• 178.204 movies
  • 12.223 shows
  • 33.998 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.845 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

#18 Oorlog - La Vita È Bella (1997) - 122 min - 250+ stemmen - FTV - 5-11-2016 - 3 punten (49 totaal)

[

De reden waarom ik de film nooit heb gekeken, enkel zo een paar flarden is vooral Benigni. Ik vind die man vooral irritant en niet grappig. Maar over het algemeen hou ik niet zo van mensen die van alles een grapje willen maken of er constant op uit zijn om onnozel te kunnen doen.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#17 A Scanner Darkly (2006) - Sciencefiction - 100 minuten - 520 stemmen - FTV – 5 november 2016 – 2 punten – Tussenstand: 41 punten

http://i.imgur.com/c3PfSkg.jpg

Deze film heeft een aparte animatiestijl die op zich wel past bij de film. Ik dacht in het begin dat ik me er meer aan zou storen, maar dat viel uiteindelijk wel mee. Het zorgde wel voor wat meer afstandelijkheid.

Het verhaal is interessant, hoewel ook vaag en soms wat verwarrend. Het geheel was dan ook niet heel erg pakkend uitgewerkt. Er zit wel een goede cast in die onderling voor een aantal leuke scenes zorgen. De conclusie snap ik nog steeds niet helemaal, maar al met al was het wel een intrigerend filmpje dat goede momenten had, maar niet geheel wist te overtuigen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#25. How to Make a Doll (1968) - 81 minuten - 1 stem - FTV - 6 november 2016 - 3 punten (Totaal: 69 punten)

Erg flauwe en slaapverwekkende film van de godfather of gore. Voor hij zich aan horror waagde maakte hij al enkele nudies. Hoewel deze al label erotiek krijgt en er behoorlijk wat gevrij is, is er geen seks zelfs geen naakt, enkel vrouwen in bikini. Ondertussen in 1968 was men al veel meer gewend zou ik denken. Het verhaaltje is van de typische nerd die geen vrouw kan vast krijgen dus gaat hij ze zelf maar creëren door middel van een computer. Ja, de vrouwen zijn mooi, maar daar is ook alles mee gezegd. Het verhaal is dom, saai en de humor veel te flauw om enigszins amusant te zijn.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#18 Time after Time (1979) - Sciencefiction - 112 minuten - 60 stemmen - FTV – 6 november 2016 – 3 punten – Tussenstand: 44 punten

http://i.imgur.com/aYlfuEM.jpg

Tijdreizen is altijd een interessant thema voor mij en ik kwam naar het zoeken van films die daarin vallen deze tegen. Een film over HG Wells die Jack The Ripper achtervolgd in een tijdreis. Het klonk wel interessant en dat is het in beginsel ook wel. Het is niet heel hoogstaand en diep uitgewerkt allemaal, maar wel vermakelijk. Het verhaal richt zich na een tijdje echter meer op een geforceerd liefdesverhaaltje, en lijkt ineens meer een romantische komedie te worden. Ik had graag wat meer de focus op het trhiller gedeelte gezien, nu zwakte mijn interesse toch wat af.

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

#23. Guizi Lai Le (2000) - Drama / Oorlog - 139 minuten - FTV- 06-11-16

60+3= 64 punten

120 tot 179 minuten: 2 punt

FTV- 1 punt

41 stemmen - 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16147.300.jpg

Zwart/wit film die luchtig en zelfs soms grappig begint maar hoe verder de film vordert steeds grimmiger wordt en in het laatste half uur zelfs zeer aangrijpend. Met name de onderlinge (mis)communicatie tussen de krijgsgevangenen en dorpelingen waren soms erg grappig in beeld gebracht. Doordat de film een lange speelduur heeft gingen die Chinese drukte en zoveelste overleg wel een beetje tegenstaan. Maar gelukkig zag het er allemaal zeer mooi uit waardoor er genoeg te beleven viel en werd die lengte enigszins gecompenseerd. En ook het einde was iets minder goed, doordat er als mosterd na de maaltijd opeens kleur werd gebruikt?

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Anne Frank: The Whole Story (2001) - Oorlog - 189 minuten - FTV – 6 november 2016 - 4 punten – Tussenstand: 13 punten

http://img78.photobucket.com/albums/v286/Ebesso/af01081.jpg

Review: Waar in The Diary of Anne Frank (2009) nog veel focus lag op haar schrijven, vond ik dat hier maar weinig terug. Toch heb ik het gevoel dat dit verhaal net iets completer is, natuurlijk mede doordat ook het verhaal na Het Achterhuis is beschreven. Ik heb hiervan de lange versie gekeken, van de film uit 2009 de verkorte film. Mogelijk dat het ook daar nog aan ligt.

Het is op veel momenten duidelijk dat het in Praag is opgenomen en niet in Amsterdam, maar hier had ik eigenlijk verrassend weinig moeite mee. De scene op het strand was lachwekkend slecht, zeker in 2001 was dat niet meer nodig. Dit soort dingen laat ik door het grotendeels waargebeurde verhaal en door de dramatische gebeurtenissen wel wat varen. Op het eind van de film was ik dat eigenlijk ook wel weer vergeten, het is dat ik er nu een review over schrijf dat het mij te binnen schiet.

Van te voren wist ik al dat er een verrader in beeld zou komen en was daar dus op voorbereid. Ik blijf het echter jammer vinden. Dit was eigenlijk gewoonweg overbodig. Zonder verrader in beeld hadden ze hen ook van de zolder kunnen halen en kunnen overbrengen naar het concentratiekamp. Er is nooit bekend geworden wie de verrader is geweest en dat had van mij hierin dus ook niet terug hoeven te komen. Ondanks dat je vooraf een 'waarschuwing' krijgt dat het allemaal gedramatiseerd is, welk waargebeurd verhaal niet, was dit zeer overbodig.

Het verhaal dat zich afspeelt nadat ze waren overplaatst kon mij echter meer boeien dan ik had verwacht. Er is niet zo heel veel bekend over het leven na Het Achterhuis. Ik heb me daar eerlijk gezegd ook niet helemaal in verdiept, ik weet dus niet wat daarvan is gedramatiseerd en wat niet. We zullen nooit exact weten wat er daar heeft afgespeeld met deze families, maar ik denk dat er door alle verhalen wel een aardig goed (gruwelijk) beeld is geschetst. Van de hele groep is er natuurlijk één overlevende die zijn verhaal wel kon navertellen en Anne haar wens heeft laten uitkomen, haar dagboek als leidraad voor een boek. Weliswaar is het uiteindelijk haar hele dagboek geworden dat is uitgebracht.

Het verhaal na Het Achterhuis is vermoedelijk het meest gedramatiseerd. Het zal allemaal vast en zeker tegen de waarheid aanliggen, maar niemand kan vertellen wat er daar precies is gebeurd. Behalve Otto Frank natuurlijk, maar hij kan slechts zijn eigen verhaal vertellen en niet die van zijn familie. Wat er binnenshuis heeft afgespeeld ligt volgens mij zeer dichtbij de waarheid. Het komt tevens aardig overeen met het verhaal uit The Diary of Anne Frank uit 2009, het viel mij zelfs op dat sommige zinnen helemaal overeen kwamen. Er zijn natuurlijk kleine dingen, zoals de portemonnee, waar volgens mij nooit iets over bekend is geweest, evenals het verraad wat niemand zeker weet.

Voor de rest een prima film die een goed beeld heeft geschetst over het leven van Anne en haar familie in de oorlog. Het was mooi om te zien hoe Otto terugkwam, maar tevens kwam dat ook keihard aan. Toch is dit volgens mij de enige film die dit laat zien, evenals het leven in een kamp. Omdat het slechts een week geleden is dat ik de film uit 2009 heb gezien, moest ik even wennen aan de acteurs, maar uiteindelijk vond ik ze in deze film veel beter. Ik kom dan ook iets hoger uit dan die film: 4*.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik plaats even het aangepaste schema. Na challenge 4 komt er dus een vrije keuze week en challenges 5 tem 8 schuiven telkens een week op.

1. 12/09/2016 - 02/10/2016: Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)

2. 03/10/2016 - 23/10/2016: Western-Thriller

3. 24/10/2016 - 13/11/2016: Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)

4. 14/11/2016 - 04/12/2016: Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)

* 05/12/2016 - 11/12/2016: vrije keuze films

5. 12/12/2016 - 01/01/2017: Horror-Familie (Horror-Family)

6. 02/01/2017 - 22/01/2017: bepaald door winnaar challenge 3

7. 23/01/2017 - 12/02/2017: bepaald door winnaar challenge 4

8. 13/02/2017 - 05/03/2017: overblijvende combinatie

Keuzes over:

Drama-Avontuur

Actie-Muziek

Romantiek-Fantasie

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

#19 Total Recall (1990) - Sciencefiction - 113 minuten - 1969 stemmen - FTV – 6 november 2016 – 2 punten – Tussenstand: 46 punten

http://i.imgur.com/LgiciDb.jpg

Lekkere sci-fi film. Een tof concept en een coole setting maken het voor mij gelijk interessant. Net als Verhoevens andere sci-fi's is het allemaal wat cheesy. Zeker met Arnie en zijn oneliners in de hoodrol, maar dat past dus wel geheel in het stijltje van de film en zorgt er voor dat het allemaal niet zo serieus hoeft worden genomen. Hoewel ik een serieuze sci-fi normaal gesproken wel beter kan waarderen wanneer goed uitgewerkt, werkt een uitwerking op deze manier ook en geeft het een heel andere charme. Het verhaal steekt nog interessant in elkaar en er wordt een leuk einde aan gegeven. Prima vermaak.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6732.jpg

In de Schaduw van de Overwinning (1986) oorlog – 150min – 147stemmen – FTV – 7nov2016 – 5punten

oorlogsdrama van Ate de Jong, het verhaal verteld over peter van dijk een verzetsman en David Bloemberg een jood die een lijst opsteld om joden te redden, door omstandigheden komen ze met elkaar in aanmerking met alle noodlottige gevolgen van dien, deze film gezien in 3delen (150min) verhaal zit goed in elkaar mooi gemaakt en een moment vervelend op sommige momenten zelfs heel

spannend, hier stopt het helaas, het lijkt soms te gemaakt geen diepgang en de aandacht voor details is niet ok sommige decors lijken uit de latere jaren 60 te komen uniformen die niet volledig kloppen jammer, eigenlijk had het veel meer sterren opgebracht maar ondanks dat toch een 3*

(10films:33punten)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#26. Cat-Women of the Moon (1953) - 64 minuten - 13 stemmen - 7 november 2016 - FTV - 3 punten (Totaal: 72 punten)

Nu weet ik meteen waar de inspiratie voor het pakje van Catwoman vandaan komt. Het zijn dan geen latex of leren pakjes die de maandames dragen, maar ze zijn zwart en vrij nauwsluitend. Het lijken eerder danspakjes en dat ligt voor de hand want ze doen op een gegeven moment een dansje. Het verhaal en de personages zijn vrij inspiratieloos, dialogen zijn suf en de effecten zijn echt wel van een laag niveau. Meestal deert dat laatste me niet zo, maar de film heeft werkelijk niets dat me kon boeien. Of toch de eerste scène die zich in de grot afspeelt waar de bezoekers worden belaagd door 2 reusachtige spinnen. Dat beloofde nog even spannend te worden. Helaas gingen de spinnen enkel op en neer (duidelijk gewoon een touwtje dat op en neer werd getrokken) en bewogen hun poten niet eens. En aangezien de spinnen nooit in hetzelfde beeld zaten was wellicht dezelfde spin gebruikt voor alle acties.

joolstein

• 10837 messages
  • 8926 votes

#24. Another Earth (2011) - Drama / Sciencefiction - 92 minuten - FTV- 06-11-16

64+2= 66 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

807 stemmen - 0 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/75000/75528.300.jpg

Volgens idmb heeft Brit Marling deze film geschreven omdat ze alleen maar rollen kreeg aangeboden voor het leuke blondje in een horrorfilm. Het gekke is dat ze in deze film voor mij dus het leuke blondje in een drama is. Heel veel SF was er niet te bekennen in de film. En dit terwijl de titel toch anders deed vermoeden. We zien verder niet veel meer dan beelden van een tweede aarde. En daarnaast wordt het links en rechts wat aandacht aan besteed. Helaas is het drama-gedeelte ook niet al te verheffend. Zelfs zeer voorspelbaar! Het acteerwerk was verder wel ruim voldoende. Al was het vele zwijgen van Brit (wat haar gekwelde ziel zeker moest voorstellen?) nu niet het meest prettige. Naast het drama lag ook de symboliek er veel te dik op tweede aarde, gespiegeld, je zelf in de spiegel kijken? Bah.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

http://www.cinema-v.com/wp-content/uploads/2013/04/stalker.jpg

Filmtitel, jaartal: Stalker (1979)

Speelduur: 163 min.

Genre: SF, Mystery

Eigen score/beoordeling: 2*

Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 15e (49e )

Datum van kijken: 4-11

Aantal punten: 3 (ftv)

Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 39 (121)

Recensie:

Helaas was deze film me toch echt te zwaar om goed doorheen te komen. De intense rust en trage pacing zijn daarbij evenzeer een vloek als een zegen...

Als de drie hoofdpersonen het natuurgebied nabij de Zone bereiken, bereikt Stalker voor mij even die filmische perfectie. Je hoort en voelt de stilte, en weet dat de personages op dat moment hetzelfde ervaren. Vervolgens vordert de film echter weer, waarbij me steeds weer opviel hoe paradoxaal ik tegenover de trage verloop stond. Enerzijds is het de kracht van de film. Die pacing maakt dat m'n oog nog extra op bepaalde filmtechnische aspecten viel. Het sterke camerawerk, bijvoorbeeld (wel met name in het eerste deel van de film). Of het sound design met de off-screen trein. Echter, doordat Stalker zich afspeelt op een hoog abstractieniveau, en juist ook doordat de film zo traag is, kwam ik er geen moment in.

Met de drie characters had ik geen affiniteit, en de thematiek van de film boeide, doch raakte niet. Interessante dialogen af en toe, in een spel tussen Bijbelse allegorieën, metafysische voorstellingen en academisch materialisme. Maar het wordt allemaal zo droog en zwaar gebracht dat het mij als kijker echt volledig koud liet.

Het maakt dat ik toch niet anders kan concluderen dan dat ik het een lange, vermoeiende zit vond. Wel een met enkele filmtechnische en inhoudelijke lichtpuntjes, maar dat is lang niet genoeg voor een voldoende.

2*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

15. Under the Skin (2013) - scifi - 108 min. (1p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 6 nov. - 2 pnt (totaal: 41 punten)https://daveandhiscriticisms.files.wordpress.com/2014/10/screen-shot-2014-10-15-at-8-42-47-pm.pngMooie recensie van tbouwh waar ik het helemaal mee eens ben en weinig aan toe te voegen heb, en die mij ondanks mijn afkeer voor style over substance toch overhaalde om deze film eindelijk te bekijken. Alleen mijn waardering is anders, enerzijds door mijn genoemde afkeer, en anderzijds doordat ik de minpunten van deze film (sloom met veel herhaling) veel zwaarder in mijn oordeel laat wegen, deels gevoed wederom door mijn desinteresse voor style over substance waardoor de minpunten nog sterker opvallen. Er kan best veel geknipt worden zonder aan de essentie of zelfs de stijl te tornen, een lengte van 45 minuten was (voor mij) perfect geweest, voor de dubbele lengte heeft deze film eenvoudigweg te weinig substance waardoor het in herhaling valt. Daarom hou ik het op een ruime 2*.

alexspyforever wrote:

arno74 valt op omdat hij in beide challenges exact hetzelfde puntenaantal scoorde (41), je moet het maar kunnen!

Ohoh... ik sta weer op 41 punten, maar het gaat me wel lukken om meer scifi/oorlogsfilms te zien voor het einde van de week, ondanks enkele geplande biosbezoeken .

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

In harm's way - 165 min - ftv - <250 stemmen - 4 punten.

Redelijke film over een kapitein die na de aanval op Pearl Harbor op het matje wordt geroepen. Deze film concentreert zich iets te veel op de verschillende melodramatische zij-plotjes. Die kijken op zich nog wel gemakkelijk weg, maar daarvoor gaat de film wel te lang door. Een cast met aardig wat bekende namen met John Wayne voorop.

Totaal: 50 punten.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Eye in the Sky (2015) - FTV - 102 minuten - >250 stemmen - 2 punten - 07/11/2016 (totaal 6 films, 16 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101495.300.jpg

Eye in the Sky: op MM verbazend genoeg niet als oorlogsfilm gerekend, maar op IMDB gelukkig dan wel weer. Eye in the Sky is een behoorlijk spannende film over een drone-aanval in Kenia, waarbij het hele proces erachter getoond wordt. De film speelt zich dan ook af op een stuk of wat verschillende locaties op vier continenten, waar verschillende belangrijke pionnen zich bevinden: de Keniaanse diensten ter plekke, Amerikaanse dronepiloten, en verscheidene militairen en politici die zich in duivelse dilemma's bevinden - wat zijn acceptabele risico's voor burgerslachtoffers, wat zijn de mogelijke consequenties van niet ingrijpen, en hoe wordt al dan niet ingrijpen politiek en door het volk bekeken. Spannend en erg goed geacteerd op eigenlijk alle locaties, waaronder de laatste rol van Alan Rickman. Er zitten wellicht een aantal onwaarschijnlijkheden in de film (met name de emoties die hier een onrealistisch grote rol spelen in de besluitvorming), al ben ik het met sommige van de eerdere kritiekpunten niet eens.

Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet raar dat hier op zulk hoog niveau over beslist wordt. Dit heeft echter weinig te maken met het meisje, maar de reden is een hele andere: zoals ook genoemd in de film gaat het erom dat tussen de terroristen Britse en Amerikaanse staatsburgers zitten, en het gaat om Keniaans grondgebied, dwz niet-vijandig. Dat vervolgens het lot van het meisje zo'n rol speelt lijkt me inderdaad wel wat sterk, een Aaron Paul had in het echt allang de trekker overgehaald bij de eerste keer. Ook de geopperde alternatieve manieren om het meisje te redden vind ik niet overtuigend: een hangar met Keniaanse soldaten loslaten op een al-Shabab wijk in Kenia is een garantie voor een bloedbad met vele burgerslachtoffers en dode Keniaanse soldaten, veel meer dan het gericht opblazen van een enkel pand en omgeving. Ook kan de drone maar een auto tegelijk volgen - bij opsplitsing moeten ze een keuze maken en raken ze sowieso een deel van de terroristen kwijt. Maar ik dwaal een beetje af. Kortom, geen 10 voor realisme, maar verder een sterk stukje film wat me zeker intrigeerde. 4.0*

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Midnight Special (2016) - FTV - 112 minuten - >250 stemmen - 2 punten - 07/11/2016 (totaal 7 films, 18 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/263000/263223.300.jpg

Vermakelijk filmpje, dat Midnight Special, maar heel bijzonder vond ik het nou ook weer niet. Het verhaal is redelijk voorspelbaar, als een X Files episode van filmlengte, en echt verrassen doet de film dan ook niet. Ook sommige aspecten van de film hangen er een beetje losjes bij, met name de rol van de sekte is toch wel een beetje meer periferaal dan ik gehoopt had. Maar desalniettemin is dit wel gewoon een capabel filmpje waar ik prima een kleine twee uur naar kijken kan. Adam Driver doet het ook leuk als FBI-analyst. 3.0*

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

http://100scifimovies.com/wp-content/uploads/2013/06/terminator-2-judgment-day.jpg

Filmtitel, jaartal: Terminator 2:Judgment Day (1991)
Speelduur: 154 min. (special edition)
Genre: SF, Actie
Eigen score/beoordeling: 4.5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 16e (50e )
Datum van kijken: 5-11
Aantal punten: 3 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 42 (124)
Recensie:

Hasta la vista, baby

Zo uit m'n hoofd de derde sequel (na the Godfather II en the Expendables II, al zijn er vast meer) die ik aanwijsbaar beter vind dan het eerste deel van de betreffende serie. The Terminator II staat wat mij betreft model voor hoe je de (nagenoeg) perfecte actiefilm kunt maken.

Als er iets zichtbaar wordt in Judgment Day, dan is het wel dat Cameron hier in verhouding tot deel één een aanzienlijk budget te besteden had. Wat the Terminator niet kon laten zien (de nucleaire vernietiging) of matig naar het beeld vertaalde (de cyborg aan het einde), toont deze sequel groots en uiterst indrukwekkend. Ik voel me bijna een beetje schuldig dat ik Cameron zijn visuele beperkingen in deel één zo heb aangerekend. Hier laat hij immers zien dat hij een absolute meester op het visuele vlak, en überhaupt binnen het filmtechnische spectrum. De cinematografie is top, camerawerk en editing zijn uitstekend, de special effects worden optimaal ingezet (met name bij T-1000) en ook de belichting zorgt voor mooie momentjes (de gang van het ziekenhuis). Ter conclusie: ik had de matige visuals van deel één nog iets meer moeten bezien in het perspectief van het beschikbare budget.

Genoeg over het filmtechnische en visuele dan, want Judgment Day levert vooral entertainment van de bovenste plank. Ik heb echt ontzettend genoten van een wederom briljante Schwarzenegger, van de fenomenale actie-en achtervolgingssequenties en van de sterke draai die in deel twee aan het verhaal wordt gegeven. Het acteerwerk zorgde ook nergens voor minpunten, waar dat in deel één wel zo was. Linda Hamilton heeft echt klasse hier, en is er wat mij betreft een stuk op vooruit gegaan ten opzichte van haar vorige rol. Michael Biehn zien we alleen in een cameo (ook nog eens alleen in de special edition) en Robert Patrick slaagt met lof voor zijn vertolking van T-1000.

Ergens wel wat jammer dat Schwarzenegger niet meer die genadeloze Terminator uit het origineel is. In het begin zijn ze er nog, de maniertjes, maar de jonge John Connor slijt ze er langzaam uit. Bovendien is Schwarzenegger hier vanaf het begin natuurlijk al anders geprogrammeerd. Deze invulling van de rol zorgt natuurlijk weer voor andere grandioze momenten, maar ergens maakt het wel dat the Terminator (anno '84) ga herwaarderen. Hier is Schwarzenegger bij vlagen zelfs een beetje wat Biehn in deel één was: een droog informatiemedium, de perfecte held zonder schaduwzijden. Maar, zoals ik al zei, het levert meer een herwaardering van de meer dystopische invalshoek van deel één, dan dat het me stoort in deel twee.

The Terminator II: Judgment Day is een weergaloze actiefilm en een visueel meesterwerk van Cameron. Rijp voor latere herziening, no problemo

4.5*

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#03. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) – Science-fiction - 108 minuten - 5 november 2016 – FTV - 2 punten

Totaal: 6 punten

Best prima film met een Jim Carrey die voor de verandering eens goed te pruimen is, net als in The Truman Show. Ook Kate Winslet is goed op haar plaats en samen zorgen ze voor een apart liefdesverhaal. De scenes met hun samen zijn dan ook het beste en zorgen voor een fijne sfeer. Jammer dat je daar dan vaak uitgetrokken wordt, waardoor je nergens echt goed meegezogen wordt in het verhaal.

*3

#04. Men in Black (1997) – Science-fiction - 98 minuten - 6 november 2016 – FTV - 2 punten

Totaal: 8 punten

Had deze op de één of andere manier nooit gezien. Wist wel waar het over ging, maar het heeft me nooit echt getrokken om hem te gaan kijken. Niet helemaal mijn ding, maar het is een leuk tussendoortje. Smith en Jones zijn een goed koppel en het verhaal is vermakelijk genoeg. Ik vind Will Smith sowieso meestal wel een aangename acteur.

*3

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#27. The Terrornauts (1967) - 75 minuten - 1 stem - FTV - 7 november 2016 - 3 punten (Totaal: 75 punten)

http://networkonair.com/features/wp-content/uploads/2014/02/terrornauts01.jpg

Aardige sci-fi film die blijkbaar erg obscuur is hier, want geen stemmen en evenmin berichten. Daar breng ik nu verandering in. De titel doet vermoeden dat het horror is, maar dat is nogal vergezocht. De film neemt zijn tijd om op gang te komen. Eens de drie wetenschappers, koffiedame en boekhouder in een vreemd ruimtetuig terecht komen begint het interessant te worden. De decors zijn netjes en voelen nogal fifties aan hoewel we toch al een flink stuk in de jaren 60 zijn. Qua actie blijft het allemaal vrij braaf met enkele leuke dingen zoals de behulpzame robot en het hallucinatie monster dat wel iets weg had van een kruising tussen mens, krab en plant.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

#05. Ghostbusters (2016) – Science-fiction - 116 minuten - 6 november 2016 – FTV - 2 punten

Totaal: 10 punten

Zo slecht vond ik het allemaal niet. Het is wel vermakelijk en het kijkt lekker weg. Dat was in ieder geval het initiële gevoel dat ik na de film had. Toen ik eraan terug ging denken viel het toch wel tegen. Ik vond alle dames best wel irritant, en ook het rolletje van Hemsworth is niet grappig. De kinderachtige humor maakt het er allemaal niet beter op. Helaas toch een vrij nutteloze remake.

*2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#28. Space-Thing (1968) - 69 minuten - 3 stemmen - FTV - 7 november 2016 - 3 punten (Totaal: 78 punten)

Ik was deze beginnen kijken op mijn tablet op weg naar huis. Al had ik niet veel zin om deze nog verder te kijken toen ik thuis kwam, heb ik het toch maar gedaan. Een erotische film met wat mooie vrouwen en een paar onnozele venten die gelukkig niet al te veel tonen, hun borsthaar zag er sowieso al niet smakelijk uit. Wat de film 'speciaal' maakt, is dat deze voor 80% binnen een ruimteschip plaatsvindt. Verhaaltje is vrijwel onbestaande, de setting is goedkoop en ook de seks is slaapverwekkend met steeds weer dezelfde diepe ademhaling die terugkeerde.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

6# The Purge: Election Year (2016) |Sciencefiction| 105 minuten |>250 stemmen| 4 november '16 | FTW | 2 punten | 12 totaal

http://wheresthejump.com/wp-content/uploads/2016/07/the-purge-election-year-1.jpg

Een leuke film voor de vrijdagavond met vrienden en vooral flink wat biertjes. Dit was een film die de rest wel leuk leek en ik had ook weinig bezwaar, het tweede deel heb ik een tijdje terug in een soortgelijke situatie gezien en die beviel ook redelijk. Dat is ook wat dit derde deel is, redelijk. Het plot stelt niet erg veel voor en ook de hoofdrolspelers zijn weinig interessant. Na een tijdje begonnen we zelfs te voorspellen wat er zou gebeuren en zaten er maar een enkele keer naast.

De sfeer en de vele vreemde types maakten het samen met de beelden van de straten dit grotendeels goed. Drie sterren, net als de eerste twee delen.

het is toch geen goed moment om een echt goede film te kijken. En echt goed kwam dit derde deel van The Purge niet over,

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

7# The Butterfly Effect (2004) |Sciencefiction| 120 minuten |>250 stemmen| 6 november '16 | FTW | 3 punten | 15 totaal

http://whiggles.landofwhimsy.com/hdcaptures/butterflyeffect11.jpg

Door een combinatie van een drukke periode en de genres ga ik deze challenge niet zo snel, deze stond echter hoog op de kijklijst dus wou hem toch graag meepakken. Wat heerlijk om als je een paar dagen wat minder gezien hebt dit voorgeschoteld krijgt.

Het plot komt zeer sterk over tijdens de film, sterker dan dat het eigenlijk is. De verhouding tussen de verschillende leeftijdsfases is prettig gekozen en ik vind het ook sterk dat de film het reizen door zijn leven pas relatief laat inzet. Het is twee uur lang een aaneenschakeling van spannende en verrassende scenes en zowel de volwassenen als de kinderen speelden de groep van 4 erg goed met Ashton Kutcher als uitblinker.
Ik zag dat er meerdere eindes waren en heb deze eens even opgezocht. Ik heb de director's cut gekeken en vond dit einde ook zeker het mooiste, een hard einde vind ik goed passen bij deze film.

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

#3 - Max (2002) - Drama/oorlog - 106 min - FTV - 121 stemmen - 07/11/2016 - 3 punten (subtotaal 8 - totaal 54).

Tweede oorlogsfilm op rij die ik zie die zich nà de oorlog afspeelt...

Stel dat Adolf Hitler in 1918 als artiest (schilder) erkenning had gekregen; misschien was de geschiedenis dan wel heel anders verlopen. Dat is zo een beetje de hypothese waar dit verhaal om draait.

Probleem is dat de uitwerking van deze vraag geen ganse film kan trekken.

Om de 106 minuten te kunnen opvullen worden er gebeurtenissen of details (bijvoorbeeld het feit dat Max een minnares heeft) bij gesleurd die niet ter zake doen en die al helemaal niet kunnen boeien.

Wat is fictie, wat is echt...: Max kon me geen moment in die mate boeien dat ik ook maar een seconde bij die vraag zou stilstaan.

Positieve noot: Cusack heb ik nooit kunnen waarderen, maar hier speelt hij echt heel sterk, in een rol die hem op het lijf geschreven is.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Arrival (2016) - Sci-fi - 116 minuten - FTV - 7 november 2016 - 2 punten - Tussenstand: 2 films, 4 punten

http://www.awardscircuit.com/wp-content/uploads/2016/08/arrival_paramount.jpg

'I used to think this was the beginning of your story'

Een paar dagen geleden benoemde ik in m'n recensie van Sicario hoe Denis Villeneuve de kijker altijd persoonlijk betrekt bij zijn films. Arrival is daar voor mij het ultieme voorbeeld van om een persoonlijke reden.

Vreemd genoeg was ik gisteren diep in de nacht met m'n broertje aan het chatten over een voor mij niet bepaald alledaags onderwerp: ik stuurde hem een artikel door waarin de verbinding wordt gelegd tussen de identiteit van Euler (e^jπ + 1 = 0) en niet-lineaire tijd. 15 uur later schotelt Villeneuve me een film - ik had me niet vooraf ingelezen en daarom geen idee waarover de film ging - voor over dat onderwerp dat me tot gisteren eveneens niet bekend was. Erg bijzonder hoe zoiets gebeurt, vooral omdat in de film niet-lineaire tijd wordt vertaald naar de toekomstvoorspellende gaven van Louise Banks en ik in de bios een soort déjà vu ervoer.

De twist kwam dan ook hard bij me binnen, maar ook tot dat punt onderging ik de film ademloos. We zijn zo gewend geraakt aan sci-fi's die focussen op intergalactische gevechten en een uniform beeld van hoe een alien er ongeveer uit zal zien dat Arrival de kijker flink wakker schudt en het hem ook niet eenvoudig maakt.

Met ruimteschepen die niets lijken op wat we in dit licht gewend zijn, een sterke focus op linguïstiek en een persoonlijk drama dat (voor veel bezoekers te) traag uit de doeken wordt gedaan, is Arrival een belevenis zoals ik die nog niet eerder in dit genre heb meegemaakt. Villeneuve schopt tegen alle gangbare normen en steekt zijn nek uit met een meesterwerk dat je na de aftiteling sprakeloos dan wel stierlijk verveeld achterlaat.

Waar sci-fi's vaak koud aanvoelen, voert bij Arrival persoonlijk drama de boventoon. Ik heb dan ook geen niet-lineaire tijd nodig om te voorspellen dat deze film de komende tijd zeer verdeelde reacties zal oproepen en mijns inziens ook verkeerd geïnterpreteerd zal worden. Vergelijkingen met andere sci-fi's doen zich ook niet op. Het is grappig genoeg juist dat eveneens verkeerd begrepen werk van die andere grote regisseur uit Québeck - Wild van Jean-Marc Vallée - dat me hier het meeste aan doet denken, omdat ook in die film een ogenschijnlijk zijplot van persoonlijk drama uiteindelijk het hoofdverhaal blijkt te vormen.

Voeg daar de inmiddels befaamde, tot in de puntjes verzorgde aanpak van Villeneuve - prachtige, haarscherpe beelden, heel veel detail, een schitterende soundtrack (de strijkers na de plotwending bezorgden me tranen in de ogen) en bovenal een gevoel van realisme dat tot nog toe niet tot dit genre was doorgedrongen - aan toe en je hebt een enorm meesterwerk te pakken.

Vanzelfsprekend hoort daar een volle 10 bij, als ook de derde plek in m'n top 100.

Rodajc

• 11537 messages
  • 1436 votes

# 1 Hotaru no Haka (1988) - Oorlog - 89 minuten - FTV - 7 november 2016 - 2 punten - tussenstand: 1 film, 2 punten

http://pbs.twimg.com/tweet_video_thumb/CvhSBxTW8AE0RTb.jpg

Mijn eerste Ghibli / Anime film. Maar gelijk begonnen met een van de beroemdste. Is deze film de vele lofuitingen waard? Jazeker! Een diep tragisch relaas over twee oorlogskinderen. Compromisloos, eerlijk, zonder franje. Daardoor erg sterk. De tekenstijl is prachtig, al vind ik die Manga-figuurtjes altijd wat uitdrukkingsloos en Nickelodeon-achtig. De achtergronden zijn daarentegen magnifiek getekend. Begin en einde van de film zijn magistraal, maar het middenstuk trekt een beetje. Een dikke vette 8.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

16. Eye in the Sky (2015) - Oorlog (IMDb) - 102 min (1p) - FTV (1p) - >250 st. (0p) - 7 nov. - 2 pnt (tot: 43 pnt)http://straightfromamovie.com/wp-content/uploads/2016/03/aisha-takow.jpgNou, de eerste 0,5* is binnen, ook de eerste (en hopelijk enige) die ik dit jaar uitdeel. Eigenlijk wil ik aan deze film niet al teveel woorden vuil maken (sorry, niet gelukt). Sentimentele oorlogspropaganda van de bovenste plank. Even laten zien hoe bezorgd de Britten en Amerikanen zijn over het leven van hun eigen terroristische burgers (hoe nep en ongeloofwaardig wil je het hebben!!?), maar ach, laten we dat even later maar opzij schuiven, want nee we gaan ze gewoon neerknallen maar alleen omdat het ééécht niet anders kan, maar eerst gaan we ons wel zorgen maken over een klein meisje die brood verkoopt. Ik vraag me dan af, komt haar onschuld wel duidelijk genoeg naar voren in de film? Hadden ze haar niet beter water aan de dorstigen kunnen laten schenken, en dan liefst met twee mooie witte vleugeltjes op haar rug en een ring boven haar hoofd? Ik vermoed dat de producers het overwogen hebben. En de onschuld van de politici en de legerleiding in deze kwestie, is het alle kijkers wel voldoende duidelijk geworden hoe onschuldig zij zijn wanneer burgerslachtoffers vallen? Beseffen jullie nu eindelijk hoe zielig het wel niet voor ze is dat ze zulke moeilijke beslissingen moeten nemen waarbij anderen sterven?

Pure propaganda om maar te zorgen dat wij burgers geen lastige vragen stellen wanneer in het nieuws komt dat x spelende kinderen ergens op de wereld door militairen onder schot zijn genomen, bijvoorbeeld op een strand in een land dat met een I begint, zoals een paar jaar geleden, om maar wat te noemen. Nee, dat moeten we voortaan accepteren, want zoals je in deze farce kunt zien staat de veiligheid van broodverkopende meisjes op de eerste plaats bij alle militaire operaties, tenzij het ééécht niet anders kan. Dus als er onschuldige doden vallen, dan is dat echt omdat het niet anders kon, en de wereldleiders en militairen zitten daardoor met tranen in hun ogen.

Gezien de waardering gaat deze onzin erin als koek. Aanvankelijk overwoog ik om het één ster te gunnen, maar nee, deze hoort gewoon in mijn rijtje 0,5*-films thuis. Walgelijke misleidende propaganda die de kijker hard in zijn gezicht uitlacht. Zou Blair een van de producers zijn? Blegh.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

8# The Courageous Heart of Irena Sendler (2009) |Oorlog| 95 minuten |<250 stemmen| 7 november '16 | FTW | 3 punten | 18 totaal

http://i.imgur.com/uhnRgNq.jpg

Deze film stond al een eeuwigheid in mijn lijst op Netflix, ik heb echter altijd gedacht dat het een documentaire was en er zodoende nooit aan beginnen. Toen ik zag dat het een oorlogsdrama was besloten om maar meteen te gaan kijken aangezien het er anders vast niet meer van zou komen.

Het verhaal van Irena Sendler was mij nog niet bekend maar is natuurlijk fantastisch, de tegenstelling van haar goedheid en de wrede oorlog komt mooi naar voren. De film is echter wel erg traag, en er geen enkele poging om van spannende situaties ook spannende scenes te maken. Dit word onder andere goedgemaakt doordat er niet alleen aandacht voor het straatleven van de getto is, zoals bij A Film Unfinished, maar ook voor hoe de families daar wonen en uiteraard voor de Poolse verzetstrijders. En dat Anna Paquin de rol van Irena fantastisch speelt werkt ook zeker in het voordeel.

John Kent Harrison is een regisseur waar ik nog niks van had gezien maar ik zag dat hij meerdere waargebeurde verhalen verfilmd heeft, toch maar even in zijn filmografie doorspitten zo

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

Into the forest - 101 min - ftv - 2 punten.

Goeie film over twee zussen die afgelegen in de bossen wonen en op zichzelf zijn aangewezen bij een stroomuitval. Een apocalyptische film op micro-niveau. Misschien niet overal even geloofwaardig, maar dat is niet waar het hier om draait. Mooi en sfeervol in beeld gebracht en twee prima rollen van Ellen Page en Evan Rachel Wood die als de zusjes een nieuw leven moeten opbouwen.

Totaal: 52 punten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton tje leef je nog? ia deaaaaa

We zouden nog eens graag een tussenstandje krijgen aub

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.