier op een realistische en goed uitgewerkte manier neergezet. De film heeft een aantal behoorlijk spannende momenten en een bijna constant ongemakkelijke sfeer (met hier en daar goed gebruik van slow-motion en een fijne soundtrack). Wel weinig verrassend allemaal, en daarom net geen 4.0 sterren.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Je hebt films gezien uit 7 verschillende jaren: 1965, 1979, 1982, 2004, 2015, 2016 en 2017. 1 punt voor elk uniek jaar. Dus 7 punten 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#16. The Naked Witch (1961)
joolstein vergeet niet aan te geven dat een film silent en/of zwart-wit is. Ik zie dat je dat bij Phantom en Faust bent vergeten. Je hebt 14 punten in dit klassement nu.
Je heb gelijk ik kwam er zelf ook achter dat ik daar vergeten was de silent en/of zwart-wit te vermelden. Bijna klaar met Metropolis dan zal ik het weer netje verwerken. 
Jij gaat trouwens als een speer! 
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
#9 Hellboy II: The Golden Army (2008)
Verenigde Staten
120 minuten
FTW
(120+10 = 130)
Een heel stuk leuker dan de voorganger, die ik op een krappe 3* heb staan. Vooral het fantastische production design en de toffe schurk dragen daar aan bij, dat waren twee dingen die in deel een twee dingen die me juist wat tegen stonden. Deze heeft wel ook weer last van een afgeraffelde climax met een abrupt einde, maar dat mag de pret niet te veel drukken. Jammer dat deel drie er niet meer gaat komen.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Verenigde Staten
Komedie / Drama
114 minuten
(FTV)
114 + 10 = 124 punten (totaal 766)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/108000/108653.300.jpg?cb=1482177020
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
#9 Zendegi va Digar Hich (1992) - MovieMeter.nl
Iran
95 minuten
FTV
<250 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/33000/33142.300.jpg?cb=1482432296
Mooie film, die me perfect leek om te bekijken na Khane-ye Doust Kodjast?, maar het blijkt absoluut niet nodig om deze volgorde aan te houden en de vraag/het doel in deze film lijkt ook minder belangrijk dan de reis er naar toe..
Deed me ook denken aan Taxi Teheran dat ik gisteren zag. Ergens moet die film ook een beetje een ode aan Kiarostami van Panahi zijn?
Deze film bevat prachtige shots een plaatjes en een soundtrack die passend genoemd mag worden.
Zandadder
-
- 2595 messages
- 3083 votes
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
#8. Tales of the Grim Sleeper (2014)
VS/VK
FTV, <250 stemmen
105 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101322.300.jpg?cb=1419433581
Ik had van tevoren eigenlijk wel het gevoel dat er iets van een whodunit-element in de seriemoordenaar-documentaire Tales of the Grim Sleeper zou zitten; dat voorgevoel werd al gelijk hard de kop ingedrukt. De docu begint al gelijk met de arrestatie van Lonnie Franklin, voor in eerste instantie tien moorden, en met de verdenking in het geval van zo'n 90 verdwijningen over een aantal decennia. The Grim Sleeper woonde en was actief in een zeer arme, criminele, verpauperde zwarte wijk, en vermoordde voornamelijk hoertjes en crackverslaafden. De vraag die de documentaire probeert te beantwoorden is: hoe heeft in hemelsnaam zoiets zo lang, zo ongestoord kunnen gebeuren? Het is inderdaad een beetje Louis Theroux-achtig, waarin de (blanke) documentairemaker met behulp van een ex-crackhoertje als gids een blik werpt in een deprimerende wereld van prostitutie, drugsverslaving en complete uitzichtloosheid. Waarin iemand als Lonnie Franklin (ondanks alle bizarre verhalen die je over hem hoort van zowel hoertjes als vrienden en bekenden) niet uit de toon valt, waar een verdwenen crackhoertje of uberhaupt een plotselinge gewelddadige dood weinig bijzonders is, en waar ook de politie zich niet voor interesseert. Vrolijk word je er niet van.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ciske de Rat (1984) - 148 minuten - RW – 8 juli 2017 – 1275 stemmen – 148 punten - Tussenstand: 486 punten
Een film (of in dit geval serie) moet van zeer goede bodem komen, wil ik hem zo vaak kijken. Ciske de Rat is de enige Nederlandse film die daarin is geslaagd. De filmversie nooit bekeken en betwijfel ook of ik blij word van die versie, ik kan namelijk maar weinig dingen bedenken waarop de film 41 minuten gekort kan worden. Iedereen die hem wil gaan kijken, raad ik dan ook aan de serie te bekijken.
De serie inmiddels een keer of tien gezien, exclusief mijn kindertijd. De laatste keer was bijna twee jaar geleden, dus het werd wel weer eens tijd. Ik werd er inmiddels ook mee doodgegooid op Netflix, dus ik kon ook niet anders
. Voor mij is het de beste film van eigen bodem, is het perfect? Bij lange na niet, er valt genoeg kritiek te leveren. Toch kijk ik hier al heel lang langsheen. Ik was als kind zeer onder de indruk van deze film, ik denk dat dit voor de meeste kinderen geldt. Er wordt in gevloekt (woorden die je thuis écht niet mocht zeggen), er gebeuren dingen waarvan je als kind niet voor mogelijk houdt dat het kan gebeuren. Als kind zijn het zeer indrukwekkende gebeurtenissen.
Gelukkig heb ik nooit de tijd gehad dat het mij tegen begon te vallen. Ik begrijp het wel, soms zit iets zo in je hoofd, dat het je op latere leeftijd toch wat tegenvalt. Het indrukwekkende is er natuurlijk wel af, op latere leeftijd kijk je daar anders op. Toch heb ik altijd genoten van deze film en ook vandaag heb ik hem weer in één keer uitgekeken. Inmiddels is Dorus al minstens tien keer dood gegaan en net zo vaak heb ik daarom gehuild. God, elke keer weer voel ik zo met Ciske mee!. Het einde van de film is wat mij betreft iets te zoetsappig allemaal, maar ook dat vind ik eigenlijk wel prima zo. Het is verder een prima afsluiter, je blijft niet met vragen zitten en je verwacht ook absoluut geen vervolg.
Ook na zoveel kijkbeurten blijft deze film 5* behouden en een plek in mijn top 10, ondanks de imperfecties die er te vinden zijn.
Collins
-
- 7294 messages
- 4306 votes
Drama/Avontuur
100 min.
FTV
Algemeen klassement: 100 + 10 = 110
Periodeklassement: 1
Land: Australië
https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5799.300.jpg?cb=1394822887
Bevreemdend zit je er in en bevreemdend blijf je achter. Een heel bijzondere ervaring.
Met name de confronterende manier waarop geluiden van elementaire aard (drinken, eten, verorberd worden) hard binnendringen zijn in eerste instantie sfeerbepalend en hakken erin.
Voeg daarbij de afwisseling van rauwe (natuur)beelden met feeërieke en paradijselijke plaatjes en de sfeer van plezierig ongemak met bijbehorend gevoel van verwondering is gearriveerd en gaat niet meer weg. Er heerst een haast voelbare spanning die maar voortduurt en voortduurt.
De muur die tussen twee culturen hangt is een kunstmatige. De overeenkomsten zijn eigenlijk veel groter. Ze zijn er. Ze zijn onontkoombaar. Je moet wel blind zijn om ze niet te zien. Ze verschillen alleen in presentatie. De film toont ze poëtisch en liefdevol relationeel, maar ook koud realistisch. Dat laatste wordt in de film effectief zichtbaar gemaakt in plastische beelden die soms door de verwildering heen uit de beschaving opflitsen. Zo is onbeschaafd villen en lijfelijk stropen hetzelfde als beschaafd hakken met een slagersmes. Zelfs de bijbehorende geluiden klinken eender.
De verschillen zijn gemakkelijker herkenbaar en spreken voor zich. Niet heel spannend. De film focust zich daar ook niet op.
Hoe mooi aaneengesloten de film is, en hoe bijna elk beeld heel treffend iets toevoegt aan sfeer en vertelling, bleek wel toen ik niet in staat was om een geschikt moment te vinden om de film even te stoppen om een sanitaire stop te plegen. Zo'n pauzemoment heeft de film niet.
Mooie film.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Duitsland
145 minuten
FTV
>250 (768 stemmen)
Rariteiten: S, ZW (14+2=16)
Puntenberekening : 1432+145 +10 = 1587 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1661.300.jpg?cb=1373466075
Ongelooflijk dat deze film, die tussen de 3,5 miljoen en vijf miljoen Rijksmark had gekost, destijds een grote flop is geweest. Gelukkig kunnen we achteraf bijna niet anders dan concluderen dat regisseur Fritz Lang een visionair was, want hoe vaak is deze film niet geïmiteerd, geciteerd en/of gekopieerd. Dat de film een aardige duit gekost heeft was ook wel te zien aan de talrijke maquettes en volgens de berichten 36.000 figuranten en 300 modelauto's. Maar we zien ook een verbluffende visuele stijl. Dit is absoluut een mooi voorbeeld van het Duitse expressionisme. Indrukwekkend waren de special effect. Natuurlijk is het niveau van de effecten niet te vergelijken met de digitale CGI-technieken van tegenwoordig, maar voor die tijd was het meer dan revolutionair. Daarnaast was het verhaal wat in Metropolis vertelt wordt zelfs nu nog steeds relevant. Het gaat over een groot stad waarin er een te grote kloof is tussen de rijken en het gewone "werk" volk en laat de gevaren zien die op de loer liggen als die industrialisatie te ver wordt doorgevoerd. Mooi verbeeld en verwoord in de eindscène: ‘Het brein en de handen kunnen elkaar nooit begrijpen indien het hart niet als bemiddelaar optreedt. Doordat Metropolis in 1927 een catastrofe voor de distributeur was, is er lange tijd alleen een ingekorte versie bewaard gebleven. Echter in 2008 doken er in Argentinië ineens nieuwe beelden op, waarvan men dacht dat ze verloren waren gegaan. De gedeeltelijk verloren gegane film is opnieuw gereconstrueerd en er is ruim 25 minuten extra beeldmateriaal aan toegevoegd. Ik heb dan ook deze langere versie gekeken, die muzikaal begeleidt werd door The New Pollutants. Een bijzondere iets moderne score. De film heeft bijzonder veel betekend voor de cinema in het algemeen en het sciencefictiongenre in het bijzonder. Dit prachtige werk van Lang was zijn tijd ver, ver vooruit!
Zandadder
-
- 2595 messages
- 3083 votes
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Verenigd Koninkrijk / Zuid-Afrika
Sciencefiction / Actie
90 minuten
(FTV)
< 250
90 + 10 + 5 = 105 punten (totaal 871)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/117000/117075.300.jpg?cb=1499535977
Geen idee met wat voor budget de makers hebben mogen werken, maar ik vermoed niet veel.
Mocht het laag zijn dan kan ik er nog wel enige waardering voor opbrengen.
Wat de uitwerking betreft is het een standaard alien invasion film die de nodige inspiratie uit soortgelijke films heeft opgedaan. Niet meer dan een 13 in een dozijn film.
Collins
-
- 7294 messages
- 4306 votes
Australië
Thriller/Horror
92 minuten
FTV
< 250
Algemeen Klassement: 92+10+5 = 107
(Totaal: 217)
Periode klassement: 1
https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24246.300.jpg?cb=1440236129
De wraak van de natuur valt behoorlijk tegen!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#12 La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
Frankrijk
82 minuten (gerestaureerde versie)
FTV
>250 (359 stemmen)
Rariteiten: S, ZW (16+2=18)
Puntenberekening : 1587 +82+10 =1679 punten
https://unaffiliatedcritic.com/wp-content/uploads/2013/02/La-Passion-de-Jeanne-dArc-Movie-Poster.jpg
La Passion de Jeanne d'Arc gaat over de laatste uren van vrijheidsstrijdster Jeanne d'Arc voordat ze geëxecuteerd zal worden. In de film zie je vooral haar berechting, gevangenschap, marteling en terechtstelling. Dat verhaal is gebaseerd op de echte historische verslagen van de ondervraging en berechting. Wat bijzonder is aan deze film is dat het gefilmd is in bijna alleen maar close-ups en droegen geen van de acteurs make-up. Alles is vrij minimalistisch, met bijna geen decor en geen muziek. Maar ik heb de film wel gekeken met een muziekstuk eronder. Het ziet er allemaal prima uit maar laaiend enthousiast word ik niet echt van de film. Mijn filmsmaak staat gewoonweg te ver af van dit soort film. Historisch gezien is het misschien wel een film die invloed heeft gehad op latere films. En vanuit dat oogpunt wilde ik hem ook een kans geven. Echter is na het zien gebleken dat dit totaal niets voor mij was.
Collins
-
- 7294 messages
- 4306 votes
Frankrijk
Fantasy/Horror
89 minuten
FTV
<250
Algemeen Klassement: 89+10+5 = 104
(Totaal: 321)
Periode klassement: 1
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98752.300.jpg?cb=1463334846
Meer fantasy dan horror. Heel sfeervol. Visueel prachtig. Fantastische kleurrijke en surrealistische droomsequenties.
Verhaal is warrig. Personages ietsjes wazig. Zeer prettig ogende Lilly-Fleur Pointeaux.
Poster is groots!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#13 Bereullin (2013)
Zuid-Korea
120 minuten
FTV
<250 (84 stemmen)
Puntenberekening : 1679 +120 +10 +5 = 1814 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/89000/89430.300.jpg?cb=1464706520
Spionage-thriller die ermee door kan maar helaas naar het einde te explosief wordt. Aan het begin zien we spionnen uit Zuid- en Noord-Korea, VS, Israël en Duitsland aan het werk in Berlijn. Natuurlijk hebben alle agentschappen een eigen agenda, wat garant staat voor goede spanning. Tussendoor zien we dan een paar zeer fijne actiescènes. Echter hoe meer je naar het einde toe gaat, raakt ook de koek op. En wordt de spanning teruggebracht naar: "ik moet mijn vrouw redden" Met natuurlijk als gevolg dat de kogels en ontploffingen niet aan te slepen zijn. Doordat de film steeds meer ging leunen op dat magere verhaaltje verdwijnt ook de spanning en dat was toch wel jammer. Want acteur Ha Jeong-woo (Hwanghae ,Ah-ga-ssi) speelt zeer overtuigend de hoofdrol. Zijn vrouw wordt gespeeld door de veertien jaar oudere Han Suk-kyu (1964) niet dat nu in de film opviel. Een film met een vermakelijk begin maar die gaandeweg helaas zijn kracht verliest en uitmondt in een ietwat voorspelbaar slot.
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
http://blackmarx.com/blog/ben/files/2010/07/push-movie-still-2.jpg
FTV | Verenigde Staten | 2009
[Punten 111 + 10 = 121]
[Landenklassement +1]
Best vermakelijke filmpje. Op een of andere manier onder de radar door gekropen. Leuk.
https://i.ytimg.com/vi/4Z085TnFzpA/hqdefault.jpg
Verenigde Staten | 2017 } <250
[Puntenklassement 89 + 5]
[Landenklassement +1]
Twee kort achter elkaar gezien nu. Overeind blijft het audiovisuele aspect. Kleurgebruik en beelden zijn af en toe gewoon erg goed. Jammer dat verhaal achterblijft.
Albion: The Enchanted Stallion (2016)
https://i.ytimg.com/vi/_ha1ktlnuio/maxresdefault.jpg
Verenigde Staten | FTV | < 250
[Punten: 120 + 5 + 10 = 135]
[Landenklassement +1]
Jeugd fantasy film. Totaal vreemd dat de promotie gericht lijkt op de roodharige hoofdrolspeelster... maar dat is ze niet. Beetje stroperig filmpje. Voor de fans wellicht leuk dat John Cleese meedoet. En als andere ietwat bekende namen Stephen Dorff en Debra Messing.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
#2 The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) - 171 punten (+117= 288 totaal)
Verenigde Staten (2)
160 minuten
FTV
250+ stemmen
Algemeen: 160 + 10 (FTV) + 0 = 170 (Totaal: 285 punten)
Periode: 0 (2007) (Totaal: 1 punten)
Rariteiten: 0 (Totaal: 0 punten)
Landen: 1 (VS) (Totaal: 2 punten)
(Totaal: 170+0+0+1= 171)
https://filmgrab.files.wordpress.com/2010/06/04-jesse-at-sundown1.png
Robert Ford verafgood de beroemde outlaw Jesse James al sinds hij pulpromannetjes over hem las in zijn jeugd. Op zijn negentiende probeert hij zich bij de James-bende aan te sluiten, uiteindelijk met succes. Ford ontdekt echter dat Jesse anders is als het populaire beeld dat men van hem heeft.
Brad Pitt vind ik over het algemeen een overgewaardeerde acteur. In deze film vond ik hem echter wel erg sterk als de beroemde outlaw. Ook Casey Affleck wist te overtuigen als Robert Ford. De film begint met de "infiltratie" van Ford en gaat daarna over wat we vaak in misdaad-films zien, onenigheid tussen de bende-leden en onderlinge verdachtmakingen. De film gaat er vanuit dat de kijker veel van de dood van James weet, het is iets onvermijdelijks.
De film is mooi opgenomen en heeft een erg realistische setting van het Wilde Westen. Geen bekende cowboy hoedden, want die hadden ze toen helemaal niet en alle wapens komen overeen met de periode. De beelden worden gekenmerkt door een erg aanwezig vignette-effect, dat vreemd genoeg wel passend is omdat je het in foto's uit die tijd ook vaak ziet. De muziek van Nick Cave & Warren Ellis zou je niet snel in een western-setting verwachten, maar paste wel bij de toon en sfeer.
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford is zonder twijfel de langste Engelstalige filmtitel die ik tot nog toe ben tegengekomen. Al met al vond ik het een geslaagd portret, al duurt het mischien even voor het opgang komt. De film is boeiend en sterk geschoten.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
De dag van gisteren (dag 7):
Cuadecuc, Vampir (1971)
FTW
67 minuten
<250
Spanje
Zwart-Wit
Silent
The Avengers (2012)
Rewatch
143 minuten
USA
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
#9. Den Hvide Slavehandel (1910)
Denemarken
FTV, <250 stemmen, mijn versie was 33 minuten
Zwart-wit, silent
https://www.moviemeter.nl/images/cover/96000/96319.300.jpg?cb=1379968951
Het is nodig om het jaartal af te strepen, aangezien dit de enige film uit 1910 is op MM, maar hoewel ik wel een zwak heb voor oude films kon deze me niet echt bekoren. Den hvide Slavehandel gaat over een Deens dienstmeisje dat denkt in Londen dienst te nemen, maar als prostituee aan de slag moet. Dit zou in moderne termen een film zijn die gebaseerd is op veel dialoog, en helaas proberen ze dat hier ook een beetje: we zien heel veel statische beelden van mensen die praten in een kamer (of op straat, of elders), maar als je geen idee hebt wat er gezegd wordt is dat alleen maar storend. Ook op andere momenten straalt het ervan af dat we echt naar een proto-film aan het kijken zijn; de ontsnappingsscene bijvoorbeeld (waarin de madam de deur simpelweg opentrekt terwijl dat meisje er met haar volle gewicht via het touw aan hangt), en in de meeste scenes in Londen zien we bijvoorbeeld pontificaal de Big Ben achter het raam. Het is dan wel weer grappig om de wereld van 1910 te zien, en zowaar een paar actiescenes, maar uiteindelijk heeft de film naast haar eerbiedwaardige leeftijd weinig te bieden. 2.5*
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
#10 Jackass Presents: Bad Grandpa (2013) - MovieMeter.nl
USA
92 mins
FTV
> 250 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/93000/93279.300.jpg?cb=1392406227
Ging de film met enorm lage verwachtingen in, maar heb toch nog af en toe wel smakelijk gelachen. Het joch acteert overigens uitstekend. Hoogtepunten vond ik toch de schoonheidswedstrijd, de natte scheet tegen de muur en het door de winkelruit vliegen van grandpa.
GoodOldJack
-
- 1339 messages
- 4625 votes
#9 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) - MovieMeter.nl
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
178 minuten
#10 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
179 minuten
Tja allebei voor de tiende keer ofzo, allebei geniaal. Derde volgt vandaag sowieso nog.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
06-07-2017
Canada
Actie 95min= 95 punten
10 stemmen= 5 punten
FTV= 10 punten
Totaal Talons of the Eagle: 110 punten
En na het later gemaakte TC 2000 kom ik met Talons of the Eagle wederom een film tegen waarin Billy Blanks, Jalal Merhi en Matthias Hues spelen. Talons of the Eagle is een redelijke lowbudget actiefilm waarin twee agenten undercover gaan om een misdaadbaas op te pakken. Het verhaal kent weinig tot geen verrassingen, een niet al te hoog tempo, en vooral geen duidelijke uitblinkers. Toch bevat de film redelijke actiescènes die de film net wat beter doet lijken, maar meer dan een gemiddeld werkje is het ook niet.
Totaal 226+110= 336 punten.
Wellicht over het hoofd gezien, maar als een film een lagere score dan 5.0 heeft op imdb is dat een turkey dus je krijgt voor deze 1 punt in het rariteitenklassement 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
(afbeelding)
Verenigde Staten | 2017 } <250
[Puntenklassement 89 + 5]
[Landenklassement +1]
Twee kort achter elkaar gezien nu. Overeind blijft het audiovisuele aspect. Kleurgebruik en beelden zijn af en toe gewoon erg goed. Jammer dat verhaal achterblijft.
Albion: The Enchanted Stallion (2016)
(afbeelding)
Verenigde Staten | FTV | < 250
[Punten: 120 + 5 + 10 = 135]
[Landenklassement +1]
Jeugd fantasy film. Totaal vreemd dat de promotie gericht lijkt op de roodharige hoofdrolspeelster... maar dat is ze niet. Beetje stroperig filmpje. Voor de fans wellicht leuk dat John Cleese meedoet. En als andere ietwat bekende namen Stephen Dorff en Debra Messing.
Ook bij jou dezelfde opmerking indien een film onder de 5.0 heeft op imdb (de imdb score kan je op op de MM pagina van de film zien) gelieve dit aan te geven als een turkey dan weet ik dat ik je een punt kan geven in het rariteitenklassement. Voor de bovenstaande films is dat het geval alsook voor "I Know Who Killed Me (2007)". 3 punten in totaal dus voor de rariteiten