• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

Vrije filmchallenge

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

Miszmi wrote:

alexspyforever, het is ook niet zo dat ik tegen dit idee ben, integendeel zelfs. Vind het een prima toevoeging, dat vond ik al toen we er zelf over spraken, maar er geen concreet idee uit voort kwam. Voor mensen die daadwerkelijk films uit verschillende landen kijken, is het absoluut een leuke toevoeging. Ik stap al uit mijn comfort zone als ik eens een Nederlandse of Britse film kijk zeg maar . Hetzelfde geldt overigens voor de andere nevenklassementen. Mijn films dateren met name van na '00, eigenlijk alleen horrorfilms die ik van voor die tijd kijk. Ik noteer hier dan ook eigenlijk alleen voor het algemeen klassement en zelfs daarbij ga ik er niet voor om in de top 5 te eindigen, daar heb ik gewoonweg de tijd en zin niet voor.

Miszmi en alexspyforever, creativiteit is nooit m'n beste punt geweest, maar om teveel eenheidsworst te vermijden, heb ik nu toch dit fantastische voorstel:

elke deelnemer betaalt voor elke VS-film van deze eeuw die hij/zij ziet één euro. Met de spaarpot die dat oplevert, gaan we met de groep in september een weekendje naar Hawai. Lijkt jullie dat iets...?

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

#3 Le Voyage au Groenland (2016)

Frankrijk

98 Minuten

FTW

<250 stemmen

Algemeen klassement

267 + 98 + 5 + 10= 380 punten

Periode klassement

3 punten

Landenklassement

2 + 3 = 5

https://i.ytimg.com/vi/wX6GNYbv3eU/maxresdefault.jpg

Le Voyage au Groenland is veel meer een drama dan een komedie maar zeker geen geweldige. Het plot heeft potentie maar wordt pas na drie kwartier een beetje interessant, daarvoor is de film eerder saai dan vermakelijk. Maar ook het tweede deel vermaakt nauwelijks. Het is interessant hoe de twee hoofdpersonen verschillend reageren op het leven in een klein plaatsje in Groenland maar de personages zijn niet sterk genoeg om de film te dragen. De situaties waarin zij terechtkomen kunnen dit ook niet, het is een opstapeling van middelmatige beelden, gesprekken en gebeurtenissen. Het, denk ik komisch bedoelde, taalverschil werd na een tijdje erg vervelend en ik vind het vooral jammer dat de regisseur ervoor gekozen heeft om niet tot nauwelijks het landschap van Groenland in beeld te brengen, iets wat ik toch zeker had verwacht bij deze film.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Dag 3:

Splinter (2008) (FTW)

Scary MoVie (2013) (Flop 100/Turkey) Ik was even vergeten hoe slecht het ook al weer was.

scorsese

• 13155 messages
  • 11068 votes

#2 Logan (2017)

137 min

FTV

Verenigde Staten

Algemeen klassement

106 + 137 + 10 = 253

Periode klassement

1 + 1 = 2

Landenklassement

2 + 1 = 3

Uitstekende film waarin de mutanten bijna zijn uitgestorven, totdat er een jong meisje opduikt. Deze superheldenfilm staat redelijk op zichzelf (zowel verhaal-technisch als het feit dat er behoorlijk geïnvesteerd wordt in de personages). Ondanks de flinke lengte blijft het onderhoudend (ook vanwege het avontuurlijke karakter van de film). Een aantal uitstekende actie-scenes (waarvan de film gelukkig niet boordevol zit).

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Ik snap geen iota van dat landenklassiment, maar als ik gewoon het land van mijn geregistreerde film registreer hoef ik me daar verder ook geen zorgen om te maken toch?

Anyways, #4 The Big Sick (2017)

Verenigde Staten

119 minuten

FTW

>250

(119 + 10 + 5 = 134)

Ik had hier eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan, maar aangezien KINO een premiere met Kumail Nanjiani zelf aanwezig organiseerde toch maar overstag gegaan. Daar ben ik blij mee, want The Big Sick is veel leuker dan de trailer doet vermoeden. Anders dan veel andere semi-autobiografische comedy's van de laatste jaren (*kuch* Trainwreck (2015) This Is 40 (2012) *kuch*) weet deze film wel een juiste balans tussen drama en humor te vinden. Ik heb me dan ook vele malen kapot gelachen, maar ook het drama in deze film werkt wél. Het deed me soms zelfs enigszins denken aan een grappigere versie van Manchester By The Sea (mijn voorlopige #1 van dit jaar). Zo emotioneel als die film wordt het nooit, maar er zitten toch flink wat rake scénes in. Enorm aangename verrassing.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#6. The Son of Kong (1933)
70 minuten - FTV - <250
zwart/wit
USA

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BODk3YzkwM2UtMDA5MS00NmZkLWIwOWEtYTMwMzMwYTU3Yzg4XkEyXkFqcGdeQXVyMTE2NzA0Ng@@._V1_.jpg

Algemeen klassement: 70 + 10 + 5= 85 (Totaal: 567 punten)
Periodeklassement: 1 punt (Totaal: 6 punten)
Rariteiten: 1 punt (Totaal: 5 punten)
Landenklassement: 1 punt (Totaal: 7)

Nuja deze was best vermakelijk maar probeert overduidelijk mee te drijven op het succes van de originele King Kong in hetzelfde jaar uitgebracht. Het duurt ook lang voordat we Kong Junior te zien krijgen, denk zo een 45 minuten en dat is best laat in een film van nog geen 70 minuten. Ook Junior stoeit met wat andere grote beesten zoals zijn pa. De stop motion is aardig maar toch minder als zijn voorganger. Deze is ook nogal komisch bij momenten en net iets teveel familiefilm weliswaar met ook een tragische afloop voor het titulaire karakter. Een beetje te weinig Kong onvoldoende om echt van een band tussen hem en de gestrande mensen die op zijn eiland terecht komen te kunnen spreken. Een aantal karakters uit het origineel keren terug. Geen Fay Wray wel een andere schone Helen Mack, die echter een pak minder uitstraling heeft. Heel leuk was de scène met de musicerende apen in het circus. Er hingen zelfs affiches op met tekst in het Nederlands!

Zandadder

• 2595 messages
  • 3079 votes

5. De Noorderlingen (1992) 3,5*

Nederland

96 minuten

FTV

>250

Ik hou zelf geen score bij, maar kijk elke dag wel een film en zal het hier ook plaatsen.

joolstein

• 10826 messages
  • 8910 votes

Zandadder wrote:

Ik hou zelf geen score bij, maar kijk elke dag wel een film en zal het hier ook plaatsen.

Wij houden (alexspyforever, joolstein, tbouwh) het voor je bij hoor! Zandadder

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

Rvdz wrote:

Ik snap geen iota van dat landenklassiment, maar als ik gewoon het land van mijn geregistreerde film registreer hoef ik me daar verder ook geen zorgen om te maken toch?

Haha nee hoef je je geen zorgen om te maken. Er valt niet veel aan te snappen hoor, alle landen/werelddelen hebben we adhv hun populariteit en voorkomen een bepaalde score toegekend en op basis daarvan zul je dus per film meer of minder punten scoren

scorsese

• 13155 messages
  • 11068 votes

#3 The Sense of an Ending (2017)

108 min

FTV

<250 stemmen

Verenigd Koninkrijk

Algemeen klassement

253 + 108 + 10 + 5 = 376

Periode klasement

2

Landenklassement

3 + 2 = 5

Aardige film over een oudere man wiens verleden wordt opgerakeld als hem iets wordt nagelaten. Op zich een mooi verhaal dat wel wat scherpe randjes mist en wellicht iets te traag verteld wordt. Ook komt de montage vooral op het begin wat rommelig over. De cast doet het prima en ook eens leuk om Jim Broadbent in een hoofdrol te zien.

scorsese

• 13155 messages
  • 11068 votes

Vraagje over het periode- en landen klassement: Als ik bijvoorbeeld een tweede film uit de VS kijk, mag ik dan nog steeds 1 punt bij mijn klassement tellen? Dezelfde vraag geldt voor het periode klassement. Dat is me namelijk niet duidelijk.

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

scorsese wrote:

Vraagje over het periode- en landen klassement: Als ik bijvoorbeeld een tweede film uit de VS kijk, mag ik dan nog steeds 1 punt bij mijn klassement tellen? Dezelfde vraag geldt voor het periode klassement. Dat is me namelijk niet duidelijk.

Jup, 10 films van VS is 10 punten (10*1) terwijl er 2 van India ook 10 waard zullen zijn (2*5). Elke film is een nieuwe en telt dus mee bij voor je totale score.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

scorsese wrote:

Bij het periodeklassement krijg je 1 punt per verschillend aangedaan filmjaar. Heb je een film uit bijvoorbeeld 2016 gezien krijg je 1 punt, kijk je er nog 1 uit 2016 ga je daar geen punt meer voor krijgen. Wel krijg je 10 punten extra als je 10 verschillende jaren uit eenzelfde decennium hebt aangedaan. Kijk een film uit bijvoorbeeld 1950, 1951, 1952 etc t/m 1959 daar krijg je voor elke film 1 punt + nog eens 10 punten erbij.

joolstein

• 10826 messages
  • 8910 votes

#5 Orlacs Hände (1924)

Duitsland

92 minuten

FTV

<250 (17 stemmen)

Rariteiten: S, ZW (8+2=10)

Puntenberekening : 719 +92 +5+10= 826 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/34000/34029.300.jpg?cb=1421781296

Een zeer mooie en atmosferische laat- expressionisme van regisseur Robert Wiene. Met het verhaal naar een boek van Maurice Renard was ik al bekent aangezien ik de "remake" Mad Love (1935) had gezien. Echter blijft het een sterk verhaal en in deze film is het ook weer sfeervol gebracht. Dat verhaal mixt transplantatie en psychologie vrolijk door elkaar. En transplantatie is ook sinds die tijd een dankbaar thema in horrorfilms gebleven. Verder valt op dat de decors niet uitgesproken expressionistisch zijn en een groot deel van de film in het donker gehuld is. Toch zijn de decors erg interessant en levert dat donkere een belangrijke bijdrage aan de sfeer van de film. Verder komen heel wat andere mooie en interessante beelden in de film voor. Traag is het misschien nu wel te noemen maar dat neemt niet weg dat dit een prachtige parel van de filmgeschiedenis is! En hier op MM eigenlijk veel te weinig stemmen heeft.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#7. Unashamed: A Romance (1938) - IMDb

66 minuten - FTV

zwart/wit - niet op MM/enkel op imdb

USA

Algemeen: 66 + 10 = 76 (Totaal: 643 punten)

Rariteiten: 2 (Totaal: 7 punten)

Periode: 7 punten

Landenklassement: 1 punt (Totaal: 8 punten)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/fc/48/6f/fc486f3d1e8b09906b95ae8321126db4.jpg

Zo nu heb ik alle oude films gezien die zich afspelen in een naturistenkamp. Verhaal is vrij standaard over een secretaresse die het hart van haar baas wil veroveren in een nudistenkamp. Dat lijkt te lukken totdat er een blonde (een criminele op de vlucht) opduikt. De rest van de film zien we onze protagoniste treurend rondlopen kijkend hoe ze haar lover verliest aan die indringster. Gebruikelijke nudistenactiviteiten (sport en spel) met blije mensen met gezonde en mooie lichamen (vooral die van de dames dan). Het is zeker geen straf om de protagoniste te volgen want ik vond ze echt wel mooi. Snap dan ook niet waarom haar baas voor die andere vrouw viel. Maar aangezien er weinig dialoog is, blijft het gissen naar het waarom van alles. Mooie beelden maar zwak verhaal met een erg dramatisch einde. Jammer hier had veel meer ingezeten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein blij dat je van beide silents hebt genoten. Zowel Chaney als Veidt zijn sterke expressieve acteurs die alleen al met hun presence een film het bekijken waard maken. Het leuke aan silents is dat gesproken taal er hier veel minder toe doet.

Hunchback is gewoon genieten van begin tot eind, het enige dat ik minder vond was dat er maar weinig aandacht werd besteed aan de moeder van Esmeralda en dat die uiteindelijk sterft zonder dat er tussen beide een vorm komt van hereniging. De moeder beseft het te laat en Esmeralda weet volgens mij helemaal niet dat haar bloedeigen moeder nog lelijke woorden naar haar had toegeroepen.
Orlac's vind ik persoonlijk beter dan Mad Love. Ik vind Orlac's ingenieuzer met de manier waarop die oplichter Orlac kon doen geloven dat hij zijn handen niet meer onder controle had en zelfs had gemoord. Dat vond ik echt wel briljant met die handschoenen met vingerafdrukken van de ter dood veroordeelde moordenaar. Mad Love is ook goed dankzij Lorre als doktor Gogol. Mad Love vind ik dan echter beetje te voorspelbaar daar waar Orlac's mij de eerste keer totaal verraste met die plotwending. Gogol zijn vermomming vond ik ook iets te doorzichtig en Colin Clive als Orlac vond ik beduidend zwakker dan Veidt.
Ik kijk nu al uit naar je recensie van Phantom of the Opera. Qua verhaal misschien minder dan die 2 van vandaag maar de setting en die atmosfeer daar ga jij als horrorfanaat echt van kunnen smullen. Naar het einde toe ook lekker spannend

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Boenga, ik ben maar een arme student he! alexspyforever kijkt ze meer uit de vorige eeuw, die krijgt het dus makkelijk. Mijn eerste euro komt er zo aan, nog even de recensie schrijven

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Parental Guidance (2012) - 104 minuten - FTV – 4 juli 2017 – 115 stemmen – 119 punten - Tussenstand: 338 punten

Lastige film om te beoordelen. Het eerste half uur was zeer matig, waarbij ik er zelfs over na heb gedacht om hem uit te zetten. Ik ergerde mij aan alles en iedereen. Het verhaal had voor mij op dat moment maar weinig perspectief. Het moment waar ik mij het meest aan ergerde was de scene met de taart, zo overdreven en zo niet grappig. Kreeg vaak het gevoel dat ze te hard hun best deden om grappig te zijn en dat werkt helaas meestal niet.

Na het eerst half uur werd het redelijk, voor mij nog allemaal iets te overdreven, maar er kwam iets meer diepgang in het verhaal en er kwamen momenten die daadwerkelijk enigszins grappig waren. De acteerprestaties waren de gehele film niet geweldig, maar na dat eerste half uur uitgezeten te hebben, had ik me daar al wel bij neergelegd.

Het laatste half uur was het best, hier vond de meeste diepgang plaats en kwam alles eigenlijk tot een ‘climax’. Alles wel voorspelbaar, maar dat vind ik niet zo erg. Het laatste half uur ook echt wel genoten van deze film. Juist daarom vind ik hem lastig te beoordelen. Als ze het niveau van het laatste half uur ook in de rest van de film hadden gehad, was er geen twijfel mogelijk geweest en had deze film een ruime voldoende gehad.

Wel met recht een familiefilm te noemen, al betwijfel ik ten zeerste of mijn zoon (10) zich hiermee zou vermaken. Misschien op een druilerige zondagmiddag, maar eigenlijk ken ik daar ook wel betere films voor. Het is ook geen film die ik met heel veel plezier binnen een korte tijd een tweede keer ga kijken. Daarom uiteindelijk ook een krappe onvoldoende, 2.5*. Het eind van de film heeft deze film wel gered van 1* of 1.5*.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

#4 Shin Shinobi no Mono (1963) - MovieMeter.nl
86 minuten
FTV
1963
Japan
2 stemmen
ZW

https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22810.jpg

Geschiedenisles met Ninja's! Beter kan haast niet. Hoewel superninja Ishikawa Goemon in de vorige film gevangen werd genomen en levend gekookt, blijkt dat hier een (vrijwillige!?!?! Brr!) dubbelganger te zijn geweest. Zo kon de serie tenminste nog even voort! Hoera voor de scriptschrijvers! Sowieso is het plot wel erg dunnetjes, want Goemon plant een hoop, maar (b)lijkt in eigenlijk niets te slagen? Het kidnappen van Hideyoshi's zoon mislukt en later, als hij eindelijk naast Hideyoshi in diens bed staat laat hij hem leven?

Daarentegen zien we weer een aantal leuke ninjatrucjes en soepele ninjabewegingen, waardoor het geheel toch lekker wegkijkt. En Ayako Wakao natuurlijk, zij blijft een snoepje in beeld (al zal dat nu als 84-jarige inmiddels zo'n zwart-drop-ding-in-de-Engelse-drop-die-niemand-lekker-vindt zijn; ze acteert dus nog steeds, zag ik!).

#5 Khane-ye Doust Kodjast? (1987) - MovieMeter.nl
83 minuten
FTV
1987
Iran
77 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13695.300.jpg?cb=1485508340

Tot mijn schande is dit pas mijn eerste film van Abbas Kiarostami en ik heb er best van genoten. Wat een lief joch, die Ahmed, die een hoop riskeert om zijn vriend te helpen. Opvallend vond ik de volwassenen die werkelijk geen enkele keer naar de jongen luisteren en hem alleen maar koeioneren (vooral de moeder!).

Het is niet moeilijk te duiden wat Kiarostami hiermee wil en dat staat hieronder inderdaad al meerdere malen beschreven. De film deed me denken aan andere Iraanse films met kinderen als Bacheha-ye Aseman (1997), Badkonake Sefid (1995), Asbe Du-pa (2008) en Roozi Khe Zan Shodam (2000). Degenen die deze film leuk vonden zullen die ook kunnen waarderen en degenen die éém uit het rijtje leuk vonden zullen ook deze film kunnen waarderen.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/817000/817311.300.jpg?cb=1483959161

The Watcher (2016) - MovieMeter.nl

89min

-FTV

-2016

-USA

-250>75stemmen

vrij spannende thriller met enkele horrorelementen, en koppel koopt een huis, na hun intrek beginnen er vreemde dingen voor te doen, ze krijgen vreemde post en worden door een mysterieus iemand in de gaten gehouden wat volgt is een film die geleidelijk aan in spanning opbouw tot een einde die naar mijn gevoel veel beter had gekund, acteerwerk is best ok, sfeer en decor zijn echt heel sterk in deze film voor de rest een thriller zoals 13 in een dozijn, voor mij 2,5* voor de sfeer en decor

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Jing Tian Da Ni Zhuan (2016)
103 minuten | < 250 | FTV | China
[Punten: 103 + 10 + 5 = 118]
[Periode klassement: +1]
[Landenklassement: +4]
https://i.ytimg.com/vi/rznk860ZpGU/mqdefault.jpg

Redelijke keurige mystery thriller uit China en Zuid-Korea. In de laatste vijf minuten wordt middels flashback de ontbrekende dingetjes ingevuld zoals je wel vaker in dit soort films ziet. Tempo is vlot genoeg en als je de Hollywood varianten leuk vind dan zal deze je ook kunnen bekoren.

edit voor de organisatoren: dit is de allereerste stem op deze film. Bonuspunten!
j/k

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

horizons wrote:

edit voor de organisatoren: dit is de allereerste stem op deze film. Bonuspunten!

j/k

Haha als je eens wist hoe vaak ik de eerste stemmer was op een film bij vorige challenges ik zou bonuskampioen zijn geweest

Dit is dan nog een redelijk recente film maar bij mij waren het vaak oudere films.

joolstein

• 10826 messages
  • 8910 votes

alexspyforever wrote:

joolstein blij dat je van beide silents hebt genoten. Zowel Chaney als Veidt zijn sterke expressieve acteurs die alleen al met hun presence een film het bekijken waard maken. Het leuke aan silents is dat gesproken taal er hier veel minder toe doet.

Tja ik geniet zeker van de silents, alhoewel ik bemerk dat nu ik ze achter elkaar kijk het toch wat minder vind. Vooral de trage manier van iets overbrengen. Vandaag daarom ook even niet! Maar ik haak zeker niet af om ze te kijken! Daar zijn ze te leuk en mooi voor! Wel mis ik juist die gesproken taal. Neemt niet weg dat voor al Orlac visueel zeer sterk is en de Huntchback een fijne luchtige film. Ach ja, zo zie je geen mens is hetzelfde maar we bezitten alle wel de liefde voor film

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

#4 Gettysburg (1993) (directors cut)

271 minuten

FTV

Land: V.S.

> 250 stemmen (210)

http://images2.static-bluray.com/reviews/4261_1.jpg

Het probleem met films over de Amerikaanse burgeroorlog is dat het echt voor een Amerikaans publiek gemaakt lijkt te zijn, of ze gaan er vanuit dat je er al veel vanaf weet of er een bepaalde interesse in hebt.

Dan kan lastig zijn voor mensen die er niet veel vanaf weten. Waarvoor vechten ze nu, en vooral in het begin van de film, wie is nu wie. Als je er eenmaal in zit krijg je een prima film met een hele hoop details van een aantal momenten die plaatsvonden in de slag om Gettysburg. De film bevat veel dialoog, soms net even wat te veel. Dan is het vooral de zoveelste lange monoloog die even tegenzit. De film wil daar even te veel op je sentiment inspelen. Dat is merkbaar, alleen moet dat niet merkbaar zijn. Veel veldslagen zijn er niet, maar degene die er in zitten zijn wel erg lang. De choreografie had misschien iets beter gekund hier en daar, maar voor de rest ziet het er prima uit. Die kanonnen scene is echt schitterend in beeld gebracht. Ook het terugkerend element van broeders die tegen broeders vechten komt elke keer mooi terug. Iedereen is zat van de oorlog en snapt niet eens meer waarvoor ze nu vechten.

Het meest heb ik nog wel genoten van het acteerwerk en de design van de film. Je kunt echt zien dat er veel aandacht is besteed aan props, sets en de kostuums. Iedereen ziet er echt authentiek uit. Je gelooft echt dat je naar de real deal zit te kijken. Ook het feit dat er op de echte locatie's is gefilmd maakt het net even wat echter. Daarnaast zitten alle acteurs er erg lekker in. Sheen als Lee is echt perfect. Berenger laat ook fantastisch werk zien. Jeff Daniels steelt hier echter de show. Misschien wel zijn beste performance ooit.

Een must voor iedereen die interesse heeft in Geschiedenis of de Amerikaanse burgeroorlog. Echt iets leren doet de film niet. Al wordt in de film wel mooi uitgelegd. "Same land, same God, different dreams"

3.5*

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

#5 Teukjong: Ryangchensalingi (2015)

Zuid-Korea

125 minuten

FTW

>250

(125 + 10 + 5 = 140)

Redelijk vermakelijke Koreaanse misdaadfilm. Er zitten wat rare toonwisselingen in en hij had wel een kwartiertje korter gemogen, maar er zijn ergere films om op Netflix tegenaan te stuiten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#8. Escape from the Planet of the Apes (1971)

98 minuten - FTV - <250 stemmen
USA

Algemeen: 98 + 10 + 5 = 113 (Totaal: 756 punten)
Periode: 1 (Totaal: 8 punten)
Rariteiten: 0 (Totaal: 7 punten)
Landen: 1 (Totaal: 9 punten)

http://cdn1us.denofgeek.com/sites/denofgeekus/files/styles/main_wide/public/2016/05/escape-from-the-planet-of-the-apes-1.png

Deze was qua verhaal beter dan deel 2, maar omdat de film zich eigenlijk geheel op aarde afspeelt begin jaren 70 is er van het avontuurlijke van de voorgaande delen geen sprake meer. Dit is meer een standaard drama geworden met de voorspelbare verwondering die mensen zouden hebben als ze te maken zouden krijgen met pratende dieren . Fijn dat er op Zira en Cornelius wordt gefocusd, hun liefde voor elkaar is aandoenlijk. Er is echter teveel gepraat, er gebeurt gewoon te weinig boeiend. De aarde vind ik ook geen goede setting voor dit soort film. Ok je krijgt wel enkele antwoorden die in deel 1 en 2 onbeantwoord bleven maar dat rare gedoe met die aliens met hun vreemde krachten uit deel 2 wat was daar nu mee? . Moet ik nu deel 4 en misschien ook 5 zien om het volledige plaatje te krijgen? Gezien deze reeks steeds minder lijkt te worden, is dat niet zo een leuk vooruitzicht.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

alexspyforever wrote:

Moet ik nu deel 4 en misschien ook 5 zien om het volledige plaatje te krijgen? Gezien deze reeks steeds minder lijkt te worden, is dat niet zo een leuk vooruitzicht.

Deel 4 is nog wel de moeite waard. Het is een rechtstreeks vervolg op deel 3 en is nog best vermakelijk. Ook weer met een zeer charmante Ricardo Montalban. Echt veel beter wordt het niet en het budget wordt met het deel zichtbaar minder. Van Battle kan ik me niet veel meer herinneren, behalve dat die enorm tegenviel.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

DVD-T wrote:

(quote)

Deel 4 is nog wel de moeite waard. Het is een rechtstreeks vervolg op deel 3 en is nog best vermakelijk. Ook weer met een zeer charmante Ricardo Montalban. Echt veel beter wordt het niet en het budget wordt met het deel zichtbaar minder. Van Battle kan ik me niet veel meer herinneren, behalve dat die enorm tegenviel.

Ik ga toch nog even wachten, want als ik het plot van 4 lees wel dat is eigenlijk hetgeen waarvoor Zira en Cornelius de mensheid 'waarschuwden'. Eigenlijk werden de belangrijkste vragen al beantwoord in de eerste film. Tot zover waren de sequels onnodig.

scorsese

• 13155 messages
  • 11068 votes

#4 Dead Men Don't Wear Plaid (1982)

89 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

376 + 89 + 10 + 5 = 480

Periode klassement

2 + 1 = 3

Landenklassement

5 + 1 = 6

Rariteitenklassement

1

Goeie film waarin een detective een nieuwe klus aanneemt van een knappe vrouw. Een parodie op oude film-noir's waarbij op een slimme en ook wel originele manier veel scenes uit oude zwart/wit films zijn gemonteerd. Het verhaal weet niet echt te boeien, voornamelijk omdat het te fragmentarisch is. De humor is soms flauw, maar wel geslaagd en de film bevat een aantal leuke one-liners.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

#4 Karakter (1997)

Nederland

120 Minuten

FTW

Algemeen klassement

380 + 120 + 10= 510 punten

Periode klassement

4 punten

Landenklassement

5 + 2 = 7

http://illuzion-cinema.ru/wp-content/uploads/2015/08/76d626d22bee3522329c8b272ad.jpg

Ik ben altijd ietwat huiverig richting Nederlandse films maar zo af en toe probeer ik er eens één. Ik had de film voornamelijk uitgekozen door de setting, Rotterdam in de jaren '30 klonk interessant genoeg. Van Diem kleed deze setting fijn aan, de sfeer is goed en de cast ziet er mooi uit. Ze spelen ook goed wat deze film tot een fijn geheel maakt, maar een echte favoriet zal het niet worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.